هشدار عراق به آمریکا/بغداد ساخت پایگاه درخاک خودرا نمی پذیرد

 هشدار عراق به آمریکا/بغداد ساخت پایگاه درخاک خودرا نمی پذیرد 12 اسفند -96
ابراهیم جعفری  وزیر امور خارجه عراق مهره تحمیلی ونفوذی رژیم ولایت فقیه دردولت عراق است .برای همین اتخاذ مواضع وی مقابل آمریکا وکشورهای اتحادیه عربی مخالف رژیم قرون وسطایی همخوانی کامل با موضع خامنه ای و پاسداران دارد.
بغداد – ایرنا - «ابراهیم الجعفری» وزیر امورخارجه عراق جمعه شب در پایان سفر خود به روسیه ضمن هشدار به آمریکا، گفت: بغداد با قاطعیت تمام، احداث پایگاه های نظامی آمریکا در خاک خود را رد می کند.
به گزارش ایرنا، الجعفری در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو با اشاره به این که دولت عراق در خصوص حاکمیت خود با هیچ کسی تعارف ندارد. افزود: حتی پس از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان سایه پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی، ترکیه، ژاپن و بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد و این پایگاه ها ناقض حاکمیت این کشورهاست.
وزیر امورخارجه عراق تصریح کرد: در سال 2014 که ما در شورای امنیت از نیروهای بین المللی (برای مبارزه با داعش) درخواست کمک کردیم، به آنها گفتیم این کمک ها باید حاکمیت و استقلال عراق را حفظ کند و به گونه ای نشود که این همکاری ها به احداث پایگاه نظامی منجر شود و یا این که نیروهای خارجی بخواهند به صورت دائم در عراق حضور داشته باشند.
وی در ادامه بار دیگر با تاکید بر این که حاکمیت عراق خط قرمز ماست و قابل مذاکره نیست، سفر خود به مسکو را در راستای تعمیق روابط عراق و روسیه عنوان کرد.
وی درباره نقش میانجیگری عراق در همگرایی ایران و آمریکا هم گفت: اگر عراق به این نتیجه برسد که می تواند کمکی در این زمینه ارائه کند، تمامی تلاش خود را به کار می گیرد.
الجعفری هفتم اسفند96 در راس هیات بلندپایه ای برای شرکت در هفتمین نشست کمیته مشترک عراق و روسیه، به این کشور سفرکرد.