ردپاي شايعات اخير عليه زائران عراقي و ايراني به انگليس مي رسد

.نمايندگان مجلس در گفت و گو با اوین نامه كيهان: ردپاي شايعات اخير عليه زائران عراقي و ايراني به انگليس مي رسد  12 شهریور -97

 آیا تن فروشی زنان خیاباپانی که شامل زنان شوهر دار می شوند که چندین سال پیش 19 نفر از این نگون بختان توسط یک بسیجی در مشهد با موتورر بوده ودر حاشیه شهر با روسری شان خفه شدند . یا دختران وزنانی که بطور قاچاقی به شیخ نشینان برده می شوند کار انگلیسی ها بوده است!!
ماجرا از يک توئيت جنجالي از روزنامه اصلاح طلب شرق آغاز شد؛ «تاييد ادعاي استفاده جنسي مردان عراقي از زنان ايراني». خبر مرتبط با اين توئيت به نقل از روزنامه شهروند کار شد که دال بر وقوع يک فاجعه در مشهد بود؛ ديگر رسانه هاي منتسب به اين جريان سياسي خاص در کشور هم به دنبال اين توئيت به نقل از رئيس اتحاديه هتلداران خراسان رضوي نوشته بودند که «6 هزار خانه مسافر در مشهد به توريست هاي عراقي خدمات جنسي ارائه مي کنند
        
سرويس سياسي – اين ادعا نه تنها تشويش اذهان عمومي را به دنبال داشت بلکه فرصتي به رسانه هاي معاند داد تا با بزرگنمايي آمار ارائه شده در راستاي تخريب روابط ايران و عراق در نزديکي ماه محرم و مراسم پياده روي اربعين تلاش کنند.
    نکته قابل تامل اينکه روزنامه اصلاح طلب شرق در حالي با انتشار خبر دروغ «تاييد استفاده جنسي مردان عراقي از زنان ايراني» آتش يک فتنه خبري را برپا کرد که روزنامه سعودي الشرق الاوسط نيز سال گذشته در ايام اربعين در اقدامي مشابه خبر دروغ تعرض جنسي به زنان عراقي توسط ايراني ها! را تيتر کرده بود.

    با اين حال به فاصله بسيار کمي از طرح اين دروغ و شايعه کثيف عليه منافع ملي و حيثيت ملي کاربران فضاي مجازي به سرعت به آن واکنش نشان داده و هدف اصلي عاملان جنگ رواني را کشف کرد که هدفش رابطه با عراق بود. کيهان به همين منظور و براي روشن تر شدن ابعاد اين ماجرا با چند تن از نمايندگان استان خراسان رضوي و شهر مشهد به گفت و گو نشسته که ماحصل آن را در ادامه مي خوانيد.

    
    
نگراني ها از وحدت عملي و نظري دو ملت ايران و عراق
    محمد دهقان نماينده مردم طرقبه و چناران استان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار کيهان درباره شايعه پراکني هاي دروغين مطرح شده در برخي رسانه ها درباره سواستفاده جنسي زائران عراقي از زنان ايراني در سفر به مشهدالرضا(ع) گفت : با توجه به اشتراکات فرهنگي و مذهبي که بين دو ملت ايران و عراق بويژه شيعيان دو کشور در طول قرن هاي متمادي وجود داشته و بحمدالله در اين سالها به اوج خود رسيده، طبيعتا يک توطئه انگليسي - آمريکايي - سعودي شکل گرفته تا اين روابط فزاينده بين اين دو ملت را مخدوش کند.

    دهقان در ادامه افزود: در سال هاي اخير از طرفي ميليون ها نفر ايراني براي سفر به عتبات و عاليات به عراق مي روند و از سوي ديگر ميليون ها شيعه عراقي براي زيارت حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و ساير اماکن زيارتي به ايران مي آيند و اين رفت و آمدهاي ميليوني که اتفاقا اکثريت آن سفرهاي زيارتي است يک نگراني جدي را براي نظام استکبار ايجاد کرده که آن ايجاد يک وحدت نظري و عملي در بين ملت هاي منطقه است.

    عضو کميسيون حقوقي و قضائي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما آثار اين اشتراکات را در منطقه در جنگ سوريه شاهد بوديم که ملت سه کشور عراق، ايران و سوريه با همکاري حزب الله، متفقا بيني گروهک تروريستي تکفيري داعش که همان مزدوران آمريکا و سعودي هستند را به خاک ماليدند و هم در خود عراق که داعش طمع کرده بود اين کشور را نيز تحت سلطه خود در بياورد با همکاري ملت ايران و حضور مستشاري نيروي قدس سپاه شکست سختي را متحمل شدند و ملت عراق سرفراز تر از همه زمان ها شد.

    وي با بيان اينکه امروز نظام استکباري به ويژه انگليس و سعودي با کمک شبکه صهيونيستي آمد نيوز براي از بين بردن اين وحدت و ارتباطات عميق بين دو ملت دست به کار شده اند، تصريح کرد: آنها ديدند وقتي نمي توانند به بهانه جنگي که صدام در گذشته بين دو ملت به راه انداخته و به هر دو ملت ضربه زده اختلاف بيندازند و ملت عراق و ايران نسبت به موضوع جنگ تحليل درستي دارند و مقصر آن را صدام مي دانند، بهترين راه براي ايجاد اختلاف بين دو ملت براي کاهش روابط صميمي را ايجاد شايعات جنسي يافتند که مثلا زائران عراقي و ايراني براي دسترسي به مسائل جنسي به دو کشور سفر مي کنند! شايعه اي زشت، بي مبنا و خباثت آلودي که در شبکه هاي ضد انقلاب ترويج شد و برخي وابستگان وهابيت سعودي در عراق هم به آن دامن زدند در حالي که چنين موضوعي از اساس کذب و شايعه است.

    دهقان گفت : بنده زماني که براي اولين بار اين موضوع را شنيدم بلافاصله از طريق نيروي انتظامي و نهادهاي اطلاعات پيگير آن شدم و ديدم هيچ موضوعي در مشهد تحت اين عنوان وجود ندارد.

    
    
چرا نهادهاي امنيتي و انتظامي براي برخورد با عاملان ورود نکردند؟
    نماينده مردم طرقبه و چناران با اشاره به بهانه معاندين براي طرح چنين شايعه کذبي گفت : يکي از مسئولان هتلداري در مشهد عنوان کرده بود که يکسري هتل هايي در اين شهر به طور رسمي فعاليت دارند و ما از وضعيت مسافرخانه هاي غير رسمي خبر نداريم ، جمله اي که هيچ دليلي مبني بر وجود فساد در مسافرخانه هاي مشهد را تاييد نمي کند چرا که رفت و آمد مسافران در ايران کاملا تحت نظارت است. بر اساس اين جمله چنين شايعه خبيثي را در خارج از کشور تهيه و ترويج کردند و متاسفانه برخي سايت ها و روزنامه هاي زنجيره اي در داخل نيز بدون داشتن ذره اي غيرت همان ادعاها را در داخل کشور بيان کردند.

    عضو کميسيون حقوقي و قضائي مجلس شوراي اسلامي در ادامه به نقش و وظيفه نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي در برخورد با مروجين چنين شايعات هدفمندي اشاره کرد و گفت : نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي در اين زمينه بايد وارد مي شدند و کساني که چنين اتهامي را به ملت ايران و عراق زدند را احضار و از آنها درباره اين ادعاي کذب سند مي خواستند و شديدا با آنها برخورد مي کردند.

    دهقان ادامه داد : چنين اتهام زشتي که در آستانه ايام عزاداري حضرت سيدالشهدا (ع) و زيارت اربعين به زائران حرم اهل بيت عليهم السلام زده شد، قطعا براي مخدوش کردن حيثيت ملت ايران و عراق و ايجاد اختلاف بين دو ملت بود و از اين بالاتر تحت تاثير قرار دادن حضور ملت ايران در عراق در اربعين بود تا دستگاه حضرت سيدالشهداء (ع) را که محور وحدت و اتحاد بين ملت هاي منطقه است را تضعيف کنند.

    وي در ادامه با بيان اينکه هر دو ملت ايران و عراق که در اين مسيرها در رفت و آمدند به خوبي مي دانند که انگيزه همه زائران و مسافران در اين سفرها صرفا زيارت است، تصريح کرد: از شياطيني که اين شايعات بي مبنا را ترويج مي کنند هم انتظاري نيست اما آن عده که با ادعاي مسلماني و با پول بيت المال در داخل کشور اين دروغها را ترويج مي کنند و دقيقا در راستاي مطامع آمريکا، آل سعود و انگليس حرکت مي کنند دل انسان را بدرد مي آورند.

    
    
اسناد ارتباط مروجان شايعه اخير با ام اي6 منتشر مي شود
    جواد کريمي قدوسي نماينده مردم شهر مشهد نيز درباره علل و ريشه ها ي طرح چنين شايعاتي عليه دو ملت ايران و عراق به خبرنگار کيهان گفت : بر اساس نتايج تحقيقات و مطالعات انجام شده مراکزي در لندن دايرهًْ المعارف کشورهاي اسلامي و شيعي را توسط هزاران نفر مستشرق و کارشناس حوزه تشيع با محوريت دو حوزه علميه پرسابقه قم و نجف جمع آوري کرده اند.

    وي افزود: راهبرد آنها ايجاد اختلاف بين شيعه است چه در ايران و چه در عراق و همان تز و آنتي تزي که براي قم از ساليان گذشته طراحي کرده بودند و تفکر اجتهاد در قم را به شدت مورد تهاجم قرار مي دادند، امروز عليه مشهد و فرهنگ زيارت بين دو ملت به کار بسته اند.

    عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح کرد: پس از دستاوردهاي ارزشمندي که اين روزها بعد از تحولات در منطقه بوجود آمده و روز به روز ملت هاي منطقه را بهم نزديک مي کند بخصوص ملت ايران و عراق که به لحاظ راهبردي اتحادشان در کل منطقه تاثيرگذار است و سر نوشت منطقه را رقم مي زند، تفکر شيعه انگليسي به تقلا افتاده تا نگذارد بحث اتحاد بين دوملت عراق و ايران گسترش پيدا کند. به همين منظور در بخش ها و موضوعاتي که بتواند احساسات دو ملت را نسبت به هم تحريک کند و از طريق آن زير ساخت هاي مذهبي را تضعيف کنند (مذهب عليه مذهب ) ورود کرده و به شدت در حال فعاليت هستند.

    وي در ادامه با بيان اينکه گرچه بروز مواردي معدود از مسائل ضداجتماعي در يک تبادل فرهنگي- مذهبي گسترده و ميليوني کاملا قابل پيش بيني است و نمي توان ادعا داشت در يک کشوري تمام فضيلت ها محقق مي شود افزود: متاسفانه اين مراکز انگليسي با هدف اختلاف بين تشيع همان موارد نادر را برجسته و به وسيله آن سياه نمايي و تحريک احساسات مي کنند که از اين جهت اقدام و هدفشان کاملا محرز است.

    عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين به نقش رسانه هاي منتسب به جريان سياسي خاص در دامن زدن و گسترش شايعات اين چنيني اشاره کرد و گفت : از سوي ديگر رسانه هاي زنجيره اي که بر اساس اطلاع دقيق ما مستقيما از سرويس هاي ام آي 6 و ام آي 5 و اتاق فکر لندن و کشورهاي ديگر خط مي گيرند متاسفانه در توزيع و گسترش چنين شايعاتي نقش آفريني مي کنند که در جريان آن هستيم و اسناد آن را هم منتشر خواهيم کرد.

    نماينده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: امسال که يکي از سال هاي مهم و سرنوشت ساز براي ملت هاي ايران، عراق و سوريه است همه ظرفيت شان را براي ايجاد اختلاف و جدايي و تخاصم به کار بسته اند و کساني که در داخل اين خط را ادامه مي دهند قطعا در مسير خيانت بين دو ملت حرکت مي کنند.

    کريمي قدوسي تاکيد کرد: اين موضوع قطعا در نشست کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مطرح و به بحث گذاشته مي شود و تصميمات مقتضي در ارتباط با آن گرفته مي شود و موضع کميسيون امنيت ملي در ارتباط با آن از طريق سخنگو اعلام خواهد شد.

        
کنترل نفوذ فکري فرهنگي ايران بر جامعه عراق هدف اصلي طرح شايعه اخير
    احسان قاضي زاده هاشمي ديگر نماينده مردم مشهد مقدس در مجلس شوراي اسلامي درباره دلايل اصلي طرح چنين شايعات کثيفي عليه منافع و حيثيت ملي به کيهان گفت : اين موضوع از چند زاويه قابل تحليل است. اول حجم گسترده گردشگر زيارتي مشهد است که ما در سال گذشته نزديک به 4 ميليون نفر زائر از کشورهاي ديگر به حرم امام رضا(ع) داشتيم که 75 درصد آنها عراقي و ما بقي از ساير کشورهاي منطقه بودند که اين حجم گسترده جدا از بحث رونق گردشگري فلسفه اصلي اش نزديکي دو ملت براساس يک فرضيه ديني و مذهبي است.

    وي ادامه داد: اين حجم گسترده تبادل زائر آثار فرهنگي متعددي بر جوامعي مانند عراق گذاشته است و اين باعث شده که نزديکي بين دو ملت زياد شود. يکي از اهداف چنين شايعه سازي هايي ايجاد تحريک افکار عمومي و اجتماعي براي مقابله با اين حجم گسترده تبادل فرهنگي –زيارتي بين دو ملت ايران و عراق و به تبع آن خنثي سازي حرکت عظيم پياده روي اربعين است.

    قاضي زاده هاشمي همچنين سياست انگليسي انفکاک و اختلاف ميان شيعيان را عاملي مهم در طراحي چنين شايعاتي دانست و تصريح کرد: مسئله ديگر هم کنترل نفوذ فکري- فرهنگي مردم ما بر ساير کشورها است که البته فقط مربوط به عراق نيست ساير کشورهاي منطقه از جمله پاکستان، آذربايجان و کشورهاي حاشيه خليج فارس است و درست شبيه همان اقدامي است که سعودي ها عليه شيعيان اين کشور انجام دادند و سفر آنها را به ايران ممنوع کردند.