گزیده خبر های 12 شهریور -97


گزیده خبر های 12 شهریور -97

  
دريا جان 4 نفر را گرفت
    رشت - خبرنگار کيهان: 2 مرد 30 و 35 ساله آستارايي که باجناق بودند، هنگام شنا در خارج از طرح سالم سازي دريا در محدوده اين شهرستان به علت عدم آشنايي با فنون شنا غرق شدند.    جسد يکي از غرق شدگان توسط يکي از افراد محلي از آب بيرون کشيده شد و جسد نفر دوم هنوز پيدا نشده و جست وجو همچنان ادامه دارد. گفتني است يک دختر 10 ساله اهل همدان نيز به دليل سهل انگاري والدين خود، اقدام به شنا در يکي از مناطق شنا ممنوع ساحل آستارا کرد که اين کودک نيز عليرغم انتقال به بيمارستان، جان خود را از دست داد.    همچنين يک کودک 9 ساله در ساحل بخش «چاف و چمخاله» شهرستان لنگرود هنگام شنا در خارج از طرح سالم سازي دريا به علت عدم آشنايي با فنون شنا غرق شد. جسد اين کودک با تلاش گروه هاي امدادي از آب خارج و به پزشکي قانوني منتقل شد.
2 کشته تصادف
    سرويس شهرستان ها:رئيس پليس راه استان گفت: به دليل عدم توانايي در کنترل وسيله نقليه ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده پرايد 2 نفر جان خود را از دست دادند.    سرهنگ «رضا دولتشاهي» افزود: اين 2 فقره واژگوني در محورهاي «اميديه - ماهشهر»، روي داد که خودرو پرايد به علت مذکور از مسير منحرف و واژگون شده که متاسفانه 2 سرنشين آن پس از انتقال به بيمارستان بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست دادند.
واژگوني خودرو
    ساري - خبرنگار کيهان: يک دستگاه خودروي سواري لکسوس در منطقه کلارآباد شهرستان عباس آباد که از مسير غرب استان به شرق در حرکت بود به علت نامعلومي واژگون شد. در اين حادثه راننده خودرو به همراه دو تن از سرنشينان آن در دم جان باختند.
    انحراف مرگبار
    شهرکرد- خبرنگار کيهان: انحراف خودرو سواري در محور بروجن- فرادنبه منجر به مرگ 2 نفر و مصدوميت 3 نفر شد. مصدومان با 2 دستگاه آمبولانس به بيمارستان وليعصر بروجن منتقل شدند اما به سبب شدت جراحات وارده 2 تن از مصدومان که خانم هاي 19 و 21 ساله بودند در بيمارستان فوت کردند.
    دستگيري اسيدپاش
    تبريز- خبرنگار کيهان: اسيدپاشي يک زن 37 ساله تبريزي، جوان 30 ساله اهري را روانه بيمارستان کرد. در جريان حادثه که گفته مي شود به علت مسايل خانوادگي بوده است، مرد مصدوم با وضعيت وخيم به بيمارستان سينا تبريز انتقال پيدا کرد. زن اسيدپاش که با خودروي قرباني مصدوم متواري شده بود توسط پليس دستگير و به دليل مصدوميت از ناحيه دست و پا، به بيمارستان سينا تبريز منتقل شد.
غرق شدن 2 نفر در مازندران
    ساري- خبرنگار کيهان: دو مسافر اصفهاني و کرجي در درياي مازندران غرق شده و جان باختند. در ايام تعطيلات عيد قربان، طي دو روز يک جوان به نام د-ح 29 ساله اهل مشکين شهر و يک جوان به نام س-ن 23 ساله کرجي بدون توجه به هشدارها و تذکرهاي ناجيان گرفتار امواج دريا شدند و جان باختند.
یک دستگاه خودروی پراید در اثر برخورد با تیر چراغ‌برق متلاشی شد و راننده آن جان باخت.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ برخورد شدید یک دستگاه خودروی پراید با تیر چراغ‌ برق در خیابان فدائیان اسلام (مسیر جنوب به شمال) به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه 21 و تیم نجات دو به محل حادثه اعزام شدند.با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه خودروی پراید حین حرکت در مسیر اصلی به دلیل نامعلومی از مسیر منحرف شده و به شدت با تیر چراغ‌برق حاشیه خیابان برخورد کرده است.بر اثر این حادثه تنها سرنشین خودرو (راننده) داخل اتاقک ویران شده پراید محبوس شده بود که آتش‌نشانان به سرعت با تجهیزات مخصوص اقدام به برش اتاقک خودرو کرده و وی را خارج کردند.آتش‌نشانان به سرعت راننده را تحویل عوامل اورژانس دادند که مشخص شد متاسفانه وی بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است.در نهایت محل حادثه توسط آتش‌نشانان ایمن‌سازی و برای بررسی علت به عوامل پلیس راهور تحویل داده شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: 3 هزار عقرب از یک منزل مسکونی در مشهد کشف و ضبط شد.به گزارش مهر، ابوالفضل شعبانی با اعلام این خبر اظهار کرد: گزارشات مردمی حاکی از نگهداری و پرورش غیر مجاز عقرب در یک منزل مسکونی در مشهد بود که پس از یک هفته کار اطلاعاتی موضوع تایید شد.وی افزود: سپس ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست با هماهنگی مراجع قضایی و در یک اقدام غافلگیر‌کننده وارد عمل شده و حدود 3 هزار عقرب را که در این منزل مسکونی درحال پرورش و نگهداری بودند کشف و ضبط کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت:با توجه به اینکه متخلف مجوزی از سازمان حفاظت محیط‌زیست درخصوص پرورش و نگهداری عقرب نداشت،پرونده تخلفی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی و عقرب‌ها نیز به دستور مقام قضایی به موسسه سرم سازی منتقل شد.شعبانی تصریح کرد: پرورش و نگهداری عقرب دارای ضوابطی است و قبل از پرورش می‌بایست از مبادی ذیربط و بخصوص سازمان حفاظت محیط‌زیست مجوز آن دریافت شده باشد.وی تاکید کرد: پرورش و نگهداری عقرب در منازل مسکونی و در بافت شهری و روستایی با توجه به خطرات جانی که برای مردم دارد ممنوع بوده وبا متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.شایان ذکر است ماه گذشته نیز 12 هزار عقرب از یک منزل مسکونی در مشهد کشف شده بود و گفته شده هر گرم زهر عقرب قیمتی در حدود 8 تا 10 هزار دلار دارد.