كيهان و خوانندگان

دروغ نامه  کیهان 12 شهریور  -97
 كيهان و خوانندگان
    * رهبري در ديدار اعضاي دولت به مناسبت هفته دولت و شهادت شهيدان رجايي و باهنر فرمودند؛ با دولت آمريکا مذاکره نشود و در مورد برجام و اقتصاد، از اروپا قطع اميد شود... آيا مسئولان امر پيام حضرت آقا را گرفتند و آن را اجرا مي کنند يا مثل گذشته از خطوط قرمز عبور مي کنند؟!
    31040912
    * آقاي رئيس جمهور باز هم ريشه مشکلات اقتصادي کشور را به تظاهرات دي ماه 96 ارتباط دادند. در جواب بايد گفت اولا؛ آشوب هاي دي ماه، کار يک جريان ضدانقلاب بود. ثانياً؛ بهانه آشوبگران گراني و سختي معيشت بود. بنابراين مشکلات معيشتي نمي تواند بعد از آن پديد آمده باشد.

    16390915
    * همه کارشناسان دولتي و غيردولتي بر اين متفق القولند که تحريم ها بيش از 20 درصد تاثير ندارند و آنچه امروزه در مشکلات اقتصادي ملاحظه مي شود سوءتدبيرها و کم کاري هاي مديران است. با اين وجود متاسفانه آقاي محبي مشاور روابط بين الملل رئيس جمهور در دادگاه لاهه با ترس و دلهره اظهار مي دارد اثرات تحريم، فشار روي شانه هاي مردم گذاشته و اگر در آبان ماه جاري تحريم ها برگردد «ايران را به زانو در خواهد آورد و باعث ناآرامي هاي اجتماعي خواهد شد.» ظاهراً آقايان به جاي اينکه براي دفاع از حقوق ملت ايران رفته باشند جاده صاف کن برنامه هاي جنگ رواني آمريکا هستند!

    عشقي

    * آقاي رئيس جمهور اگر در دفاع از برجام نگويد سر آمريکا کلاه گذاشته چه بگويد؟! آيا از اين هم بدتر مي شود که امتيازهاي نقد را بدهيم و امتيازهاي نسيه از آمريکا قبول کنيم.

    88530921
    * در برجام اسب زين شده دادند تا زين بگيرند اما آمريکا از برجام خارج شد و افسار پاره هم نداد! دکتر ظريف اظهار مي دارد اگر برجام به نفع آمريکا بود خارج نمي شد! اين تغافل از خود برجام مخرب تر است! چرا مجلس سکوت کرده است؟!

    58530912
    * قيمت هر کيلو گوشت مرغ در مغازه به 13 هزار تومان رسيده است خداوند از دولتمرداني که براي واردات کالاهاي لوکس ارز 4200 توماني اختصاص دادند ولي براي واردات خوراک دام و طيور بي تفاوت هستند نگذرد.

    47140912
    * رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفته، کساني با ارزهاي دولتي کالاهايي وارد کشور کرده اند که از گفتن نام کالا شرم دارند!

    عسگري

    * دو شرکت بزرگ خودروساز دولتي پشتشان به کجا گرم است که هيچ کس قدرت برخورد با آنها را ندارد که اين روزها شاهد کشف انبارهاي بزرگ احتکار خودروهاي آنها هستيم؟

    90200935
    * مسئولان امر طي يک اقدام انقلابي خودروهاي احتکار شده در کشور را مصادره کنند و با قيمت مناسب به مردم بفروشند.

    66240915
    * با توجه به بيانات حضرت آقا در مورد بنگاهداري بانک ها، اگر گذرتان به ميدان امام خميني(ره) مازندران بيفتد خواهيد ديد که 5 بانک با ساختمان هاي عريض و طويل ميدان را به اشغال خود درآورده و گويا بانک ... هم خود را در اين مسابقه اشغال ميدان بازنده ديده و با خريد دو هزار متر زمين اقدام به ساخت بانک ... در محدوده ميدان نموده است! چه مرجعي بايد تشخيص دهد که حداقل از اين 4-5 بانک موجود در اين ميدان 3-4 تاي آنها اضافي است؟! آيا به ساخت و سازهاي بي رويه بانک ها نظارتي وجود دارد؟

    3980011
    * اين ايام که قيمت ها تصاعدي در حال بالا رفتن است مسئوليت دستگاه هاي نظارتي دوچندان مي باشد. بايد تقويت سازمان تعزيرات حکومتي جدي گرفته شود.

    62630938
    * سوال مهمي که از رئيس جمهور مي بايست پرسيده شود و متاسفانه از ديد نمايندگان مغفول ماند، بحث فضاي مجازي و تخريب باورهاي مردم و تقدس زدايي و گسترش فساد به ويژه دربين قشر جوان کشور است. متاسفانه علي رغم تاکيد دستگاه قضايي بر مسدود شدن تلگرام، دولت هيچ توجهي نمي نمايد و هر روز شاهد گسترش فساد و بي بندباري ازطريق همين رسانه در خانواده 80 ميليون نفري مان هستيم. بحث تسهيلات ازدواج جوانان هم از سوالاتي بود که بايد مطرح مي شد.

    پرتو

    * محروم کردن دانشجويان خارجي از تحصيل در دانشگاه هاي داخل کشور اقدام خوبي نيست. اين اقدام بايد مورد تجديدنظر قرار بگيرد و تصميم درست گرفته شود.

    68100911
    * برخي افراد داراي کد «سامانه ثنا» در دستگاه قضايي اند که درصورت لزوم از وضعيت پرونده خود ازطريق اين کد شخصي وارد مي شوند و در جريان وضعيت پرونده خود قرار مي گيرند. اخيرا بانک ها براي پرداخت وام ازدواج و ... ثبت اين کد را از مشتريان مطالبه مي کنند درحالي که اين يک کد شخصي است و دستگاه قضايي هم تاکيد مي کند نبايد به کسي تحميل شود و خلاف قانون و مقررات است که بانک ها از مسائل شخصي افراد مطلع و وارد پرونده اطلاعاتي آنان شوند. لازم است مسئولان امر نسبت به اين مسئله ورود کنند و وظيفه مردم را روشن کنند.

    بيگ زاده

    * در کشورهاي عقب افتاده هم زندانيان مهريه به تعداد زندانيان مهريه در ايران نمي رسد. براي شکسته شدن مهريه سنگين ازدواج در کشورمان بايد اقدام عاجل صورت گيرد.

    87170936
    * روز جمعه 97/6/9 اذان مغرب از شبکه خبر سيما پخش نشد. اگر اين کوتاهي ها از روي غفلت هم باشد توجيه پذير نيست.

    64300939
    * بعد از چندين سال انتظار بالاخره 2 پل برقي در منطقه 14 بزرگراه شهيد محلاتي يکي جنب مسجدالشهداء و ديگري تقاطع ميثم افتتاح شد. مدت زيادي از افتتاح آنها نمي گذرد ولي در هردو قفل است و امکان تردد از آنها نيست!

    طاهري و فرخي

    * پماد زينک اکسايد که يک داروي ايراني و ضدعرق سوختگي يا ادرار سوختگي نوزادان است در بازار پيدا نمي شود. چرا؟ اي لعنت بر برجام که جز ضرر، دستاوردي براي ملت نداشت!

    08240912
    * چندين سرقت خودرو در کنار پارک کوهستاني صفه اصفهان اتفاق افتاده است. از مسئولان امر درخواست برخورد با سارقان را دارم.

    21430913
    * به دليل فقدان زيرگذر در بلوار امام خامنه اي شهر دماوند روزانه هزاران خودرو مجبور به طي 10 کيلومتر مسافت اضافه هستند تا بتوانند براي آمدن به تهران دور بزنند. مسئول هدر رفتن سوخت و وقت زياد هم و طنان و از همه مهم تر بار ترافيکي سنگين کيست؟

    89490912
    * اداره راه اردبيل جاده اي را از وسط باغ و زمين کشاورزي بنده واقع در روستاي قره شيران عبور داده که درمجموع 5هزار متر زمين در مالکيت من تصرف شده است. عرضم اين است که هنوز نتوانسته ام به حق ضايع شده خود برسم.

    09450912
    * به اداره پست خيابان بهار شمالي هربار مراجعه مي کنم تا تمبر خريداري کنم، مسئول مربوطه عنوان مي کند که تمبر نداريم! چرا اداره پست نسبت به توزيع تمبر به دفاتر پستي کوتاهي مي کند؟

    2995021
    * در بهشت زهراي تهران در بين قبرها فاصله اي وجود ندارد درنتيجه حاضر شدن بر سر قبور براي سالمندان با توجه به پستي و بلندي قبور مشکل ساز شده است.

    94380912
    * در حالي هزينه تعرفه بيمه هاي درمان افزايش يافته که مراکز درماني و بيمارستان ها مابه التفاوت هزينه را از بيمار دريافت مي کنند با اين توجيه که تعرفه هاي بيمه به نرخ سابق است، اين موضوع باعث شده بيمه شدگان از خدمات نامطلوب بيمه اي متضرر شوند.

    0129-021