برگزاري اجلاس رهبران ايران، تركيه و روسيه در تبريز لغو شد

    مسئول نمايندگي وزارت امور خارجه شمال غرب كشور: برگزاري اجلاس رهبران ايران، تركيه و روسيه در تبريز لغو شد  12 شهریور – 97

 سفر عجولانه ظریف به ترکیه برای انتقال پیام به  ادوغان و دعوت وی برای حضور درنشست کنار پوتین در تبریز لغو شده است .چون پاسداران با  نیروهای امنیتی سوریه وروسیه و عراق در بغداد نشست امنیتی بر گزار کردند .چون هم هدف مقابله با اقدام دولت روحانی بود هم  تلاش مقابل آمریکا بوده است تا در عراق  موفق نشود برای برگزیده شدن  نخست وزیر   جدید عراق  و شکل گیری کابینه جدید در عراق سیاست  فاصله از تهران ومستقل عملی شود

مسئول نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور از لغو اجلاس سران ايران، ترکيه و روسيه که قرار بود در تبريز تشکيل شود خبر داد.
    
    
تبريز- خبرنگار کيهاناسماعيل بابايي راغب گفت: مسئولان دليل لغو اين اجلاس را که از سوي تهران اعلام شد اعلام نکرده اند. وي تصريح کرد: خبر عدم آمادگي تبريز براي برپايي اين نشست اشتباه و نادرست است و تبريز آماده برگزاري اجلاس بود و شرايط ايده آلي براي برگزاري اجلاس فراهم شده بود و از نظر امنيتي و پشتيباني آمادگي کامل وجود داشت. وي افزود: اگر بار ديگر تبريز براي برپايي اين اجلاس انتخاب شود، آماده برگزاري آن هستيم.
    فرمانده پدافند هوايي شمال غرب کشور نيز گفت: امنيت منطقه هوايي شمال غرب ايران بي نظير است و لغو اجلاس آتي ايران، ترکيه و روسيه در تبريز، ارتباطي به امنيت هوايي ندارد.

    سرتيپ «عباس عظيمي» گفت: آسمان منطقه در امنيت کامل است و هيچ نگراني وجود ندارد. وي افزود: ضمن رصد کامل و دقيق آسمان شمال غرب، آسمان خارج از مرزهاي کشور نيز تحت رصد کامل است.

    سرتيپ عظيمي اظهار داشت: تا پايان سال سامانه موشکي برد بلند ايران که توسط متخصصين داخلي طراحي و ساخته شده، تکميل مي شود. اين سامانه بسيار پيشرفته تر از اس 300 روسيه عمل مي کند.