خواص در سال 88 به موقع موضع می‎گرفت آسیب فتنه کاهش می‎یافت


معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان:
خواص در سال 88 به موقع موضع میگرفت آسیب فتنه کاهش مییافت/امکان تخلف 11 میلیون آرا وجود نداشت  7 دی-97

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: اگر خواص در زمان خود نسبت به فتنه‌ها واکنش نشان دهند خسارت‌ها کاهش پیدا می‌کند و در غیر این صورت خسارت‌های فتنه88 شاید جبران ناپذیر شده باشد.
به گزارش فارس از گرگان، فتح الله نوری عصر امروز در نشست تخصصی بررسی ابعاد  حماسه تاریخی 9 دی اظهار کرد: یکی از انقلاب‌های بزرگی  که قرآن به آن پرداخته و ۱۳۶ بار از آن یاد کرده قیام حضرت موسی(ع) است.
وی تصریح کرد: قیام حضرت موسی(ع) در شرایط سختی بود حکومت ادعای خدایی داشت و از قتل و کشتار هراسی نداشت و زمانی که موسی(ع) مبعوث شد قوم حضرت موسی(ع)  پیامبری آن را پذیرفتند و بهترین نعمت‌ها نیز نصیب این قوم شد.
معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: زمانی که حضرت موسی(ع) به میقات رفتند عده‌ای توطئه کردند و گفتند حضرت موسی(ع) فوت کرده و در این زمان سامری توطئه کرد و حرکت الهی حضرت موسی(ع) به بت‌پرسی و گوساله پرستی رسید.
نوری افزود: دومین نگاه به حرکت‌های اجتماعی نهضت رسول مکرم اسلام بود و در آن عصر جاهلیت و قوم پرستی و طائفه پرستی با فریاد لا الله الا الله توانست جوامع را به اسلام آشنا کند.
وی گفت: پس از رحلت پیامبر معاویه توانست با جاسوس‌هایی که از کشورهای مختلف معرفی کرده بود مسیر اسلام را تغییر دهد و این مهم سبب شد که در سال ۱۳۶۱ هجری نوه پیامبر(ص)  با این تحول به شهادت برسد.
معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان تاکید کرد: نگاه فراماسونی، غرب‌گرایی و نفوذ سه عامل شکست نهضت مشروطه بود و سبب شد که این نهضت که بنا بود مردم‌سالار باشد شکت بخورد و حکومت شاهنشاهی بر قدرت برگردد.
نوری با بیان اینکه یکی از علل فروپاشی شوری سابق را ورود این کشور به مذاکرات با آمریکا دانست و افزود: در سایه این مذاکرات نخستین بحثی که اتفاق افتاده بحث هسته‌ای بود و نفوذ غرب از طریق جاسوسی و نفوذ سبب فروپاشی شوروی شود.
وی یادآور شد: ۹ دی را باید علمی بررسی کنیم، ریشه جریان فتنه ۸۸  را باید از زمان دولت هاشمی بررسی کرد.
معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان افزود: با تاکید امام(ره) در ۱۲ فروردین نخستین رفراندوم در تاریخ انقلاب برگزار شد و پس از آن رفراندوم در بحث مجلس و قانون اساسی نیز مطرح شد و بهترین حکومت مردمسالاری که در جهان اتفاق افتاده را باید انقلاب اسلامی برشمرد.
نوری با بیان اینکه انتخاباتها در انقلاب اسلامی مردمی بوده، یادآور شد: اجرای اصلی انتخابات برعهده مردم است و هئیت‌های اجرایی و هئیت‌های نظارت در انتخابات از دل مردم انتخاب می‌شوند.
وی گفت: بر اساس اسناد و شواهد منتشر شده انتخابات در سال ۱۳۸۸ سالم برگزار شد ولی بر اساس برنامهریزیهای که اتفاق افتاده بود فتته و اغتشاش در آن سال رخ داد.
معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه خواص می‌توانستند خسارت‌ها را در سال 1388 کاهش دهند، افزود: کمیسیون امنیت مجلس پس از فرمایشات مقام معظم رهبری با آیت‌الله هاشمی دیدار داشتند و گفتند شما به عنوان فرد دوم انقلاب لازم بود شما نیز موضع‌گیری کنید تا مردم از نظر شما آرامش پیدا کنند و ایشان می‌گوید من به دنبال این بودم که بیانه صادر کنم ولی از آنجا که فائزه ( دخترم) را بازداشت کردند منصرف شدم.
نوری به دیدار خاتمی با اعضاب کمیسیون امنیت ملی اشاره کرد و افزود: در این دیدار آقای خاتمی می‌گوید که من دو دوره رئیس جمهور  بودم و اعتقاد دارم که ۱۱ میلیون تقلب در انتخابات ممکن نیست ولی ایشان حاضر نمی‌شد که نظرش را عنوان کند و اگر آن زمان نظرش را بیان می‌کرد بسبار تاثیر گذار بود.
وی تاکید کرد: ناطق نوری نیز می‌گوید با موسوی که یکی از نامزدهای انتخابات بود تماس داشتم و گفتم محال است که تقلب در این میزان اتفاق بیفتد و از مجاری قانونی اقدامات خود را دنبال کنید ولی آقای موسوی نمی‌پذیرد.
معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان افزود: مقام معظم رهبری نیز در آن زمان بیان کرده بودند که یک ذره از فراز و فرود قانون نمی‌گذرم و از مجاری قانونی باید کار دنبال شود.
نوری افزود: اگر خواص در زمان خود نسبت به فتنه‌ها واکنش نشان دهند خسارت‌ها کاهش پیدا می‌کند و در غیر این صورت خسارت‌ها فتنه88 شاید جبران ناپذیر شده باشد.
وی گفت: در انتخابات قبلی نیز برخی از تخلف‌ها  اتفاق فتاد و برخی شعارها آقای روحانی و آقای جهانگیری به خاطره آن که بسیاری از آنها دروغ و افترا بود قابل رسیدگی است.
معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان افزود: در سال ۸۸ که در استان مسوولیت داشتیم مطالعاتی انجام شد و می‌دانستیم انتخابات سخت و پیچیده خواهد بود و اگر آمادگی وجود نداشت ما با بحران‌های شدید روبه‌رو می‌شویم.
نوری به راه‌اندازی نهضت سخنرانی در استان در زمان انتخابات اشاره کرد و افزود: در صدد این بودیم که اجازه ندهیم فضا به اغتشاشات منجر شود و در صدد این بودیم که در فضای آرام مسائل را دنبال کنیم.
وی به موضوع سفر کاندیداها در آن زما به گلستان اشاره کرد و گفت: آقای کروبی در مکتب الحسین سخنرانی داشت و سپس با شهر رامیان رفت و در آن زمان از استان گلستان تشکر کرده بود.
نوری گفت: در آن زمان بیشترین تلاش را انجام دادیم تا از مواضع رهبری دفاع شود.