سیل آوارگان سوری را آواره تر کرد

 سیل آوارگان سوری را آواره تر کرد10 دی-97
تهران- ایرنا - سیل 89 اردوگاه آوارگان سوری را در مناطق شمالی سوریه و نزدیک مرز این کشور با ترکیه تخریب کرد و موجب آوارگی دوباره 32 هزار نفر از ساکنان این اردوگاه ها شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری 'آناتولی' ترکیه، سیلابی که روز 5 دی ماه( 26 دسامبر ) مناطق شمالی سوریه را در نوردید به 89 اردوگاه آوارگان، خسارت های جدی وارد کرد و موجب آواره شدن دوباره 32 هزار نفر از ساکنان این اردوگاه ها شد.
سیل اخیر حدود 770 چادر اسکان را به طور کامل نابود و یا با خسارت های جدی رو به رو کرده است.
بسیاری از آوارگان مجبور شدند تا بهبود شرایط به صورت موقت در مساجد اردوگاه ها اسکان پیدا کنند و اکنون نیازمند کمک های فوری هستند.
بارش سنگین و بی وقفۀ باران در مناطق شمالی سوریه که برای چند روز ادامه داشت، باعث شد که سرانجام چهارشنبه گذشته (5 دی) اردوگاه‌های آوارگان در دو استان ادلب و حلب در شمال سوریه در آب فرو رود.
توفان صدها چادر متعلق به آوارگان را از جا کند و آب در برخی مناطق به لوازم و وسایل زندگی آوارگان آسیب جدی رساند.
با ورود فاضلاب‌ها به سطح خیابان ها، اکنون نگرانی از گسترش بیماری عفونی نیز وجود دارد و فعالان حقوق بشر درباره سرنوشت هزاران آواره این اردوگاه‌ها در هوای سرد زمستانی هشدار داده‌ اند.
فعالان حقوق بشر از سازمان‌های بین‌ المللی درخواست کمک کرده‌ اند و می‌ گویند که از کمک هایی که سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی وعده آن را داده بودند، در مناطق شمالی سوریه خبری نیست.
نزدیک به شش میلیون آواره سوری در داخل خاک این کشور پراکنده‌اند، که با وقوع سیل اخیر در هوای سرد زمستانی در شرایط سخت با کمبودهای مواد غذایی و دارویی دست و پنجه نرم می‌ کنند.
بحران سوریه که از اسفند ماه 1389 آغاز شده است موجب آوارگی 12 میلیون نفر از 24 میلیون جمعیت سوریه در داخل و خارج از این کشور شده است.
آوارگان سوریه در خارج از این کشور در ترکیه ، لبنان ، اردن ، مصر ، تونس و برخی کشورهای اروپایی حضور دارند.