استفاده از بخاري چكه اي در مدارس خراسان جنوبي ممنوع شد


استفاده از بخاري چكه اي در مدارس خراسان جنوبي ممنوع شد  5 دی – 97
درکشور سرشار از گاز ومدعی قدرت برترمنطقه سیستم گرمازایی مدارس  طبق روش بیش از 60 سال پیش می باشد برای همین شاهدیم که آتش گرفتن بخاری در مدرسه دخترانه شین آبادپیرانشهر ومدرسه ای در بلوچستان فاجعه آفریده می شود.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان جنوبي با بيان اينكه تلاش مي شود تا پايان امسال 40 مدرسه استان از سيستم گرمايشي مركزي برخوردار شوند گفت: استفاده از بخاري چكه اي در مدارس استان ممنوع است و مردم در صورت مشاهده اين امر را گزارش دهند.
محمدرضا بيكي در گفت وگو با تسنيم در بيرجند، اظهار داشت: اداره كل نوسازي مدارس استان مشكل خريد بخاري نداشته و بخاري هاي استاندارد به تعداد زياد خريداري شده است.
وي با بيان اينكه در مدارس زير نرم كه بيشتر در روستاها هستند از سيستم هاي گرمايشي استاندارد بخاري كاربراتوري و بخاري تابشي استفاده مي شود افزود: در روستاهاي فاقد گاز طبيعي در صورت امكان از سرويس هاي گرمايش مركزي با سوخت نفت و گازوئيل و در غير اين صورت از بخاري هاي كاربراتوري استفاده مي شود.
وي گفت: در حال حاضر چهار پروژه استانداردسازي سيستم هاي گرمايشي حرارت مركزي در سطح مراكز آموزشي استان در حال اجرا است كه عمليات آن با هزينه بالغ بر يك ميليارد و 600 ميليون تومان اجرا مي شود و اميدواريم تا پايان سال به اتمام برسد.
بيكي از افتتاح تعدادي از سيستم هاي گرمايشي مركزي مدارس استان در بهمن ماه خبر داد و افزود: مردم در صورت مشاهده بخاري هاي غيراستاندارد (چراغ تيوست و بخاري چكه اي) در مدارس به اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان گزارش دهند.
وي گفت: به تمامي مدارس خراسان جنوبي ابلاغيه ارسال شده كه همه بخاري هاي چكه اي را از دور خارج كنند.