دولت باید مطالبات تامین اجتماعی را بپردازد

در بیاینه مشترک تشکل‌های کارگران و بازنشستگان مطرح شد؛
در بیانیه مشترکِ کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران و کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران بر خواسته‌های اصلی کارگران تاکید شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا،  کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران و کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در بیانیه‌ای مشترک به بیان مهم‌ترین مطالبات کارگران و بازنشستگان پرداختند. در این بیانیه به لزوم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی و افزایش دستمزد کارگران اشاره شده است.
در این بیانیه می‌خوانیم:
ماده ۴۱ قانون کار تضمین‌کننده حداقل مزد برای معیشت خانوار کارگری است و افزایش حداقل دستمزد و حقوق شاغلین و بازنشستگان مورد نیاز و تامین‌کننده منافع مشترک آنان می‌باشد که در نهایت موجب ارتقا سطح کیفی خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی می‌گردد، لذا بر ضرورت تشکیل جلسات شورای عالی کار وفق مواد ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار و افزایش حقوق کارگران و مستمری‌بگیران به منظور جبران کاهش قدرت خرید آنان باتوجه به گرانی بیش از حدا اقلام و اجناس مصرفی مورد نیاز خانواده‌ها قبل از سال ۱۳۹۸ تاکید می‌نماییم.
 سازمان تامین اجتماعی سازمانی بین‌النسلی می‌باشد که کلیه اموال، املاک و دارئی‌ها و ذخائر آن در تمامی بخش‌ها حق‌الناس می‌باشد و به تمام بیمه‌شدگان اعم از شاغل و بازنشسته تعلق دارد و به هیچ وجه قابل تفکیک و ادغام و تجمیع در هیچ سازمان و صندوق یا نهاد دیگر نمی‌باشد. لذا با توجه به شراط موجود و عدم تعادل در منابع و مصارف این سازمان از نظر نقدینگی و اجبار آن به استفاده از سایر منابع جهت انجام تعهدات قانونی در زمینه‌های گوناگون که به مصلحت سازمان و بیمه‌شدگان تحت پوشش نمی‌باشد. بنابراین از دولت محترم خواستار پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و انجام تکالیف تعیین شده در برنامه‌های ششم توسعه و بودجه سال ۱۳۹۷ و مصوبات مجلس شورای اسلامی در این زمینه هستیم.
همچنین تاکید داریم در ترکیب هیئت امنای سازمان نمایندگان کارفرمائی و کارگری و دولت دارای حقوق و اختیارات قانوین مساوی و برابر باشند.
ضمن تاکید بر انجام مذاکرات و مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه کارگری بازنشستگان و مستمری بگیران با مسئولین ذیربط از طریق قانونی، پیشنهاد گردید در صورت عدم حصول نتیجه مناسب ضمن رعایت نظم و انضباط و مصالح عمومی جامعه جهت برگزاری تجمع صنفی قانونی به این منظور در فرصت مناسب اقدام نمایند.

با توجه به ضرورت انعکاس صحیح اخبار و موضوعات مرتبط با جامعه کارگری و بازنشستگان و مستمری‌بگیران و اطلاع‌رسانی سالم از طریق رسانه‌های عمومی و بالاخص صداوسیما مقرر گردید در این زمینه با ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مذاکرات لازم به عمل آید.