امام جمعه یزد: صاحب خانه شدن برای برخی افراد به رویا تبدیل شده است


منظور ازبرخی  شامل چند ده میلیون مردم محروم بی خانه ایرانیمی شود  که محصول 40 سال عملکرد عوامفریبی و  وعده دروغ حکومت مستضعفان وپابرهنگان خمینی شیاد است.
امام جمعه یزد: صاحب خانه شدن برای برخی افراد به رویا تبدیل شده است
یزد - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با انتقاد از افزایش بر رویه قیمت مسکن و اجاره بها گفت: صاحب خانه شدن برای برخی افراد جامعه تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است.
به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار خیرین مسکن ساز استان اظهار داشت: لازم است از ظرفیت خیرین در هیئت امنا و هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز بیشتر استفاده شود.
وی با تبیین مشکلات بسیار زیادی که مردم در حوزه مسکن با آن روبرو هستند، گفت: الان شرایط به گونه‌ای است که بسیاری از مردم اصلا توان خرید و یا ساخت مسکن را ندارند و حتی بسیاری از افراد در هزینه‌ اجاره خانه هم مانده‌اند که ایده امام خمینی(ره) در ایجاد بنیاد مسکن از ابتدا این بود که برای افرادی که واقعا توانایی خرید یا ساخت خانه ندارند، مسکن ساخته شود.
ناصری ادامه داد: در شرایط فعلی که ساخت خانه سخت شده باید به گونه‌ای اقدام شود که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها کاهش یابد زیرا بسیاری از افرادی که کار می‌کنند و درآمد دارند، حقوق آنان با وجود اجارههای بالای، اجاره خانه‌دار شدن را نمی دهد.
وی  در خصوص طرح مسکن مهر گفت: مسکن مهر بخشی از بار نیاز به خانه در کشور را برداشت و تعداد قابل توجهی از مردم در این طرح خانه دار شدند، البته این طرح هم مشکلاتی داشت که باید در طرح‌های بعدی حتما مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه یزد ادامه داد: عده‌ای می توانند با کمک‌های بانکی و تسهیلات خانه‌دار شوند که باید زمینه پرداخت تسهیلات به این افراد فراهم شود، از طرف دیگر افرادی هم هستند که اصلا این امکان را ندارند، به همین دلیل باید برای آنها طرح‌های دیگری در نظر گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز باید حرکت گسترده‌ای داشته باشد که هم از ظرفیت خیران بهره‌برداری کنند و هم منابعی را در اختیار داشته باشند که به این وسیله اقدام به ساخت و ساز نمایند.
۴۰ هزار مسکن خیری در کشور احداث شد
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور نیز در این دیدار از ساخت ۴۰ هزار مسکن خیری در کشور خبرداد و راه‌اندازی انجمن خیرین مسکن ساز در شهرستان‌های استان یزد را خواستار شد.
کیومرث سلگی گفت: از آنجا که اکثریت قریب به اتفاق پروژه‌های این انجمن پایان پذیرفته، ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده و به ساخت مسکن جدید برای نیازمندان و اقشار کم درآمد جامعه اقدام کرد.
این مسئول عنوان کرد: در این زمینه لازم است که بحث حمایت از انجمن فعال‌تر شود و به این وسیله به خانواده‌هایی که توان خانه‌دار شدن ندارند، کمک کرد تا آنها هم از این مشکل خارج شوند.
سلگی  گفت: یکی از مشکلاتی که الان در بحث انجمن خیرین استان وجود دارد این است که تمام کار بر روی دوش مرکز استان قرار گرفته و در شهرستان‌ها انجمن وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: لازم است که ظرف مدت 6 ماه این انجمن در شهرستان‌های استان که ظرفیت کار دارند، ایجاد شود تا فعالیت ساخت و ساز مسکن خیری در این شهرستان‌ها هم با قوت شروع شود.
انجمن خیرین مسکن ساز استان که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده  در هشت پروژه بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی را به نیازمندان تحویل داده است.