تصادف زنجیره‌ای در جاده لار- جهرم ۵ کشته داشت


تصادف زنجیره‌ای در جاده لار- جهرم ۵ کشته داشت
شیراز-ایرنا- تصادف زنجیره‌ای چهار خودرو در جاده لار- جهرم که عصر دوشنبه رخ داد، جان پنج تن را گرفت و موجب مصدوم‌ شدن هفت نفر شد.
دکتر محمد جواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه بین یک دستگاه پراید، دو دستگاه پژو و یک دستگاه خودروی دنا در ساعت ۱۴:۳۳ دقیقه امروز در جاده جهرم-لار روبروی روستای مسیح‌آباد رخ داد.
روابط عمومی اورژانس کشور نیز اعلام کرد: با اعزام نیروهای اورژانس به محل، بررسی‌های اولیه نشان داد که ۵ تن جان خود را در لحظات اول تصادف از دست داده‌اند.
این تصادف خونبار هفت مصدوم داشت که از سوی نیروهای اورژانس با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
علت حادثه از سوی کارشناس پلیس راه، انحراف به چپ خودرو پراید و برخورد رخ به رخ با سه خودرو دیگر اعلام شده است.
بر اساس گزارش رسمی پزشکی قانونی در سال گذشته (۱۳۹۷) استان فارس با ۱۳۵۷ نفر، کشته در سوانح رانندگی مقام نخست کشور را همچنان حفظ کرده است، مقامی که برای فارس هر سال تکرار می‌شود و قابل افتخار نیست، جایگاه نخست استان فارس در تصادفات رانندگی سال گذشته با فاصله ۳۸ کشته نسبت به جایگاه دوم تکرار شده است.
در سال‌های اخیر وضعیت راه‌های فارس نسبت به سال‌های گذشته توسعه چشمگیر یافته و اغلب راه‌های منتهی به مرکز استان به بزرگراه تبدیل شده اما به رغم این توسعه‌ها و حذف برخی نقاط حادثه ساز، هنوز محورهای پرترددی هستند که تصادفات منجر به مرگ زیادی در آنها روی می‌دهد که یکی از این محورهای حادثه‌آفرین، محور جهرم - لار است که شاید به عنوان یکی از محورهای مهم حادثه خیز استان فارس از آن به عنوان جاده وحشت یاد می‌شود.
بنا به گزارش‌های پلیس راه فارس درباره خطرناک ترین جاده‌های حوزه جنوب فارس از لحاظ فراوانی تصادفات، محور لار – جهرم، حادثه خیزترین این محورها بوده است.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری و لارستان در فاصله ۳۳۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.