نقد وبررسی " توپ در حياط نيويورك! (يادداشت روز)" روزنامه ی یهان یکشنبه 12 اسفند ماه سال 1386
"دوم خردادی های رد صلاحیت فله ای شده با آمریکا می خواهد قطعنامه در شورای امنیت تصویب کنند"
به فاصله دو روزمعجزه رخ داد و نظر همیشه درحال چرخش سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر که تصویب قطعنامه ی چهارم در شورای امنیت سازمان ملل را پس از پس گیری ادعاهای سابقش غیر منتظره نداسته بود . اکنون طلبه پاسدار روضه خوان دست پرورده اش شیپور را به شکل دیگری نواخته است و از غیر ممکن بودن تصویب قطعنامه و یا ضعیف بودن آن خبر داده است. فقط فراموش نشود که درست پس از یک دست شدن نظام قرون وسطائی و رئیس جمهور شدن یک پاسدار گماشته ی ولی فقیه حتی یک یادداشت روز تهیه و تنظیم نشده است که مرتبط به مطالبات مردم ایران باشد ، زیرا که یادداشت روز ها اکثراً یا در مورد پروژه هسته ای و دفاع کردن از آن بوده است . یا اینکه د ر دفاع کردن از عملکرد دولت وسناریو وپرونده سازی کردن علیه ی منتقدین دوم خردادی ها بوده است . یا اینکه مرتبط به چگونگی فشار و سناریو سازی برای اخراج نیروی نظامی امریکا از عراق بوده است . همچنین مربوط به حزب الله لبنان وجنگ 33 روزه وحماس و پرتاب موشک به خاک اسرائیل است که چگونه می شود بحران سازی و جنگ افروزی مشابه ی 33 روز دیگر راه انداخت و یا این اواخر هم که بطور زنجیره ای در مورد انتخابات مجلس هشتم ورهنمود دادن و سناریو وپرونده سازی کردن نامزدان دوم خردادی ها برای زمینه سازی کردن رد صلاحیت فله ای اشان بوده است که چگونه می شود از طریق کروبی و یا اصغر زاده تلاش کرد که به ائتلاف تاکتیکی درون اصلاح طلبان اختلافایجاد کرد و با محکوم کردن به حساب رادیکال ای دوم خردادی ها به این اختلافات دامن زده شود تا که فرصت نداشته باشند به برنامه های شکست خورده ی دولت مدعی عدالت محور انتقاد کنند .
ضمن اینکه یادداشت روز های اخیر درست مخالف یادداشت های روز 4 سال پیش تبلیغات مجلس هفتم می باشد که آن موقع همه اش علیه ی مجلس ششم ودولت اصلاح طلبانب ود وبا اشک تمساح ریزی کردن ازاهداف طبقات محروم و آسیب ضربه و تهی دست اجتماعی دفاع نی شد که برای شان دلسوزی می شد که درچه شرایط سخت زندگی و طاقت فرسائی دارند به سر می برند و ضریب بیکاری و گرانی و تورم وفقر گسترده و رشوه و رانتخواری و تبعیض چگونه بالا است؟ و گفته می شد که دولت مدعی اصلاح طلب به فکر مردم ایران نیست. ولی اکنون که شرایط بمراتب بحرانی وخراب تر از آن موقع است کلامی در این مورد اشاره نمی شود یا اینکه حتی اشاره نمی شود که این دولت و مجلس اصولگرایان نه شیفتگان قدرت، بلکه عاشقان خدمتگزاری چه کاری برای مردم انجام داده اند؟ بنابراین برای اینکه را فرار از پاسخگوئی به مطالبات مردم ایران باز شود . می بایست بطور سیستماتیک گریز به صحرای کربلا زده شود . لذا چه موضوع وبهانه ای ازپرونده یهسته ای ا که تبدیل به موضوع محوری وصلی شده است تا که جانشین پاسخگوئی به مطالبا ت مردم ایران شود. از سوی دیگر گذشته ازاینکه دیگر خبری از تهدید کردن های آنچنانی نیست که چپ وراست تهدید می شد که مذاکرات هسته ای می بایست قطع گردد ونسخه تجویزمی شد که می بایست از آژانس بیرون آمد وسرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میزمذاکره در اروپا ، بلکه در خیابان بیروت .وتوبغداد تعیین تکلیف می شود. ولی اکنون می باید التماس شود تا که اندونزی یاآفریقای جنوبی ویا ویتنام رای مثبت به تصویب قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل ندهند . در صورتیکه پاسدار گماشته احمدی نژادمدعی شده است که رژیم تروریستی قدرتمندترین کشور جهان می باشد و البته که آنقدر قدرت پوشالی دارد وقوی است که حتی توانائی برآورده کردن نان به مردم ایران را ندارد که رئیس جمهور عوام به محرومان قول داده بود که می خواهد برتوی سفره خالی محرومان نان ببرد . از سوی دیگر داستان چیست هماتانی که خائنین وجاسوسان هسته ای وهمکار دشمن بیگانه معرفی شدند دارند از جمله حسن روحانی افشاگری می کنند که چگونه پیرامون مذاکره ی هسته ای با اروپا وآژانس والبرادعی افشاگری کرده است که شیوه ی برخورد تناقض آمیز ومتضاد شده است که البراعی خائن تبدیل به مسلمان شده است .یعنی بزبان ساده وقابل فهم اعتراف شده است که نه مسئولین هسته ای همه شیاد وعوامفریب هستند ونه اهداف هسته ای نظامی می باشد ، بلکه مسئولین اصلاً پای بند هیچ اصول انسانی نیستند که به خودشان آنچنان اتهامات می زنند که در مورد رد صلاحیت شدگان دوم خردادی فله ای اتهاماتی همچون خائن وجاسوس وبی دین معتاد وفاسد مالی و... زده شد که ازنماینده ولی فقیه تا نوه ی امام راحل وآخوند ها ی رد صلاحیت شده را دربر می گرفت. فراموش نشود موضوع سناریوی یادداشت روز از هرجاکه شروع شود می بایست که یقه گیری به دوم خردادی هاختم شود که طلبه پاسداریادداشت روز نویس تصویب قطعنامه ی جدید در شورای انیت سازمان ملل را به دوم خردادی و آمریکا وخیمه شب بازی انتصاباتی مجلس هشتم ا ینگونه مرتبط کرده است :
"و آخر آنكه؛ مقامهاي آمريكايي اعلام كرده اند كه تا زمان برگزاري انتخابات دوره هشتم مجلس در ايران، با هدف فشار بر افكار عمومي، موضوع تصويب قطعنامه را با جديت دنبال خواهند كرد. طي 29 سال كه از پيروزي انقلاب مي گذرد، شيطان بزرگ همواره درصدد بوده است كه پايه هاي مردمي نظام اسلامي را تضعيف كند. معمولاً در اثناي راهپيمايي ها و يا انتخابات كه تجلي و نمايه حضور و مشاركت مردم در سرنوشتشان است، آنان سعي مي كنند به هرطريق ممكن با تدارك جنگ رواني و ايجاد يأس و دلسردي زمينه جدايي مردم از حكومت را فراهم آورند. بحمدالله آنچه در طول ساليان پس از انقلاب مردم فهيم و شريف ايران اسلامي به منصه ظهور گذارده اند، حضوري حماسي و چشمگير و دشمن شكن بوده و به نيكي ثابت كرده اند كه همواره پاي نظام ايستاده اند.به نظر نمي رسد آمريكا و هم پيمانانش اين بار هم بتوانند از اين نمد، كلاهي دست و پا كنند"
درخاتمه اینکه چند ماه پیش آمریکامی خواست تا که قطعنامه در شورای امنیت پیرامون پرونده ی هسته ای را به تصویب برساند و ولی با بازی موش وگربه بازی کردن و با باج دادن های کلان به روس ها وچینی ها برای پیش بردن سیاست زد وبند و وقت کشی کردن آنقدر این موضوع کشدار شد و به تعویق انداخته شد تااینکه با برکنار کردن پاسدارعلی لاریجانی وجایگزین کردن پاسدار موجی سعید جلیلی زد وبندهی جدید پشت پردهبا محمد البرادعی و آژانسشروع شد .به نیت اینکه با آویزیان شدن با گزارش 16 نهاد اطلاعاتی وامنیتی آمریکا بتوان پرونده ی هسته ای از شورای امنیت سازمان ملل به شورای حکام بازگردانیده شود.ولی چون گند این خیال ورؤیا در آمد . زیرا که طرح سیاست وقت کشی کردن سوخته است وقرار است قطعنامه تصویب شود . . ولی اکنون که تصویب قطعی شده است . برای اینه رد فله ای کردن رقیبدوم خردادی ها عادی شان داده شود وتقلبات تدارک دیده شده به عنوان چشمگیر مردم حماسه ساز و دشمن جا زده شده شود و پرونده ی هسه ای هم پرونده ملی نامیده شوئ .بنابراین تصویب قطعنامه قبل از برگزاری نمایش خبمه شب بازی انتصاباتی مجلس هشتم به حمایت به بوش از دوم خردادی ها نسبت داده شده است .

هوشنگ - بهداد
یکشنبه 12 اسفند ماه سال 1386