نقد وبررسی " انتخاب آگاهانه " روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 22 اسفند ماه سال - 1386
معلوم نیست وقتیکه اعتراف شده است خیلی از افراد شایسته و با صلاحیت نامزد انتخابات نشده اند، ولی بازهم ادعا شده که مردم حماسه خواهند آفرید!!
رژیم تروریستی آخوندی نه از بن وریشه و اساس نا متعارف و قرون وسطائی می باشد که هیچگونه همخوانی با دنیای متمدن ومترقی کنونی ندارد ، بلکه روش های من درآوردی و ابدعات واختراعاتش نیز منحصر به فرد وکمدی می باشد. حال چه در مورد دانش هسته ای بومی شده نورانی ومهرورزانه باشد که دارای پسوند عدالت است که می بایست به بندگان خدا در سراسر جهان صادر شود . چه در مورد شیوه ی نابود سازی اسرائیل و دفاع کردن از فلسطین با راه اندازی جنگ داخلی در فلسطین وجدا سازی نوار غزه با طرح کودتائی باشد.چه در مورد دخالت گری در امور داخلی عراق باشد که باتلاق کردن عراق و گسترش اقدامات تروریستی انجامیده که خدمات رسانی و آباد کردن عراق نام گرفته است . چه دخالت در امورداخلی لبنان وراه اندازی جنگ 33 روزه ی سپاه پاسداران از طریق حزب الله لبنان با اسرائیل باشد که در نهایت لبنان تبدیل به سر زمین سوخته شد ولی ادعای طرح دفاع از حزب الله و فلسطین خوانده شد. چه در مورد رد صلاحیت فله ای کردن نامزدان دوم خردادی ها با اتهامات عجیب و غریب و بسیار سنگین باشد که اتفاقاً همین شیوه نظام ورهبر را بدجوری زیر سئوال برده است . برای اینکه اتهاماتی شبیه خائن و فاسد و... وارده که شامل حال نامزدان رد صلاحیت شده ی فه ای شد که برخی از اینان نمایندگان کنونی مجلس یا وزیر در دولت های گذشته بوده اند که کلی طرح و لایحه به تصویب رسانده اند که شورای نگبهان ومجمع مصلحت نظام آن را تأئید کرده بود . عجیب تر اینکه ترکش رد صلاحیت ها شامل نمایندگان ولی فقیه ونوه ی خمینی و نمایندگان آخوند مجلس هم می شود . بدتر اینکه اگر رد صلایت شدن اینان قانونی بوده است که اعمال نظر باندی وجناحی مطرح نبوده است . بنابراین بیشتر شورای نگهبان زیر سئوال می رود که چرا این ر د صلاحیت شدگان قانونی را دوباره تأئید کرده است ؟!
از سوی دیگر آخر دولتی که رئیس آن به جای برآوده کردن قول های داده ی شده ی خودش و مطالبات مردم معکوس آنرا اقدام کرده است و فضای تبلیغاتی در بست در اختیار دولت وباندهای مافیائی و ابسته به آنان می باشد ورقیب نه اینکه رد صلاحبت فله ای با اتهامات وتوهین شده است ، بلکه از امکانات و ابزار تبلیغاتی دولت محروم می باشد ودر فاصله 5 تا 6 روز نامزدان چگونه می توانند تبلیغات نتخاباتی کنند تا که موکلین شان بدانند که اهداف و برنامه های اینان چیست که اکنون سرمقاله ویس در رقابت با یادداشت روز روزنامه ی سناریو ساز سربازجو وپاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر حضور آگاهانه را مطرح کرده بود . حال بماند که در پایان یادداشت روز نویس به نا آگاهی مردم نسبت به نامزدان ونمایندگان و برنامه های آنان رسیده بود . لی اکنون سرمقاله نویس در بستر رقابت انتخاب آگاهانه را برای سرمقاله ی خود بر گزیده است که خودش اگز طنز وجوک نباشد ، بسیار مضحک وخنده دار است . زیرا که ین انتخاب نیست، بلکه یک نوع انتصاب است ، آنهم شرکت در نمایش و شوی آزمون وامتحان الهی می باشد که ولی فقیه در راستای دشمن شناسی و فاصله گرفتن از آن با توبه کردن ارائه داده است ونه برنامه ی چگونه مطرح و دفاع کردن از مطالبات مردم ایران در کار می باشد.
آخوند جماعت درباری و حکومتی نه اینکه خصلت آخور وتوبره خوری و عوامفریبی و دغلکاری و سوء استفاده گری از دین ابزار تبلیغات و ممر رزق و روزی و کاسبی شده دارند، بلکه دین را و سیله ی منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیت ملموس جامعه تبدیل کرده اند . همچنین خیلی خودخواه ومغرور و طلبکار می باشند. چونکه که از موضع چوپان با گله با مردم برخورد می کنند . اگر نه دلیل ندارد که پس از 3 دهه ی جنایات وخیانات و دروغگوئی و دجالی و رمالی و غارتگری و جنگ افروزی و زندان واعدام سنگسار و شلاق ودار زدن وقطع اندام و اعتیاد وتن فروشی وفقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی و... که محصول3 دهه گذشته بوده است و فضا دولت ومجلس مکتبی و اصولگرائی کنونی هم آنگونه است که هیچکس جرأت نمی کند یک بیلان عملکرد ساده ازدو نهاد ارائه کند . مشروط بر اینکه آنگونه با اتهامات وحشتناک نامزدان دوم خردادی رد صلاحیت شدند و گزارشات تبلیغاتی که در دارجوین سبزوار و خوزستان و... بازار تهران که روز گذشته در همین روزنامه بازتاب داده شد که گزارش شد زن جوان به گزارشگر این روزنامه گفته بود اکنون که دو روز دیگربه بر گزاری نمایش باقی مانده است از لیست نامزدان متوجه شده است و سخنگوی قوه ی قضائیه و استاندار تهران که اتفاقاً جزو حامیان دولت می باشند از فضای سرما و یخ زدگی انتخاباتی گزارش کرده و شکوه کرده ونالیده اند . حال معلوم نیست که سرقاله نویس از کجا می داند که مردم ایران باز برای اینکه طناب پیچده شده بر دور گردن شان را سفت ومحکم تر تر کنند حماسه ی دیگری خواهند ساخت . البته اینگونه ادعا کردن مشخص است که نفس از جای گرم بیرون می آید وخیالش راحت است که تقلبات گسترده ی تدارک دیده شده برای روز جمعه 24 اسفند در راه است که برای حماسه سازی از قبل فراهم شده است که سرمقه نویس به اتکای آن می تواند اینگونه از موضع بدون تردید ادعای مضحک ووارونه کند:
"هيچ ترديدي وجود ندارد كه مردم ايران در روز جمعه آينده (24 اسفند) حماسه ديگري خواهند آفريد و انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را به صحنه حضور گسترده خود در حمايت از نظام جمهوري اسلامي تبديل خواهند كرد "
گذشته از اینکه همین ادعای تبلیغات پر زرق و برق پوستری که مدعی شده جلوی آن گرفته شده است صاحبان اینان چگونه صاحب ثروت های کلان شده اند؟ از سوی دیگر وقتی ولی فقیه ادعای کمدی مبارزه با دشمن آمریکا می کند و تأکید بر فاصله گرفتن از دشمن بیگانه آمریکا دارد ، خوب چگونه این نامزدان تأئیدصلاحیت شدند؟ از سوی دیگر اگر چنانچه تصویب قطعنامه 1803 تأثیری برروی تبلیغات نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی مجلس هشتم ندارد برای چه دولت و مسئولان هسته ای با زد وبندی که در پشت پرده با البرادعی و آژانس داشتند و حتی البرادعی به تهران دعوت و با ولی فقیه دیدار کرد تا اینکه گزارش البرادعی در زمانی بیرون داده شود که همزمانی و نزدیکی به همین نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی مجلس هشتم داشته باشد که اکنون سرمقاله نویس اینگونه با تعله وارونه زدن ادعای معکوس کرده است:
"تبليغات پرحجم دشمنان انقلاب و نظام و اقداماتي از قبيل صدور قطعنامه ضد ايراني نه تنها تاثير مورد نظر آنان را بر اراده مردم كه بر حضور در انتخابات استوار است ندارند بلكه مردم را به حضور قوي تر در پاي صندوق هاي راي تشويق خواهند كرد. ممنوعيت تبليغات پرزرق و برق پوستري كه عده اي آنرا موجب سردي تنور انتخابات ميدانند نيز بر خلاف اين تصور موجب اميدواري مردم به تلاش براي نظام مند شدن تبليغات انتخاباتي شده و خود عامل موثري است كه مردم را به حضور در پاي صندوق هاي راي تشويق مي كند. اين واقعيت را از پرس وجوهاي مردم درباره نامزدهاي اصلح كه از چند روز قبل شروع شده به روشني مي توان فهميد. "
بالاخره سرمقاله نویس با محور بندی کردن الویت ها و نظر دادن وانتقاد کردن که این توصیه را کرده است که مردم می بایست انتخاب آگاهانه کنند وبه نامزدهای غیر لیستی رأی بدهد که صلاحیت و شایستگی آنان بیشتر از نامزدان لیستی می باشد و بهمین دلیل بصورت مستقل نامزد شدند و جزو این لیست ها نرفتند . از سوی دیگر افسوس خورده است که چرا در صد نامزدان روحانی کم می باشد . حتی در میان تشکل روحانی نیز بیش از 6% سهم نامزدان آخوند نمی باشد. البته سرمقاله نوبس دلیل آن را نگفته است. زیرا که وحشت از علنی شدن واقعیت دارد که قشر روحانی و آخوند های حکومتی تا چه اندازه در جامعه مورد تنفر مردم می باشند . همانگونه که سرمقاله نویس توضیح نداده است که چرا خیلی از افراد شایسته داو طلب نمایندگی نشدند که در مورد تأسف و دغدغه خاطری که در این مورد داشته است و گفته که نمی تواند آن را پنهان کند اینگونه آن را بیان کرده است :
" اين دغدغه را نمي توان پنهان كرد كه مشاهده اسامي داوطلبان نمايندگي مجلس هشتم متاسفانه اين واقعيت تلخ را با بي رحمي به رخ مي كشد كه حتي اگر شايسته ترين هاي اين مجموعه نيز به مجلس راه پيدا كنند در عين حال مجلس هشتم يك مجلس مقتدر نخواهد بود. در جامعه ما افراد قوي كارآمد و امتحان پس داده اي وجود دارند كه متاسفانه وارد صحنه نشده اند و از داوطلب شدن خودداري كرده اند. اينكه چرا چنين كرده اند دلايل روشني دارد كه نيازي به توضيح ندارد و بخشي از آن به چوب حراج خوردن به آبروها توسط قلم ها و زبانهاي هتاك مربوط مي شود لكن آنچه در اين ميان مهم است اينست كه بايد با نهايت تاسف اعتراف نمائيم كه جاي مدرس در مجلس هشتم نيز خالي خواهد بود. درست به همين دليل است كه انتخاب آگاهانه در اين انتخابات نقش مهمي دارد"
درخاتمه اینکه سر مقاله نویس ضمن اینکه از پنهان نکردن دغدغه و تأسف خود گفته است که چرا افراد با صلاحیت و شایسته نامزد نشده اند و نگرانی های دیگری که بروز داده گفته از جمله آنانی که صاحب امکانات و سرمایه و ثروت لان می باشند که می توانند به ریز و به پاش کنند ودست به جمع آوری آرای خریداری شده بزنند وتأکید کرده است که اینان اگر نماینده ی مجلس شوند هرگز دلشان به حال محرومین و تهی دستان نسوخته ونمی سوزد . از طرف دیگر با وجود اینکه سرمقاله نویس تأگید کرده که مجلس هشتم هم چنگی بر دل نخواهد زد.زیرا که آنانی که شایستگی داشتند خود را نامزد انتخابات نکردند. ولی از طرف دیگر تأکید بر انتخاب آگاهانه کرده و گفته که مردم باید بهترین ها را در میان مستقل ها انتخاب کنند. عجیب است که با این همه تناقض گوئی که شده است ولی در مجموع باز هم ادعا کرده است که مردم خوب استقبال می کنند و بار دیگر دست به حماسه سازی می زنند . یعنی همانی که ولی فقیه تقاضا کرده است که گفته باید حضور و مشارکت حداکثری برای پر کردن صندوق های آرای نمایش انتصاباتی کمدی مجلس هشتم باشد تا اینکه امکان تقلبات گسترده تدارک دیده شده فراهم گردد. اما همانگونه که سرمقاله نویس اعتراف کرده ست بنا بر دلایلی که ایشان آن را بیان نکرده است که چرا افراد شایسته و بهتری از اینانی که نامزد شده اند وجود دارند ولی ترجیح داده اند ناکه نام نویسی نکنند و از طرف دیگر گفته ست که ثروتمندان در قید برآوردن مطالبات ونیازهای محرومان نمی باشند . بنابراین با در نظر گرفن تجربه ی 3 دهه ی گذشته از عمکرده ها، بهترین راه اصولی عدم شرکت در این نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی مجلس هشتم می باشد .زیرا که هیچ کاری از دست مجلس دست نشانده ی هشتم به نفع مردم ایران برآمدنی نمی باشد و عملکردش بمراتب خیلی ضعیف تر از مجلس هفتم دست نشانده و فرمایشی می خواهد باشد . زیراکه زیر کنترل برنامه ریزان سیاست راغ خاموش می باشد که دست به کودتای خزنده ی خاموش زدند. اگر هم حماسه شود هم اینان با بسیجیان وپاسداران پای صندوق حماسه می سازند . زیرا که آخوند آدمکش حرفه ای و اطلاعاتی و امنیتی وزیر کشورگفته است نتایج انتصابات تا آخر تعطبلات نوروزی اعلام می گردد . یعنی به جای شمارش رایانه ای اکنون نه با دست شمارش می شود، تا برای آرای تقلبی ساختن و حذف رقیب و جابه جائی آرای و نفرات مدت زمان کافی وجود داشته می باشد.
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 22 اسفند ماه سال -1386