نقد وبررسی "نتايج معكوس جنگ نفت براي اقتصاد آمريكا روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 21 اسفند ماه سال 1386
پرداختن نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصاباتی هشتم مهمتراست که دو روز دیگر بر گزار می شود یا نه بررسی مسائل داخلی آمریکا؟!
اصطلاحات وآی دزد آی دزد کردن و آدرس غلط دادن و صورت مسئله را پاک کردن و یا تازی وقت شکار جیشش گرفتن همین است که سرمقاله نویس به جای بررسی نمایش مهم خیمه شب بازی انتصابات مجلس هشتم که 2 روز دیگر برگزار می شود به جای پرداختن به این موضوع بطور عمد آن را فراموش رده است و د ر مقابل برای منحرف کردن اذهان عمومی به سراغ آمریکا یا شیطان بزرگ رفته یا در حقیقت شکر خدا برای فرار کردن از پاسخ گوئی به مطالبات مردم ایران را بر گزیده است تا که مجبور نباشد به چگونگی تشریخ فضای خیلی داغ و سوزاننده تبلیغاتی نتخاباتی انتصاباتی خرید و فروش آرا به پردازد که در پیش می باشد. البته تر جیح دادن و به موضوع آمریکا پرداختن هرچه باشد خمینی برای قدرت گیری آخوند ها و سقوط دولت موقت بازرگان وحذف رقبا و سازمان های سیاسی و انقلابی از صحنه ی مبارزه سیاسی سفارت آمریکا در تهران را اشغال کرد و آن را لانه ی جاسوسی نام نهاد واز آن به عنون ابزاری که انقلاب دوم بزرگتر از انقلاب خواند و از آن به عنوان اهرم سرکوب و بقای رژیم تروریستی استفاده شد. اکنون نیز در سرفصل مهم و خطیری که رژیم تروریستی آخوندی قرار گرفته است .نمی توان از دشمن ساختگی بیگانه ی آمریکا غافل شد. به خصوص که نامزدان دوم خردادی ها با اتهام وابستگی با آمریکا و همکاری با دشمن رد صلاحیت فله ای شده اند تا مهره های انگلیسی حاکم بتوانند در بستر طرح کودتای خاموش خزنده بتوانند طرح حکومت اسلامی طالبانی را دنبال و تثبیت وجمهوریت را حذف کنند که دیگر نیاز به بر گزاری اینگونه نمایشات انتصاباتی مجلس هشتم نباشد.
آری چرا سرمقاله نویس بایدبه جای نگران بودن ازشکست های اقتصادی بوش و آمریکا به مسائل اقتصادی دولت مدعی عدالت محوری پاسدار احمدی نژاد نه پرداخته است که اکنون رشد افسار گسیخته تورم وگرانی وافزایش قیمت کالاها وبیکاری وفقر وشکاف روزافزون طبقتای در جامعه نا ونفس مردم ایران راگرفته است؟ یعنی اینکه چرا سرمقاله نویس ثابت کرده است که نه مردم ایران وبررسی و پاسخگوئی مطالبات شان فراموش شده است ودر عوض نماینده و سخنگوی مردم عراق و افغانستان وفلسطین ولبنان شده است ، بلکه اکنون نیز نشان داده شده است که نگران شکست اقتصادی آمریکا برای بوش شده است. برای همین است که مسئله ی مهم نمایش خیمه شب بازی انتصابات بطور کلی فراموش شده است. در صورتیکه دوروز دیگر این نمایشنامه ی کمدی قرار است بر گزار شود. جالب است که سرمقاله نویس از موضعی یک قلمزن و مفسر وکارشناس مسائل آمریکائی در مورد طرح های شکست خورده ی اقتصادی و مسکن وبیکاری... در آمریکا و دولت بوش انتقاد کرده است که گویا ایشان رهبر حزب مخالف بوش در آمریکا می باشد که در راستای رقابت و تبلیغات انتخاباتی دست بر قلم برده و شروع به نقد کردن نموده است . مسخره تر اینکه سرمقاله نویس با فراموش کردن همایش و نمایش و رزمایش و آزمایش های زنجیره ای با مانورهای زمینی آبی – هوائی پاسداری –بسیجی و نظامی و انتظامی و آزمایش موشک دور برد و اختصاص دادن بودجه ی بسیار کلان به ار گان های گوناگون سرکوبگر و دو برابر کردن بودجه ی نظامی وزارت دفاع و ایجاد طرح 11 ماهه امنیت اجتماعی نیروی انتظامی در سراسر کشور و بد تر اینکه پس از یک دست شدن نظام و کودتای خزنده ی خاموش پاسداران که رئیس گزمکان سپاه پاسداران در جمع دانشجویان بسیجی اعتراف کرد که سپاه می خواهد حکومت اسلامی را تثبیت کند وبر خلاف نامه و تأکید خمینی که گفته بود نظامیان حق دخالت و فعالیت باندی و جناحی ندارند ولی این رئیس گزمکان سپاه پاسداران بطور اشکارا از دولت اصول گرا دفاع کرد و علیه ی قوه ی قضئیه موضع گیری کرد که چرا هنوز اصول گرا نشده است . یعنی اینکه چرا دست به گشودن پرونده های مفسدین اقتصادی رقیب دوم نزده پورونده های شان را هنوز نگشوده واحکام سنگین برای شان صادر نکرده است تااینکه در مجمع مصلحت نظا، رفسنجانی برای انتقال 2000 میلیارد دلار سرمایه های دولتی با عنوان واگذاری سهام عدالت با چاشنی خصوصی سازی به سپاه پاسداران وبسیجیان سنگ اندازی نکند . بلی فضای نظامی حاکم شده در نظام یک دست شده ی رژیم تروریستی آخوندی فراموش شده ودر عوض در مورد فضای جنگی در آمریکا قلمفرسائی کرده ودر دنباله اینگونه از ارقام هزینه شده در عراق گفته که تبدیل به حیات خلوت رژیم تروریستی آخوندی و عواملش شده است :
واقعيت اينست كه دولت بوش با كشاندن آمريكا به سمت يك « اقتصاد جنگي » و تحميل هزينه هاي جنگ در عراق و افغانستان باعث اختلال در روند شكوفائي اقتصادي آمريكا شدند كه دوران بيل كلينتون براي اين كشور به ارث گذاشته بود. مطابق آمار رسمي منتشره فقط جنگ عراق تاكنون 500 ميليارد دلار هزينه در برداشته و مطابق ارزيابي هاي پنتاگون براي سال جاري ميلادي هم 200 ميليارد دلار بودجه در نظر گرفته شده و اين درحاليست كه هيچگونه چشم انداز روشني براي پايان جنگ عراق وجود ندارد و بوش در هفته هاي اخير از تداوم جنگ در عراق و استقرار 140 هزار نظامي آمريكا در اين كشور تا مدتي نامعين خبر داده است
در خاتمه اینکه سرمقاله نویس بدون آنکه سخنی از فضای حکومت نظامی در ایران بگوید وکلامی از وضع نا بسامان اقتصادی وتورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه بگوید. یااینکه از وضعیت اسفناک زندگی طاقت فرسای مردم ایران بگوید و یااشاره ای به فضای تبلیغاتی انتصاباتی مجلس هشتم بکند وبگوید که چرا وضعیت اقتصادی مردم باید آنقدر خراب باشد که باید با توزیع مایحتاج کالاهای مورد نیاز از سوی نامزدان آرا رأی شان خریداری شود ؟ در صورتیکه نام این نمایش کمدی را ولی فقیه امتحان الهی نهاده است. از طرف دیگر بدون آنکه اشاره به اثرات منفی ومخرب افزایش قیمت نفت برروی زندگی محرومان در داخل ایران داشته باشد ولی جالب است که از کاهش ارزش دلار در آمریکا و بالا رفتن قیمت نفت و عدم پذیرش تقضای بوش از سوی اوپک برای افزایش تولید نفت گفته شد و از نگرانی ونتایج معکوس جنگ نفت و اقتصاد در آمریکا و انتقال بحران از آمریکا به اروپا و کانادا و چین گفته است و اشاره به اشغال افغانستان وعراق کرده که کمک به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و اروپا نکرده است . اما نگفته است که اگر چنانچه اشغال عراق و افغانستان برای آمریکا و اروپا منافع در بر نداشته است ، لااقل برای رژیم تروریستی آخوندی همچون جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران وعراق خیرات وبرکات فراوان داشته ودارای نعمت بوده است . البته با انتخاب این مقاله ضمن انحراف اذهان عمومی تلاش شده است از لا بلای این تضادهای آمریکا ا اروپا و کانادا و چین چگونه می شود فرصت طلبی به نفع رژیم کرد.?
همینطور با سفر پاسدار احمدی نژاد به عراق که مشخص شد سر نخ اصلی ترور و اقدامات تروریستی و نا آرامی های عراق کجاست . همچنانکه عامل بحران سازی در نوار غزه در فلسطین نیز مشص شده که کجاست ؟ بابراین دیگر نه اینکه ادامه ی مذاکره ی با رژیم تروریستی آخوندی مفهومی ندارد ، بلکه می بایست نخست وزیر دست نشانده ی عراق برکنار گردد و نام سازمان مخالف این رژیم ضد بشری و قرون وسطائی مجاهدین بدون تأخیر از لیست گروه و سازمان های تروریستی خارج شود وبه امتیاز دادن اینگونه بازی کثیف و خائنانه سیاسی که اکنون دودش بر توی چشمان خود بازیگران می رودپایان داده شود.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 21 اسفند اه سال 1386