نقد وبررسی " وظيفه مسئولان سنگين تر شد" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 25 اسفند ماه سال 1386
"مجلس هشتم خیلی فرمایشی و ضعیف تر از مجلس هفتم است واوضاع اقتصادی و اجتماعی و انقباضی خیلی بدتر از شرایط کنونی خواهد شد"
نه اینکه می بایست گفت که عجیب است . چونکه تبدیل به یک سنت و رسالت و فرمول شده است که سابقه 3 دهه دارد . پس بهتراست که گفته شود سیاست یک بام وچند هوا است که چه جالب هم شده است. زیرا که با کمال تعجب تناقض گوئی همراه با دروغ ووارونه گوئی تبدیل به شیوه ی رسمی اطلاع رسانی شده است . برای اینکه در شرایطی که در ستون نامه ها و صدای شما در همین روزنامه که بازاتاب دهنده نظرات مردم ناراضی و محروم جامعه است که جان شان ا در اثر مشکلات موجود ر جامه از دست دولت بر لب رسیده است ومی گویند که چگونه داد و هوار و فریادشان از فقر و بی عدالتی و شکاف طبقاتی وتورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها ها وتبعیض در جامعه بلند شده است. همچنین خود همین عنوان سر مقاله وظیفه ی مسئولن سنگین تر شد که به زبان ساده مفهومش این است که اوضاع ووضعیت پس از اجرای نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصابی هشتم بمراتب خیلی بدتر از قبل خواهد شد. و لی از طرف دیگر سرمقاله نویس برای مشروعیت تراشیدن برای یک رژیم نامشروع و ضد مردمی ، بطور وارونه مدعی شده است که آمریکا خواهان عدم شرکت و حضور مردم در صحنه ی تمایش خیمه شب بازی انتصبی مجلس هشتم می باشد. و افزده چون آمریکا و دشمنان هنوز مردم ایران را نشناختند . البته این عدم شناخت برگردان وترجمان شیوه تبلیغات دروغین و تدارکات گسترده ی تقلبات از قبل تعیین شده می باشد که از طریق سیکل لو رفته ونخ نما شده ی تمدید وقت اضافی زمان رأی دادن برای انحراف اذهان عمومی و عادی سازی کردن تقلبات دنبال شد، در دنباله اضافه کرده باز مردم با حضور پر شور خود حماسه ای دیگر ساختند و لبیک به پیام دشمن شناسی ولی فقیه دادند که با همین اهرم و بهانه ی ولی فقیه ، نامزدان خردادی را رد صلاحیت شدند. البته سرمقاله نویسی با سیاست طلبکارانه ی توبره و آخور خوری کردن مدعی شده است این حضور مردم در صحنه و حماسه سازی کردن شان، به معنی تعلق داشتن به جناحی و باندی ندارد . و در نباله برای اینکه هم دروغ حضور مردم و هم تقلبات گسترده را عادی جلوه داده باشد وهم اینکه خطاب به رقبا پیام داده باشد تا که نکند این حضور و علاقه ی مردم را می بایست به حساب خودشان واریز کنند چنین مخاطب قرار داده است:
"از اين واقعه طبيعي و البته مهم كه بگذريم نكته مهمتري كه در اين انتخابات و اين حضور حماسي وجود دارد اينست كه حضور پرشور و شوق مردم در همه صحنه هاي ملي كه در سال جاري حداقل دو مورد بسيار مهم و چشمگير آنرا در 22 بهمن و 24 اسفند شاهد بوديم نبايد به حساب اشخاص و احزاب و جناح ها ريخته شود. مردم نظام جمهوري اسلامي را يادگار ارزشمند حضرت امام خميني ميدانند و امام را نيز احياگر اسلام ناب محمدي در عصر حاضر ميدانند و به همين دليل نه تنها به اين نظام علاقمند هستند بلكه حاضرند از همه چيز خود براي حفظ و تقويت اين نظام بگذرند . فداكاري هاي كم نظيري كه مردم در 8 سال دفاع مقدس كردند اين واقعيت را به اثبات رساند كه ملت ايران براي حفظ و تقويت نظام جمهوري اسلامي آمادگي دارند بيشترين ايثار و فداكاري را بعمل آورند و از هيچ چيز در اين راه دريغ نمي نمايند.آنچه مسئولان بايد از مردم انتظار داشته باشند اصل مشاركت در انتخابات است . اينكه چه كساني انتخاب شده اند و مردم به چه افراد يا احزاب يا جناحي گرايش نشان داده اند به سلايق و تشخيص خود آنان مربوط مي شود و نبايد كوچكترين تاثيري در وظيفه اي كه مسئولان در خدمتگزاري به مردم دارند بگذارد."
بالاخره سرمقاله نویس بطور شفاف تر به دولت پیام داده و خواست ومطلبات مردم شرکت کننده در نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصاباتی هشتم را برایش ترجمه و اینگونه فرموله کرده ومنتقل نموده است:
"مردم اكنون با گراني بيكاري مشكل مسكن و دشواري هائي در تامين هزينه هاي درمان مواجهند. حل مشكلات قطعا كاري ناشدني نيست . دولتمردان مي توانند با برنامه ريزي دقيق پرهيز از شعار روي آوردن به تدبير استفاده از تجربيات مديران كاردان و بهره گيري از امكانات خدادادي فراوان اين كشور مشكلات مردم را حل نمايند. فقط از اين طريق است كه مسئولان مي توانند دين خود را به اين مردم هوشيار و فداكار ادا كنند. اكنون زمان اداي دين است مسئولان بايد بدانند كه با كاري كه مردم كرده اند وظيفه آنان سنگين تر شده است"
درخاتمه اینکه آب کشیدن وکوتاه شدن سرمقاله نویس با آنهمه وارونه وتناقض گوئ هائی که در آن شده است خود نشان از عدم حضور مردم در صحنه ی تدارک دیده شده می باشد . زیراکه سرمقاله نویس خوبمی داند که رژیم تروریستی آخوندی از هر زمان دیگری آسیب وضربه پذیر شده است . البته بخش کوچکی از عدم حضور مردم به دلیل رد صلاحیت نامزدان دوم خردادی ها و فرمایشی و انتصابی کردن این نمایش می باشد، البته اینهم موضوع جیدی نمی باشد وتجربه ی تکراری3 دهه می باشد که غلیظ تر شده است. البته که وحشت اصلی ز بیان و علنی شدن این واقعیت است که عملاً ثابت شد که هیچ فرقی میان مدعیان دیروز اصول گرائی عاشق خدمتگزاری به مردم ایران با رقیب دوم خردادی نه انکه ندارد، بلکه این ادعا نه اینکه دروغ بوده است و حربه ی تبلیغات عوامفریبی و انحراف اذهان عمومی مردم ایران بود ، بلکه مرم بعینه دیدند که این مدعی تازه بقدرت رسیده که نه نظام را یک دست کرد، بلکه قدرت برای کسب ثروت ا نیز انحصاری کرده است. خودش خیلی بیش از رقیب شکست خورده ی دوم خردادی متهم به شیفتگان قدرت، خدش شیفته ی قدرت وجمع آوری کسب ثروت می باشد و بیشتر دروغ و تناقض گوئی و عوامفریبی می کند ووعده های دروغین وپوشالی می دهد و عامل تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه و رشد فقر و بیکاری و شاف طبقاتی و فساد وتبعیض می باشد . ضمن اینکه خیلی بیشتر از رقیب دوم خردادی سرکوبگری و سانسور و خفقان ورعب ووحشت در جامعه ایجاد کرده و آن را نهاادیه کرده و را افزایش داده است و شیادانه ادعای مضحک حامی مردم ونماینده ی آنان بودن می کند. یا که درست بر ضد مردم ومنافع آنان عمل کرده است . برای اینکه متکی به ارگان های سرکوبر است و ازحمایت وپشتیبانی ولی فقیه برخوردار می باشد . بنابراین بدون شک مجلس انتصابی هشتم یک آش شله قلکاریست که نا توان وضعیف تر و سر سپرده تر از مجلس هفتم می باشد و اوضاع اقتصادی کشور ووضعیت معیشی مردم محروم بد تر می شود و روند رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها بدتر از گذشته خواد شد و در مقبل هرگز چشم انداز مثبت جز انقباض و سرکوب بیشتر در راه نخواهد بود وتضاد و رقابت های درونی و باندی وجناحی بیش از گذشته خواهد شد و تا بر گزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه خواهد داشت و شتاب خاهد گرفت .چه بسا اینکه برای زهر چشم گرفتن از جامعه با هزینه ی فیزیکی برخی از مهره های رقیب دوم خردادی همراه باشد تا که مردم دست به واکنش های اعتراضی و قهرآیز نزنند و کنترل اوضاع از دست برنامه ریزان سیاست حرکت چراغ خاموش یا کودتاگران خاموش خزنده ی سپاه پاسداران خارج نشود.
هوشنگ – بهداد
شنبه 25 اسفند ماه سال 1386