چرا رئیس مجلس به جای پاسخگوئی به ریشه رشد تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ومسکن با حربه مظلوم نمائی تبلیغاتی به عذر خواهی روی آورده است؟
عجیب بازار دجالگری وعوامفریبی برای منحرف کردن اذهان عمومی بسیار داغ شده است ! واقعاً این رئیس مجلس فرمایشی غلامعلی حداد عادل وقامیل ولی فقیه چه فکر کرده است که اینگونه دست به شامورتی بازی و شیاد گری و ترسیم تصویر مار و مار نشان دادن زده است؟ مگر چه مدتی از نمایش برگزاری مجلس ششم گذشته است که وی با ابطال شدن 30% از آرای حوزه ی انتخابیه ی تهران از سوی آخوند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان توانست از روی نیمکت هی ذخیره ها خودش را به مجلس ششم برساند وکشاند و پس از این حضور در این مجلس ششم، آن را تبدیل به سرپل پرش کرد و خودش را برای رئیس مجلس هفتم شدن آماده کرد. زیرا که با اعضای شورای شهر تهران حزب یکشبه آباد گران تشکیل دادند و قول و قرار های فراوان دادند که بر خلاف سایر مدعیان هم جبهه که معتقد بودند آزادی ها و فعالیت های اجتماعی و سیاسی محدود ومنقبض شود ولی فضای رشد و پیشرفت اقتصادی باز و تثقویت شود که به الگوی اقتصاد چینی معروف بود . اما این آباد گران می گفتند که می خواهند با اقتباس گرفتن از شیوه ی اقتصاد ژاپنی دزایران اقتصاد ژاپن اسلامی را بنا کنند. ولی پس از اینکه رئیس مجلس هفتم شد و بدون چون وچرا از دولت مدعی عدالت محور احمدی نژاد دفاع کرد . آنگونه که حتی اجازه نداد نه خودش و نه نایب رئیس مجلس محمد رضا باهنر ونه هیئت مدیره مجلس نامه ها و سئوالات نمایندگان مجلس در مورد استیضاح کردن وزاری مجلس از جمله وزیر آدمکش حرفه ای اطلاعاتی – امنیتی آخوند مصطفی پور احمدی از تریبون مجلس قرائت گردد . یاینکه دولت را مجبور به پاسخ سئوالات نمایندگان مجلس کند که در آمد دو ونیم سال گذشته ی نفت کجا رفته است؟
از سوی دیگر هر نماینده ی حتی اصولگرای مجلس نسبت به دولت انتقاد داشت آنگونه علیه اش فضا سازی شد و تهدیدش کردند که همچون عماد افروغ از ترس رد صلاحیت شدن جرأت نکرد تاکه نامزد مجلس هشتم شود . یا اینکه با اکبر اعلمی نماینده اصلاح طلب از تبریز با شیوه ی مشابه بدتر از عماد افروغ برخورد شد که چرا گفته بود دولت مخالف مذاکره و ایجاد رابطه با آمریکا نمی باشد، بلکه نمی خواهد که از کانال رقیب دوم خردادی این سیاست اعمال شود . آنچنان وی مورد تهدید واقع شد تاکه اینهم جرأت نکرد تا نامزد انتخابات ملس هشتم شود .
یا اینکه چندین بار از سوی نمایندگان مجلس هفتم اعتراض شد که دولت پاسدار احمدی نژد در سفرهای استانی بطور غیر قانونی دارد از خزانه ی دولت برداشت می کند . ولی رئیس مجلس کوچکترین توجه و واکنشی در این مورد از خود نشان نداد. یا آن زمان که در مجس دو سال پیش صحبت از بیداد گری تورم وگرانی می شد ولی رئیس دولت و سخنگوی دولت وولی فقیه آن را تکذیب و انکار می کردند و آن را شایعه ی دشمن و رقیب شکست خورده ومطبوعات وابسته به آن متهم می کردند . حتی از دست مطبوعات دوم خردادی سخنگوی مجلس به قوه ی قضائیه شکایت وچند مورد روزنامه ها از جمله روزنامه ی شرق توقیف شد .سیاست تذیب و انکار تورم وگرانی ادامه یافت تا اینکه پاسدار احمدی نژاد پس از دو سال در گفتگوی تلویزیونی خود مجبور شد اعتراف کند که تورم وگرانی در جامعه وجود دارد. ولی مسئول و مقصر بانک ها می باشند که اسکناس بدون پشتوانه چاپ و تکثیر وتوزیع می کنند . در صورتیکه برخی از کارشناسان اقتصادی و امور بانکی و مالی ریشه ی آن افزایش واردات وسرا زیر کردن نقدینگی از طریق تبدیل کردن ارز دلار به ریال در بازار می دانستند . البته که سیستم اقتصاد انگلی واسطه گری و دلالی یکی دیگر از یشه و عامل گرانی و تورم وافزایش قیمت کالا ها در جامعه می باشد .
موضوع و سئوال به جای تر دستی کردن وصورت مسئله را پاک کردن این است که نقش مجلس هفتم مدعی اصولگرا در این مورد چه بود ؟ به خصوص نقش رئیس مجلس غلامعلی حداد چه بوده است؟ چرا باید جایگاه مجلس قانونگذاری آنقدر بی ارزش شود و افت کند که یکی از نمایندگان مجلس گفته بود که حضور و عدم حضور ویا بودن ونبودن نماینده در مجلس هیچ فرقی ندارد.
از طرف دیگر داستان سرمایه گذاری رئیس مجلس در کنار رئیس قوه ی قضائیه در طرح یا پروژه ی مجمتع برجک سازی 600 میلیون دلاری امیر محمدی پور در شیراز چه می باشد؟ البته با نفوذ ولی فقیه این پرونده هم همچون پرونده ی 350 میلیارد تومانی اختلاس پاسدار احمدی نژاد در زمان شهردار تهان بودنش که قرار بود در مجلس مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد مخدومه اعلام شد واز رده خارج گردید . پرونده ی شراکت رئیس مجلس و قوه ی قضائیه در پروژه ی برجک سازی امیر محمدی ور در شیراز هم به همین سرنوشت دچار شد. فراموش نشود که عدم پیگیری پرونده ی مفقود شن 6 میلیارد دلار در وزارت نفت در زمان چند ماه بی سرپرست بودنش خودش داستان دست نشانده بودن مجلس بی بو و بی خاصیت هفتم را بیشتر اثبات کرد .
عجیب است جائی که رئیس گزمکان سپاه پاسداران پاسدار محمد علی جعفری در چمع دانشجویان بسیجی گفت که مجلس و دولت اصول گرا می باشند واز این دو نهاد در کنار حکومت اسلامی دفاع کرد .ولی تأکید کرد که نهاد قوه ی قضائیه هنوز بطور کامل همچون دو نهاد دیگر اصول گرا نشده است . اما با توجه به اینکه اکنون سخنگوي قوه قضائيه : اعتراف کرده است که ابزار برخورد با گراني در دست دولت است و قوه قضائيه هيچ نقشي ندارد. رئیس مجلس اصول گرا که در کنار دولت ،عامل تورم وگرانی می باشد چه پاسخ یا توجیهی دارد تا که بیان کند؟
آیا صرف بیان این ادعای پوچ و عوامفریبانه تبلیغاتی انتخاباتی کردن برای اینکه نقش مسئولانه ی مجلس را خنثی کند و همینطور خودش را تبرئه کند و خاک بر توی چشمان توده ها و اقشار محروم وتهی دست به پاشاند که چرا به جای آنکه نان بر توی سفره های خالی اشان برده شود تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها و مسکن لجام گسته تحویل شان داده شده است ؟ اکنون در روزهای پایانی تبلیغات نمایش خیمه شب بازی انتابات مجلس هشتم است اینگونه ادعا کردن "در آستانه برگزاري انتخابات مجلس هشتم عنوان شد عذرخواهي رئيس مجلس هفتم از مردم در مورد افزايش قيمت مسكن و تورم" نهایت فرصت طلبی و نا صداقتی و حقه بازی و شیادگری می باشد که رئیس مجلس تصور کرده است که با جامعه ی کوران سر وکار دارد و مردم ایران شعور و درک ندارند که در طول 4 سال گذشته این مجلس ارتجاعی و فرمایشی چه می بایست می کرد که نکرد و چه نمی بایست انجام می داد تاکه منجر به تورم وگرای و تورم و افزایش قیمت کالاها در جامعه نشود که انجام داد و اکنون برای سیاه بازی عذر بدتر از گناه آورده شده و با سیاست مظلوم نمائی تلاش مذبوحانه شده است که مانع از حضور مردم به عنوان سیاه لشکر برای تققلب سازی شود و دست به تحریم گسترده ی این نمایش کمدی و فرمایشی انتصاباتی و عدم حضور و شرکت در مجلس هشم نزنند.

هوشنگ - بهداد
چهار شنبه 22 اسفند ماه سا 1386