نقد و بر رسی "سال درخشش ملت" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 28 اسفند ماه سال 1386
" اعتراف به بیان بخشی جزئی از واقعیات، برای پوشاندن حقایق با زگوناشده ویا کتمان وتحریف شده ی بیشتر "
پیرامون عنوان سرمقاله ی سال درخشش ملت می بایست پرسید که منظور درخشش وکاربر ومعنی و مفهوم آن چیست ؟ چه رابطه ای می تواند با نیمه سوز و نورانی شدن داشته باشد؟ اینان چگونه پیوند با پروژه ی انرژی اتمی می خورد؟ در نهایت ملت چیست وکیست و چه مطالبات و خواسته هائی دارد؟ تورم در مقوله ی اقتصادی یعنی چه؟ چه رابطه ای با رشد گرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه دارد؟ همچنین اینان چه رابطه ای با در آمد مردم به خصوص اقشار تهی دست و محرومان در جامعه دارد؟ طبقات یعنی چه و شکاف یعنی چه ؟از ترکب این با دو با م که تبدیل به شکاف طبقات می شود یعنی چه و یا اینکه از این مقوله چه حاصل می شود؟ در آمد سرانه ناخالص سرانه ملی جامعه یعنی چه؟ در سیستم های دمکراتیک که هم آزادی و هم دمکراسی و هم عدالت اجتماعی وجود دارد این درآمد سرانه ی ناخالص ملی سالیانه چگونه توزیع و یا سر شکن می شود ویا اینکه اختصاص به کدام اهداف و برنامه های خدمت رسانی یا ساختاری و پایه ای و سرمایه گذاری های زر بنائی بلند وکوتاه مدت داده می شود ؟ ودر سیستم های فاشیستی و مستبد حاکم همچون رژیم تروریستی آخوندی ایران که یکی از بدترین نوع سیستم های فاشیستی در جهان می باشد زیرا که استبداد و ارتجاع تلفیق با مذهب شده است و مذهب و دین تبدیل به اهرم سرکوب و اختناق و عوامفریبی و دروغ گوئی و غارتگری و جنگ افروزی و دزدی و غارتگری شده است این سر شکن شدن درآمد ناخالصی ملی سرانه توزیع و تقیم می گردد؟ مهمتر اینکه تقسیم بندی جامعه چگونه است ؟ زیراکه به نقل از گزارش دو سال پیش صندوق بین المللی پول جمعیت ایران به دو قطب اکثریت 80% مردم محروم وتهی دست که صاحب 20 % در آمد ناخالس ملی سرانه سالیانه می باشند و جمعیت اقلیت 20% که بقیه 80% را در اختیار دارد ودر شرایطی که ولی فقیه لوطی جماران همکاره است که فقط با یک سخنرانی چد دقیقه ای می تواند زیرآب قانون را بزند و رقیب خودی را در ردیف دشمن بیگانه و خائن وجاسوس قرار دهد واز صحنه حذفش کند ومشتی پاسدار در پشت صحنه همکاره می باشند که حتی با خود این لوطی جماران بازی می کنند و وی را آنگونه که خود می خواهند کوکش می کنند تا بیان گوی زبان واهداف اینان باشد .
از سوی دیگر رژیمی که رهبران وسرانش به جای اینکه بقول هائی که خود به مردم داده است وفا و اقدام کنند . از جمله قول دادن بردن نان بر توی سفره های خالی که به محرومان داده بودند ، ولی در عوض رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها تحویل مردم محروم و تهی دست داده شد . همچنین از سبد خانوار مرومان بنزین نیز ربوده شد. آنهم در شرایطی که قیمت نفت صادراتی کماکان رو به افزایش است . بنابراین مسئولین نظام در فکر ادامه ی اعمال سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق و لبنان وفلسطین و بحران سازی و جنگ افروزی کردن در بستر پیشبرد اهداف پروژه ی هسته ای می باشند که در نهایت می بایست به دسترسی به سلاح هسته ای ختم شود . ولی پس از گزارش زد وبند پشت پرده که با البرادعی و آژانس شده بود چون برخلاف اعلام پیروزی هسته ای وجشن برای ان بر پا کردن منجر به تصویب قطعنامه 1803 در شورای امنیت سازمان ملل شد. همینطور رد صلاحیت فله ای رقیب دوم خردادی کردن و نمایش مضحک خیمه شب بازی انتصابات فرمایشی مجلس هشتم بر پا کردن که اتحادیه ی اروپا آن را ناعادلانه وغیر آزاد نامیده است . زیراکه با تقلبات گسترده همراه بود وآمار دروغین اعلام شده است . آنهم با وجود اینکه قبلاً اعلام شده بود که در استان تهران تعداد 10 میلیون واجدین شرایط رأی دادن وجود دارد . ولی اکنون اعلام شده است که نزدیک به 2 میلیون نفر در این استان شرکت کردند که 20% وجدین شرایط می باشد. اما در کمال ناباوری اعلام شده است که 65% مردم ایران در این نمایش شرکت کرده اند . آخر کدام عاقل و بالغی اینگونه حرکات و اقدامات متضاد وکمدی و ناهمگون را می تواند به نام سال درخشش ملت نامذگاری شده به پذیرد. اگر چنانچه سرش در آخور وتوبره ی آخوند ها و پاسداران حاکم نمی باشد واز شعور و فهم نرمال بر خوردارمی باشد؟!
مشکل اینجاست که سران رژیم تروریستی آخوندی نه فقط عوامفریب وشیاد ودروغگو وغارتگر می باشند ،بلکه چون با حوزه وخرافات وتحجر سر وکار داشته اند با علم واعداد وارقام وآمار بیگانه می باشند و عشقی و کیلوئی هر چه دوست دارند همپون قول های وارونه ای که به مردم می دهند ظر خودشان را بیان می کنند . مثلاً روزگذشته یادداشت روز نویس روزنامه ی سناریو و پرونده ساز میزان ضریب شرکت کنندگان را 65% گزارش کرد از دیروز تا امروز 5% کاهش یافت و به مرز 60% رسیده است . همین گونه ادعا کردن وآمار دادن ها در مورد تجمع گرد همآئی و راهپیمائی سالگرد انقلاب در 22 بهمن نیز صادق است . در صورتیکه شاهد بودیم که مطبوات خودرژیم از چند ده هزار نان خوران وارگان های گوناگون نظام تظاهر کننده ی مردم ایران گزارش دادند که انون ملت ایران جا زده شدند . اکنون نیز به آن دروغ های شاخدار اکتفا شده است . در صورتیکه گفته شد که فقط در استان تهران 10 میلیون نفر واجدین شرایط رأی دادن می باشد . آخر اینگونه ادعا کردن وارونه داستان گنجشک و منار و رب و غلظت آن می باشد که گفته می شود رب ولی نه این غلیظی ! البته در مورد آمار شرکت کنندگان نمایش خیمه شب بازی انتصابی مجلس هشتم در 24 اسفد هم اینگونه ادعای وارونه کردت صادق است.
مهمتر اینکه طبق همین ادعا که 40% مردم شرکت نکردند چرا حق اینان پایمال می شود و آنقدر صداقت وجود ندارد که حق اینان با عنوان کلی ملت رعایت شود و تفکیک گردد ومخلوط نشود.البته سرمقاله نویس با همه وارونه گوئی وتحریف گری در ارائه اعداد و ارقام وادعاهای خود که کرده ولی می داند که عملکرد دولت مدعی امام زمانی بقدری گلابزده و افتضاح آمیز می باشد که اصلاً جای هیچگونه دفاعی ندارد . بنابراین سرمقاله نویس هم مجبور به اعتراف بیان بخشی از واقعیات نیز شده است .تا اینکه درخشش ادعائی ملت با گلابزدگی های دولت قاطی نشود . مشروط بر اینکه لوطی جماران نمایندگان انتصابی پاسدار حامی دولت را تقاضا کرده بود که می بایست وارد مجلس هشتم دشمن شکن و ضد آمریکائی شوند . بهر صورت سرمقاله نویس در دنباله به صدور وتصویب قطعنامه 1803 شورای امنی اشاره کرده و آن را غیر قانونی نامیده است. از مسئولن دولتی خواستار مبارزه با دیو تورم وگرانی شده است و تأکید رده که باید برای یافتن راه حلی برای حل مشکلات لا ینحل مردم تلاش کنند . چونکه سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی بود که مردم به تقاضای حد اکثری مشارکت لوطی جماران لبیک گفتند و در نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی مجلس هشتم حضوریافتند . طوریکه وزیر آدمکش اطلاعاتی – امنیتی آخوند مصطفی ور محمدی 5 نوبت وقت اضافی رأی دادن بای پر کردن آرای قلابی و تقلباتی صندوق های آرا از سوی بسیجیان وپاسداران و حماسه سازی دیگر را امکان پذیر نمود.
سرمقاله نویس بالاخره در پایان بدون آنکه به نقش مخرب و دخالت گری رژیم تروریستی در امور داخلی عراق و لبنان وفلسطین وسایر کشورهای همجوار و خاورمیانه اشاره ای داشته باشد که چگونه رهبران رژیم تر.ورستی آخوندی و مطبوعات وابسته به آن و سپاه پاسداران ابراز مخالفت شدید با روند صلح خاورمیانه می کنند و بر ایجاد گسترده کردن دامنه ی بحران وجنگ افروزی در منطقه تبلاش می کنند در کنار سوریه و حزب الله لبنان اجازه ندهند تاکه لبنان دارای ریئس جمهور جدید شود ، مع الوصف عجیب است که با پاک کردن صورت مسئله سرمقاله نویس فرافکنانه و طلبکارانه دیگران را متهم به ایجاد تفرقه در جها ناسلام کرده است.
بهرحال چشم انداز سال آینده بسیار بحرانی و خطری تر از سالی که گذشت برای سران رژیم تروریستی آخوندی خواهد بود . زیراکه هیگونه چشم انداز امیدی هم به نفع مردم ایران و مهار تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها نه اینکه در پیش روی نخواهد بود ، بلکه نرخ نورم وگرانی همچنان رو به تزاید خواهد رفت و تضاد و رقابت های باندی وجناحی هم حاد تر خواهد شد . به خصوص فشار و دسیسه وتوطئه علیه ی رقیب دوم خردادی های شکست خورده و حذف شده تا برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم ادامه خواد یافت و بدون شک فضا منقبض تر و سرکوب و رعب ووحشت واختناق گسترده تر می شود ودامنه ی دستگیری ها و اعدام ها نیز فزونی خواهد یافت. برای اینکه در باغ جرقه ی آن را از هم اکنون وزارت فرهنگ و سانسور و تفتیش عقاید ارشاد پاسار محمد حسین صفار هرندی زده است . زیرا با لغو کردن9 امتیاز نشریه این پیش در آمد را عرضه کرده است.
هوشنگ – بهداد
سه شنبه 28 اسفند ماه سال 1386