نقد وبررسی " پيروز نهايي (يادداشت روز) " روزنامه ی کیهان یکشنبه 26 اسفند ماه سال 1386
با همه فشار ها وتورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها درجامعه که وجود دارد، ولی باز مردم ایران باز حماسه ساختند!
درایران به دلیل اینکه هرگز سیستم قانونمندی حاکم نبوده است وقانون پیوسته نسبت به زور و قدرت در حال نوسان بوده است .یعنی هرکه زو و قدرتش بیشتر بوده است. قانو شکنی هم بیشتر کرده وپاسخگو هم نبوده است .چون نظام مستبد وتک صدائی بوده است . بنابراین فرهنگ چانه زنی در همه سطوح حاکم ونهادینه شده است. حتی این نوع فرهنگ نه گفتاری که نوشتاری هم اعمال شده است . لذا اکنون بی جهت نیست که پس از نمایش خیمه شب مجلس فرمایشی و انتصابی میزان مشارکت حداکثری مردم است که مورد نظر ولی فقیه می باشد که هم پوششی برای تقلبات گسترده ی تدارک دیده شده است .هم اینکه مشروعیت تراشی رژیم ودشمن شکن ودر مجموع حماسه شده است که بمرور هم کش آمده است ..یعنی اینکه از 40 تا 50 و 60% شروع و اکنون به بیش 65% رسیده است . حال پرسش است که در روزنامه دیروز سرمایه گزارش شده طبق آمار اداره ثبت واحوال میزان 48 میلیون نفر واجدین الشرایط رأی در کشور وجود دارد. حال بدون در نظر گرفتن تقلبات ودروغ بودن رقم اعلام شده 25 مییون آرای ریخته شده به صندوق های آرای مجلس انتصابی هشتم چگونه می باشد که این رقم 65% 48 25 میلیون نفر از رقم میلیون رأی دهندگان این در صد گزارش شده است؟ دیگر این وظیفه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده ی روزنامه سناریو وپرونده ساز کیهان اطلاعاتی – امنیتی – پاگانی سربازو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر نیست تا که پاسخ دهد چرا؟ زیرا که این اعداد و ارقام وآمار را برای ارائه حماسه سازی دشمن شکن می خواهد و کاری از جمله مطالبات به مردم ایران ندارد که چگونه است که این مردم ناراضی به جای پیگیری مطالبات تعویقی خودشان عجیب اعتیاد دارند وتعهد وتضمین سپرده اند که با حضور خودشان به عنوان سیاهی لشکر همیشه حاضر باشند وحماسه سازی دشمن شکنی کنند . چونکه ولی فقیه خواهان این حماسه سازی می باشد. جالب این است که با وجود قلع و قمع و رد صلاحیت فله ای کردن اصلاح طلبان دوم خردادی ها تأثیری در اینگونه حماسه سازی ها نداشته است .البته طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده در بستر تخصص مهندسی جامعه ومردم شناسی که دارد . از وی دیگر چون مسئولیت نمایندگی مردم را نیز بر عهده دارد . بنابراین بدون آنکه توجه داشته باشد که با تیتر بسیاردرشت در صحفه اول ورق پاره کیهان خبر از پیروزی 71% اصول گرایان بازتاب داده ولی به این که رسیده یک در صد کش آمده و افزوده شده است در رابطه علت حماسه سازی مردم ایران اینگونه باور یا ادعا کرده است :
"مردم ما ثابت كردند كه براي اداي دين، تكليف شرعي و وظيفه ملي خود همواره ثابت قدم بوده و جنگ رواني دشمن و سياه نمايي عناصر داخلي آنان، ذره اي در اراده استوارشان تزلزل ايجاد نخواهد كرد. عليرغم مشكلات ريز و درشتي كه حتي مسئولان بلندپايه كشور نيز به آن اذعان دارند، مردم نجيب و انقلابي بار ديگر انگشتان جوهري خود را پاي برگه هاي تاييد نظام زدند و از آن سو، آن را در چشم نانجيب دشمن فرو كردند. آنچه مسلم است فارغ از آخرين نتايج حاصل از شمارش آراء كه حاكي از پيروزي 73 درصدي نامزدهاي اصولگرايان مي باشد، مردم در واقع به «اصول » گرايي و آنچه مبتني بر ارزش ها و اهداف والاي انقلاب اسلامي است، راي داده اند. بدون شك مردمي كه در آخرين جمعه سال، حماسه 24 اسفند را آفريدند، دغدغه اي جز اسلام و انقلاب در سينه و سودايي جز حفظ راه امام راحل(ره) در سر نداشتند. آنان فارغ از نام ها و نشانه ها، دنبال نمايندگاني بودند كه «خدمت» و «عدالت خواهي» را آرمان و سرلوحه كار خويش قرار دهند. حضور فزاينده مردم در اين دوره از انتخابات، حاكي از اميد آنان به رفع مشكلات، مبارزه با فساد و هم چنين تحول و بهبودي اوضاع اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است. اين همان چيزي است كه همواره بايستي جلوي چشمان نمايندگان ملت باشد.حضور پرشور مردم به روشني، نشانه شكست آمريكا و دشمنان انقلاب در صدور قطعنامه اخير تحريم عليه ايران نيز بود"
طلبه پاسدار یادداشت روز در دنباله معرکه گیری خود وپس از ارائه دادن آمار وارونه شرکت کنندگان و از داغ بودن تنور نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصابی مجلس هشتم گفته که چگونه پاسخ به فراخوان دشمن شکن ولی فقیه بوده است . جالب است که در دنباله یادش افتاده است که ای دل غافل مردم مطلبات ومشکلات اقتصادی و معضلات معیشتی هم دارند. از جمله تورم وگرانی و افزایش قیمت ها کالاها ومسکن هم وجود داردکه می بایست فکری به حال آن کرد . البته در یک رو در روئی آشکار در برابر نظرات ولی فقیه و پاسدار احمدی نژاد که قطعنامه های شورای امنیت سازمان را ورق پاره های بی ارزش دانسته و تحریم را بی تأثیر دانسته اند. اکنون پذیرفته است که در این سالیان مردم ایران فشارهای زیادی رابه خاطر تصویب قطعنامه های شورای امنیت تحمل کرده اند که ناشی از تحریم ها بوده است . ولی در دنباله افزوده است که حضور مردم در صحنه به خاطر پاسخگوئی به تصویب قطعنامه 1803 شورای امنیت سازمان ملل بوده است بالاخره در پایان تأکید کرده است که نمایندگان مجلس انتصابی هشتم می بایست پیگیری مشکلات اقتصادی مردم دغدغه های اجتماعی و فرهنگی را در دسور کار خود قرار دهند. بهرحال طلبه پاسدار یادداشت روز نویس در مورد رو کردن هرمدعی که هر چه در چنته داشته رو کرده ، پیرامونش اینگونه نظر داده است :
"بهر حال هر كس هر چه در چنته داشت رو كرد. دوستان انقلاب، صحنه رقابت را داغ كردند و دشمنان سعي در سرد كردن آن داشتند. هرچه بود تمام شد. حالا ديگر نوبت دغدغه كساني است كه بر صندلي هاي سبز مجلس بهارستان تكيه مي زنند و قرار است با وضع قوانين و تقويت ابعاد نظارتي خود، به ملت ايران اداي دين نمايند. رهبر معظم انقلاب، نظام توانمند را در گرو مجلس سالم و توانمند مي بينند. حال بايستي منتظر ماند و ديد نمايندگاني كه در چند روز فرجه تبليغات انتخاباتي كلي طرح و ايده رو كرده اند، در چهار سال عرصه خدمتگزاري چه خواهند كرد.كلام آخر آنكه؛ حقيقتاً مردم ما در سالهاي اخير فشارهاي گوناگوني را تحمل كرده اند. تصويب پي درپي چند قطعنامه تحريم كه بناحق عليه ايران اعمال شده است و هم چنين فشار گراني، نابساماني وضعيت مسكن و نرخ قابل توجه تورم و بيكاري، واقعياتي است كه جنبه هاي عيني آن در جامعه مشهود بوده و دولتمردان هم از وجود اين فشارها شانه خالي نمي كنند، اما وقتي پاي نظام و انقلاب درميان مي آيد، مردم خالصانه پاي در ميدان عمل مي گذارند و با مشي اصولگرايانه خود به فرموده رهبر عزيزمان، نمايندگاني را انتخاب مي كنند كه راه دولت خدمتگزار را هموار نمايند"
در خاتمه اینکه گذشته کسی نمی تواند منکر این واقعیت شود که شعبده بازی های با ضرب سیلی صورت سرخ کردن چقدر صنوعی و گنده گوئی نمائی می باشد. زیرا که با همه ارقام دروغ سازی هائی خیلی بیش از گذشته انجام شده است این نمایش خیمه شب بازی مجلس هشتم بی رونق ترین نمایش خیمه شب بازی در 3 دهه گذشته بوده است . برای اینکه رژیم بیش از هر زمان دیگر آسیب پذیر شده است . به خصوص اینکه قطعنامه 1803 شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد و سفر پاسدار احمدی نژاد به عراق موجب شد که خیلی از واقعیات نادیده گرفته شدهی عی مبنی بر نقش کلیدی داشتن در اقدامات تروریستی در عراق از سوی رژی تروریستی آوندی بر ملا شد که دیگر انکار شدنی نمی باشد ، برای همین اکنون هیئت پیگیر مذاکره ی کننده با آمریکا در امور امنیتی عراق به دنبال هیئت آمریکائی و قانع و راضی کردنش به پای میز مذاکره است که طرف آمریکائی زیر بار نمی رود .
از سوی دیگر مراسم جشن چهار شنبه سوری نیز در راه می باشد که واکنش اعتراضی جوانان خشمگن صحه بر دروغین بودن رقم سازی نمایش حماسه سازی خیمه شب بازی مجلس هشتم را خواهد زد. همچنین بی توجهی دولت نسبت به روند تورم وگرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه که همزمان با افزایش صعودی قیمت نفت بوده است که به جای اینکه در خدمت خدمات رسانی به مردم محروم باشد و تلاش برای مهار تورم وگرانی شود وتبدیل به نان شود و پاسخگوی قول داده باشد که قرار بود بر توی سفره های خالی محرومان نان برده شود . ولی رئیس دولت و ولی فقیه با دهان کجی به مردم کردن بیش از دو سال این روند ادامه وشتاب دار تورم وگرانی راتکذیب و انکار کردند. همینطوراکنون که شکاف عمیقی میان نمایندگان باند اصول گرایان به وجود آمده است که به احتمال زیاد فراکسیون های دیگر نیز در این مجلس هشتم از درون آن بیرون زده خواهد شد. بنابراین با ترکیب و انتصابی بودن مجلس هشتم که حد اقل دوسوم نمایندگان دست نشانده اند نه اینکه هیچگونه معجزه و کار خارق العاده ای نخواهد کرد، بلکه عملکردش از هر مجلس مشابه گذشته ضعیف ترخواهد بود وکش وقوس و تنش ها ورقابت وجنگ وجدال های باندی وجناحی تا برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه خواهد یافت. ضمن اینکه برای کنترل اوضاع انفجاری جامعه شرایط بازهم منقبض تر از هم خواهد شد و ضریب صدور احکام اعدام ودار زدن ها نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت. و بیش از حد تصور مدعیان برنامه ریز سیاست حرکت چراغ خاموش پیروز تق عسل خوران حماسه سازی کمدی و مسخره پیروزی مجلس هشتم اصول گرایان در خواهد آمد.

هوشنگ – بهداد
یکشنبه 26 اسفند ماه سال 1386