نقد وبررسی " باز هم مردم (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شنبه 25 اسفند ماه سال 1386
"جالب است که پس از 3دهه هنوز مردم ایران نیاز به خواست ومطالباتی جز حماسه ساختن مبارزه ی علیه ی آمریکا ندارند!"
چه زمانی از تاریخ اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 در ایران می گذرد؟ این اشغال گری چه معجزه ی بزرگی با خود بهراه داشت ؟ چرا خمینی آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول دانست؟ چرا موجب سقوط دولت موقت بازرگان وبقدرت رسیدن آخوند ها شد؟ چرا در 3 دهه ی گذشته مبارزه با شیطان آمریکا همچنان در شیپور شد ؟ آری برای چه از در گشاد شیپور مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا دمیده شده است؟ به خصوص اکنون که چند سالی است با اجرائی شدن سیاسی گام به گام پیرزی سیاست حرکت چراغ خاموش که دنبال شده گذشته از اینکه سپاه پاسداران وارد صحنه ی قدرت اجرائی کشورشده است و قدرت را قبضه کرده است و تسلط بر تأسیسات هسته ای دارد و چنگ بر منابع ذخایر منابع اصلی اقتصادی و نفتی و گازی و امور مالی و بانکی است ورقیب دوم خردادی را بطور کامل از صحنه حذف نموده است. بنابراین زمانی که تاکتیک مبارزه با آمریکا یا دشمن شناسنامه دار بیگانه طرح و اصل می شود که موازی پروژه ی هسته ای شده است . تبدیل به دو اهرم انحرافی و جایگزین شده عدم پاسخگوئی به مطالبات مردم و تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها در جامعه شده است . بطور بسیار ساده این دو موضوع معجزه ی گر و مشکل گشا برای حاکمان ومشکل آفرین برای مردم ایران منجر به نهادینه شدن سانسور و سرکوب و خفقان ورعب و وحشت در جامعه شده است . حتی این دو اهرم وابزار فشار آنچنان برائی دارند که یک سخنرانی دیکته و تزریق شده به ولی فقیه قادر است که در بستر معرفی خائنین وجاسوسان هسته ای برای بیگانه و دشمن شناسی بیگانه و فاصله گرفتن از آن زمینه ی رد صلاحیت نامزدان دوم خردادی های رقیب را فراهم گردد. مهمتر اینکه حتی همین صحنه یک روز قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصاباتی مجلس هشتم که برای ولی فقیه علیه ی آمریکا و دوم خردادی ها برگزار شد تأکید بر عدم رأی دادن به آن کسانی شد که آمریکا خواهان ورود آنان به مجلس می باشد و بعکس می بایست به همان کسانی رأی داده شود که آمریکا خواها ن عدم حضورشان در مجلس انتصابی و فرمایشی هشتم می باشد .
ضمن اینکه همین اعتراف مضح و کمدیست که چرا قلع و قمع کردن شورای نگهبان کافی و درست نبوده است . زیرا که هنوز مهره ها ونامزدان آمریکائی جزو نمایندگان تبلیغاتی انتخابات مجلس انتصاباتی هشتم می باشند ونفی کننده ادعای مضحک ولی فقیه است که تأکید کرده بود همه نمایش خیمه شب بازی ها که تا کنونانجام شدند همه درست بوده اند . مهمتر اینکه زیرآب ادعای سربازجو پاسدار شکنجه گر یادداشت روز نویس هم ز ده شده است که گفته معمولاً آمریکا پیش بینی کنده ی خوبی نیست وافزوده همانگونه که در باره دوستان ودشمناتش به خصوص مورد خاص رژیم تروریستی آخوندی دچار مشکل بوده است . یعنی اینکه آمریکا به دلیل فال بودن لابی های پشت پرده وجاسوس دو جانبه همچون هوشنگ امیر آحمدی هنوز متوجه شگرد تبلیغات وتقلبات و فشار های تهدید های حاشیه ای و اعمال شده ی برنامه ریزان سیاست حرکت چراغ خاموش را نمی داند بد لیل اینکه به همه مخالفین ایرانی و مردم وجوانان ناراضی که حتی پاسدار احمدی نژاد موقع رأی ادن مجبور به اعتراف شد و دلیل آن را نمره 25 از 100 عملکرد خودش ودولت مدعی عدالت محوری دانست ولی یادداشت روز نویس همه ی مخالفت ها وبی میلی های مردم را همه دشمن مردم ایران وآمریکائی بودن متهم کرده است . در صورتی که خودش به معجزه ابزاری بودن مبارزه ی تاکتیکی با آمریکا وبرجسته کردنش به عنوان نماد دشمن بیگانه برای اجرای اهداف خاص اعتراف کرده است که به چند مورد آن اشاره شد.
عجیب است که مردم ایران پس از 3 دهه تجربه و شرایط و فضای زندگی طاقت فرسای ناشی از رشد تورم وگرانی و افزایش قیمت کالاها ر جامعه لمس نکرده اندودرک وشناخت درسی از آن ندارند و متوجه نشدند که دوست ودشمن کیست و چرا نامزدان دوم خردادی ها را رد صلاحیت شده اند وبا اینکه چرا همچنان که افزایش قیمت نفت رو به صعود بوده است ولی وضعیت زندگی و معیشتی اینان خیلی بد تر از گذشته شده است وخبری از دریافت نان بر توی سفره های خالی اشان خبری نشده است . بنابراین آنقدر مردم نا آگاه می باشند که نتوانستند شرایط موجود وواقعیت را درک کنند و همچنان با حضور خودشان بر پای صندوق های نمایشی خیمه شب بازی انتصباتی آنگونه حضور پررنگ داشتند که وزیر آدمکش اطلاعاتی – امنیتی و یکی از طراحان اصلی سیاست حرکت چراغ خاموش در پشت پرده و برنامه ریز اصلی حذف فله ای نامزدان دوم خردادی ها وحتی برخی از مهره ای خودی مجبور شد چند نوبت وقت اضافی ر أی دادن را تمدید کند تا که شرایط برای ریختن آرای قلابی و تقلباتی بسیجیان وپاسداران بر توی صندوق های آرای انتخاباتی آماده گردد که پاسدار علیرضا افشار رئیس ستاد کل انتخابات سراسری با خاموش شدن برق در برخی از حوزه های رأی گیری برای ساده کردن اینگونه آرای قلابی تأکید کرد تا که در نهایت نتیجه منتهی به حماسه ی دیگری شد که اکنون گزارش آن را اسربازجو پاسدار شکنجه گر اینگونه در توصیه ضد آمریکائی یادداشت روز خود گزارش کرده است :
"اين نوشته در مجال بسيار اندكي كه در اختيار دارد سعي خواهد كرد با الهام از حماسه اي كه مردم ايران ديروز آفريدند يكي از ريشه هاي اصلي اشتباه محاسبه هاي مكرر امريكا عليه ايران را بكاود و سپس نتيجه بگيرد شكاف عميق « نظريه-واقعيت» در دستگاه تصميم گيري استراتژيك امريكا عليه ايران -كه مصاديق فراوان دارد و آنچه در اينجا درباره آن بحث مي كنيم فقط يكي از مهم ترين آنهاست- علت العلل فراتر رفتن ايران از مرزها و حدود امكانات مهاركننده امريكاست.:"
اینگونه که سربازجو پاسدار شکنجه گر یادداشت روز تو یس شده در ادامه ی یادداشت روز خود توضیح داد ه وسئوال کرده است که رقیب وحریف آمریکا در ایران کیست .؟مشخص کرده است که در اصل این نمایش رقابت خیمه شب بازی مجلس هشتم را نه ولی فقیه و برنامه ریزان پشت پرده سیاست حرکت چراغ خاموش برای بررسی نیاز و مطالبات ومایحتاج مردم ایران طراحی کرده اند ، بلکه خود آمریکا طرح ریزی کرده است. چون که می خواسته پایگاه خود در ایران را ارزیابی کند تاکه به رخ رقیب حاکم در ایرن بکشاند . برای همین ولی فقیه در جلویش ایستاد و سخننرانی های مبسوط دشمن بیگانه شناسی کرد و خواهان حذف حامیان ومهره های آمریکائی در رقابت زورآزمائی جماران – کاخ سفید شد و برای همین نه مردم ایران ونه مطالبات اینان ونه بازگوئی و بررسی عملکرد دولت مدعی عداالت محور هم اصلاً نه هدف و نه نیاز بود تا که در این نمایش دوئل و زور آزمائی و صف آرائی قدرت جماران – کاخ سفید آمریکا مطرح شود. چونکه برنامه تنظیم شده بود تا که اینگونه تبدیل به حماسه ضد آمریکائی دیگر گردد وساخته شود.
امريكايي ها معمولا پيش بيني كنندگان و برنامه ريزان خوبي نيستند، نه درباره دوستان و نه درباره دشمنانشان. بويژه مورد خاص ايران، از حيث امكان پيش بيني رفتار و تصميم هاي آن همواره براي امريكايي ها و دوستان آنها، يك فاجعه اطلاعاتي - تحليلي بوده است. مهم تر از اين، مجموعه طراحي هاي امريكا عليه ايران از آنجا كه همواره از پيش فرض هاي كاملا غلط و غير واقعي تغذيه كرده و بر ناشيانه ترين تحليل ها از محيط سياست ورزي و تصميم سازي داخل ايران استوار بوده، هرگز حتي به صورت نسبي توفيقي به دست نياورده است. اگر به ادبيات ضد ايراني در امريكا مراجعه كنيد -رسمي و غير رسمي- مجموعه اي از بازنگري هاي پي در پي تاكتيكي و استراتژيك را مي توان يافت كه هدف همه آنها اصلاح اشتباهات پيشين و جايگزين كردن آنها با الگوهايي جديدتر بوده كه بالاخره بتواند مسئله ايران را آنگونه كه مطلوب امريكاست حل كند. با اين حال اكنون پس از حدود 3 دهه به روشني مي توان ديد كه امريكايي ها هر روز بيشتر از روز قبل در مقابل مردم ايران ناتوان تر شده اند و راهي كه اين مردم مي روند از راهي كه امريكا به آنها توصيه مي كند فاصله اي عميق و معنادار گرفته است. و پس از همه اينها جمعه 24 اسفند فرا رسيد. زماني كه مردم ايران تير خلاص را بر ذهن عليل دشمن توطئه گرشليك كردند و به امريكا نشان دادند كه همچنان در ايران با «مردم» طرف است پيش از آنكه نوبت به «حكومت» برسد و اين خود داستان بلندي است كه به زودي جزئيات آن را بازخواهيم گفت و شمه اي از آن را در همين شماره روزنامه آورده ايم."
در خاتمه اینکه همانگونه شرایطی که از بیش از یک سال گذشته پیش بینی شده بود که پاسداران تلاش می کنند نقشی بیش از پاکستان وترکیه در قدرت در ایران داشته باشد، روز گذشته اتفاق افتاد . زیراکه این بازی ادامه ی ناکامی گام های پیروزی و نهائی چهارم اصولگرایان یا حاکمان کنونی یا کودتاگران خاموش خزنده است که می بایست در آن نمایش خبرگان رهبری پایان می پذیرفت و فاتحه ی رقیب مغلوب دوم خردادی خوانده می شد . ولی رفسنجانی از ترس عاقبت خود و اعضای خانواده اش به خاطر دزدی و غارتگر های کلان ونجومی کهکرده اند. حاضر نشد صحنه را راحت به رقیب واگذارد و ایستادگی کرد و حداقل طرح رقیب در مورد خود وخانواده اش را بر هم زد و با رئیس مجمع خبرگان رهبری شدن تا حال موفق آن را خنثی کرده است. البته در عوض موجب شد تا که باز هزینه ی سنگین آن بر روی شانه های دوم خردادی های آوار گردد . زیراکه اکنون دست شان به هیچگونه اهرم قدرتی وصل نمی باشد و بدتر اینکه از همه سوهم زیر فشار وتهاجم همه جانبه ی رقیب حاکم قرار دارند که از ارگان های اطلاعاتی و امنیتی و سناریو ساز و سرکوبگر وولی فقیه برخوردارند. پ دوم خردادی ها چون نیاز به حمایت تاکتیکی از رفسنانی داشتند به وی رأی دادند.از طرف دیگر هیچ کاری جز داشتن مطبوعات زیر تیغ سانسور وتهدید توقیف و تعطیل شدن از دست شان بر نمی آمد تا اینکه به توانند انجام دهند و به جای اینکه چوب وپیاز را با هم بخورند حد اقل یک سیاست حرکت مثبت تحریم را اتخاذ می کردند ولی از ترس سناریو وپرونده سزی های حاشیه ای رقیب مجبور به شرکت شدند تا به حساب خودشان هم اهرم تهاجمی و بهانه ی عدم حضور رقیب را خنثی کنند وهم اینکه به خیال خام خودشان چند تا کرسی مجلس هشتم را متعلق به خودشان کنند تا که نه نقش وکیل مدافع و دفاع کردن از منافع و مطالبات مردم برای شان داشته باشند ، بلکه برای اینکه از این خبرها در این مجلس فرمایشی نیست ، بلکه به عنوان تریبون وکیل مدافع و دفاع کردن از خودشان می باشد تا اینکه از ضریب موج تهاجمات رقیب حاکم کمیکاسته شود . لبته که این بازی داقل تا برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم ادامه خواهد یافت . بنابراین هم حماسه که ناشی از شرکت دوم خردادی ها می باشد دروغ است . هم تأکید واصرار مبارزه با آمریکا کردن بیشتر از آن دروغ ترمی باشد . زیرا که مشابه عمملکرد پاسدار سردار زارعی است که در ظاهر چگونه با جوانان و بی حجابان بر خورد می کرد و آنچه که ایشان در عمل انجام داده است کعودر یک خانه فساد در کنار 6 زن قربانی و نگون بخت دستگیر شد که محصول ود ست پرورد گان رژیم بربرمنش و تاریک اندیش قرون وسطائی عومفریب می باشند ضمن اینکه بیان کننده ماهیت اصلی و عملکرد حاکمان تیز می باشد . لذا این مجلس انتصابی و فرمایشی هشتم خیلی ضعیف تر وبی عرضه تر و سر سپرده تر از مجلس هفتم خواهد بود وهر گز اگر اوضاع و شرایط را خیلی بدتر از شریط کنونی علیه ی مردم محروم ایران نکند ، مطلقاً بهتر هم نخواهد کرد.
هوشنگ – بهداد
شنبه 25 اسفند ماه سال 1386