نقد و بررسی "غرب عامل اصلي افزايش قيمت نفت" روزنامه ی جمهوری اسلامی دو شنبه 20خرداد ماه سال1387
چرا به عامل اصلی ناامن سازی منطقه و فضای جنگی که نقش مستقیم در افزایش قیمت نفت د دارد اشاره نشده است؟
جالب است و هم عجیب که سرمقاله نویس پیرامون افزایش قیمت نفت و کاهش ارزش دلار به چند پارامتر مرتبط با این نوسان افزایش قیمت نفت در جهان و کاهش دلار اشاره کرده است به جز جند موارد اصلی و تأثیر گذار که در ارتباط افزایش قیمت نفت است ه سئوال بر انگیز اس. زیرا که بیان و اعتراف آن به نفع رژیم تروریستی آخوندی نمی باشد. برای اینکه در صورت اعلام و فاش کردن موضع گیری ها دیپلماسی رژیم تروریستی آخوندی سخت بر زیر سئوال خواهد رفت. بنابراین توضیح داده نشده است که چرا پس از اشغال نظامی عراق موجب روند تصاعدی افز یش قیمت نفت شروع شده است؟ به خصوص اینکه چرا پس از رئیس جمهور شدن پاسدار احمدی نژاد افزایش قیمت نفت شتاب گرفته است ؟
چرا هر زمانی که پاسدار احمدی نژااد تهدید به نابودی اسرائیل می کند . بلافاصله بر روی قیمت جهانی بازار نفت تأثیر مستقیم می گذارد؟
یا اینکه چرا هر زمان اقدامات تروریستی در عراق یا یکی از کشورهای منطقه همچون لبنان یا فلسطین انجام می گیرد یا اینکه تنش و تخاصم میان آمریکا با رژیم روریستی آخوندی بالا می رود. یا اینکه چرا هر گاه که یکی از کشور های نفت خیز منطقه از سوی رژیم تروریستی آخوندی مورد تهدید واقع می شود .سریع اینگونه حرکا ت و اقدامات وموضع گیری ها برروی نوسان افزایش بازار نفت اثر می گذارد؟
همچنین پارامتر اصلی تعیین کننده ی دیگر پروژه ی هسته ای می باشد که هر گاه فضای احتمال تهاجم نظامی از سوی آمریکا مطرح می شود . بازهم خیلی سریع موجب افزایش قیمت نفت می شود؟
برای اینکه در صد قابل توجهی از نفت جهان از خاورمیانه به خصوص حوزه ی خلیج فارس تأمین می شود. حال بماند که چند سال است که مسئولان رژیم تروریستی آخوندی و سپاه پاسداران تهدید کرده اند که اگر هر زمان کوچک ترین تهاجم نظامی از سوی آمریکا یا اسرائیل به تأسیسات هسته ای یا مراکز نظامی رژیم تروریستی آخوندی شود. در جا تنگه ی هرمز با غرق کردن کشتی ها نفت کش بسته خواد شد .
اخیراً نیز فرمانده ی سپاه پاسداران تهدید کرده بود که ارگان فاشیستی سپاه پاسداران برای دفاع از کشور مسلح به موشک های بالستیک دور برد می باشد که نظرتحلیل ناظران آگاه به منطقه این بود که چون امکانات نظامی و دفاعی رژیم به جز برد موشکی، آنقدر قدرت ندارد ومدرن نمی باشد تا که توا ن ایستادگی در برابر تهاجم نظامی آمریکا و اسرائیل را داشته باشد جز اینکه این موشک های دور برد توانائی حمل سلاح های کشتار جمعی یا کلاهک هسته ای باشند.
بنابراین سیاست دخالت گری ونا امن سازی عراق که همین سیاست در مورد لبنان فلسطین و تی افغانستان دنبال و اجرا می شود و مخالفت جدی و شدید با صلح خااورمیانه می شود و اصرار بر پیگیری غنی سازی اورانیوم و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می شود و تشنج و تنش جایگزین دیپلماسی مسالمت آمیز شده است و شدیدا ً از سیاست صدور و تروریسم و بنیادگری می شود .
پس مجموعه ی اینگونه عملیات و سیاست های مخرب مداخله گریانه و جنگ فروزانه جزو حلقه های مفقوده ی افزایش قیمت نفت است که سرمقاله نویس برای اینکه به جای نقش سیاست تخریبی و جنگ افروزی رژیم تروریستی در تأثیری روند افزایش قیمت نفت اشاره نکند . لذا برای اینکه فقط آمریکا را مقصر قلمداد کند و تأکید که این سیاست عمدی کاهش ارزش دلار از سوی آمریکا است که موجب افزایش قیمت نفت شده است. در صورتیکه این سیاست برای آمریکا همچون چاقوی دولبه است . برای اینکه در مورد واردات از جمله نفت هر قدر که دلار ارزش خود را از دست بدهد می بایست که در مقابل دلارهای بیشتری پرداخت شود. ناگفته نماند که اگر چنانچه افزایش دلار ودر آمد ارزی دلار بود ته اقداات تروریستی از سوی حزب الله لبنان و حماس افزایش می یافت ونه اینکه امکان داشت که پروژه ی هسته ای بطور پنهانی تا اینجا ادامه یابد.
هوشنگ � بهداد
دو شنبه 20خرداد ماه سال1387