نقد وبررسی :فوران اضطرار در غرب (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان سه شنبه 21 خرداد ماه سال 1387
"بر خلاف ادعا، این رژیم اس که از موج مخالفت ها و فشارهای بین المللی هسته ای کلافه وو وحشت زده شده که بطور وارونه آن را فوران اضطرار درغرب نامیده است"
مشخص نیست که معنی پیشرفت فنی سریع چیست که سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس به این موضوع اشاره کرده و آن را وا قعیتی غیر قابل چشم پوشی برای معامله منطقه دانسته است و مدعی شده که رژیم تروریستی آخوندی را طرف مذاکره و نه موضوع مذاکره دانسته است که در مجموع مجموعه ی این ممیزه را ناشی از سیاست و دیپلماسی خارجی رژیم تروریستی آخوندی دانسته است که افزوده به استناد آن غرب مجبور است در مقابل رژیم سیاست مذاکره را در پیش گیرد . حال از این واقعیت سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن از یک سو در ظاهر امر برای انحراف اذهان عمومی یک علائم وکد ارسال می کند و در پشت پرده از طریق لابی ها پیام های دیگری منتقل می کند . مثلاً پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس انتصابی هشتم شد تا د ر بعد داخلی پیام رقابت به حداد عادل داده شود که احساس نکند وارد رقابت ریاست جمهوری دوره ی دهم شدن آسان نیست و اگر می خواهد وارد صحنه شود هزینه دارد که قدم اول جراحی شدن از چنگ اندازی بر کرسی ریاست مجلس هشتم می باشد . از سوی دیگر پیام برای مخاطبان اروپائی و پروژه ی هسته ای به خصوص سولانا دارد که اکنون این پاسدار علی لاریجانی رئیس تشریفاتی مجلس انتصابی شده است تا که نشان دهد کما فی السابق خواهان خط مذاکره ی هسته ای با اروپا هست که درب مذاکره و مماشات گری باز و فعال است . یعنی ادامه ی سیاست فرصت سوزی قرار است که دنبال شود. البته با افشاگری که عباس پالیزاد در دانشگاه بو علی سینا در همدان کرده و دانه درشت های غارتگران حرفه ای و کلان را معرفی کرده که به جز عسگر اولادی رهبر باند مافیائی و غارتگر انگلیسی بازار و مؤتلفه و بقیه آخوند می باشند که حامی و پشتیبان رئیس مجلس شدن علی لاریجانی می باشند . یعنی این پاسدار هیچ راهی ندارد به جز اینکه در بست در اختیار دولت باشد . یعنی تثبیت نظر لوطی جماران که در یک روز قبل از اجرای نمایش خیمه شب بازی مجلس انتصابی هشتم که گفته بود به کسی رأی دهید که در خدمت آمریکا نباشد ، بلکه کمک حال و یار دولت باشد. حال اگر این شرایط در کنار رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش کالاها در جامعه که کمر مردم را خمیده کرده است به منزله ی پیشرفت فنی سریع می باشد آنگاه با ادعای پاسدار سربازجو ویادداشت روز نویس تطبیق می کند. مهم این است که ترسیم کردن این شرایط را موضع مثبت و برتر رژیم تروریستی در پای میز مذاکره با غرب نسبت به گذشته معرفی شده است .
مسخره تر اینکه پاسدار یادداشت روز نویس پس از اینهمه تعریف و تمجید کردن از موضع برتر موقعیت و جایگاه رژیم تروریستی در برابر مذاکره ابتدا گفته که بسته ی هسته ای همراه سولانا که 4 روز دیگر عازم ایران می باشد بهبود یافته است . ولی در دنباله افزوه معلوم نیست اینگونه باشد که بهبودی در بسته هسته ای دید حاصل شده باشد ودر آخر نتیجه گرفته و تأکید کرده که سولانا مأموریت مشکوکی را دنبال می کند که اینگونه چپ ندر قیچی تحلیل دادن ها که نظر نهائی با ادعای قبل از آن قبلی تناقض آشکار کامل دارد. ناشی ازسر درگمی پیرامون پرونده ی هسته است.
همچنین پاسدار یادداشت روز نویس در دنباله ی یادداشت روز خود لو داده است که ادامه ی دوره ی جدید مذاکره با خاویر سونالا ادامه ی همان سیاست مانور دادن با 16 نهاد و سازمان های اطلاعاتی آمریکا می باشد که گزارش کرده بودند رژیم تروریستی آخوندی در شرف پیگیری و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای نمی باشد که اکنون با نقل قول کردن نظر پوتین نخست وزیر روسیه همان سیاست مشابه و قت کشی دنبال می شود. از سوی دیگر یادداشت روز نویس افزوده که روسیه به دلیل منافع خودش و به شکست کشاندن طرح آمریکا اتخاذ چنین سیاستی را در پیش گرفته است . یعنی اینکه پوتین یک موضع گیری فرصت طلبانه و سیاسی کرده است .
بالاخره پاسدار یادداشت روز نویس در دنباله ی یادداشت روز خود بدون آنکه اشاره کند که چرا از لوطی جماران گرفته تا سایر مسئولان همگی وظیفه وهم و غم شان دفاع از پروژه ی هسته ای کردن و مبارزه با آمریکا وتهدید به نابود نمودن اسرائیل است ؟ در عوض با یک حالت فرا فکنی ادعا کرده است که مدعی دیگر پروژه ی هسته ای اسرائیل است که گویا در دنیا هیچ موضوع مهم دیگری برایش جز همین مسئله ی هسته ای رژیم تروریستی هسته ای نیست تا که آن را دنبال کند.
درخاتمه اینکه پاسدار یادداشت روز نویس پس از مانور دادن پیرامون موضع گذشته ی تبلیغاتی اوباما نامزد رئیس جمهوری حزب دمکرات آمریکا که گفته بود حاضر است با پاسدار احمدی نژاد مذاکره کند ولی اکنون که نظرش تغییر کرده ومخالف آن را بیان کرده است . علت این چرخش نظر اوبا ما نسبت به پروژه ی هسته ای ر ژیم تروریستی آخوندی را فشار و تهدید و تأثیر پذیری وی از سوی اسرائیل و لابی هایش در آمریکا دانسته است . در در نهایت پاسدار یادداشت روز نویس اعتراف کرده است که غرب اکنون از سیاست مشابه رژیم تروریستی تبعیت می کند . یعنی اینکه می داند که چگونه باید تهدید کند و یا اینکه کجا ضرورت دارد که می بایست از سیاست جانبدارانه با احتیاط موضع گیری کند . در مجموع اینکه قدرت مانور و عوامفریبی کردن مسئولین هسته ای رژیم تروریستی نسبت به گذشته بسیار محدود شده است و بطور غیر مستقیم ثابت کرده که بر خلاف ادعای شده این رژیم تروریستی آخوندی است که از موج مخالفت ها و فشارهای بین المللی هسته ای کلافه و و وحشت زده و محاصره شده است که بطور وارونه آن را فوران اضطرار درغرب نامیده است.
هوشنگ - بهداد

سه شنبه 21 خرداد ماه سال 1387