نقد وبررسی "نظارت چرا و چگونه (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان چهار شنبه 22 خرداد ماه سال 1387
"مگر در نظام یک دست شده با ولی فقیه آلت دست سپاه پاسداران همکاره ،نهاد قانونگذاری مستقل وجود دارد که چرا نظارت و تحقیق و تفحص و پرسشگری نمی کند ؟"
لابد شنیده اید که در مورد خالی بندان وبلف زنان وقمپز در کنان گفته می شود . گیرم که پدرتو بود فاضل ، از فضل پدر ترا چه حاصل؟ یااینکه داشتم داشتم مهم نیست الآن دارم دارم مهمتر است که چه داری؟ یا اینکه گفته می شود هرچه به دیگ است با کفگیر بیرون آورده می شود . یا اینکه موقع چانه زنی و تعارف کردن زیاد گفته می شود از تعارف کم کن و بر مبلغ افزای . اکنون پس از 3 دهه که از عمر ننگین این نظام سپری شده و شرایط کنوننی آنگونه شده است که نیاز به عباس پالیز دار نامی است که پته ی اسامی دانه درشت وغارتگر نظام را برروی آب بریزد . اما پاسدار طلبه یادداشت روز نویس همچنان عادت دارد که از پاسخگوئی به دولتمردادن پیرو خمینی در 3 دهه ی گذشته بگریزد و باز با گزینه برداری کردن از برخی گفته های خمینی و نقل قول کردن شان به خصوص در مورد مجلس مانور تبلیغاتی دهد و از تعابیری همچون عصاره فضائل ملت و رأس امور مانور خمیی نقل قول کند و از ریش بریدن و پیوند سبیل کردن از خمینی به لوطی جماران آویزان شود. در صورتیکه که حد اقل عملکرد مجلس دست نشانده و فرمایشی هفتم و تعاملش به دولت نهم تبدیل به رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و زمین و مسکن و اجاره خانه کنونی در جامعه شده است . بنابراین اینگونه به مردم ایران که محلی از اعراب ندارند و هرروز حق و حقوق و مطالبات شان بیش از روز قبل پایمال می شود . این چنین دهان کجی کردن وخاک بر توی چشمان مردم محروم پاشیدن در حقیقت نوعی بازی کردن با آن چیز خیلی بد بو و بیشتر بویش درآوردن و مشام ها را آزار دادن می باشد . اگر نه پس از 3 دهه حکومت آخوندهای جانی و غارتگر و شرکای شان چه عملکردی بیش از آنچه در افشاگری و بیان و اعتراف باندی و محدود عباس پالیز دار در دو سخنرانی خود افشا کرده وجود دارد تا که به مردم ارائه داده شود؟
همانگونه که اشاره شد طلبه پاسدار دوست دارد که صورت مسئله را پاک کند و با مخرج زیادی بازی کند . برای اینکه نمایندگان مجلس دست نشانده و تشریفاتی مجلس بیش از 3 سال در نوبت بودند تا که قوه ی قضائیه نتیجه تحقیق و تفحص مورد نظر نمایندگان را بدهد که نداد . سپس یک آخوند فسیل گفت از اینگونه فضول گری ها که مخصوص لوطی جمارا نمی باشد شما حق ندارید که شما در مجلس از قوه ی قضائیه بکنید . حتی در پایان دوره ی مجلس آنه در روزهای پایانی پیرامون تحیق و تففص انجام گرفت این نتیجه قرائت نشد و بازتاب داده نشد ولی اکنون با خوشمزه گری تمام اینگونه وارونه گوئی شده است.
"همچنين مي توان به ناكارايي اهرم تحقيق و تفحص اشاره كرد؛ نمايندگان مجلس طبق اصل 76 قانون اساسي حق تحقيق و تفحص در تمام امور كشور را دارند اما انگار اين ابزار نظارتي نمايندگان هم چندان موثر نيست، چرا كه بعد از سير مراحل مختلف در نهايت گزارش هيئت تحقيق و تفحص از نهاد مورد تحقيق توسط هيئت رئيسه مجلس به قوه قضاييه ارسال مي شود و سرگذشت بعد از آن را بايد به انتظار نشست. ضمن آنكه اگر تحقيق و تفحص از خود قوه قضاييه باشد يك �دور باطل� اتفاق مي افتد و قوه قضاييه بايد در مورد خود به قضاوت و داوري بنشيند!در آغاز ماه جاري مجلس هفتم در آخرين روزهاي پاياني خود گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه را در صحن علني مجلس قرائت كرد؛ بازخواني تنها گوشه اي از اين گزارش در مورد عملكرد قوه قضاييه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي قابل تامل است: �از بررسي اسناد و مدارك موجود و بررسي پرونده هاي مربوط به رسيدگي به جرايم اقتصادي به خوبي مي توان نتيجه گرفت كه متاسفانه در قوه قضاييه اراده لازم براي مجازات مجريان اقتصادي كمتر مشاهده شده است بلكه با توجه به پرونده هايي كه به هيئت تحقيق و تفحص رسيده است به خوبي مي توان مسامحه در برخورد با مفاسد اقتصادي و بعضا تباني با مفسدان را دريافت. در اين خصوص با اينكه با ارسال سؤالات زيادي براي قوه قضاييه هيئت تلاش نمود كه قوه مذكور را به پاسخگويي وادارد، متاسفانه به سؤالات هيئت پاسخي داده نشد.�حال؛ صرفنظر از ميزان صحت و سقم گزارش ياد شده بايد پرسيد آيا اين تحقيق و تفحص در ادامه از پشتوانه لازم و ضمانت اجرا برخوردار است؟ آيا مي توان براي آن ثمره اي كاربردي درنظر گرفت؟ به نظر مي رسد مجلس بايد به عنوان بالاترين نظارت مردمي سازوكار و مكانيسم نظارتي خود را به منظور نظارت موثر و ثمربخش متحول كند، اصلاحاتي در آئين نامه داخلي خود انجام دهد و قوانيني به تصويب برساند كه تقويت كاركرد نظارتي آن را هموار سازد و يا در صورت لزوم شيوه هاي نويني براي نظارت تعبيه نمايد."
در خاتمه اینکه همانگونه که لوطی جماران در این دیدار خود با نمایندگان دست نشنده ی مجلس انتصابی هشتم گفت که صدور فرمان ودستور و بخشنامه بی اثر بوده است و با وارونه گوئی گفت که مجلس کمدی و انتصابی می بایست اقدام وکمک کند تا که یک طبقه مرفه و اشرافیت جدید در جامعه شکل نگیرد . گویا که در 3 دهه ی گذشته اینگونه طبقه ی اشرافیت به وجود نیامده است و شکاف عمیق طبقاتی وجود ندارد و 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی نمی کنند و دستمزد و حقوق تعیین شده از سوی دولت یک چهارم مبلغ تعیین شده ی 800 هزار تومان خط فقر نمی باشد. یا اینکه خبر گزاری فرانسه از تهران همین هفته ی پیش گزارش نکرده بود که عباس گفته است در آمد یک ماهه ی یک نمایشگاه خود رو های ماشین در تهران 400 میلیون دلار نیوده است؟ یا اینکه همین خبرگزاری گزارش از انواع و اقسام ماشین های مدل بالای اروپائی در خیابان های تهران نکرد ونگفت که یک کارمند متوسط دولت گفته است که اگر من تا آخر عمر حقوق خود را پس انداز کنم نمی توانم یکی از خودروهائی را خریداری کنم که زیر پای جوان های 20 سال یا آقازاده می باشد که پدرشان صاحب ثروت های نجومی باد آوده شده اند .
از سوی دیگر چون قوه ی قضائیه سنگر و پناهگاه کلان دزدان و غارتگران حرفه ای می باشد چونکه خودش آلوده به فساد می باشد . بنابراین بهترین شیوه ی افشاگری بیرون کشاندن پرونده های خاک خورده ی دانه درشت از بایگانی قوه ی قضائی است که همچون عباس پالیز دار در دانشگاه یا هر جای دیگر قرائت شود . زیرا که با همه شکال و انتقاداتی که به این شیوه ی افشاگری وارد شود وباندی هم باشد . مهم این است که هم ضربه ی کاری و سنگین بر زد وبندهای کثیف پشت پرده است وهم افشای ماهیت رذل و غارتگران جا نماز آبکش دین فروش می باشد ومردم هم خواهند فهمید که دزدان و غارتگران قادر نمی باشند تا که واقعیب کتمان کنند . برای اینکه دیگر به وضوح می دانند که عامل غارتگری و تورم وگرانی و انحراف کنندگان اذهان عمومی کیست و این آدرس غلط دادن ها برای چه بوده است؟ همینطور چرا در 3 دهه ی گذشته دستگاه قضائی ضد عدالت فقط احکام جنایت و تبعیض آمیز علیه ی محرومان وتهی دستان وقربانیان رژیم تروریستی و بربرمنش و تاریک اندیش ضد بشری غارتگر و عوامفریب صادر کرده است؟
هوشنگ - بهداد
چهار شنبه 22 خرداد ماه سال 1387
"مگر در نظام یک دست شده با ولی فقیه آلت دست سپاه پاسداران همکاره ،نهاد قانونگذاری مستقل وجود دارد که چرا نظارت و تحقیق و تفحص و پرسشگری نمی کند ؟"
لابد شنیده اید که در مورد خالی بندان وبلف زنان وقمپز در کنان گفته می شود . گیرم که پدرتو بود فاضل ، از فضل پدر ترا چه حاصل؟ یااینکه داشتم داشتم مهم نیست الآن دارم دارم مهمتر است که چه داری؟ یا اینکه گفته می شود هرچه به دیگ است با کفگیر بیرون آورده می شود . یا اینکه موقع چانه زنی و تعارف کردن زیاد گفته می شود از تعارف کم کن و بر مبلغ افزای . اکنون پس از 3 دهه که از عمر ننگین این نظام سپری شده و شرایط کنوننی آنگونه شده است که نیاز به عباس پالیز دار نامی است که پته ی اسامی دانه درشت وغارتگر نظام را برروی آب بریزد . اما پاسدار طلبه یادداشت روز نویس همچنان عادت دارد که از پاسخگوئی به دولتمردادن پیرو خمینی در 3 دهه ی گذشته بگریزد و باز با گزینه برداری کردن از برخی گفته های خمینی و نقل قول کردن شان به خصوص در مورد مجلس مانور تبلیغاتی دهد و از تعابیری همچون عصاره فضائل ملت و رأس امور مانور خمیی نقل قول کند و از ریش بریدن و پیوند سبیل کردن از خمینی به لوطی جماران آویزان شود. در صورتیکه که حد اقل عملکرد مجلس دست نشانده و فرمایشی هفتم و تعاملش به دولت نهم تبدیل به رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و زمین و مسکن و اجاره خانه کنونی در جامعه شده است . بنابراین اینگونه به مردم ایران که محلی از اعراب ندارند و هرروز حق و حقوق و مطالبات شان بیش از روز قبل پایمال می شود . این چنین دهان کجی کردن وخاک بر توی چشمان مردم محروم پاشیدن در حقیقت نوعی بازی کردن با آن چیز خیلی بد بو و بیشتر بویش درآوردن و مشام ها را آزار دادن می باشد . اگر نه پس از 3 دهه حکومت آخوندهای جانی و غارتگر و شرکای شان چه عملکردی بیش از آنچه در افشاگری و بیان و اعتراف باندی و محدود عباس پالیز دار در دو سخنرانی خود افشا کرده وجود دارد تا که به مردم ارائه داده شود؟
همانگونه که اشاره شد طلبه پاسدار دوست دارد که صورت مسئله را پاک کند و با مخرج زیادی بازی کند . برای اینکه نمایندگان مجلس دست نشانده و تشریفاتی مجلس بیش از 3 سال در نوبت بودند تا که قوه ی قضائیه نتیجه تحقیق و تفحص مورد نظر نمایندگان را بدهد که نداد . سپس یک آخوند فسیل گفت از اینگونه فضول گری ها که مخصوص لوطی جمارا نمی باشد شما حق ندارید که شما در مجلس از قوه ی قضائیه بکنید . حتی در پایان دوره ی مجلس آنه در روزهای پایانی پیرامون تحیق و تففص انجام گرفت این نتیجه قرائت نشد و بازتاب داده نشد ولی اکنون با خوشمزه گری تمام اینگونه وارونه گوئی شده است.
"همچنين مي توان به ناكارايي اهرم تحقيق و تفحص اشاره كرد؛ نمايندگان مجلس طبق اصل 76 قانون اساسي حق تحقيق و تفحص در تمام امور كشور را دارند اما انگار اين ابزار نظارتي نمايندگان هم چندان موثر نيست، چرا كه بعد از سير مراحل مختلف در نهايت گزارش هيئت تحقيق و تفحص از نهاد مورد تحقيق توسط هيئت رئيسه مجلس به قوه قضاييه ارسال مي شود و سرگذشت بعد از آن را بايد به انتظار نشست. ضمن آنكه اگر تحقيق و تفحص از خود قوه قضاييه باشد يك �دور باطل� اتفاق مي افتد و قوه قضاييه بايد در مورد خود به قضاوت و داوري بنشيند!در آغاز ماه جاري مجلس هفتم در آخرين روزهاي پاياني خود گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه را در صحن علني مجلس قرائت كرد؛ بازخواني تنها گوشه اي از اين گزارش در مورد عملكرد قوه قضاييه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي قابل تامل است: �از بررسي اسناد و مدارك موجود و بررسي پرونده هاي مربوط به رسيدگي به جرايم اقتصادي به خوبي مي توان نتيجه گرفت كه متاسفانه در قوه قضاييه اراده لازم براي مجازات مجريان اقتصادي كمتر مشاهده شده است بلكه با توجه به پرونده هايي كه به هيئت تحقيق و تفحص رسيده است به خوبي مي توان مسامحه در برخورد با مفاسد اقتصادي و بعضا تباني با مفسدان را دريافت. در اين خصوص با اينكه با ارسال سؤالات زيادي براي قوه قضاييه هيئت تلاش نمود كه قوه مذكور را به پاسخگويي وادارد، متاسفانه به سؤالات هيئت پاسخي داده نشد.�حال؛ صرفنظر از ميزان صحت و سقم گزارش ياد شده بايد پرسيد آيا اين تحقيق و تفحص در ادامه از پشتوانه لازم و ضمانت اجرا برخوردار است؟ آيا مي توان براي آن ثمره اي كاربردي درنظر گرفت؟ به نظر مي رسد مجلس بايد به عنوان بالاترين نظارت مردمي سازوكار و مكانيسم نظارتي خود را به منظور نظارت موثر و ثمربخش متحول كند، اصلاحاتي در آئين نامه داخلي خود انجام دهد و قوانيني به تصويب برساند كه تقويت كاركرد نظارتي آن را هموار سازد و يا در صورت لزوم شيوه هاي نويني براي نظارت تعبيه نمايد."
در خاتمه اینکه همانگونه که لوطی جماران در این دیدار خود با نمایندگان دست نشنده ی مجلس انتصابی هشتم گفت که صدور فرمان ودستور و بخشنامه بی اثر بوده است و با وارونه گوئی گفت که مجلس کمدی و انتصابی می بایست اقدام وکمک کند تا که یک طبقه مرفه و اشرافیت جدید در جامعه شکل نگیرد . گویا که در 3 دهه ی گذشته اینگونه طبقه ی اشرافیت به وجود نیامده است و شکاف عمیق طبقاتی وجود ندارد و 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی زندگی نمی کنند و دستمزد و حقوق تعیین شده از سوی دولت یک چهارم مبلغ تعیین شده ی 800 هزار تومان خط فقر نمی باشد. یا اینکه خبر گزاری فرانسه از تهران همین هفته ی پیش گزارش نکرده بود که عباس گفته است در آمد یک ماهه ی یک نمایشگاه خود رو های ماشین در تهران 400 میلیون دلار نیوده است؟ یا اینکه همین خبرگزاری گزارش از انواع و اقسام ماشین های مدل بالای اروپائی در خیابان های تهران نکرد ونگفت که یک کارمند متوسط دولت گفته است که اگر من تا آخر عمر حقوق خود را پس انداز کنم نمی توانم یکی از خودروهائی را خریداری کنم که زیر پای جوان های 20 سال یا آقازاده می باشد که پدرشان صاحب ثروت های نجومی باد آوده شده اند .
از سوی دیگر چون قوه ی قضائیه سنگر و پناهگاه کلان دزدان و غارتگران حرفه ای می باشد چونکه خودش آلوده به فساد می باشد . بنابراین بهترین شیوه ی افشاگری بیرون کشاندن پرونده های خاک خورده ی دانه درشت از بایگانی قوه ی قضائی است که همچون عباس پالیز دار در دانشگاه یا هر جای دیگر قرائت شود . زیرا که با همه شکال و انتقاداتی که به این شیوه ی افشاگری وارد شود وباندی هم باشد . مهم این است که هم ضربه ی کاری و سنگین بر زد وبندهای کثیف پشت پرده است وهم افشای ماهیت رذل و غارتگران جا نماز آبکش دین فروش می باشد ومردم هم خواهند فهمید که دزدان و غارتگران قادر نمی باشند تا که واقعیب کتمان کنند . برای اینکه دیگر به وضوح می دانند که عامل غارتگری و تورم وگرانی و انحراف کنندگان اذهان عمومی کیست و این آدرس غلط دادن ها برای چه بوده است؟ همینطور چرا در 3 دهه ی گذشته دستگاه قضائی ضد عدالت فقط احکام جنایت و تبعیض آمیز علیه ی محرومان وتهی دستان وقربانیان رژیم تروریستی و بربرمنش و تاریک اندیش ضد بشری غارتگر و عوامفریب صادر کرده است؟
هوشنگ - بهداد
چهار شنبه 22 خرداد ماه سال 1387