نقد وبر رسی " هشدار خونين آمريكا به پاكستان "روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 25 خرداد ماه سال 1387
"پس از دخالت گری در سایر کشورهای همجوار و منطقه اکنون نوبت پاکستان رسیده تا که فرصت طلبانه مانور سیاست دخالت گری از موضع طلبکارانه داده شود"
زمانی که رفسنجانی در مراسم سال مرگ خمینی فرا ر را بر قرار ترجیح داد وبه عربستان رفت تا در دیدار و ملاقات خود با ولیعهد عربستان چپ و راست از عربستان دست به خبر سازی بزند تا اینکه کمبود منبر و تربیون عدم حضور در نمایش خیمه شب بازی سال مرگ خمینی و عدم حضور خود را پر کند و اینگونه رقابت با هووی خودش لوطی جماران کرده باشد ، ضمن اینکه بدون واکنش یا پاسخگوئی در برابر افشاگری مستند عباس پالیز دار دبیر تحقیق و تفحص پرونده های قوه ی قضائیه در مجلس دست نشانده و فرمایشی هفتم را رفسنجانی بدهد که چرا خود و آقازاده ها فقط یک قلم از اعمال و اقدامات غارتگری اشان توانسته اند یک سوم جزیره ی کیش را مصادره و اشغال و تصاحب کنند؟ یا اینکه چرایکی دیگر از شرکا و هم پرونده های دانه درشت غارتگر مافیای اقتصادی و دزدان بیت المال به نام آخوند امامی اشانی امام جمعه ی موقت تهران به جای پاسخگوئی در مورد اتهام وارده که پرونده ی غارتگری آقازاده ی علیلش از سوی پالیز دار گشوده شد ؟اینهم همچون رفسنجانی غارتگر مافیای اقتصادی به شیوه ی دیگری گریز به صحرای کربلا زد و در بستر ادامه ی سیاست دخالت گری در امور داخلی عراق در نماز جمعه ی تهران نسخه ی فرمایشی که سوی برنامه ریزان پشت پرده تنظیم شده را رله و قرائت کرد و خطاب به نان خوران و سیاهی لشکران به حساب نماز گزار و صد البته به عنون سخنگو ونماینده دولت و کشور و مردم عراق چنین گفت : آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهرانت وافقنامه پيشنهادي آمريكا براي ملت عراق بسيار خطرناك است". بنابراین وقتی اوضاع اینقدر هردم بیل وهر که سی خودش می باشد . چرا نباید که اکنون سرمقاله نویس بر سر منبر رود گریز به صحرای کربلا نزند و بنابر تخصص و مسئولیت و حرفه ی سخنگوئی مردم مسلمان منطقه و کشورهای همجوار که دارد پس از عراق و لبنان و فلسطین و عربستان و افغانستان وترکیه و اسرائیل اکنون به سراغ پاکستان نرود و ادامه ی جنگ خود با آمریکا و بوش و مبارزه با تروریست را در آنجا د نبال نکند؟ و با فرافکنی و فرار به جلو کردن سفت و سخت و با جدیت و پشتکار مبارزه ی بی امان با تروریست نکند و اینان و حامیان شان را به زعم خودش افشا نکند.؟
البته سر مقاله نویس گذشته از اینکه دست به فرصت طلبی و موج سواری زده است و تلاش مذبوحانه کرده است تا که در درگیری مرزی میان پاکستان با افغانستان که با آمریکا پیش آمده که اعضای طالبان درون خاک پاکستان مورد تهاجم هوائی نیروهای ائتلاف مستقر در افغانستان قرار گرفته شده است. سرمقاله نویس فرصت طلبانه به نفع رژیم تروریستی آخوندی بهره برداری تبلیغاتی سیاسی- نظامی کرده و کوشش رده که با یک تیر چند هدف بزند . ولی فراموش کرده و یا اینکه بدون توجه به این واقعیت که رفسنجانی که سخت از وی دفاع می کند به کدام کشور سفر کرد؟! و بدون آنکه گفته شود که چرا ایشان اکنون سمپاتی به نیروهای طالبانی از خود نشان می دهد ؟ ولی از سوی دیگر افزوده که عربستان بودجه های نظامی اقدامات گروه طالبان را در پاکستان را تأمین می کند. حال بماند که چگونه پس از اشغال نظامی افغانستان که رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران اعتراف کرد که با همکاری رژیم تروریستی آخوندی این اشغال گری امکان پذیر شد . همچنین اعضای القاعده و طالبان که پس از اشغال نظامی فغانستان و سقوط حکومت طالبان به ایران گریختند چگونه زیر نظر سپاه پاسداران قرار گرفتند که پس از آموزش نظامی در پادگان های آموزشی و نظامی در ایران در عراق و افغانستان از این نیروها استفاده شد؟ اما اکنون سر مقاله نویس بطور وارونه گوئی کردن از پاکستان و عربستان و آمریکا در این مورد طلبکاری کرده است. کمدی تر اینکه گویا سرمقاله نویس فراموش کرد هکه خمینی گفته بود که هر گز عقد اخوت با کسی نبسته ام وچگونه صادق قطب زاده و بنی صدر و منتظری و مهدی هاشمی برادر داماد منتظری چگونه بر خورد شد؟ یا اینکه چگونه سعید امامی مقام امنیتی واطلاعاتی و واجبی خور شدوچرا عباس پالیز دار دبیر تحقیق و تفحص قوه ی قضائیه باز داشت شد و امکان واجبی خور شدن وی نیز می باشد ؟ یا اینکه چرا آخوند آدمکش حرفه ای اطلاعتی و امنیتی مصطفی پور محمدی از پست وزارت کشور جراحی و اخرج شد ؟ البته نمونه های فراوان است . بطور نمونه از سوی همین قلم بر دست سر مقاله نویس نخست وزیر دست نشانده عراق نوری المالکی خائن عراق فروش به دشمن ملقب شد که چرا موافق توافقنامه ی نظامی امنیتی اقتصادی با آمریکا در مورد عراق می باشد . ولی اکنون از موضع فرافکنانه و دیگ به دیگ می گوید چرا رویت سیاه هست؟ خطاب به آمریکا ا ینگونه پرسش گری پیمان شکنی کرده است ؟
" با اين حساب سئوال اينست كه چرا واشنگتن حتي به همكاران محلي و متحدينش وفادار نيست پاسخ اين سئوال يكبار در كنگره آمريكا در سالهاي اخير مطرح شد كه جنجال فراواني را به همراه داشت ."
بالاخره اینکه سر مقاله نویس در پایان بالا آورده است و دلیل ناراحتی و نگرانی عصبیت خودش را نسبت به رئیس جمهور اکستان را علنی کرده و به معرض نمایش گذاشته زیرا که اعتراف کرده است چرا ژنرال پرویز مشرف در اسلام آباد تلاش کرده تا که میان آمریکا و طالبان آشتی بر قرار شود؟ در نهایت نتیجه گیری کرده است که با چنین تلاشی که شده آیا اطلاعیه صادر شده از سوی پاکستان مبنی بر کشته شدن تعداد 11نفر از نظامیان پاکستانی در نوار مرزی پاکستان افغانستان به دست نیروهای ائتلافی مستقر در خاک افغانستان می تواند بمنزله ی مبارزه ی دولت پاکستان با آمریکا باشد؟ در حقیقت سرمقاله نویس رک و رو راست از اغتشاش و جنگ و خون ریزی و بحران سازی و ناامن بودن منطقه دفاع شده است که بنیان و اساس و عصاره ی سیاست دیپلماسی رژیم تروریستی و بربر منش و تاریک اندیش و جنگ افروز و عوامفریبی آخوندی می باشد که 3 دهه است از طریق صدور تروریسم و بنیاد گرائی دنبال شده است.
در خاتمه اینکه سئوال می شود از سرمقاله نویس اگر واقعاً ریگی بر کفش خود ندارد و و دلسوز مردم منطقه و به خصوص کشورهای همجوار ایران می سوزد و نگران عدم امنیت در این کشور ها به خصوص افغانستان و پاکستان و رشد اقدامات تروریستی می باشد . چگونه است که این دلسوزی و صدور نسخه ای برای داخل کشور و مردم ایران صادر نکرده است که و ضعیت عدم امنیت آنگونه می باشد؟ که همین روزنامه در بخش اخبار داخلی خود اینگونه گزارش از مرگ یک ساله کرده است :
"مرگ 1414 ايراني در سال 86 با گلوله رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور از مرگ 1414 نفر بر اثر اصابت گلوله در سال گذشته خبر داد . عابدي در خصوص ميزان كشته شدگان بر اثر اصابت گلوله در سال 86 گفت : � كارشناسان سازمان پزشكي قانوني كشور مرگ 1414 نفر در سال گذشته را به دليل اصابت گلوله به اعضاي بدن تشخيص داده اند كه البته اين ميزان در سال 85 1548 نفر بوده است . سازمان پزشكي قانوني كشور همچنين با اشاره به كشته شدن 1219 نفر در سال 85 به وسيله سلا ح سرد گفت : اين ميزان در سال گذشته به 1096 نفر رسيد كه 10 1 درصد كاهش نشان مي دهد."
در نهایت اینکه کدام را باید قبول کرد قسم حضرت عباس یا دم خروس از زیر عبای آخوند دزد بیرون زده شده را؟ یا اینکه بقول معروف باید پذیرفت یک بام و دو هوا با نصب کولر و شوفاژ و کوسه صاحب ریش پر پشت البته با گریم کردن می تواند وود داشته باشد.
هوشنگ � بهداد

شنبه 25 خرداد ماه سال 1387