نقد وبررسی "درجست و جوي عقلانيت(يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دو شنبه 27 خرداد ماه سال 1387
آن سبو به شکست وآن پیمان ریخت.چون قدرت مانور و باج گیری هسته ای در عراق و لبنان وفلسطین مثل گذشته نیست . مشروط بر اینکه تضاد وافشاگری های داخلی هم اوج گرفته است "
برخلاف اینکه لوطی جماران که امسال را سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی نامید. ولی این نوع آوری وشکوفائی اقتصادی نه برای مردم است، بکه آنگونه است که به قول مصطفی تاج زاده سیستم شاهی بدون علنی کردن مصرف مشروب جایگزین شده و افزوده با شیوه ی تبلیغاتی باندهای مافیای اقتصادی و غارتگری برای نمایندگان شد که مجلس انتصابی و فرمایشی هشتم شکل گرفته که تبدیل به جانشین سیستم شاه شد ه است که تاج زاده تأکد کرده با آن مبارزه شد که دیگر اینگونه سیست شاهی نباشد . از طرف دیگر برای پیش برد سیاست خائنانه فرصت سوزی مذاکره و مماشات هسته ای با اروپا تصمیم گیری شد تا که با زد و بندهائی که در پشت صحنه میان دوپاسدار رئیس جمهوری و پاسدار علی لاریجانی انجام شد با رئیس مجلس هشتم شدن پاسدار علی لاریجانی پیام غلط انداز به غرب ارسال شود که دوباره می تواند که ادامه ی سیاست خائنانه و مذاکره و مماشات گرایانه اش را دنبال کند و با بسته بندی پیشنهاد جدید هدیه هسته ای طرح و شرایط سفر به تهران را تدارک به بیند . اما تلاش برای طراحی این طرح نوآوری هم دردی را دوا نکرد . زیرا بنابر تحلیل سربازجو اسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز دیروز خود که امروز مکمل آن دنبال شده است و چاشنی کردن ستون طتز گفت و شنود نتیجه منجر به این شد که چیزی جز باد هوا و خالی بودن درون بسته ی پیشنهادی در بیرون تزئین و رنگین شده بهمراه خود نداشته باشد . زیرا که در این پیشنهاد بر تعلیق غنی سازی تأکید شده است که جز خط قرمز ممنوعه ی ترسیم شده می باشد .
البته دلیل اصلی بن بست مذاکره این است که طرفین تمام شگرد های بازی هم دیگر را که در چد سال گذشته تکرار و تجربه شده را می شناسند وبه همه ابعاد و زیر وبم آن اشراف کامل دارند. برای همین نتیجه ی مذاکره بن بست و شکست می باشد . برای اینکه اعضای گروه 5+ 1 دیگر هیچگونه شکی ندارند که هدف نهائی رژیم تروریستی ا دامه سیاست فرصت سوزی برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد . برای همین باز هم برای اینکه خاطر جمع شود و یا اینکه ابهامات سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچون اندونزی برطرف شود . سولاناپیشنهاد هسته ای � بسته ای با ضمیمه تعلیق را با خود به تهران آورد تا تست دیگری بکند . مشروط برا ینکه می داند که پذیرش تعلیق عبور از خط قرمز می باشد ..ولی برروی آن تأکید و اصرار شده است .
از سوی دیگر مسئولین هسته ای رژیم تروریستی آخوندی با اینکه تلاش کردند که لهجه را عوض و ملایم تر کنند و دست به نو آوری بزنند . حتی خودشان بسته ی هسته ای پیشنهادی تهیه و تنظیم کردند . زیراکه متوجه شده اند که رقیب از در خواست تعلیق کوتاه نمی آید . برای اینکه دست بازیگران رژیم تروریستی آخوندی و فرصت سوزی را خوانده است . ولی چون نمی تواند تعلیق و لغو خط قرمز را انجام دهد. پس بن بست و شکست نتیجه مذاکره پذیرفته شده است . همچنین می داند که دیگر هیچگونه شانسی برای برای مانور دادن پیرامون پرونده ی هست ای باقی نمانده است . بهمین دلیل است که همگی با هم فریاد و هوار می زنند که این بسته و پیشنهاد چیز جدید جز زیادی خواهی و اصرار تعلیق غنی سازی نمی باشد . برای اینکه طوری پیشنهاد تنظیم شده تا عمداً رژیم آن را رد کند و نتیجه گیری شده که پیشنهاد هسته ای رژیم فراگیر و فرامنطقه ای با ا رائه راه حل بود که از سوی غرب نا دیده گرفته شد . حتی سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی افزود گذشته از ضمیمه کردن قطعنامه ی 1803 شورای امنیت سازمان ملل به این پییشنهاد هسته ای جدید تأسف خورده است که موضع روسیه و چین با اینکه جزو اعضای غرب نمی باشند ولی موضع اینان تغییر کرده ونرم شده و تسلیم موضع آمریکا وهم پیمانان غربی اش شده است . سربازجو پاسدار یادداشت روز در ادامه ی یادداشت شیوه و روشی تخصصی خودش در زندان خودش در زندان اوی را به تنظیم کنندگان پیشنهاد هسته ای نسبت داده است که گفته غرب از روش هویج و چماق استفاده می کند . یعنی اینکه همزمان که خواهان مذاکره می باشند از سوی دیگر بطو همزمان شار ا نیز افزایش می دهند و درنهایت پس از لو دادن نقشلابی ها در پشت پرده که به آنان بطور شاهی طوری دیگری گفتهمی شود تا آنچه بصورت کتبی تنیم و آماده می کنند و خطاب به غرب گفته که این شیوه مثل آب خوردن اینگونه بدور انداخته می شود.
"اكنون علائمي در دست است كه ظاهرا خود غربي ها هم فهميده اند آنچه در اين بسته ها نوشته اند به هيچ دردي نمي خورد و ايران هم مثل آب خوردن آن را دور خواهد انداخت. به همين دليل آنچه در اظهار نظرهاي شفاهي مي گويند با آنچه در بسته خود نوشته اند تفاوت دارد. عموما هم اينطور است كه متن مكتوب را تيز و تند تر مي نويسند و ملاحظات اجرايي و واقعي را شفاهي بيان مي كنند: "
در خاتمه اینکه گذشته از اینکه کوچک زاده نماینده ی مجلس انتصابی هشتم گفته است بسته ی یشنهادی سولاناامان نامه شمر بود و یا نایب رئیس دوم مجلس محمد رضا باهنر با سفیر ژاپن تأکید کرده است که تعلیق هر گز پذیرفتنی نمی باشد . اما از طرف دیگر اگر در قلم سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس همچون گذشته بطور شفاف و عریان نمی تواند تهدید به خروج از آزانس کند .یا اینکه مشابه تهدید تعیین تکلیف مشخص شدن سرنوشت هسته ای نمی باشد که گفته شد نه درپشت میز مذاکره در اروپا ، بلکه در خیابان های بیروت و بغداد مشخص می شود . برای اینکه می داند که آن سبو به شکست و پیمان ریخت . چونکه اکنون به جای اینکه در خیابان های بغداد رژیم به خواهد قدرت نمائی وباج گیری هسته ای کند . باید کارکنان سفارت با محافظ در خیابان های بغداد تردد کنند تا مورد تهاجم قهر آمیزواقع نشوند . یا اینکه طرح کودتای مشترک نظامی علیه ی دولت قانونی لبنان به شکست انجامید و لبنان دارای رئیس جمهور شد که دیگرسپاه پاسداران نمی تواند همچون سابق با حزب الله لبنان در لبنان ومنطقه مانور دهد و بحران سازی کند و با سر زمین سوخته کردن لبنان باج خواهی نماید . همین مسئله در مورد فلسطین ومانور دادن با حماس نیز مطرح است . زیرا که قدرت مانور در نوار غزه با حماس دادن بسیار ضعیف و محدود شده است. مهمتر اینکه رشد تضاد و رقابت های باندی و جناحی به خصوص افشاگری عباس پالیز دار مشروعیت نا داشته ی رژیم تروریستی را به شدت بر زیر سوال برده و آسیب پذیرش کرده است . به ویژه اینکه این افشاگری شامل مهره های دانه درشت وابسته به لوطی جماران می باشد که در شرایط رشد بی سابقه و لجام گسیخته تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها در جامعه و افزایس قیمت زمین و مسکن و فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی که وجود دارد این افشاگری مستد پالیز دار هم مکمل شده است که تصور نمی رود به سادگی به توان انحراف فکری واذهان عمومی حتی با وعده ی داده شده ی افزایش بیشتر طرح امنیت اجتماعی جدید از سوی نیروی انتظامی بازتاب این افشاگری و عواقب آن در جامعه کنترل ومهار شود . بنابراین با رد تعلیق در پیشنهاد جدید اعضای 5+1 او افزایش تحریم ها و سرکوب گری وارعاب و اختناق ، جامعه را به سرعت به سوی واکنش اعتراضات تند و تیز اجتماعی سوق خواهد داد.
هوشنگ � بهداد
دو شنبه 27 خرداد ماه سال 1387