گزیده خبرهای 13 مرداد 91- قسمت -2
جمع‌آوری ماهواره و حجاب اجباری کارایی چندانی ندارد"
اعتراف آشکار به شکست طرح های سرکوب و سانسور 33 ساله که زیر چتر مبارزه با بی حجابی و شبیخون فرهنگی د شمن بیگانه  از سوی ارگان سرکوبگر نیروی انتظامی وگشت ارشاد وبسیج چماقدار دنبال شده است .
به گزارش ایسنا،  منطقه آذربایجانشرقی، رمانده سپاه عاشورا ، سردار پورجمشیدیان در همایش «جامعه زنان بسیجی» با بیان این‌که «امسال محوریت‌ حرکت‌هاي بسیجیان، بسیج جامعه زنان است» گفت: انعکاس رسانه‌ای حرکت‌های زنان بسیج باید مورد توجه قرار گیرد.فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: باید در شیوه جدید امر به معروف به دنبال یک حرکت فرهنگی مبتنی بر روشنگری و شناسایی مصادیق معروف فراموش شده و منکر رواج یافته باشیم؛ چراکه اجرای راهکار فرهنگی مبتنی بر اجبار، راه حل مقطعی برای حل مشکلات خواهد بود. این طرح‌ها، راهکاری مقطعی هستند و باید با استفاده از پتانسیل زنان بسیجی، با روشنگری جامعه مخاطب درباره مضرات استفاده از ماهواره از جمله ترویج فساد و نیز رعایت مسائل اخلاقی در رعایت حجاب، نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد.وي خاطرنشان كرد: جمع‌آوری ماهواره‌ها راه حل نیست؛ چراکه اگر معظلات ماهواره روشن شده و خانواده‌‌ها نسبت به استفاده نكردن از آن قانع شود، مسلما دیش ماهواره را کنار خواهند گذاشت.وي هم‌چنين با بیان این‌كه «اجبار در رعایت حجاب برای بانوان از سوی مسوولین، چندان کارایی و تاثیر نخواهد داشت» گفت: خواهران بسیجی می‌توانند با اجرای یک طرح فرهنگی و ایجاد ارتباط با بدحجاب‌ها و اقناع آنان، رعایت حجاب را در بین زنان درونی کنند.
پرتاب نارنجک به اردوگاه پناهندگان دمشق با دست‌کم ۱۵ کشته
اقدامات نزدیک  یک و نیم سال جنایات نقض حقوق بشر که در سوریه اتفاق افتاده است مشخص است که سرنخ اصلی کجاست . زیرا وقتی به کودکان وزنان سوری رحم نمی شود . دیگر جای ابهام باقی نمی ماند که عامل پرتاب نارنجک درون اردوگاه پناهندگان فلسطینی در دمشق کیست؟
 در پی انفجار نارنجک‌هایی در اردوگاه پناهندگان فلسطینی در دمشق دست‌کم ۱۵ تن کشته شدند.به گزارش دویچه وله، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن است، اعلام کرد این نارنجک‌ها عصر روز پنجشنبه (۱۲ مرداد/ ۲ اوت) به اردوگاه پرجمعیت "یرموک" اصابت کرد.هنوز هیچ گروهی مسئولیت پرتاب این نارنجک‌ها را به عهده نگرفته است. خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" مخالفان دولت را که "عناصر تروریست" می‌نامد، مسئول این انفجارها خوانده است.
وزیر خارجه ترکیه بدون اطلاع دولت عراق، از شهر کرکوک بازدید کرد
وقتی حاکمان ایران تلاش می کنند از اعضایپ ک ک علیه ی ترکیه استفاده کنند .همچنین باا همه توان در امور داخلی عراق وسوریه مداخالخه گری می کند . البته در امور داخلی ترکیه هم فضولی می کند .چرا ترک ها  در کردستان عراق از سیاست مشابه حاکمان ایران تبعیت نکنند؟
وزیر خارجه ترکیه، بدون اطلاع دولت مرکزی عراق، از شهر نفت‌خیز  کرکوک که محل منازعه بین ترکیه و عراق است، بازدید کرد.به گزارش رادیو فردا، احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در جریان بازدید از منطقه خودمختار کردستان عراق و پس از دیدار با مصطفی بارزانی، رئیس اقلیم خودمختار در شهر اربیل، از شهر چندقومیتی کرکوک در شمال عراق نیز بازدید کرد.دولت عراق، بازدید وزیر خارجه ترکیه از شهر کرکوک را دخالت در امور داخلی این کشور دانسته است، اما وزارت خارجه ترکیه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این بازدید، با هدف نادیده گرفتن حق حاکمیت دولت عراق نبوده است. 
. ایران مهم‌ترین خریدار نفت خام سوریه است
سیاست اقتصاد خری خمینی شیاد و اقتصاد مقاومتی جانشین وی آنگونه ورشکست شده است که پس از 33 سال نفت مجانی و ارزان قیمت یا  بلاعوض به سوریه دادن اکنون در شرایط تحریم فروش نفت مجبور شده است نفت خام از سوریه خریداری کند.
دویچه وله: ایران و سوریه برای دورزدن تحریم‌های نفتی علیه دو کشور به یکدیگر کمک می‌کنند. تانکرهای نفتکش ایرانی زیر پرچم کشورهای دیگر نفت خام سوریه را به ایران می‌برند و در مقابل گازوئیل ایران را به سوریه حمل می‌کنند.روز پنجشنبه (۲ اوت / ۱۲ مرداد) خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران به مهم‌ترین خریدار نفت خام سوریه تبدیل شده است. رویترز میزان معاملات نفتی میان دو کشور را ذکر نکرده اما می‌نویسد که ایران در ازای بخشی از نفت خام وارداتی، گازوئیل به سوریه می‌فرستد.در گزارش رویترز همچنین آمده است که در اواخر ماه ژوئیه دو تانکر نفتکش ایرانی با نام "ام تی تور" و "ام تی امین" هر کدام ۱۴۰ هزار تن نفت خام سوریه را از بندر طرطوس به خارج حمل کرده‌اند. این کشتی‌ها هم‌اکنون به مقصد خلیج عمان در حال عبور از تنگه‌ی سوئز هستند. رویترز می‌نویسد که ایران به این ترتیب به مهم‌ترین متحد خود برای دورزدن تحریم‌های اروپا و آمریکا کمک می‌کند.
اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت
پاسخ این ادعا در وزارت نفت اشغال شده از سوی پاسداران کودتا گر در گزارش خبر قبلی خرید نفت خام از سوریه نهفته است .
وزیر نفت از اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح صنعت نفت با مشارکت سازندگان داخلی خبر داد و اعلام کرد: با تاسیس صندوق حمایت از سازندگان، تمامی سازندگان صنعت نفت وام بدون بهره و یا کم بهره دریافت می‌کنند.رستم قاسمی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های غرب، گفت: یکی از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی مشارکت و هماهنگی با سازندگان تجهیزات صنعت نفت است.این عضو کابینه دولت دهم همچنین در خصوص آخرین وضعیت راه‌ندازی و تاسیس صندوق حمایت از سازندگان صنعت نفت، توضیح داد: لایحه تاسیس این صندوق حمایتی در قالب بودجه سال 1391 به مجلس شورای اسلامی ارسال شد