گزیده خبرهای 13 مرداد 91 – قسمت -3
احمدی نژاد : در آرزوی یاران 84 خود هستم/دولت به دلایل مختلف سکوت کرده
پاسدار احمدی نژاد خیلی دیر متوجه شده است که تبدیل به پل برای کودتاگران پاسدار  وولی فقیه  شد .زیرا هدف از کودتاگران علم کردن وی مقابل رقیب مدعی اصلاح طلب و رفسنجانی وحذف کردن شان از صحنه وتسلط بر تأسیسات هسته ای وچاه های نفت بود . بنابراین دیگر مصرف وی به پایان رسیده است . برای همین آرزوی دوران عسل خوران 84 را کرده است .
 محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج شنبه در دیدار نمایندگان تشکلهای علمی و فرهنگی دانشجویی کشور که بیش از سه ساعت به طول انجامید، در پاسخ به این ادعا که احمدی‌نژاد دیگر احمدی‌نژاد سال 84 نیست، اظهار داشت: بنده نیز در آرزوی یاران 84 خود هستم.در ادامه گزیده ای از سخنان احمدی نژاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی" ریاست جمهوری" می آید:•بالاخره امواجی که در خصوص برخی کالاها در کشور ایجاد شده مدیریت می‌شود. آنچه نگران‌کننده است، مسایلی به مراتب مهم‌تر و بزرگتر است و باید مراقب باشیم که اصل آرمان‌ها و موجودیت انقلابی ما زیر سوال نرفته و به جایی نرسیم که چشم باز کرده و ببینیم همه منطقه علیه ما هستند.•امروز دولت به دلایل مختلف سکوت اختیار کرده است، اما این به معنای آن نیست که پاسخی برای اتهامات نداشته و یا قبول کرده که در برابر اتهامات مقصر است.•تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است.در جریاناتی که طی سال‌های اخیر علیه دولت ایجاد شد، هیچ کس نتوانست اثبات کند که دولت به اندازه یک ریال از پاکدستی فاصله گرفته است؛ البته هیچ‌کس کامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، اما این ضعف آنگونه نیست که مطرح می‌شود و اینکه دولت را به سوءاستفاده و حمایت از سوءاستفاده‌کنندگان متهم می‌کنند، هرگز صحیح نیست.•اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده و قدمی کج بردارد، با او شدیدتر از کسانی که تخلفات میلیاردی کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.•مذاکره با آمریکا را کار غلطی می‌دانیم. •اسلام زیباترین هدیه خدا به بشر بوده (!) و توحید، حق، عدالت و کرامت انسان‌ها بالاترین ارزش‌ها هستند. علاوه بر دولت بسیاری از نهادها و ارگان‌های دیگر متکفل فرهنگ در کشور هستند. طی سالهای گذشته بویژه 1.5 سال اخیر بسیاری هجمه‌ها و صحبت‌ها علیه دولت بوقوع پیوسته اما دولت بخاطر کشور و منافع ملی هجمه‌ها را تحمل کرده و وارد مجادله نشده است.عدم پاسخگویی دولت در گذشته و حال به معنای آن نیست که همه آن حرف‌ها و اقدامات درست است، اما هیچ عیبی هم ندارد؛ آبروی ما به فدای انقلاب و ملت ایران.
آیت الله دستغیب:  متوجه علت اعدام‌های گسترده سال 67 نشده ام
همینقدر که نه جنایت علیه ی بشریت قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 را تأیید نمی کند ، بلکه اعلام بی اطلاعی نموده است .کافیست  که خشم ولی فقیه و رفسنجانی و سایر مسئولان در این جنایت خاموش مانده اند خوشآیند نیست.
جـــرس: آیت الله سید علی محمد دستغیب،  با رد اتهام "منافق" به کسانی که در حصر و زندان به سر می برند، گفت: "بسیاری از آنها، از جمله آقایان موسوی و کروبی و بعضی دیگر، به اسلام اعتقاد دارند و هرگز با آمریکا سر و سرّی ندارند و دشمن جمهوری اسلامی نیستند. اگر کسی بخواهد این برچسب‌ها را به آنان بزند، خودش را به نافهمی زده است و قصد اذیت کردن آنان را دارد."وی  همچنین با انتقاد از موج اعدامهای تابستان ۶۷ گفت: پس از پایان عملیات مرصاد، تعداد زیادی از زندانیان اعدام شدند. بنده با آنکه چند مرتبه آن را مطالعه کردم، اما ابهامات این کار برایم رفع نشد و به درستی متوجه علت این اعدام‌های گسترده نشدم."
کنفرانس مطالعات ایرانی، بدون حضور پژوهشگرانی از ایران، در ترکیه برگزار شد
 بالاخره تهدید ها وسناریو سازی کردن های پاسدار سر بازجو حسین شریعتمداری با خبر ویژه ویادداشت روز در دروغ نامه ی کیهان کار ساز شد . زیرا که بطور سیستماتیک  علیه ی این اجلاس  ایران شناسی در ترکیه و دعوت شدگان اساتید  دانشگاه ها از داخل ایران به این اجلاس  کار خودش را کرد وکسی جرأت نکرد از ترس اتهام وبازداشت ومتهم به جاسوس صهیونیسم شدن شرکت  نماید.
نهمین کنفرانس دوسالانه انجمن بین المللی مطالعات ایران شناسی، بدون حضور پژوهشگرانی از داخل ایران، در شهر استانبولِ ترکیه آغاز بکار کرد.   به‌گزارش مرکز اسناد حقوق بشر ایران، قرار بوده است که بیش از هفتاد پژوهش‌گر از ایران در نشست‌های این کنفرانس شرکت کنند. اما با تبلیغات برخی رسانه‌های حکومتی، از جمله روزنامه کیهان که کنفرانس را منتسب به کسانی دانسته‌اند که «صهیونیست‌ها» و  «سلطنت‌طلبان» خطابشان می‌کنند، پژوهشگران ایرانی از شرکت در این کنفرانس انصراف داده‌اند.    مرکز اسناد حقوق بشر ایران، در بیانیه‌ای، «نقض آزادی دانشگاهیان جهت مشارکت در یک کنفرانس را خلاف تعهدات بین المللی ایران» دانسته استبه گزارش رادیو فردا،   کنفرانس مطالعات ایرانی، بزرگ‌ترین گردهم‌آیی بین المللی پژوهشگران مطالعات ایران در جهان خوانده می‌شود و از روز پنج‌شنبه، با سخنرانی دانشمندان علوم اجتماعی، هنرمندان و پژوهش‌گران مطالعات ایران آغاز شد. 
نماینده اردبیل: اقتصاد کشاورزی در حال تبدیل شدن به یک اقتصاد ورشکسته است
گویا این نماینده هنوز توهم وشک دارد که اقتصاد وابسته ی دلالی ورشکسته نشده است که آن را در حال ورشکسته شدن توصیف کرده است .
اقتصاد کشاورزی در کشور، در حال تبدیل شدن به یک اقتصاد ورشکسته است و زحماتی هم که در این عرصه کشیده می‌شود، سودی برای کشاورز ندارد.به گزارش تابناک، منصور حقیقت‌پور، نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین با بیان این مطلب گفت: در گذشته، اقتصاد و تولید کشاورزی، فضای بسیار خوبی برای ما فراهم آورده بود؛ اما متأسفانه هم‌اکنون این مزیت بزرگ را در کل کشور از دست می‌دهیم. امروز چه مدیریت‌های ضعیف، چه قانونگذاری ضعیف و چه نبود قوانین محکم حمایت‌کننده، باعث شده که کشاورزان ما از کار تولیدی دست کشیده و به سمت مشاغل خدماتی و واسطه‌ای تمایل پیدا کنند.وی در ادامه یادآور شد: اگر در سال‌های گذشته، ده میلیارد دلار اعتبار برای واردات مواد ‌غذایی و کشاورزی داشتیم، متأسفانه هم‌اکنون این میزان به سی میلیارد دلار رسیده است؛ به عبارت بهتر، یعنی این ‌که ما بیست میلیارد دلار از تولیدات کشاورزی خود را از دست داده‌ایم، چرا که اقتصادی نیست و فعالیت در بخش کشاورزی منتج به سود مناسب و معقول نمی‌شود.
روزنامه روسی: ایران علیه آمریکا با طالبان متحد شده است
رژیم فاشیستی  مذهبی  وکودتایی در عمر ننگین 33 ساله ی خود ثابت کرده است که بقول محمد واد لاریجانی در دوزخ هم حاضر است با دشمن مذاکره کند . بنابراین همانگونه  که بر خلاف ظاهر که شعار های ضد آمریکایی علیه آمریکا واسراییل داده است ولی در پشت پرده در طرح هاو اهداف مشترک همچون بمباران نیروگاه اتمی عراق واشغال نظامی افغانستان و عراق با هم همکاری کردند . شبیه همین سیاست با همکاری القاعده و طالبان علیه ی عربستان و آمریکا وحتی انفجار برج های دوقلوهای آمریکایی همکاری کردند.
روزنامه روسی "نیزاویسمایا گازتا" در گزارشی ادعا کرده است که ایران از ترس حمله به تاسیسات اتمی خود، با طالبان علیه آمریکا متحد شده است. همزمان منابع غربی می‌گویند که دفتر نمایندگی طالبان در زاهدان گشایش یافته است.به گزارش دویچه وله، روزنامه روسی نیزاویسمایا گازتا روز پنج‌شنبه (۲ اوت/ ۱۲ مرداد) به نقل از منابع افغانی و غربی نوشت:«ایران و طالبان خود را آماده می‌کنند که در صورت حمله اسرائيل یا آمریکا به تاسیسات اتمی ایران، به عملیات انتقامی مشترک دست بزنند. ایرانی‌ها علاوه بر این روی عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی حساب می‌کنندبرپایه گزارش روزنامه روسی تهران در پایان ماه مه امسال به طالبان اجازه داده است که دفتر نمایندگی خود را در شهر زاهدان تاسیس کنند. جمهوری اسلامی به لحاظ ایدئولوژیک با طالبان اختلافاتی دارد، با این همه حاضر شده است با آن‌ها علیه آمریکا به عنوان دشمن مشترک متحد شود.نیزاویسمایا گازتا در بخشی دیگر از گزارش خود می‌نویسد: «در آغاز ماه ژوئن امسال گزارش شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف تحویل موشک‌های زمین به‌هوا مذاکراتی را با طالبان آغاز کرده است. منابع غربی هنوز اطلاعاتی در مورد این که ایران چنین موشک‌هایی را به طالبان تسلیم کرده باشد، به دست نیاورده‌اند