گزیده خبرهای 14 مرداد-91 . قسمت-2
دانشگاه فردوسي مشهد» نيز به تحريم كنندگان پيوست (خبر ويژه)
معلوم نیست که دكترسيدحسين سيدموسوي مدير دفتر رياست و روابط عمومي دانشگاه فردوسی مشهد چه معجونی توی رگ زده است که آنگونه نشئه وتو عالم خلسأ فرو رفته یا به خواب عمیق بسر برده است که متوجه نشده است که دو روز از زمان شروع کنفرانس ایران شناسی در ترکیه می گذرد که وی تازه متوجه شده است لبیک گویی به تهدید  پاسدار سربازجو شریعتمداری  پیرامون عدم شرکت  دراین کنفرانس  کند؟
پس از انتشار اخبار و مقالات مستند كيهان پيرامون ماهيت صهيونيستي كنفرانس دو سالانه مطالعات ايران شناسي در شهر اسلامبول تركيه و آغاز موج تحريم اين همايش صهيونيستي از سوي اساتيد دانشگاهها كه در شماره هاي پيشين روزنامه به چاپ رسيد، «دانشگاه فردوسي مشهد» نيز با ارسال نامه اي براي كيهان به جمع تحريم كنندگان اين كنفرانس پيوست تا بدين ترتيب نزديك به 60نفر از اساتيد دانشگاه هاي ايران از چنين همايش هاي به ظاهر علمي اما كاملا سياسي ابراز انزجار كنند. متن نامه «دانشگاه فردوسي مشهد» به شرح زير است:مديرمسئول محترم روزنامه كيهان.با سلام.درخصوص خبر برگزاري نهمين كنفرانس دو سالانه مطالعات ايران شناسي در تركيه و افشاي ماهيت صهيونيستي و ضد ايراني آن مندرج در روزنامه كيهان مورخ 24/4/91 به اطلاع مي رساند دانشگاه فردوسي مشهد و اعضاي هيئت علمي آن تقيد و تعهدشان نسبت به موازين و سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران محرز است. لذا حضور و شركت در اينگونه به اصطلاح همايش ها را فاقد اعتبار علمي و پژوهشي مي داند و اعلام مي دارد كه احدي از اعضاي محترم هيئت علمي اين دانشگاه در كنفرانس ياد شده شركت نخواهد كرد. مراتب جهت اطلاع و درج در روزنامه اعلام مي شود.با تشكر دكترسيدحسين سيدموسوي.مدير دفتر رياست و روابط عمومي
یک تیر وچند نشان زدن پاسدار سرباز جو شریعتمداری چون هم پاسدار علیر ضا علوی تبار وهم سعید حجاریا وهم علی کشتگر وهم مدعیان اصلاح طلبان را زیر سئوال برده است .هم طرح ساختار شکنانه شان را فاش ساخته است.
سردبير روزنامه توقيف شده حجاريان مي گويد: اصلاح طلب مي تواند ساختارشكن باشد(!)عليرضا علوي تبار سردبير روزنامه توقيف شده صبح امروز در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «ميهن» (وابسته به علي كشتگر و شماري از عناصر ضدانقلاب فراري) گفت: تصور اوليه من از مفهوم اصلاح طلبي، ساختارشكني است. اصلاح طلبي مي تواند هدف انقلابي داشته باشد. طبقه بندي اوليه كه من داشتم، خيلي وقت ها از سوي دوستان با اعتراض مواجه مي شد و اين ايراد را مطرح مي كردند كه نمي شود در روش اصلاح طلب و در هدف ساختارشكن و انقلابي بود.وي درباره انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: در اين انتخابات من اعتقاد ندارم و به نظر نمي رسد كه شرايط به گونه اي باشد كه بتوان بهبودخواهي حكومت (اصلاح طلبي) ايجاد كنيم. بيشتر بايد به انتخابات به عنوان يك فرصت نگاه كنيم كه در آن يك كنش سياسي جمعي انجام دهيم. يعني از اين حالت انفعالي تجزيه شده محفلي به يك جريان جمعي تبديل شويم. به بيان ديگر از فرصت انتخابات استفاده كنيم.بعيد است كه اجازه دهند كه از انتخابات پيش رو براي شكل گيري جريان بهبودخواهي استفاده كنيم اما از فرصت انتخابات براي شكستن فضاي منفرد شدن و يأسي كه وجود دارد و براي برقراري دوباره ارتباطات، گفتگوهاي جمعي بين خودمان استفاده كنيم. بيش از اينكه به ورود به درون حكومت فكر كنيم بايد به ارتباطات بيشتر و كنش سياسي جمعي تلاش كنيم.<b علوي تبار گفت: انتخابات به نوعي بسترسازي براي قدم هاي بعدي است. اينكه رهبري جمعي مان را بازسازي كنيم. ارتباطات مان را بازسازي كنيم و اين فضاي اتمي شده و ذره اي شده را از بين ببريم. در واقع از فرصت انتخابات استفاده كنيم.وي درباره اين سؤال كه «خواست زندانيان درباره تحريم را چگونه مي توان پيش برد؟» گفت: به نظر من دوستان ما مسلما با توجه به وضعيت تصميم مي گيرند. هنوز زود است. آنگونه كه در صحبت ها عنوان و منتقل شده آنها هم در گفتگو اگر شرايط مثبت باشد موافقند. آنها هم از بهره گيري از فرصت موافقند اما بايد صبر كرد و وضعيت را سنجيد ولي بعيد مي دانم اگر شرايط مثبت باشد دوستان در زندان هم مخالفت كنند. اما اين منوط به وجود شرايط مثبت است وگرنه در انتخابات مجلس حتي امكان استفاده از فرصت هم نبود و از اين رو دوستان به تصميم عدم شركت در انتخابات رسيدند.علوي تبار در اين گفت وگوي همدلانه با ارگان گروهك فدائيان خلق توضيح نداده كه چرا حاكميت بايد به جريان شترگاوپلنگي كه به تصريح وي ساختارشكن است، اجازه حضور در انتخابات را بدهد، انتخاباتي كه براي تعيين چيدمان ساختار اجرايي برگزار مي شود؟ همچنين در ادبيات سياسي، اصلاح طلب (رفورميت) كسي است كه اصل ساختار را قبول دارد و در چارچوب آنها به اصلاح و ارتقاي امور مي انديشد، و نه شكستن اصل ساختار و براندازي.شايان ذكر است روزنامه صبح امروز يكي از عوامل تحريك به اغتشاش و آشوب در سال هاي آغازين فعاليت دولت اصلاحات بود و طي چند سال به روشني ماهيت نفاق افراطيون مدعي اصلاحات را عيان كرد.<
بیش از کل جمعیت ایران برای احمدی نژاد نامه نوشته اند؟!
سایت وابسته به پاسدار محسن رضایی تصور کرده است که با بازتاب دادن این خبر مچ گیری از عملکرد پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور ودولت وی و وعده های وارونه اشان کرده است .غافل ا ز آنکه نا خواسته فاش ساخته است که ضریب محرومان همراه با فقر در جامعه بلا زده آخوند وپاسدار ساخته چقدر است؟
عصرایران  : محمود احمدی نژاد در جمع دانشجویان حاضر شد و نشست پرسش و پاسخ برگزار کرد. البته دانشجویان حاضر در نشست  احمدی نژاد  ، از همه طیف ها نبودند که این خود جای نقد دارد ولی به هر حال این که وی بین دانشجویان و یا بهتر است بگوییم بین "برخی طیف های دانشجویی" حاضر شده و سوالات آنها را شنیده ، اقدام پسندیده ای است.اما آنچه احمدی نژاد در پاسخ دانشجویان گفته ، عمدتاً پاسخ نبوده است ، چه آن که احمدی نژاد به طفره رفتن از پاسخگویی عادت و البته در این رشته مهارت دارد. احمدی نژاد که سوالات قانونی پارلمان را به آن شکل عجیب و غریب پاسخ می دهد ، معلوم است که به راحتی از عهده چند سوال دانشجویی هم بر می آید و با چند جمله شامل کلی گویی ، ادعا و شعار ، سر و ته قضیه را به هم می آورد.برای اثبات این مدعا ، به  فرازی از سخنان احمدی نژاد در این جلسه می پردازیم: *روزانه 30 هزار نامه مردمی به نهاد ریاست جمهوری می رسد.احمدی نژاد ، زمانی در پاسخ به انتقادی گفته بود که او خودش مهندس است و اهل حساب و کتاب. حالا بر اساس همان حساب و کتاب ، تعداد نامه های روزانه را در تعداد روزهای سال ضرب می کنیم. عدد به دست آمده ، قابل توجه است: ده میلیون و 950 هزار نامه در سال !ضرب این عدد در تعداد سال های ریاست جمهوری احمدی نژاد ،می شود 76 میلیون و 650 هزار نامه، یعنی بیش از همه جمعیت ایران ! به عبارتی از نوزاد یک روزه تا پیران بالای 100 ساله ، به طور میانگین و سرانه ، بیش از یک نامه به رئیس جمهور نوشته اند!شاید گفته شود که عدد 30 هزار ، جدید است و قبلاً تعداد نامه ها کمتر بوده است. این در حالی است که اتفاقاً برعکس ، در سال های نخست و مخصوصاً در دولت نهم ، تعداد نامه ها از حال حاضر بیشتر بود زیرا مردم امید بیشتری داشتند .وانگهی آیا این تعداد نامه نشانه سوء تدبیر و سوء مدیریت در سطح دولت نیست که هر سال ، حدود 11 میلیون نفر کارد به استخوانشان می رسد و کارشان در سیستم اداری حل نمی شود و نهایتاً دست به دامن شخص اول قوه مجریه می شوند؟!آیا در یک سیستم سالم و کارآمد این همه نامه مردمی و درخواست و تقاضا وجود دارد؟این سخن احمدی نژاد ، هر چند به لحاظ عددی ، با هیچ حساب و کتابی نمی خواند ، اما اصرار رئیس جمهور بر آن ، اعتراف به ناکارآمدی است و بس!
سايت‌ها در اينترنت موبايل هم فيلتر مي‌شوند
بالاخره باید در عمل ثابت شود که شعار ادعایی ایران امن وآزاد ترین کشور جهان است در عمل چگونه است واختلافش با شعار تبلیغاتی وارونه چیست؟
گاه كاربران در فضاي اينترنت براي دسترسي به برخي سايت‌ها با محدوديت‌هايي مواجه مي‌شوند اما در موارد متعدد ممكن است اگر همان صفحه را از طريق اينترنت موبايل خود جستجو كنند، مشكلي در دسترسي به صفحه دلخواه خود نداشته باشند. در اين ميان اين سوال وجود دارد كه آيا قانون فيلترينگ برروي تلفن‌هاي همراه هم اعمال مي‌شود؟مدير عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا) در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه گاه ديده مي‌شود مشتركاني كه از اينترنت موبايل استفاده مي‌كنند كمتر با صفحه پيوندها (صفحه مخصوص سايت‌هاي فيلتر شده) مواجه شده و يا اصلا به اين صفحه برخورد نمي‌كنند، توضيح داد:‌ اين مشكلي است كه گاه وجود دارد چراكه برخي اپراتورها تنظيماتشان به گونه‌اي است كه صفحه پيوندها به نمايش درنمي‌آيد و صفحه دیگری جایگزین شده که تخلف قانونی و تضییع حقوق کاربران محسوب می‌شود.مهدي صرامي در عين حال اظهار كرد: دراين زمينه درخواست‌هاي (!) زيادي از سوي فعالان مردمی صورت گرفته و براساس گزارشات رسيده بخش عمده‌اي از اين مشكل برطرف شده است و عملا امكان نمایش سایت پیوندها برروي تلفن‌هاي همراه هم ايجاد شده است. 
برخورد با خودروها و اغذیه فروشان در طرح برخورد با روزه خواری
اگر زمان محمد قرار بود اینگونه بر خورد شود نهکسی مسلمان نمی شد وروزه نمی گرفت که بدون شک مقابلش می ایستد وبا شدت مخالفت می کرد.
نیروی انتظامی از برخورد با اغذيه‌فروشان در طرح برخورد با روزه خواري در ماه رمضان خبر داده است.به گزارش ایسنا در این طرح نیروی انتظامی با اغذيه‌فروشان در تفرجگاه‌هاي حاشيه‌اي تهران برخورد کرده است.دراین طرح همچنين ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز در طرحي همزمان با تعدادی از رانندگان و سرنشينان خودروها با عنوان روزه خواری برخورد کردند.نيروي انتظامي در روزهای گذشته نیز با تعدادی از شهروندان و اغذیه فروشان در تفرجگاه های تهران در این طرح برخورد کرده بود.
پلمب هفت واحد صنفی در استان سمنان
این اقدام جزو پیآمد وآثار وخیرات رهنمود اقتصاد مقاومتی رهبر مقابل تحریم ها به ویژه تحریم نفت در راستای دفاع از اهداف نظامی هسته ای می باشد.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ویژه رعایت ضوابط روزه داری صنوف در این استان، از عدم رعایت ضوابط شرعی و قانونی ۲۶ واحد صنفی از ابتدای ماه رمضان تا کنون خبر داد.داوود عابدینی پنجشنبه با بیان اینکه ۲۶ واحد صنفی از ابتدای ماه رمضان تاکنون، ضوابط روزه داری صنوف را رعایت نکرده اند، گفت: هفت واحد صنفی در ماه رمضان به جرم هتک حرمت به آداب روزه داری در سمنان پلمب شدند.وی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با اجرای طرح ویژه این ماه به ۱۹ واحد صنفی نیز برای رعایت کامل قوانین و ضوابط تذکر کتبی داده شد.