گزیده خبرهای 15 مرداد -91. قسمت -3 
مگر وقتی از صدر تا ذیل همه جا آلوده به اختلاس ورشوه ورانت خواری وغارتگری وباند بازی می باشد .از سوی دیگر جنگ قدرت وثروت هم در همه سطوح با شدت ادامه دارد .به ویژه هرروز هم کشف از اختلاس های کلان میلیاردی گزارش می شود . دیگر وجود پرونده ی مالی در شهرداری اراک که موضوعی پیش وپا افتاده می باشد.
رئيس كل دادگستري استان مركزي جزئيات پرونده مالي شهرداري اين شهر را تشريح كرد.به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حكمت علي مظفري گفت: بر اساس اين پرونده عده اي دلال به بدنه شهرداري نفوذ كردند و دستگاه قضايي در حال پيگيري پرونده است. وي ادامه داد: در اين راستا 25 نفر دستگير شدند، كه شش نفر بعد از تكميل تحقيات، همان روز آزاد، تعداد ديگري از اين افراد مدت زماني را در بازداشت بودند و با قرار تامين مناسب و وثيقه آزاد شدند و برخي ديگر هنوز در بازداشت هستند. مظفري تصريح كرد: بخشي از تخلفاتي كه در شهرداري اراك صورت گرفته به واسطه امتيازات تباني با مسئولان آن بخش بوده و ميليارد ها تومان بر اثر اين امتيازات به جيب عده اي خاص رفته است. وي عنوان كرد: تحقيقات از تعداد ديگري هم در اين خصوص در دستور كار قرار دارد، اما اين افراد خيلي موثر نبوده و دخالت مستقيم در پرونده ندارند كه پرونده آنان تفكيك شده و طبق روال قانوني برخورد خواهد شد. وي گفت: دادگستري منتظر اعلام نظرات كارشناسان مربوطه در خصوص ميزان امتيازات و آخرين رقم خسارت به بيت المال است. رئيس كل دادگستري استان مركزي افزود: همچنين، يك باند سه نفري ديگر مرتبط با اين نهاد دستگير شده اند كه با قاطعيت پرونده رسيدگي شد و براي آنان حكم صادر شده كه در مرحله تجديد نظر است و با مشخص شدن حكم قطعي، نتيجه به مردم اطلاع رساني مي شود. حجت الاسلام والمسلمين مظفري خاطر نشان كرد: دستگاه قضايي استان مركزي به نمايندگي از تك تك مردم از يك ريال بيت المال نخواهد گذشت. وي، به همه افراد، نشريات وسايت ها توصيه كرد تا از نشر اكاذيب، تهمت، افترا و دروغ پردازي خودداري كنند. رييس كل دادگستري استان مركزي اضافه كرد: زماني كه مستندات كامل شود با اينگونه افراد كه در جامعه ايجاد بي اعتمادي كرده اند، نيز برخورد قاطع مي شود. 
رژیم ضبشری و قرون وسطایی مرگ زی ومرگ زا  که پیام آور مرگ ونیستی است .در 33 سال گذشته فضایی حاکم کرده است که بطور سیستماتیک و شیوه های گوناگون فقط مرگ تولید کرده است .
قرص برنج در حالي طي 4 ماه نخست امسال تنها در استان هاي تهران، مازندران، گيلان و لرستان 116 قرباني گرفته است كه همچنان به راحتي در عطاري ها به فروش مي رسد.استفاده از قرص برنج حاوي فسفيد آلومينيوم در كشاورزي به دليل كارايي بالاي اين فرآورده براي از بين بردن آفات با استقبال زياد از سوي كشاورزان همراه بوده است و از سوي ديگر به دليل عواملي مانند سميت بالا و ميزان كشندگي زياد اين ماده و سهولت دسترسي به اين سم، در ساليان اخير آمار نسبتا بالاي مسموميت هاي ناشي از اين عامل در كشور به ويژه در برخي استان ها مانند تهران، گيلان، مازندران، گلستان و لرستان رواج پيدا كرده است.مسموميت با اين قرص بيشتر در رده سني 40-20 سال بوده و بيشتر آنها به قصد خودكشي بوده است.در تازه ترين آمار سازمان پزشكي قانوني از ميان چهار استان تهران، مازندران، لرستان و گيلان، مازندران و لرستان استان هايي هستند كه بيشترين رشد مرگ را در مقايسه چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته داشته اند. به طوري كه در چهار ماه نخست سال گذشته در مازندران 5 و در لرستان 6 مرگ روي داده بود اما امسال و در همين بازه زماني 17نفر در مازندران و 19نفر در لرستان بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند.در گيلان هم كه سال گذشته در چهار ماه نخست تنها 21 مرگ ثبت شده بود، امسال 33 نفر جان خود را از دست داده اند. تنها كاهش در استان تهران ديده مي شود كه در چهار ماه نخست سال گذشته 66 و امسال در همين زمان 47 نفر بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند.در مجموع مرگ هاي ناشي از قرص برنج رو به افزايش است و اعمال محدوديت هاي جدي تر در دسترسي افراد به اين ماده مهلك و نيز برخورد با توزيع كنندگان آن و بالا بردن آگاهي كساني كه به قصد تهديد خانواده ها جان خود را به خطر مي اندازند بي اندازه ضروري مي نمايد.مردها بيشتر مي ميرنداز مجموع 116 نفري كه در چهار ماه نخست امسال بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند، مردان 73 و زنان 43 نفر بوده اند. در استان تهران 31 مرد و 16زن، در استان مازندران 7 مرد و 10زن، در استان لرستان 9 مرد و 10زن و در استان گيلان 26 نفر مرد و 7 زن در ميان افراد فوت شده ديده مي شود.دكتر غلامعلي جعفري متخصص سم شناسي در اين باره به مهر گفت: در مسموميت با قرص هاي ديگر 99 درصد بيماران زنده مي مانند اما در مسموميت با قرص برنج 99درصد بيماران جان خود را از دست مي دهند. اگر بشود قرص برنج را از عطاري ها جمع آوري كرد و در فروش آن نظارت هاي لازم را داشت مي توان آمار خودكشي با قرص برنج را در جامعه كاهش داد.اين متخصص با اشاره به راه هاي پيشگيري از مرگ با قرص برنج گفت: بهترين راه اين است كه فردي كه با قرص برنج خودكشي كرده سريع به نزديكترين بيمارستان منتقل شود. انتقال او به مطب و درمانگاه باعث وقت كشي خواهد شد. به فردي كه قرص برنج خورده است به هيچ عنوان نبايد مايعات داد زيرا ماهيت اين قرص در معده ايجاد گاز است كه اين گاز به ريه ها راه يافته و در بين سلول ها پخش مي شود.خوردن آب اين روند را تسريع مي بخشد. البته اگر خانواده ها در خانه اي جوش شيرين و يا پرمنگنات پتاسيم دارند، دادن آن به فرد مسموم تنها راه پيش درماني است.
تظاهر به روزه خواري مسافران تابستاني در معابر عمومي داخل پارك‌های اردیل
جالب است که اعتراف شده است که طرح های تهدید آمیز نیروی انتظامی علیه ی روزه خوران که داده شده بود .بی اثر بوده است که بر ضد خودش تبدیل شده است .
* خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از اردبيل گزارش داد: تظاهر به روزه خواري مسافران تابستاني در معابر عمومي داخل پارك‌ها، كنار خيابانها و... در اكثر شهرها و بخشهاي استان اردبيل، موجب اعتراض مردم بومي استان شده است. براساس اين گزارش، علاوه بر شهرها هر روز تعداد زيادي از مسافران در كنار جاده‌هاي ورود به شهرها، و تفريحگاه‌ها با روشن كردن آتش مشغول پخت و پز و خوردن غذا هستند و حتي حريم مساجد، نمازخانه‌ها و اماكن متبركه بين راهي كه مردم روزه‌دار معمولاً براي عبادت و دعا و زيارت به اين مكان‌ها مراجعه مي‌كنند از تظاهر به روزه خواري در امان نمانده‌اند. مردم خواستار اعمال قانون نسبت به اين قبيل افراد هستند. * درحالي كه طي روزهاي اخير، منابع غربي از نزديك بودن حمله به ايران خبر مي‌دهند. يك روزنامه آمريكايي به نقل از منابعش، اين اخبار را رد كرد. به گزارش "انتخاب"؛ روزنامه آمريكايي "نيويورك تايمز" به نقل از منابع آگاه نوشته است واشنگتن اطمينان خاطر دارد كه اسرائيل برنامه‌اي براي حمله‌اي فوري به ايران ندارد. اين روزنامه تصريح كرده است كه محافل سياسي آمريكا بر اين باورند كه حمله نظامي احتمالي عليه ايران تا سال آينده رخ نخواهد داد. پيش از اين، رئيس سابق موساد با طرح اين ادعا كه "تل آويو" تمايلي به جنگ در زمستان ندارد، پيش‌بيني كرده بود: اسرائيل تا 12 هفته ديگر به ايران حمله مي‌كند.
کشته شدن یک محیط بان
این مورد هم مربوط به اثبات چگونگی   ادعای کمدی  و واردنه ا ی می باشد که گفته می شود ایران امن و آزاد ترین کشور جهان است.
عبدالله یاری رئیس منطقه لشگردر ملایر شب گذشته همزمان با وقت افطار در درگیری با متخلفان مسلح کشته شد.  به گزارش خبرنگار«زیست بوم»، در نتیجه تیراندازی شکارچیان متخلف این محیط بان در ابتدا زخمی شده و پیش از رسیدن به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده است. سه نفر متخلف مظنون این حادثه دستگیر شده اند. منطقه حفاظت شده لشگردر با وسعت ۱۶ هزار هکتار و با ارتفاع ۲۷۵۸ متر از سطح دریا در استان همدان واقع شده و به لحاظ طبیعت مساعد از نظر آب، پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی زیستگاه مناسبی برای جانوران و پرندگان بوده است. منطقه لشگردر درشرق و جنوب شرقی شهر ملایر و در ۹۰ کیلومتری شهر همدان با مساحتی بالغ بر ۲۴۳۲۶ هکتار است.
رشد ۳۸ درصدی پرونده‌های قصور پزشکی در مازندران
این خبر هم مکمل خبر قبلی می باشد .چون  در هیچ نهاد حکومتی ووابسته به آن یافت نمی شود که عنصری سالم وغیر آلوده وجود داشته باشد.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: براساس آمارهای موجود در سال گذشته ۳۶ پرونده قصور پزشکی در کمیسیون پزشکی قانونی مازندران بررسی شد که این رقم در مقایسه با سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.علی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: درسال ۹۰ تعداد ۵۹۹ پرونده کمیسیون تخصصی با حضور پزشکان، متخصصین پزشکی قانونی و همکاری اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ های علوم پزشکی مازندران و بابل تشکیل شد که از این تعداد ۳۶ پرونده مربوط به قصور پزشکی است که در مقایسه با سال ۸۹، ۳۸ درصد رشد داشته است.مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: پرونده های شکایت قصور پزشکی که از مراجع ذی ربط به پزشکی قانونی ارجاع شده است ۵۸ درصد منجر به محکومیت پزشکان و مابقی به تبرئه آنان انجامید