گزیده خبرهای 20 مرداد 91 – قسمت-4
باید مراسم ختم در مساجد  برای آنانی که خودکشی می کنند ممنوع شود .
به جای اینکه بررسی وتحقیق وریشه یابی شود که دلیل خود کشی چیست تا مانع از خودکشی شد، ولی فتوا داده شده است برای کسانی که خود کشی می کنند مراسم ختم در مساجد ممنوع شود .
شوراي فرهنگ عمومي شهرستان انار استان كرمان، با حضور امام جمعه و فرماندار اين شهر، برگزاري مراسم ترحيم را براي كساني كه خودكشي مي‌كنند، ممنوع اعلام كرد. به گزارش تابناك به نقل از ايلنا در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهر اعلام شد: "براي بازدارندگي گناه بزرگ خودكشي، لازم است هماهنگي لازم در مساجد به عمل آيد و برگزاري مراسم اين چنيني را در ديگر مساجد هم ممنوع كنيم" هفته گذشته يك نوجوان 16 ساله در انار خودكشي كرد كه به خانواده وي اجازه دفن و برگزاري مراسم ترحيم وي در امامزاده محمد صالح(ع) اين شهرستان داده نشد. در عين حال كه خودكشي از نظر اسلام حرام است اما برگزاري مراسم براي كساني كه خودكشي مي‌كنند و همچنين شركت در مراسم آنان اشكالي ندارد
تنها امتیازی که برگزاری اینگونه  مراسم اجلاس های نمایشی و فرمایشی و تشریفاتی و بسیار پر هزینه در بردار دهمین 5 روز تعطیلی برای کارمندان دولت موقع بر گزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران می باشد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي كشورمان در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت از تصويب تعطيلي تهران در ايام برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران خبر داد.رئيس جمهور گفت: در اين جلسه تصميم قطعي را براي تعطيلي تهران گرفته ايم.همچنين علي سعيدلو رئيس ستاد برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در پايان جلسه هيئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت برگزاري اين اجلاس، تهران روزهاي سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه كه از هفتم تا يازدهم شهريور است، تعطيل خواهد بود.وي افزود: اين تصميم براي برگزاري هر چه آرامتر اين اجلاس گرفته شد.رئيس ستاد برگزاري اجلاس غيرمتعهدها درباره اقدامات صورت گرفته پيش از برگزاري اين اجلاس گفت: كارهاي اجرايي و محتوايي انجام شده است و دو سه روز پيش رئيس جمهور از مكان برگزاري اجلاس بازديد كرد.سعيدلو گفت: دعوت نامه براي حدود 120 هيأت ارسال شده و وزارت خارجه نيز از طريق سفرايش اين موضوع را پيگيري مي كند و تا چند روز آينده مشخص خواهد شد كه از هر كشوري در چه سطحي حضور مي يابند.معاون امور بين الملل رئيس جمهور ادامه داد: تاكنون برخي ها از جمله دبير كل سازمان ملل تمايل خود را براي شركت در اين اجلاس اعلام كرده اند.گفتني است، اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها با حضور نمايندگان 120 كشور در تاريخ نهم و دهم شهريور ماه در تهران برگزار مي شود.
تعطیلی دانشگاه‌های تهران در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد
این تعطیلی هم ادامه تعطیلی ادارات می باشد . با این اختلاف که تعطیلی دانشگاه ها بدلیل اعتراض وتظاهرات دانشجویان  هنگام شروع وادامه ی اجلاس غیر متعهدها در تهران می باشد.
تمام دانشگاه‌ها و ادارات شهر تهران با توجه به برگزاری اجلاس عدم تعهد به مدت 6 روز تعطیل است.به گزارش خبرگزاری فارس، براساس اطلاعیه‌ای که دانشگاه تهران منتشر کرده است، با توجه به برگزاری اجلاس عدم تعهد در شهر تهران تمام دانشگاه‌ها و ادارات شهر تهران از روز 6 شهریور تا روز 11شهریور ماه 91 تعطیل است.شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در سطح سران، به مدت دو روز در تاریخ نهم و دهم شهریور ماه و اجلاس وزرای خارجه در تاریخ هفتم و هشتم شهریور ماه در سالن اجلاس سران اسلامی تهران برگزار می‌شود‌اجلاس سران غیرمتعهد هر سه سال یک بار برگزار می‌شود؛ از این رو برای سه سال آینده، ایران ریاست این اجلاس را بر عهده خواهد گرفت.
 بازداشت يك محقق ايراني در سوئد
چرا گفته نشده است که این به حساب محقق برای چه 15 ماه می باشد که در حبس می باشد؟ چرا وحشت از بیان قتل همسرش می باشد که پس از بازگشت از سفر ایران مرتکب این جنایت شد وبه جرم قتل بازداشت وزندانی شده است؟
محقق ايراني پژوهشگاه ابن سينا و استاديار دانشگاه كارولينسكاي سوئد پس از بازداشت در زندان سوئد،‌ هم اكنون به حالت كما از زندان خارج و به يكي از بيمارستان‌هاي اين كشور منتقل شده است.به گزارش مهر،‌ سعيد رباني - فرزند اين محقق ايراني اظهار داشت: دكتر حجت‌الله رباني دانشمند ايراني و استاديار دانشگاه كارولينسكاي سوئد پس از گذراندن چند روز در زندان اين كشور،‌ روز سه شنبه در حالت كما از زندان خارج و به اورژانس يكي از بيمارستانهاي سوئد منتقل شد.وي افزود: وي كه براي اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي به ايران سفر كرده بود، پس از بازگشت به سوئد متوجه خيانت همسر خود مي‌شود و پس ازدرگيري با وي به مدت 5 سال به حبس محكوم مي‌شود.فرزند اين محقق ايراني اظهار داشت: پس از گذشت 1.5 ماه از گذشت حبس پدرم، وي را در حالت كما و بيهوشي در سلول خود يافتند.وي گفت: دكتر رباني در حال حاضر در يكي از بيمارستانهاي سوئد بستري است و بدون هيچ گونه جراحت جسمي به حالت كما رفته است.سعيد رباني تأكيد كرد: تضمين سلامت اين دانشمند به عهده دولت سوئد است.بر اساس اعلام پژوهشگاه ابن سينا،‌ دكتر حجت‌الله رباني مسئول پروژه توليد واكسن ضد سرطان در ايران بوده است وي همچنين يكي از دانشمندان برجسته ايراني است كه پروژه‌هاي تحقيقاتي زيادي از جمله توليد 1 ماركر كه 14 نوع سرطان را تشخيص مي‌دهد، انجام داده است. دكتر رباني موفق به ثبت بين‌المللي اين ابداع خود شده بود.
جالب است با وجود اینکه روس ها چندین دهه است که باج بسیار کلان بدلیل نیروگاه اتمی بوشهر در یافت کرده است .همچنین باج های کلان بیشتری در اجرای نقش  دو دوزه بازی سیاست توبره وآخور خوری در مذاکرات هسته ای گروه 5+ عایدش شده است .ولی اکنون فاش شده است که همچون غرب چندین سال است که به دانشجویان ایرانی اجازه تحصیل هسته ای نمی دهد.
انتخاب نوشت: دانشگاه ملي پژوهش هسته‌اي روسيه، چندين سال است كه از پذيرش دانشجويان ايراني كه خواستار تحصيل در رشته انرژي هسته‌اي هستند خودداري مي‌كند. به گزارش روزنامه روسي "ايزوستيا"، ولاديمير ساژين پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات شرقي روسيه گفت: موضع مسكو آن است كه تهران نبايد توانايي ساخت سلاح هسته‌اي داشته باشد. اين چرايي حمايت مسكو از قطعنامه‌ها عليه ايران را نشان مي‌دهد.وي اضافه كرد: آموزش متخصصان در حوزه تكنولوژي مربوط به هوافضا، علم موشكي، فيزيك هسته‌اي، شيمي و علوم طبيعي كه ممكن است با برنامه هسته‌اي ايران ارتباط پيدا كند، ممنوع است. اين روزنامه در ادامه به نقل از منابع اطلاعاتي خود نوشت: ممنوعيت غير رسمي‌اي در مورد تحصيل دانشجويان ايراني وجود دارد. موسسه فيزيك و تكنولوژي مسكو(MIT روسيه)،دانشگاه ملي پژوهش هسته‌اي روسيه، موسسه هوافضاي مسكو اجازه پذيرش دانشجويان ايراني را ندارند. براساس اين گزارش، قانون نانوشته‌اي در روسيه وجود دارد كه ايراني‌ها تنها مي‌توانند در علوم انساني تحصيل كنند.