گزیده خبرهای 10 شهریور – 95 قسمت-4

گزیده خبرهای 10 شهریور – 95 قسمت-4
بیش از 20 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و معرفی آنها به قوه قضائیه شدند.به گزارش فارس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (نهم شهریورماه 95) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم به وزیر کشور در مورد اظهارات مسئولان ناجا در مورد عدم لزوم ثبت رسمی انتقال خودرو تذکر داد و آن را خلاف قانون دانست.احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان به اتفاق 22 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و میلیونی که مدت‌ها قوانین را دور زده و به غارت بیت‌المال پرداخته‌اند و نیز معرفی این افراد به قوه قضائیه شدند.
فردی به خاطر درگیری لفظی با یک فوتبالیست معروف از وی شکایت کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته هشتم شهریور ماه ،‌ساعت 15:35 دقیقه فردی با 110 تماس گرفت و از درگیری در مرکز تجاری تجریش در خیابان ملکی خبر داد.یک منبع آگاه انتظامی درباره این موضوع به خبرنگار ما گفت: سریعا اکیپ‌های کلانتری 123 دربند در محل حاضر شدند و دریافتند که درگیری میان ورزشکار معروف فوتبال و فردی به نام "پ-ف" رخ داده است.وی افزود: "پ-ف" به دلیل درگیری لفظی از این ورزشکار معروف شکایت کرد و پرونده آنان به دادسرا ارسال شد.

سعید  مرتضوی دیروز به دادگاه رفت و ۵ ساعت هم ماند. خودش زمانی قاضی بود و حتی دادستان تهران، اما امروز و چندین بار در سال های پیش به هدف دیگری به دادگاه می‌رفت. او دیگر بر کرسی قاضی نمی‌نشیند بلکه جایگاه او صندلی متهم است! شاید هیچ زمانی تصور نمی کرد که پرونده کهریزک او را در اذهان نوع دیگری معرفی کند.به گزارش آرمان، دادستان سابق تهران پس از اتفاقاتی که در بازداشتگاه کهریزک افتاد، به اتهام معاونت در قتل، مشارکت در بازداشت غیرقانونی و معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود تحت تعقیب قرار گرفت. دادستانی تهران با صدور کیفرخواست برای مرتضوی و دو قاضی دیگر خواستار محاکمه و مجازات قضات تعلیقی پرونده بازداشتگاه کهریزک شد.پس از صدور کیفرخواست، این پرونده به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و این شعبه از هشتم اسفند ماه ۱۳۹۱ تا اول خرداد ۹۲، یازده جلسه را برای رسیدگی به اتهامات قضات تعلیقی برگزار کرد و در نهایت سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شکایت جدید روح الامینی) و«معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده رای شعبه ۷۶ در دیوان عالی کشور) تبرئه شده بود که شاکیان از این تبرئه راضی نبودند، پس این پرونده به دیوان عالی کشور رفت و در آنجا هم برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شد.
جلسه دوم در راه است
جلسه رسیدگی دادگاه تجدیدنظر به پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با حادثه کهریزک، صبح دیروز برگزار شد.این جلسه از ساعت ۹ صبح در شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران آغاز شد و تا ساعت ۱۴ به طول انجامید.مرتضوی پس از این دادگاه ۵ ساعته توجهی به حضور و سوالات خبرنگاران نکرد اما وکیل مدافع خانواده روح الامینی پس از پایان جلسه غیر علنی دادگاه سعید مرتضوی گفت: جلسه اول بعد از اعلام نظر دیوان عالی روز سه شنبه تشکیل شد و رسیدگی به پرونده به جلسه دوم کشید. میر مجید طاهری با بیان اینکه در این جلسه، دفاعیات دو طرف ارائه شد، گفت: دفاعیات ادامه دارد. وی تصریح کرد: جلسه بعدی دادگاه تجدید خواهد شد و منتظر ابلاغ زمان برگزاری جلسه بعدی هستیم.نامه هم نوشته است: روز دوشنبه وکیل پدر محسن روح‌الامینی از جانباختگان بازداشتگاه کهریزک گفته بود که به لحاظ حقوقی امکان دارد که شعبه ۲۲ در دادگاه تجدید نظر با استدلال متفاوت نامبرده را درخصوص معاونت در قتل مرحوم روح الامینی و نیز گزارش خلاف واقع بر خلاف نظر شعبه دیوان عالی و شعبه کیفری استان سابق محکوم کند.
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس، با بیان اینکه رفتار سلیقه‌ای در برابر قانون از طرف هر فردی خلاف قانون است و افراد در هر جایگاهی که باشند، حق موضع‌گیری در مقابل قانون را ندارند، گفت: مخالفان قانون فعلی درباره مکان‌های برگزاری موسیقی باید مخالفت خود را در قالب قانون دنبال کنند.روزنامه شرق نوشت؛ درواقع اگر حرفی دارند، ابتدا به قانون تبدیل کرده و سپس آن را دنبال کنند. او ادامه داد: اینکه برخی از طرف خود می‌گویند نباید در حریم امام رضا (ع) کنسرت برگزار شود، باید حرف‌ خود را در قالب قانون بیاورند تا قدرت اجرائی‌شدن پیدا کند، نه آنکه در مقابل قانون بایستند و اسم رفتار خود را ولایت‌مداری، اسلام‌گرایی و مسلمانی بگذارند؛ چراکه این رفتار خلاف بیان صریح حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و مدیریت ساده یک جامعه است.اگر برگزاری کنسرت در جوار حرم امام رضا (ع) خلاف شرع و دین بود، شورای نگهبان که مسئولیت تطبیق قوانین مصوب با دین و شرع و قانون اساسی را دارد، با آن مخالفت می‌کرد؛ بنابراین نمی‌شود مملکت را «خان‌خانی» اداره کرد و هرکس، «خان»‌گونه قوانین را اجرا کند یا نکند؛ زیرا در‌این‌صورت دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد و حضرت امام (ره) به صراحت گفته‌اند: «کسی ‌که در مقابل قانون بایستد، در مقابل اسلام ایستاده» و نتیجه این رفتار خودسرانه، دریافت و بازخورد عکس از جامعه است.نایب‌رئیس مجلس تأکید کرد: اگر قرار است برنامه‌های موسیقی در کشور وجود داشته باشد، باید از یک چارچوب قانونی تبعیت کند و هیچ‌کس هم نباید در این چارچوب قانونی مداخله کند؛ اما اگر قرار است وجود نداشته باشد؛ پس به طور کل آن را جمع کنند و حتی از صداوسیما نیز پخش نشود! قوانین فعلی از فیلترهای بسیاری گذشته‌ و ایده‌آل‌های ذهنی ما نیز نیستند؛ بنابراین باید رعایت شود و خود آقایان، قوانینی را که این‌همه از فیلتر گذشته، زیر پا نگذارند. پزشکیان تأکید کرد: حضرت امام (ره) معتقد بود خلاف قانون عمل‌کردن یعنی دیکتاتوری؛ بنابراین نمی‌شود هر وقت دلمان خواست، از امام خرج کنیم و هر زمان نخواستیم مقابل آن بایستیم. حتی اگر قانون درباره موسیقی ناقص باشد، کسی حق قانون‌شکنی ندارد؛ چراکه آنچه در حرم امام رضا (ع) با عنوان «نقاره» نواخته می‌شود، نیز نوعی موسیقی است.
وکلای «رضا ضراب» تاجر ایرانی-ترکیه‌ای بازداشت‌شده در آمریکا می‌گویند قاضی پرونده سابقه اظهار نظر منفی علیه موکلشان را دارد و بی‌طرف نیست.به گزارش فارس، «رضا ضراب» تاجر ایرانی-ترکیه‌ای که چند ماه قبل به اتهام نقض تحریم‌های ایران در آمریکا بازداشت شده، قاضی پرونده‌اش را به عدم بی‌طرفی متهم کرده و خواستار کناره‌گیری وی از این پرونده شده است.به نوشته خبرگزاری رویترز، در حالی که یک هفته تا جلسه دادگاه باقی مانده، وکلای ضراب 33 ساله رسما از «ریچارد برمان» خواسته‌اند از قضاوت پرونده این تاجر ثروتمند، کنار رود.
نه برمان و نه سخنگوی «پریت بهارارا» بازپرس پرونده، حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده‌اند.ضراب که در ماه مارس بازداشت شد، چند هفته قبل درخواست کرد که با سپردن وثیقه 50 میلیون دلاری آزاد شود، اما قاضی برمان این درخواست را رد کرد. او در حال حاضر در یک واحد آپارتمانی در منهتن در بازداشت به سر می‌برد.وکلای ضراب، که از برجسته‌ترین وکلا در آمریکا هستند، می‌گویند برمان به دلیل اظهاراتی که دو سال قبل در مورد موکلشان داشته، صلاحیت بررسی این پرونده را ندارد.به نوشته رویترز، این قاضی در سال 2014 در یک نشست خبری در استانبول از توقف تحقیقات دادگستری ترکیه علیه شماری از مقامات دولتی و تجار از جمله ضراب، انتقاد کرده بود. در جریان آن تحقیقات، که نیمه‌تمام ماند، ادعای فساد مالی مقامات مورد بررسی قرار می‌گرفت.دادستانی ترکیه در دسامبر سال 2013 ضراب و چند نفر دیگر را به پرداخت رشوه به مقامات دولتی متهم کردرجب طیب اردوغان» که در آن زمان نخست‌وزیر ترکیه بود، آن پرونده را تلاشی برای کودتا علیه دولت توصیف کرد و تحقیقات قضایی با برکناری چندین نفر از بازپرس‌ها متوقف شد.بعد از توقف تحقیقات، برمان به انتقاد از این مسئله پرداخت و گفت: «درست نیست وسط بازی، قوانین بازی تغییر کندبه گفته وکلای ضراب، او همچنین گفته است که «حاکمیت قانون در ترکیه در معرض حمله قرار گرفته استتیم وکالت ضراب می‌گویند این اظهارات نشان می‌دهد که فرآیند بررسی پرونده بی‌طرفانه نیست و قاضی از پیش تصمیم به محکوم کردن موکلشان گرفته است.

کریس براون خواننده سرشناس آمریکایی با شکایت یک زن به جرم تهدید با سلاح گرم بازداشت شد.به گزارش خبرآنلاین، روز سه‌شنبه یک زن با پلیس لس‌آنجلس تماس گرفت و به دلیل تهدید شدن با سلاح گرم درخواست کمک کرد. درست چند ساعت پس از این تماس پلیس کریس براون را دستگیر کرد.از آنجا که این خواننده پرحاشیه‌ پرونده‌ای پر و پیمان در قانون‌شکنی‌هایی از این دست دارد، پلیس هنگام دستگیری با حکم بازرسی خانه او را برای یافتن مدرک جرم جستجو کرد.بیلی کوران زن شاکی این پرونده در این باره به لس‌آنجلس تایمز گفت: «براون سه‌شنبه شب هنگامی که او در راه رفتن به منزلش بوده، با تفنگ او را تهدید کرده بودالبته کریس براون ادعاهای این زن را قبول ندارد و پیش از دستگیری در پیامی ویدئویی اعلام کرده که بیگناه است.براون سال 2009 به ضرب و شتم ریانا دیگر خواننده سرشناس آمریکایی محکوم شده بود. او از آن پس درگیر پرونده‌هایی از این دست بوده استمنبع: هالیوودریپورتر / 30 اوت