گزیده های متفرقه

دستگیری سارق سابقه‌دار در تهران

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری سارق و زورگیر سابقه‌دار در مناطق جنوبی تهران، از شکات و مالباختگان دعوت کرد تا به اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.در ساعت 16 روز بیست و هفتم فروردین امسال ماموران گشت کلانتری 153 شهرک ولیعصر به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 با پلاک مخدوش مظنون و آن را متوقف کردند؛ در زمان توقف ترک نشین موتورسیکلت فرار کرده و راکب دیگر دستگیر می‌شود.براساس این گزارش، یکی از ماموران بنام گروهبان یکم محمد رضایی (20 ساله) به تعقیب فرد متواری پرداخته که متاسفانه در حین عبور از عرض بزرگراه آیت‌الله سعیدی با یک دستگاه خودرو سواری پراید برخورد و به علت شدت ضربه ناشی از تصادف فوت می‌کند.با توجه به طرح شکایت‌های مشابه در خصوص انجام سرقت‌های بعنف توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا در محدوده کلانتری شهرک ولی عصر و احتمال ارتکاب این سرقت‌ها توسط سرنشینان موتورسیکلت توقیف شده، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران متهم دستگیر شده بهمراه پرونده مقدماتی با موضوع سرقت‌های به عنف در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*
شناسایی متهم متواری
براساس این گزارش مشخص شد که فرد متواری بنام «مهدی. ح» (22 ساله) یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه زورگیری و سرقت است که بارها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز به سال 1394 باز می‌گردد که در آن پرونده با اخذ رضایت شاکی پرونده و تامین قرار از زندان آزاد شد.در ادامه تحقیقات آخرین مخفیگاه مهدی با اقدامات پلیسی در منطقه دهکده المپیک شناسایی و سرانجام وی در روز یکم شهریور دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شود.متهم پس از دستگیری صراحتا به دهها فقره زورگیری و سرقت‌های خشن بویژه از کارگران ساختمان‌های نیمه‌ساز در جنوب و جنوب غرب تهران بویژه در مناطق شهرک ولیعصر، پاسگاه نعمت آباد و خیابان زمزم اعتراف و در خصوص روز فرارش از دست ماموران گفت: هنگام خروج از پمپ بنزین سوار بر موتور در حالی که چاقویی زیر لباس خود داشتم ماموران ما را متوقف کردند و از آنجایی که سابقه‌دار بودم و دست به فرار زدم که یکی از دو مامور مرا تعقیب کرد.وی افزود: ناگهان در حال عبور از عرض اتوبان سعیدی صدای برخورد بلندی را شنیدم، در یک لحظه پشت سرم را نگاه کردم که یک دستگاه خودرو سواری پراید با ماموری که مرا تعقیب می‌کرد تصادف کرده است.متهم ادامه داد: به سرعت از محل متواری شده و بعدا از طریق روزنامه‌ها فهمیدم که مامور مذکور فوت شده؛ پس از مدت کوتاهی با دیدن فیلم تصادف آن مامور در شبکه‌های اجتماعی مطمئن شدم که ماموران به دنبالم هستند به همین علت محل سکونت خود در خیابان زمزم را تغییر داده اما نهایتا در دهکده المپیک دستگیر شدم.
سرهنگ کارآگاه «داود فـرد» معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره زورگیری و تهدید با سلاح سرد جهت سرقت اموال (پول نقد، گوشی تلفن همراه و...) و سوابق وی در ارتکاب سرقت‌های بعنف و برای شناسایی مالباختگان و شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.وی افزود: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
عفونت ریوی باعث شد تا مربی با اخلاق پرسپولیسی ذوب آهن در بیمارستانی بستری شود.به گزارش خبرآنلاین؛ یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن در بیمارستانی در تهران بستری شده است. علت بستری شدن این مربی جوان، عفونت ریوی اعلام شده است.
گل محمدی در دو سال گذشته دو قهرمانی جام حذفی برای ذوب آهن کسب کرده است و یکی از لیدرهای جوان نسل نوی مربیگری در ایران است. یحیی که سال ها در تیم ملی و پرسپولیس خوش درخشیده ، یکی از الگوهای اخلاق فوتبال ایران استیحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان قرار بود امروز راهی کشور چین شود تا در کلاس دانش افزایی شرکت کند، اما ساعتی پیش از باشگاه ذوب آهن خبر رسید که یحیی گل‌محمدی به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری شده و نتوانسته به سفر چین برود.خبرآنلاین برای او آرزوی سلامتی و بازگشت هرچه سریعتر به تمرینات تیمش را دارد.
نماینده ارومیه با ارائه توضیحاتی درباره درگیری پیش آمده بین او و یک خبرنگار بعد از جلسه روز یکشنبه و در راهروی مجلس گفت: بنده برای تمامی اصحاب رسانه و خبرنگاران احترام خاصی قائلم در روز یک‌شنبه نیز با شوخی عکس‌العمل نشان دادم که ناخوشایند بود.
به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: در مورد اتفاق ناخوشایندی که یکشنبه جاری بین بنده و اصحاب رسانه رخ داد، لازم است توضیحاتی ارائه کنم.وی افزود: در روز یکشنبه بنده به واسطه پیگیری‌های مستمر مسائل و مشکلات مردم با سرعت به سمت دفترم برای دیدار مردمی بودم که چند خبرنگار محترم در بین راه سوالاتی پرسیده و جواب دادم. ولی پرسش یکی از خبرنگاران عزیز توام با سماجت بود و سوال بدی را مطرح کردند بنده که می‌خواستم با سرعت به ملاقات مردمی برسم با شوخی عکس‌العمل نشان دادم که ناخوشایند بود. بنده مثل تراکتور از هرچه سر راهم بود رد شدم.نماینده ارومیه در ادامه گفت: بنده همواره برای اصحاب رسانه و خبرنگاران احترام خاصی قائلم و مورادی همچون مسکن، بیمه خبرنگاران و وام آنها را پیگیری کرده و می‌کنم. مدافع گردش آزاد اطلاعات و تلاش خبرنگاران در این عرصه بوده و خواهم بود. از دوستان بسیار خوبم در مجلس نیز که به بنده کمال لطف را داشتند تشکر می‌کنم.در روز یکشنبه جاری و بعد از جلسه علنی نادر قاضی‌پور با خبرنگار ایران درگیری فیزیکی پیدا کرد که این موضوع باعث بروز عکس‌العمل های متعددی از سوی اصحاب رسانه شده است.مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: این اتفاق خوشایند نبود باید نماینده و خبرنگار حق و حقوقشان رعایت شود.


منابع نظامی آمریکایی می‌گویند که ترکیه و نیروهای کرد سوریه برای توقف درگیری در شمال سوریه به توافق رسیده‌اند.
یک سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک، با محوریت کردها، گفته است که این توافق از نیمه شب دوشنبه اجرایی شده و همچنان برقرار است.
البته به گزارش رویترز منابع نظامی ترکیه تاکید کرده‌اند که با یگان‌های مدافع خلق به هیچ توافقی برای "آتش‌بس" نرسیده‌اند.
سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا توافق به دست آمده را "توافقی سست" خوانده است.
سرهنگ جان توماس گفت: "در ساعات گذشته همه طرف‌های درگیر به ما اطمینان دادند که شلیک به یکدیگر را متوقف کنند و روی تهدید داعش متمرکز شوند. این توافقی سست برای چند روز آینده است اما امیدواریم که تقویت شود."
ترکیه هفته پیش اعلام کرد که برای بیرون راندن داعش از شهر مرزی جرابلس وارد سوریه می‌شود. گروه‌های شورشی تحت حمایت ترکیه با پشتیبانی توپخانه و نیروهای ویژه ترکیه شهر جرابلس را گرفتند.
اما ترکیه در عین حال اعلام کرد که نیروهای کرد سوریه باید به شرق فرات بازگردند، در غیر این صورت نیرویهای ترکیه علیه آنها وارد عمل می‌شود. همزمان با هشدار ترکیه، ارتش سوریه نیز برای اولین بار در طول جنگ داخلی سوریه به مواضع کردها حمله کرد.
یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) تحت حمایت آمریکا هستند و آمریکا درگیری ترکیه و نیروهای کرد را "غیر قابل قبول" خوانده بود. با توجه به نزدیکی ی‌پ‌گ با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که در ترکیه با نیروهای این کشور می‌جنگد، قدرت‌گیری نیروهای کرد در سوریه برای ترکیه مایه نگرانی بود.منبعبی بی سی