نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما 10 شهریور -95
قطع آب مشترکین پُرمصرف
مسئولان مکرراً موضوع بحران آب را مطرح می‌کنند و راه‌ جلوگیری از مصرف زیاد را متاسفانه فقط در گران‌کردن آب می‌دانند! به‌ نظر من حتی اگر آب بها 10 برابر هم شود آن‌هایی که خودروهای آنچنانی و خانه‌های چندمیلیاردی با استخر دارند، خم به ابرو نمی‌آورند و گرانی آب فقط به قشر محروم جامعه فشار می‌آورد. به نظر من تنها راه جلوگیری از هدر رفت آب، قطع آب مشترکین پُرمصرف است.حسینی - تهران
ساختمان بی‌استفاده!
یک ساختمان بزرگ در تقاطع خیابان «زرتشت- ولی‌عصر» وجود دارد که بیش از این حدود 250 نفر در این محل که فروشگاه بود، کار می‌کردند و مغازه‌های زیادی هم در آن وجود داشت. از حدود هفت‌ سال پیش که این ساختمان به تملک بنیاد درآمده است، تاکنون همین‌طور بلااستفاده رها شده است! با توجه به اینکه هر مغازه در این محدوده در ماه حداقل 10 میلیون تومان اجاره دارد، چرا باید این مکان عاطل‌و‌باطل بماند؟ آیا بهتر نیست آن را راه بیندازند و درآمد آن را به نفع بیت‌المال برگردانند؟یک مغازه‌دار خیابان ولی‌عصر - تهران

* صلواتی از تهران: همه روزه تعدادی از پیام‌های شهروندان در این ستون روزنامه چاپ و منعکس می‌شود اما، متاسفانه فقط برخی از مناطق شهرداری، شرکت واحد، مترو احساس مسئولیت می‌کنند و وظیفه خود می‌دانند که به انتقادات مردم و مشکلاتی که در روزنامه مطرح شده، پاسخ دهند.‌ای کاش همه ادارات دولتی خود را ملزم به رعایت این امر می‌کردند و نسبت به پاسخگویی به مردم احساس مسئولیت داشتند؟!.
*
یک شهروند تهرانی: معمولاً در این ستون بیشتر مطالب انتقادی چاپ می‌شود. اما بنده به عنوان یک شهروند خواستم از راننده زحمت‌کش اتوبوس خط «پایانه آزادی - پایانه کوهسار» به شماره شهربانی 251ع88 ایران33 که با اخلاقی حسنه و برخوردی مناسب با مسافران دارد تشکری کرده باشم. امیدوارم مسئولان ذیربط به نحو شایسته از این خدمت‌گزاران قدردانی به عمل آورند.
*
منوچهری از تهران: درباره آفت مگس‌های سفید می‌خواستم بگویم با تمام وعده‌هایی که مسئولان، به‌ویژه شهرداری داده بود، این آفت همچنان در حال گسترش است و کار مثبتی از سوی شهرداری تاکنون انجام نشده است و همین مسئله امان شهروندان تهرانی را بریده است.
*
محمد کاظمی از تهران: ساعت کاری اتوبوس‌های میدان انقلاب- میدان صنعت (شهرک غرب) قبل از غروب آفتاب به بهانه ترافیک میدان توحید و ستارخان از مسیر میدان انقلاب خاتمه یافته و قشر زحمت‌کش کارگری، کارمندی و دانشجویان برای بازگشت به منازل خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند. خواهشمند است مسئولان ذیربط نسبت به ساماندهی و نظارت کافی بر عملکرد اتوبوسرانی بخش خصوصی در این زمینه اقدام شایسته‌ای داشته باشند.