گزیده خبر های 16 مرداد – 95 قسمت- 3

گزیده خبر های 16 مرداد – 95 قسمت- 3
تبهکاری که به بهانه گرفتن ویزای شینگن مسافران ایرانی را در ترکیه سرکیسه کرده و از این طریق پول‌های کلانی به جیب زده بود در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.به گزارش ایران، اولین شاکی زن جوانی بود که با مراجعه به اداره آگاهی گفت مردی به نام مجید به بهانه گرفتن ویزای آلمان، او را مورد آزار شیطانی قرار داده است. کارآگاهان با همکاری سفارت ترکیه و آلمان توانستند پس از 6 ماه این مرد را درحالی که از حضور پلیس شوک زده شده بود  در خوزستان دستگیر کنند. مجید در نخستین بازجویی این اتهام را رد کرد اما طولی نکشید که با مدارک تهیه شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف کرد و گفت: پس از شناسایی مسافران ایرانی که عازم ترکیه بودند با استفاده از ترفندهای کلاهبردار آنها را پس از سرکیسه کردن و سرگردانی رها می‌کرد و بدون اینکه هیچ ردی از خود به‌جا بگذارد متواری می‌شد. به گفته پلیس این مرد به مسافران وعده اخذ ویزای شینگن می‌داد که تاکنون ده‌ها نفر را به همین روش فریب داده است.در حالی محاکمه مرد 45 ساله در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده آغاز شد که علاوه‌بر کلاهبرداری‌هایش، مجازات سنگینی هم به اتهام تعرض و آزار جنسی در انتظار او است. مجید هنگام دفاع از خود گفت: اصلاً فکر نمی‌کرد که روزی دستگیر و نقشه‌هایش برملا شودقاضی اصغر‌زاده از مردم خواست به هیچ عنوان برای اخذ ویزا به افرادی که بدون پروانه کار فعالیت می‌کنند مراجعه نکنند و فقط  از طریق مراجع رسمی به پیگیری کارهای خود بپردازند. در حال حاضر چندین مسافر که به دام این مرد افتاده‌اند و تمام پول خود را برای گرفتن ویزای آلمان به او پرداخت کرده‌اند در کشور ترکیه رها شده‌اند و حتی پولی برای برگشت ندارند رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد. 
یک مقام مسئول با اشاره به مهار آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت آبادان، گفت: این حادثه خسارت قابل توجه مالی نداشته و بلافاصله مهار شده است.به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب اله ابوالحسینی در تشریح جزئیات آتش سوزی پیش از ظهر امروز (پنج شنبه، ١٤ مردادماه) در پالایشگاه آبادان گفت: آتش واحد تقطیر ٨٠ که در حین مراحل اولیه راه اندازی به سبب پر بودن مخازن فرآورده، از سرویس خارج و سبب بروز حادث شده بود، به سرعت مهار شد.این مقام مسئول، افزود: این حادثه به دلیل نشتی یکی از لوله های داخل کوره اتفاق افتاد که با درایت و عملکرد سریع کارکنان بهره برداری و اچ اس یی، آتش به سرعت مهار و خاموش و تحویل واحد تعمیرات پالایشگاه برای بررسی مشکل شد.مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، با بیان این که پالایشگاه همچنان بی وقفه به تولید ادامه می دهد، گفت: تعمیرات اساسی این واحد قرار بود از پایان شهریورماه آغاز شود که با این حادثه زمان آن به جلو افتاد و در حال حاضر آماده تحویل به واحد تعمیرات شده است.پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان، استان خوزستان قرار دارد. ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ٥٩ بزرگترین پالایشگاه‌ دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.طرح توسعه این پالایشگاه در سه فاز تعریف شده است که در آن توجه به مسائل زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انواع مختلف فیلترها و اسکرابرها برای جلوگیری از آلودگی هوا، تصفیه پساب صنعتی و سیستم مدار بسته آب خنک‌کننده‌ها استفاده خواهد شد که با برخورداری این واحدها  از فناوری جدید، میزان ضایعات انرژی به حداقل خواهد رسید. 
وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که سفیر ترکیه را در واکنش به اظهارات احمد چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور، احضار کرده است.به گزارش ایرنا؛ وزیر خارجه ترکیه بعد از آنکه کرستیان کرن صدر اعظم اتریش اعلام کرده بود که موضوع قطع مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا در نشست 16 دسامبر شورای اتحادیه اروپا مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد، اتریش را 'پایتخت نژادپرستی رادیکال' خواند.سخنگوی وزارت خارجه اتریش نیز در واکنش، انتقاد وزیر خارجه ترکیه از اتریش را بشدت رد کرد و افزود: از آنکارا خواسته می شود در انتخابات لغات و روند کار (در داخل) و نیز انجام وظایفش اعتدال را رعایت کند.این دومین بار است که اتریش بعد از کودتای نافرجام در ترکیه سفیر این کشور را احضار می کند.در همین راستا، وزیر خارجه اتریش نیز شب گذشته در گفت وگو با اخبار شبکه تلویزیون اتریش (ORF) گفت که رابطه ترکیه و اتریش پرتنش است . وی ضمن هشدار به فروپاشی توافق با ترکیه بر سر موضوع پناهجویان گفت : لغو این توافق اقدام منطقی است .
«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از «پل رایان» رئیس فعلی مجلس نمایندگان آمریکا در رقابت های پارلمانی مقدماتی حمایت کرد.به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «سی.ان.ان» ترامپ در یک زمان بندی عجیب و همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه المپیک 2016 ریو با حضور در جمع هواداران خود در شهر «گرین بی» در ایالت «ویسکانسین» گفت که از رایان حمایت می کند.وی ادامه داد که با وجود اختلاف عقیده با رایان، در مسیر پیروزی در انتخابات و تغییر آینده آمریکا همراه او خواهد بود.ترامپ از انتخاب دوباره «جان مک کین» و «کلی آیوت» به ترتیب سناتورهای ایالات آریزونا و نیوهمپشایر هم حمایت کرد.وی پیش از این گفته بود که آمادگی حمایت از این افراد را ندارد.این سطح از واگرایی و اختلاف بی سابقه در حزب جمهوریخواه موجب شده تا برخی از چهره های برجسته این حزب به کمپین دمکرات ها روی آورندمگ ویتمن» میلیاردر آمریکایی و حامی مالی حزب جمهوریخواه، «ریچارد هانا» نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا و «سالی بردشاو» مشاور ارشد کمپین انتخاباتی «جب بوش» از جمله جمهوریخواهانی هستند که در روزهای گذشته به جرگه حامیان کلینتون پیوسته اند.انتخابات آمریکا هشتم نوامبر (18 آبان) سال جاری برگزار خواهد شد.
مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بررسی ۱۰ عنوان اتهام اول کشور از کاهش صبر عمومی حکایت دارد.به گزارش فارس، محمدعلی زنگانه مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در اختتامیه دوره ملی ارتقای دانش و مهارت مربیان ضمن خدمت فرهنگیان، وضعیت آسیب‌ها را با 2 شاخص ارزیابی کرد و گفت: شاخص اول ارزیابی 10 دعاوی اول در کشور است که بعد از سرقت و مطالبه طلب موارد طلاق توافقی، مطالبه مهریه، اجرای مهریه و... به چشم می‌خورد و این نشان‌دهنده این است که خانواده‌ها با چالش مواجهند.وی افزود: شاخص دوم ارزیابی عناوین 10 اتهام اول در دعاوی کشور است که بعد از سرقت، ضرب و جرح، توهین، تخریب و... رخ می‌دهد که این نیز به معنای این است که جامعه تاب‌آوری و صبر ندارد.زنگانه گفت:‌ این آمارها از 10 دعاوی کشور نشان می‌دهد که ما در مرحله شیوع و بروز آسیب‌هایی هستیم که به پاشنه آشیل کشور تبدیل می‌شود و ورود مقام معظم رهبری به این موضوع به معنای تکرار هشداری است که از 20 سال پیش با تعابیر شبیخون فرهنگی و قتل‌عام مطرح کردند.وی در بخش دیگری از سخنانش به معلمان گفت: اکنون عرصه دفاع مطهر است و امروزه جنس تهاجم عوض شده و شما معلمان و فرهنگیان افسران دفاع مطهر هستید که در یک قرارگاه فرهنگی فعالیت دارید.وی گفت: منابع انسانی و مالی زیادی در سطوح مختلف برای پیشگیری از جرم اختصاص یافته است اما به دلیل ناهماهنگی و هم‌افزا نبودن آن ها هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم.
در خبرهاي منتشر شده چند روز گذشته از سوي سازمان ثبت‌احوال كشور، ‌مشخص شد اين سازمان قصد اعلام آمار طلاق به شكل هدفمند را دارد و ديگر مانند سابق، ‌آمار را ماهانه اعلام نمي‌كند. واكنش‌ها نسبت به اين خبر، ‌بيش از انتظار بود تا جايي كه مديركل اين سازمان اعلام كرد در تنظيم خبر اشكال ايجاد شده و اين سازمان قصد توقف اعلام آمار طلاق را ندارد و تنها اعلام آن را هدفمند كرده است و اين آمار را در اختيار برنامه‌ريزان و كارشناسان قرار مي‌دهد تا آنها بتوانند بر اساس عوامل ايجاد‌كننده آن، ‌به دنبال راه‌حلي باشند.به گزارش اعتماد، فضاي مجازي شايد بيشتر از هر جمعي، ‌از اين تصميم متاثر شد. شايد اطلاعيه‌اي كه سازمان ثبت‌احوال كه در سايتش منتشر كرد، ‌پاسخي به اين واكنش‌ها باشد. اين سازمان در اين اطلاعيه خبر داد آمارهاي طلاق همچنان اعلام خواهد شد. در اين اطلاعيه آمده است: « سازمان ثبت‌احوال كشور مطابق بند «ز» ماده ١ قانون ثبت‌احوال وظيفه جمع‌آوري و تهيه آمار انساني سراسر كشور و انتشار آن را دارد و كماكان اين اطلاعات را در حيطه وظايف قانوني خود در دوره‌هاي زماني تعيين شده اعلام و منتشر خواهد كرد