گزیده خبر های 16 مرداد – 95 قسمت- 5

گزیده خبر های 16 مرداد – 95 قسمت- 5
اداره تحقیقات تنسی در آمریکا از دستگیری ۴۱ نفر در ارتباط با پرونده قاچاق انسان خبر داد.به گزارش ایسنا، طبق اعلام اداره تحقیقات تنسی طی مدت سه روز در این هفته ۴۱ نفر در ارتباط با پرونده قاچاق انسان در این ایالت دستگیر شدند که ۳۴ نفر از آنان مرد بوده و همچنین شش زن و یک نوجوان هم در میان دستگیرشدگان بوده‌اند.کارشناسان این اداره اظهار داشتند: نیمی از این دستگیرشدگان خواهان برقراری روابط غیراخلاقی با افراد کم سن و سال بوده‌اند.به گزارش USA Today، به گفته مقامات محلی ایالت تنسی تلاش‌ها در جهت کمک به قربانیان قاچاق است و این دستگیری‌ها پیامی برای افرادی است که به دنبال ارتقای مبارزه با قاچاق انسان در این ایالت هستند.
یک روزنامه نگار ایتالیایی که متخصص اخبار گروه های مافیایی است، گفت: بر خلاف تصور رایج که برخی کشورهای جهان سوم، یونان یا جنوب ایتالیا را فاسدترین مناطق دنیا می دانند، فاسدترین کشور دنیا یکی از کشورهای مشهور غربی است.به گزارش تابناک و به نقل از العالم، روبرتو ساویانو، روزنامه نگار 36 ساله ایتالیایی که در «همایش ادبیات زنده» سخن می گفت انگلیس را پرچمدار فساد در جهان معرفی کرد.روزنامۀ ایندیپندنت انگلیس نوشت که ساویانو در این همایش گفته است: «شاید فکر کنید افغانستان یا یونان یا نیجریه و یا حتی جنوب ایتالیا، فاسدترین نقطه بر روی کره زمین باشد، در حالی که با اطمینان به شما می گویم انگلیس، فاسدترین کشور جهان است و در واقع «جرسی و جزایر کیمن»، دروازه ورود پول کثیف به اروپاست و کلید آن نیز به دست انگلیس است».جزایر کیمن (Cayman Islands) در دریای کارائیب، ۲۴۰ کیلومتری جنوب کوبا و ۲۶۸ کیلومتری شمال غرب جامائیکا واقع شده و از مستعمرات بریتانیا محسوب می‌شود.گفتنی است بارها محافل داخلی انگلیس از دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین این کشور خواسته بودند با انجام اصلاحات به مسائل مالیاتی در خارج هم رسیدگی کند. انگلیس پیش از این در ماه ژوییه (تیرماه) میزبان کنفرانس مبارزه با فساد بود.این روزنامه نگار با اشاره به موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که این کشور، پس از خروج از اتحادیه اروپا بیش از همیشه در معرض فساد خواهد بود. به عبارت دیگر باندهای جرم و جنایت مکزیکی و مافیای بین المللی به قدرت بیشتری در این کشور دست می یابند.
عصر روز گذشته (جمعه) زنی جوان در شهر میانرود از توابع دزفول دست به خودسوزی زد و دچار ۱۰۰ درصد سوختگی شد.به گزارش ایرنا، یک زن ۲۱ ساله در شهر میانرود از توابع بخش مرکزی دزفول عصر جمعه اقدام به خودسوزی کرد.مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: این حادثه عصر جمعه به سامانه ۱۱۵ اورژانس دزفول اطلاع داده شد و در پی آن نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.فریدون جعفریانفر افزود: نیروهای اورژانس با حضور در محل اقدام به انتقال زن جوان به بیمارستان دزفول کردند.وی به محل دقیق حادثه و چگونگی حادثه اشاره ای نکرد اما گفت:طبق گزارش دریافتی فرد مذکور دچار ۱۰۰ درصد سوختگی شده است.محمودخانی رئیس شورای شهر میانرود دزفول نیز گفت: این زن جوان در منزل مسکونی خود اقدام به خودسوزی کرده است.علت خودسوزی این زن جوان هنوز مشخص نشده است.از ابتدای امسال تاکنون چند مورد خودکشی در شهرستان دزفول اتفاق افتاده است که در میان آنها ۲ زن میانسال نیز دیده می شود.
علاوه بر مصرف مواد مغذی مناسب، خیلی مهم است که ناخن‌ها و کوتیکول‌هایتان را هر روز مرطوب کنید.به گزارش مجله سلامت، آیا می‌توانم ناخن‌هایم را بطور طبیعی تقویت کنم؟ همیشه وقتی ناخن‌هایم بلند می‌شوند می‌شکنند!از آنجایی که ناخن هایتان از کراتین (نوعی پروتئین) ساخته شده‌اند، باید مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی این ماده‌ی غذایی به بدنتان می‌رسد. مقدار مصرف مجاز روزانه‌ی پروتئین برای بزرگسالان، بین ۵۰ تا ۶۳ گرم است. این مقدار، می‌تواند توسط ۲۰۰ گرن ماهی سالمون، یک فنجان کینوآ و یا دو فنجان نخود پخته تامین شود.همچنین می‌توانید چایی بنوشید که از گزنه و کاه درست شده باشد که سرشار از کلسیم، آهن و سیلیکا خواهد بود؛ موادی معدنی که برای ناخن‌های سالم به آنها نیازمندید.برای این منظور، ۳ فنجان آب جوش آمده را روی ۲ قاشق غذاخوری از گزنه و کاه خشک که در عطاری‌ها یافت می‌شود بریزید. ظرف را بپوشانید، ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آنرا بنوشید. سه فنجان در روز از این نوشیدنی مصرف کنید. شما می‌توانید این چای را تا ۲ روز در یک ظرف شیشه‌ای درب دار نگهداری کنید.علاوه بر مصرف مواد مغذی صحیح، مرطوب کردن ناخن‌ها و کاتیکل‌ها بصورت روزانه، ناخن‌هایتان را از خشک شدن و شکستن در امان می‌دارد. بخاطر داشته باشید که ناخن‌ها بصورت میانگین تنها حدود ۳ میلیمتر در ماه رشد می‌کنند، پس برای نتیجه گرفتن حدود دو تا سه ماه زمان احتیاج دارید.



ناصر سراج طی نامه‌ای به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد قانون منع به‌کارگیری دو شغله‌ها در دستگاه‌های دولتی از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست و این سازمان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.به گزارش ایسنا رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نامه با استناد قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 22 اردیبهشت ماه سال 1395 مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی هشدار داده است که انتصاب افراد به‌صورت حقیقی و یا حقوقی به‌صورت همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره، غیرقانونی است و کلیه دستگاه‌های مشمول موظفند مفاد قانون مذکور را رعایت کنند.قاضی سراج در ادامه نامه خود متذکر شده است: سازمان بازرسی کل کشور به‌موجب تکالیف و وظایف قانونی خود به کلیه واحدهای بازرسی خود مأموریت داده تا در راستای نظارت بر حسن اجرای قانون مذکور، ضمن بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی، بر اجرای صحیح و کامل این قانون نظارت و دستگاه‌ها و افراد متخلف را به مراجع قانونی معرفی کند.در تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت آمده است: «هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود