سازمان
هواپیمایی کشوری:
نگاه یک
سویه به تاخیر پروازها درست نیست7دی-97
تهران - ایرنا- سخنگوی سازمان هواپیمایی
کشوری، با اشاره به برخی انتقادها درباره تاخیر پروازها درکشور گفت: این سازمان
ناظر بر تضمین حقوق مسافر هنگام بروز تاخیر در پروازها است اما نگاه یک سویه به
موضوع تاخیرها کار درستی نیست.
به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت راه و
شهرسازی، «رضا جعفرزاده» افزود: اطلاعات نادرست درباره تاخیرها موجب برداشتهای
غلط از علت تاخیر و نوع عملکرد شرکتهای هواپیمایی میشود.
وی شرکتهای هواپیمایی را موظف به اجرای حقوق مسافر دانست و گفت: با این وجود، وقتی تاخیر صورت گرفت، طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، باید بر اساس حقوق مسافر عمل شود.
به گفته جعفرزاده، درصورت بروز تاخیر، باید از طریق روابط عمومی و روسای شرکتهای هواپیمایی اطلاع رسانی شود و اگر شرکتی در این زمینه کوتاهی کند، سازمان هواپیمایی به عنوان ابزار حاکمیت دولت در بخش هوایی، در نوع نگاه به شرکت هواپیمایی، پشیبانی و ارائه مجوز پرواز، تجدیدنظر خواهد کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هرچه هواپیمای شرکتی روی زمین باشد، شرکت ضرر میکند. گفت: قضاوتها در باره تاخیرها درست نیست. تاخیر میتواند علتهای بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است ناشی از شراط جوی، نقص فنی هواپیما، عوامل فرودگاهی، شرکت هندلینگ و تاخیر مسافر باشد.
وی افزود: بخشی از تاخیرها در اراده شرکت هواپیمایی و بخشی در اراده این شرکتها نیست؛ اما با اینکه شرکت های هواپیمایی، از تاخیر زیان میکنند، ایمنی پرواز مهم است و ایرلاین ها در عملیات پروازی باید به این موضوع دقت کنند.
وی ادامه داد: مردم نیز در صورت نارضایتی، میتوانند ابتدا به شرکت هواپیمایی، سپس از طریق سایت هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir شکایت خود را ارسال کنند و مطمئن باشند که بدون اغماض به این شکایتها رسیدگی خواهد شد.
وی شرکتهای هواپیمایی را موظف به اجرای حقوق مسافر دانست و گفت: با این وجود، وقتی تاخیر صورت گرفت، طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، باید بر اساس حقوق مسافر عمل شود.
به گفته جعفرزاده، درصورت بروز تاخیر، باید از طریق روابط عمومی و روسای شرکتهای هواپیمایی اطلاع رسانی شود و اگر شرکتی در این زمینه کوتاهی کند، سازمان هواپیمایی به عنوان ابزار حاکمیت دولت در بخش هوایی، در نوع نگاه به شرکت هواپیمایی، پشیبانی و ارائه مجوز پرواز، تجدیدنظر خواهد کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هرچه هواپیمای شرکتی روی زمین باشد، شرکت ضرر میکند. گفت: قضاوتها در باره تاخیرها درست نیست. تاخیر میتواند علتهای بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است ناشی از شراط جوی، نقص فنی هواپیما، عوامل فرودگاهی، شرکت هندلینگ و تاخیر مسافر باشد.
وی افزود: بخشی از تاخیرها در اراده شرکت هواپیمایی و بخشی در اراده این شرکتها نیست؛ اما با اینکه شرکت های هواپیمایی، از تاخیر زیان میکنند، ایمنی پرواز مهم است و ایرلاین ها در عملیات پروازی باید به این موضوع دقت کنند.
وی ادامه داد: مردم نیز در صورت نارضایتی، میتوانند ابتدا به شرکت هواپیمایی، سپس از طریق سایت هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir شکایت خود را ارسال کنند و مطمئن باشند که بدون اغماض به این شکایتها رسیدگی خواهد شد.