روستايي بسيار زيبا


عصر ايران - دهكده توريستي"روستاي سبز" در بالي اندونزي كه همه 18 خانه (اقامتگاه توريستي) موجود در آن از چوب بامبو ساخته شده است.
 
اولين حوادث هواپيمايي جهان


برترين‌ها - برادران "رايت" سازندگان اولين هواپيما بودند و با اختراع خود درهاي آسمان را به روي حمل و نقل بشر گشودند پس بي‌ربط هم نبود اگر اولين حوادث هوايي دنيا براي آنها اتفاق مي‌افتاد كه اين طور هم شد، اولين حادثه هوايي براي "اوليور رايت" و همكارش "توماس سلفريج" رخ داد كه در آن "رايت" تنها مصدوم شد اما سلفريح جان خود را از دست داد و به اين ترتيب اولين سانحه هوايي در سال 1908 ميلادي رخ داد.
پس از اين حادثه روز به روز بر امنيت پرواز و هواپيماها افزوده شد اما تاكنون سوانح هوايي مساله‌اي اجتناب ناپذير بوده كه با وجود پيشرفت تكنولوژي وقوع آنها اجتناب ناپذير است.
در زير تصويري از سوانح هوايي نادر اوليه را مشاهده مي‌كنيد كه توجه به آن براي مردم آن زمان جالب بود و در ذهن آنها بيم و اميد نسبت به آينده اين وسيله پرنده ايجاد مي‌كرد. 
 
40 سال "مادرانه"


"پنگ‌ و‌ييعي" مادر سالخورده‌اي است كه فرزندش در سن 6 سالگي بعد از يك تب شديد گرفتار اختلالات مغزي شد و به دليل نداشتن بضاعت مالي، كودكش را از همان سن به مدت چهل سال در قفس نگه‌داري كرد.
از كار افتادن نيم كره چپ كودك حاصل از تب شديد وي در سن شش سالگي بود. مادر وي اكنون نگران سرنوشت پسر معلو‌لش در صورت مرگ خود است.
آنان در يك اتاق اجاره‌اي در "زنگ ژ‌و" مركز استان "هنا‌ن" در چين زندگي مي‌كنند.
مادر اين فرزند گفت: اگر چه فرزند 48 ساله من ديگر مادر را درك نمي‌كند، اما دليل نمي‌شود كه من در انجام و‌ظايفم در حفظ و نگهداري او كوتاهي كنم.
اين مادر 80 ساله كه همسر خود را در جواني در يك سانحه رانندگي از دست داده بود اميدوار است با انتشار اين خبر در خبرگزاري‌هاي چيني، مركز يا فردي را براي نگهداري فرزندش بعد از مرگ پيدا كند. 
 
افزايش احتمال گازگرفتگي هنگام بروز وارونگي هوا


رئيس كارگروه پيشگيري از مرگ‌هاي خاموش جامعه ايمن كشور نسبت به تشديد خطر گازگرفتگي همزمان با پديده وارونگي هوا هشدار داد.
"جواد نوفرستي" در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اينكه امكان وقوع گاز‌گرفتگي در زمان وقوع وارونگي هوا بيشتر مي‌شود، گفت: شهروندان در اين زمان بايد استاندارد‌ها و نكات ايمني را با جديت و به ميزان بيشتري رعايت كنند.
وي با بيان اينكه همه ساله در ماه‌هاي سرد سال شاهد پديده اينورژن يا وارونگي هوا در برخي كلان شهرهاي كشور نظير تهران، اصفهان، مشهد و... هستيم، افزود: در اين زمان فشار هواي خارج ساختمان افزايش پيدا مي‌كند و همين امر روي كاركرد طبيعي دودكش‌ها تاثير منفي گذاشته و خروج گاز‌هاي حاصل از سوخت يا همان محصولات احتراق از وسايل حرارتي را دشوار و كند مي‌كند.
رئيس كارگروه پيشگيري از مرگ‌هاي خاموش جامعه ايمن كشور ادامه داد: در حال حاضر كه فصل سرما آغاز شده و با هشدار سازمان هواشناسي مبني بر پيش‌بيني كاهش شديد دماي هوا روبرو هستيم، احتمال وقوع پديده وارونگي دما نيز زياد و حتي قطعي است، بنابراين بايد حساسيت مردم به رعايت نكات ايمني، استفاده صحيح از وسايل گاز‌سوز، كنترل مستمر سلامت و كاركرد دودكش‌ها در منازل و ساختمان‌ها بيشتر شود و به منظور جلوگيري از وقوع گاز‌گرفتگي، تدابيرايمني لازم اتخاذ شود.
به گفته وي، از همين روست كه هرساله بيشترين حوادث گاز‌گرفتگي در ماه‌هاي آذر، دي و بهمن رخ مي‌دهد. 
 
خصوصي‌ترين خانه جهان


اين خانه زيبا در يك درياچه در جنوب صربستان ساخته شده است.