گزیده خبرهای کوتاه

گزیده خبرهای کوتاه 11 آذر -92

مسخره تر از این نمی شود که با صورت مسأله پاک کردن به جای اجرای طرح مقاوم سازی مدارس مقابل وقوع زلزله در  هفته بسیج مانور زلزله در مدارس از سوی دانش آموزان اجرا شده است .
پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی برای افزایش توانایی دانش‌آموزان در مواقع بحرانی در سراسر کشور برگزار شد.پانزدهمین مانور زلزله در 114 هزار واحد آموزشی و با شرکت 13 میلیون دانش‌آموز در ساعت15/10 صبح دیروز در سراسر کشور برگزار شد.این مانور با حضور رئیس مدیریت بحران کشور، رئيس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران و پژوهشگاه زلزله‌شناسی در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه آرمیتا مصلی‌نژاد ناحیه 2 شهرری اجرا شد.در این مانور دانش‌آموزان با اصول ایمنی و پناه‌گیری صحیح در مواقع بحرانی چون زلزله آشنا شده و مهارت‌های امدادی خود را تمرین کردند.لازم به ذکر است برگزاری این مانور به همت وزارت آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر، پژوهشگاه زلزله‌شناسی، سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان آتش‌نشانی و اورژانس اجرا شد
برازجان در ارتعاش
هنوز هیچگونه امداد وخدمات رسانی به بازماندگان زلزله زدگان براز جان نشده است که ارتعاش های دیگر ناشی از زلزله های دگر به وقوع پیوسته است.
دشتستان- فارس: شنبه شب شهر برازجان در استان بوشهر چهار بار دیگر لرزید تا شمار زمین‌لرزه‌های این شهر از روز پنجشنبه تا لحظه مخابره خبر به 45 مورد برسد.براساس این گزارش شنبه شب ابتدا در ساعت 19 و 6 دقیقه زلزله‌ای به بزرگی 9/3 ریشتر برازجان را لرزاند و سپس در ساعت 19 و 34 دقیقه زمین‌لرزه‌ای به قدرت 3/2 ریشتر رخ داد همچنین در ساعت 21 و 53 دقیقه زلزله 7/2 ریشتری و در ساعت 22 و 7 دقیقه نیز زلزله 5/2 ریشتری این شهر را لرزاند.
تصادف خونین در استان مرکزی
یک مورد دیگر از خبر تصادف و  مرگ  چند شهروند ایرانی از جاده های مرگ آفرین  کشور مدعی امن ترین کشور جهان  گزارش شده است؟
اراک - فارس : رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حادثه رانندگی در محور ازنا-اراک 4 تن کشته و 2 نفر مجروح بر جای گذاشت.مهدی حسنی اظهار داشت: این حادثه دیروز بر اثر برخورد یک دستگاه سمند با یک دستگاه کامیون ایسوزو رخ داد که بر اثر آن 4 سرنشین خودروی سمند جان خود را از دست دادند و راننده و سرنشین کامیون مجروح شدند.وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را انحراف به چپ خودروی سمند گزارش کرده‌اند.
 مرگ جوان مشهدی
بازهمدرکشور دارای دومین ذخایر جهانی گاز  ومدعی امن ترین کشور جهان  نشت لوله های گازبدلیل فرسودگی موجب مرگ مشکوک جوان 24 ساله مشهدی شده است.
مشهد - واحد مرکزی خبر: جوان 24 ساله مشهدی بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد. مدیر حوزه 2 عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: ایجاد انشعاب غیرمجاز گاز از منزل به داخل انباری و استفاده از وسایل گرمایشی در این انباری کوچک باعث انتشار گاز مونوکسید کربن و مرگ این جوان شد. مهدی رضایی افزود: جسد جان‌باخته برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
توقیف یک تن تریاک در چابهار
چرا گفته نمی شود صاحب یا صاحبانش کیستند ؟ چگونه این محموله  وارد کشور شده ولو رفته وتوقیف شده است؟ از سوی  دیگر تریاک های توقیف شده کجا می رود وچگونه توزیع می شود ونقش مافیای مواد مخدر پاسداران در این مورد چیست؟
 زاهدان - واحد مرکزی خبر: تریلر حامل هزار و 28 کیلوگرم تریاک در چابهار توقیف شد. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را به دیگر مناطق کشور منتقل کنند که با اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر ناکام ماندند.
 چرا گفته نمبی شود ریشه کارتن خوابی چیست؟ تا کنون چند بار اینان جمع آوری شده و به کجا برده  می شوند؟ چرا دو باره جای شان توی خیابان وپارک ها پر می شود؟

مدیر اداره ساماندهی شهرداری منطقه 18 از جمع‌آوری کارتن‌خواب‌های محلات این منطقه خبر داد.علیزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌گفت: اجرای طرح جمع‌آوری کارتن‌‌خواب‌‌های محلات منطقه 18 در دستور کار اداره ساماندهی شهرداری این منطقه قرار دارد.وی افزود: این طرح به منظور رفاه حال شهروندان در دست اجرا است