نامه‌ها وصداي شما

نامه‌ها وصداي شما.24 آذر- 92
به چه علت برنج‌هاي سمي و آلوده وارد كشور مي‌شود؟ لامپ از چين وارد مي‌كنند و مي‌گويند سرطان‌زاست. برنج از هندوستان مي‌آيد، مسموم است! چه اصراري است كه اين ملت با اين هواي آلوده، همه مسموم و مريض شوند؟ بنزين‌هاي وارداتي هم كه مشكل ساز است. آيا بهتر نيست براي يك بار هم كه شده به جاي واردات، بفكر توليد باشيم؟! دوشنبه 18 آذر در خط يك مترو شمال به جنوب بودم كه راهبر ترن در ايستگاه ميدان هفتم تير اعلام كرد كه در ايستگاه طالقاني توقف نخواهد داشت، ولي زماني كه ساعت 17 به ايستگاه طالقاني رسيديم توقف طولاني كرد تا جايي كه بسياري از مسافران مجبور شدند در ايستگاه هفتم تير پياده شوند. چرا برخي راهبران با اين پيامها مسافران را سرگردان مي‌كنند؟
مسافرآزاري؟
دوشنبه 18 آذر در خط يك مترو شمال به جنوب بودم كه راهبر ترن در ايستگاه ميدان هفتم تير اعلام كرد كه در ايستگاه طالقاني توقف نخواهد داشت، ولي زماني كه ساعت 17 به ايستگاه طالقاني رسيديم توقف طولاني كرد تا جايي كه بسياري از مسافران مجبور شدند در ايستگاه هفتم تير پياده شوند. چرا برخي راهبران با اين پيامها مسافران را سرگردان مي‌كنند؟ ليلا كاوه ـ تهران 
شكنجه در مترو 
آقاي شهردار! آقاي فرماندار! آقاي استاندار! آقاي...! پيشنهاد مي‌كنم به جاي خودروي شخصي، فقط يك بار مانند بقيه مسافران در پيك ترافيك، از چند خط مترو از ابتدا تا انتها سفر كنيد و ببينيد مسافران چگونه هل دادنها و فشار و ازدحام داخل واگن‌ها و گرماي طاقت‌فرسا و بوي نامطبوع عرق بدن را تا زمان رسيدن به مقصد تحمل مي‌كنند. نيازي هم به گفت‌ و گو با مسافران براي پيگيري مشكلاتشان نيست، چون هنگام سفر خود به خود متوجه بسياري از مشكلات خواهيد شد و در مي‌يابيد كه مسافران چگونه مورد شكنجه قرار مي‌گيرند! وقتي به واقعيت‌ پي برديد، اميدواريم براي رفع مشكلات مردم چاره‌اي اساسي بينديشيد. علي اكبر فرقاني ـ تهران
پخت نان در شهر لوشان نامرغوب است 
با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت پخت نان،‌ انتظار اين بود كه كيفيت پخت نان بهتر شود، ولي مدت كوتاهي نگذشت كه به همان وضعيت سابق برگشت و البته تعداد اندكي از نانوائيهاي شهر ما اندكي مراعات مي‌نمايند ولي اكثريت نانوايي‌ها هيچ توجهي به كيفيت پخت نان ندارند و ناني پخت مي‌نمايند كه قابل خوردن نيست و البته براي همه مردم امكان ندارد كه به يك نانوايي مراجعه نمايند. متأسفانه بعضي‌ها آنقدر كيفيت پخت نان را پايين آورده‌اند كه مقدار زيادي از نان خريداري شده به هدر مي‌رود. از مسئولين نظارت بر كار نانوائي‌ها تقاضا داريم كه نظارت خودشان را بيشتر نمايند تا نان مرغوب و با كيفيت بهتر به مردم داده شود.
گودرزوند چگيني - لوشان 
صداي شما
* حميدي از تهران: لازم است مسئولان شوراي نگهبان نمايندگاني را كه در اختلاس از سازمان تأمين اجتماعي دخالت داشته‌اند را براي دوره بعد انتخابات مجلس رد صلاحيت كنند. ضمناً از كميسيون تحقيق و تفحص مجلس كه موضوع ا ختلاس و رشوه‌گيري بعضي از نمايندگان از سازمان تأمين اجتماعي را افشا كرده‌اند تشكر مي‌شود. از هيأت رئيسه مجلس نيز انتظار داريم اسامي نمايندگان خطاكار را اعلام تا مردم آنها را بشناسند و ديگر به اين تيپ افراد رأي ندهند. همچنين از مسئولان قضايي انتظار مي‌رود هرچه زودتر رئيس سازمان تأمين اجتماعي را به مجازات عملكرد خود برساند. 
* صلواتي از تهران: به چه علت برنج‌هاي سمي و آلوده وارد كشور مي‌شود؟ لامپ از چين وارد مي‌كنند و مي‌گويند سرطان‌زاست. برنج از هندوستان مي‌آيد، مسموم است! چه اصراري است كه اين ملت با اين هواي آلوده، همه مسموم و مريض شوند؟ بنزين‌هاي وارداتي هم كه مشكل ساز است. آيا بهتر نيست براي يك بار هم كه شده به جاي واردات، بفكر توليد باشيم؟! 

* از كاركنان قرارداد موقت: ما كاركنان قراردادي مدت موقت شركت نفت فلات قاره دو سال است كه تبديل وضعيت شديم، اما هنوز همان حقوق زمان پيمانكاري به ما پرداخت مي‌شود. آيا دولت جديد بنا ندارد به مشكل حقوق ما رسيدگي كند؟
* ‌نوري از تهران: چند شب پيش متأسفانه از شبكه مستند سيما برنامه‌اي پخش شد كه نگهداري سگ در منزل را نشان مي‌داد! آيا پخش اين برنامه خود ترويج آن نيست؟!