گزیده خبرهای 23 اردیبهشت -94 . قسمت -5

گزیده خبرهای 23 اردیبهشت -94 . قسمت -5
در پی انتشار اخباری مبنی بر استفاده از هورمون رشد در کاشت خیار و گوجه‌فرنگی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأیید استفاده از این هورمون در پرورش هندوانه گفت: اما مستنداتی مبنی بر استفاده از هورمون رشد در دیگر میوه‌ها و گیاهان نداریمدکتر «کیانوش حمیدیان» در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: صیفی‌کاران در کشت هندوانه برای قرمز شدن از هورمون رشد استفاده میکنند.  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشت هندوانه برای قرمز شدن آنها از هورمون «سیتوکینین» استفاده میشود که عملاً آنها شیرین نیستندحمیدیان ادامه داد: کودهای رایج در بازار دارای آهن، ژیبرلین و سیتوکینین هستند که تولید آمریکا بوده و باید از اواخر مرحله رشد استفاده شوند که متأسفانه برخی کشاورزان همان اوایل رشد استفاده میکنند که هنوز رشد گیاه کامل نشده استمدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در خیار و گوجه از این هورمونها استفاده نمیشود و کودهای شیمیایی میکرو مانند آهن، روی و بور به کار میرود که طعم آنها را تغییر میدهدبه گفته‌ی وی، استفاده از کودهای مایع در کشاورزی مانعی ندارد.
ولایتی گفت: دیدار آتی اوباما با نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نمایشی از ایران‌هراسی استعلی‌اکبر ولایتی، وزیر خارجه پیشین کشورمان در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز گفت: ایران نشست این هفته در کمپ دیوید بین آمریکا و مقامات شورای همکاری خلیج فارس را به منزله یک نمایش ایران هراسی می‌بیند که هیچ نفعی برای مذاکرات اتمی به همراه ندارد و نمی‌تواند موضع کشورهای عربی را برای تضعیف جمهوری اسلامی تقویت کند. این نشست به منزله ادامه حمایت سنتی آمریکا از عربستان سعودی و کشورهای هم پیمانش در منطقه خلیج فارس استبر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: تصور نمی‌کنیم که آمریکا در حمایت از عربستان سعودی درنگ کند. سعودی‌ها هم اکنون خواهان حمایت بیشتر آمریکا از خود هستند. نشست کمپ دیوید به هر حالت سازنده نخواهد بود، زیرا پادشاه عربستان تصمیم گرفته که در آن حضور پیدا نکندولایتی گفت: عربستان دارای یک دولت قبیله‌ای و غیردموکراتیک است که از گروه‌های افراطی در خاورمیانه از جمله داعش حمایت می‌کند. از طرف دیگر این دولت، غیرنظامیان را در یمن بمباران می‌کند. ریاض نگرش سنتی خود را به مسائل منطقه رها کرده است و موضع تقابل را در پیش گرفته است. هرگونه گفت‌وگو با سعودی‌ها باید با تغییر سیاست آنها همراه باشد. آنها تلاش می‌کنند که حس برتری‌جویی خود را ارضا کنندرئیس مکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: سعودی‌ها نمی‌توانند یمن را به عنوان حیات خلوت خود تلقی کنند. یمن یک کشور مستقل است که از تمدنی کهن‌تر از عربستان برخوردار است. سیاست عربستان در یمن شکست خورده است و نباید در سوریه تکرار شود. ایران و سوریه از روابطی راهبردی برخوردارند که ادامه پیدا خواهد کرد. ما از حمایت خود از لبنان و سوریه دست برنخواهیم داشت. ایران، عراق، سوریه و لبنان در تعاملی نزدیک با هم قرار دارندولایتی درباره مذاکرات اتمی ایران هم گفت: به نظر ما این توافق بسیار ظریف و حساس است و دو طرف باید بسیار با دقت عمل کنند و تصور نمی‌کنم که در پایان مذاکرات قرار داشته باشیم. ما در میانه مذاکرات هستیم و نتایج آن به سیاست آمریکا بستگی دارد، زیرا آنها زمانی یک قول را می دهند اما روز بعد حرف دیگری را می زنند. حتی اگر توافق اتمی حاصل شود عادی سازی روابط با آمریکا غیرمحتمل است، زیرا آمریکا به سیاست های قدیمی خود ادامه خواهد داد.
مراسم افتتاحیه آکادمی برند ایران به همت گروه برندتک و مجتمع آموزشی بن ژیوا پنجشنبه 17 اردیبهشت با حضور جمعی از مدیران و فرهیختگان علم برند، مدیریت، بازاریابی و تبلیغات و اصحاب صنعت و کسب و کار برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شرکت برندتک، پنجشنبه 17 اردیبهشت سال  1394جمعی از مدیران و فرهیختگان علم برند، مدیریت، بازاریابی و تبلیغات و اصحاب صنعت و کسب و کار در سالن همایش مجتمع آموزشی بن ژیوار گرد هم آمدند تا در مراسم گشایش آکادمی برند ایران حضور یابندشهریار شفیعی موسس و مدیر علمی آکادمی برند ایران و سخنران اصلی مراسم، تولید را بهترین کار دنیا دانست و اظهار داشت: نیکوترین تولیدها، تولید دانش و اندیشه و باز تولید آن در ذهن مخاطبان و دانش پژوهان و اندیشه ورزان استوی افزود: بنا نهادن "آکادمی برند ایران" نیز  بر پایه همین باور و البته با نگاه به کمبود دانش تخصصی نزد دست اندر کاران و افراد اجرایی در حوزه برندسازی و برند آفرینی در سرزمین ما ایران بوده استشهریار شفیعی در ادامه به صحبت در باب تغییر پارادایم های دانش و یادگیری پرداخت و تصریح کرد: تجربیات گروه تخصصی برندتک به عنوان مشاور و مدرس حوزه‌های برندسازی و بازاریابی نشان داده در 15 سال اخیر شکاف میان حوزه های نظری و عملی برندسازی و خلاء دانش و تجربه کافی جهت اجرایی سازی مدل های نظری برندینگ گسترش یافته و نیاز به فضای مناسبی برای پرورش نیروهای مستعد و متخصص مشاهده شده است.  مدیر علمی آکادمی برند ایران تاکید کرد: بنابراین در جهت پرداختن به این مهم، گروه تخصصی برندتک با همکاری مجتمع آموزشی بن ژیوار،  آکادمی برند ایران را به گونه ای جدی و عملیاتی بنیاد نهادوی ادامه داد: گروه تخصصی برندتک و مجتمع آموزشی بن ژیوار تجربیات و داشته های خود را در کنار هم نهادند تا درآکادمی برند ایران به منظور توانمند سازی علمی و اجرایی و ایجاد پلی ماندگار میان حوزه نظر و عمل، تجمیع متناسبی از هنر، مدیریت، بازاریابی، برندسازی به انضمام شیوه های اجرایی سازی آن در بنگاه های کسب و کار در قالب یک دوره نه ماهه دروس دوره مدیریت برند را ارائه دهند و در این راه از تجربیات اساتید و متخصصان این حوزه یاری می جویندهلنا دهری مدیر موسسه بن ژیوار و سخنران بعدی مراسم، به این نکته اشاره کرد که مدرک برند برای اولین بار توسط این آکادمی در سازمان فنی حرفه ای تدوین شده استدر این مراسم حمیدرضا خانپور مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان حامی علمی و معنوی آکادمی برند ایران حضور داشته و در سخنرانی خود از این طرح ملی حمایت کردندعلاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت برندتک brandztech.com مراجعه فرمایند.
دختران جوان وقتي دو پسر را براي تنبيه پسر مورد علاقه‌شان اجيركرده بودند، از سوي آنها ربوده شدندبه گزارش جوان، شامگاه چهارشنبه 9 ارديبهشت ماه، دختر جواني به اداره پليس رفت و از دو پسر آدم‌ربا شكايت كرد. او گفت: مدتي قبل در پارك با پسري به نام ميلاد آشنا شدم. او با چرب‌زباني به من وعده ازدواج داد و من هم به او اعتماد كردم تا اينكه چند روز قبل يكي از دوستان قديمي‌ام به من گفت كه قصد دارد با پسري به نام ميلاد ازدواج كندوقتي نشاني‌هاي ميلاد را داد، متوجه شدم او پسر مورد علاقه من است. همان لحظه فهميدم كه ميلاد من و پروانه را فريب داده است. ما از اين موضوع خيلي ناراحت بوديم تا اينكه تصميم گرفتيم از ميلاد انتقام بگيريم.  شاكي ادامه داد: من و پروانه چند روز قبل از دو پسر به نام‌هاي داريوش و رامين خواستيم تا از ميلاد انتقام بگيرند كه آنها قبول كردند. مطابق نقشه، من وپروانه با ميلاد در خيابان قرار ملاقات گذاشتيم. وقتي ميلاد سر قرار حاضر شد، رامين و داريوش به او حمله كردند و ميلاد را به شدت كتك زدند. پس از اين، آنها از من و پروانه خواستند تا سوار خودروي آنها شويم و از محل فرار كنيم. ساعتي داخل خيابان چهار نفري با خودروي داريوش دور زديم. بعد از آن رامين به طرف خارج از شهر رانندگي كرد. وقتي خواستيم خودرو را نگه دارد، ما را تهديد كردند. التماس‌هاي ما هم فايده نداشت تا اينكه رامين كنار جاده براي خريد سيگار پياده شد. ما هم از فرصت استفاده و از مردم درخواست كمك كرديم. داريوش و رامين هم وقتي با اين صحنه روبه‌رو شدند، از ترس فرار كردندبا طرح اين شكايت، پرونده به دستور قاضي مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي در اختيار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت. مأموران پس از چند روز موفق شدند دو متهم را شناسايي و بازداشت كنند. دو متهم در بازجويي‌ها به جرم خود اقرار كردند. تحقيقات از متهمان به دستور قاضي مدير روستا ادامه دارد.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به جمعیت 78 میلیون نفری کشورمان، گفت: در حال حاضر ترکیب سنی جمعیت کشور دستخوش تغییراتی است به طوری که سهم جمعیت جوان ایران روند کاهش داردعلی اکبر محزون به بحث ساختار جمعیتی و تغییرات و تحولات در ترکیب سنی کشور اشاره کرد و افزود: ترکیب سنی نیز دستخوش تغییرات بود و سهم جمعیت 65 سال و بیشتر رو به افزایش است، بطوریکه در سال 1365 در مجموع سه درصد جمعیت بالای 65 سال بود و در سال 90 این رقم به 5،7 درصد رسید که این آمار نیز افزایش دو برابری داردوی ادامه داد: همچنین تعداد خانوار ایرانی در سال 1335 و براساس سرشماری آن سال، چهار میلیون نفر بود که اکنون جمعیت 78 میلیون نفری ایران، 21 میلیون خانوار داردمدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در کنار کاهش رشد جمعیت در ایران پدیده های دیگری مانند کاهش بعد خانوار را شاهد بودیم، ادامه داد: در دهه 60 بطور متوسط پنج نفر در هر خانواده بود اما در سال 90 این رقم به 3،5 نفر در هر خانواده رسید.
 
کاهش چهار درصدی جمعیت جوان کشور محزون همچنین به سهم جمعیت جوان کشور اشاره کرد و افزود: از سال 1385 تا 1390 سهم جمعیت جوان کشور روند نزولی داشته بطوریکه در سال 85، حدود 35،4 درصد جمعیت جوان 15 تا 29 سال در ایران داشتیم که در سال 90 این رقم به 31،5 درصد کاهش یافته و می توان گفت در مجموع چهار درصد جمعیت جوان ما کم شده استپیشنهاد روز ملی جمعیت در سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبری انقلاب .مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور افزود: با توجه به 30 اردیبهشت و اولین سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری پیشنهاد تعیین روز ملی جمعیت در همان 30 اردیبهشت از سوی سازمان ثبت احوال به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده استوی تصریح کرد: روز ملی جمعیت باید مقابل روز جهانی جمعیت که موضوع کنترل جمعیت را مطرح می کند، قرار گیردمحزون خاطرنشان کرد: با تعیین این روز، مرور آخرین وضعیت جمعیتی ایران، انعکاس اقدامات، برگزاری نشست های تخصصی، پایش تحولات و اتخاذ تصمیمات خوب برای جمعیت به صورت ویژه انجام می شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: هیچ دکه مطبوعاتی از این پس حق فروش سیگار ندارد و دکه‌های متخلف پلمب می‌شوندبه گزارش مهر، رضا قدیمی با تایید پلمب دکه‌های مطبوعاتی که اقدام به فروش دخانیات می‌کردند گفت: فروش سیگار در دکه‌های مطبوعاتی ممنوع است و در سال ۹۴ به طور قاطع مقابل سیگارفروشی در دکه‌های مطبوعاتی می‌ایستیموی ادامه داد: اخطارهای لازم در این زمینه داده شده و صاحبان دکه‌های مطبوعاتی از این موضوع اطلاع دارند. متاسفانه بسیاری از این دکه‌ها در مقابل مدارس راهنمایی و دبیرستان واقع است و فروش دخانیات مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کندوی با تاکید بر اینکه این اقدام در جهت حفظ سلامت شهروندان است تصریح کرد: در مکاتباتی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد این موضوع در اولویت‌های سال ۹۴ قرار بگیرد. احتمال دارد این دکه‌دارها اعتراض کنند تا بتوانند اوضاع را به وضعیت سابق برگردانند اما شهرداری این بار قصد ندارد در مقابل سیگارفروشی دکه‌های مطبوعاتی کوتاه بیاید. ما از دکه‌داران ماهیانه ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌گیریم بنابراین فروش مطبوعات برایشان به صرفه استقدیمی با بیان اینکه فروش مواد غذایی هم در این دکه‌ها ممنوع است اما برخورد با آن در اولویت‌های ما نیست گفت: برخورد با دکه‌دارانی که اقدام به فروش دخانیات می‌کنند از خیابان اصلی شروع شده و به زودی سرتاسر ۱۲۰۰ دکه مطبوعاتی که در سطح شهر هستند از دخانیات پاکسازی می‌شوندمدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل در پاسخ به این پرسش که سال‌ها است چنین برخوردهای مقطعی با فروش دخانیات در سطح دکه‌های مطبوعاتی می‌شود گفت: تا وقتی من زنده‌ام و این مسئولیت را دارم از این موضوع کوتاه نمی‌آیم. زنگ خطر برای کیوسک‌دارانی که اقدام به فروش سیگار می‌کنند به صدا درآمده و شهرداری در سالی که قرار است طرح آسمان آبی زمین پاک اجرایی شود اجازه نمی‌دهد هیچ دکه مطبوعاتی سیگار بفروشد.