دلالان قيمت هر كيلو زعفران را 700 هزار تومان افزايش دادند.

عضو شوراي ملي زعفران:دلالان قيمت هر كيلو زعفران را 700 هزار تومان افزايش دادند.9 خرداد- 94
در رژیم از صدرتاذیل آلوده به فساد ولایت وارونه ی ولایت فقیه که به دلیل دفاع از برنامه ی هسته ای وتحریم ها اقتصاد بحرانی ودلالی وانگلی وباندی ومصرفی شده است. چون تابع اقتصاد جهادی – مقاومتی خامنه ای است . بنابراین مشخص است که گران شدن مبلغ 700 هزارتومان درهر کیلو گرم زعفران ا ز سوی دلالان توی کیسه ی چه کسانی می رود؟

يک عضو شوراي ملي زعفران گفت: دلالان با شايعه پراکني هاي پيامکي، بازار زعفران را آشفته کرده اند و باعث گراني 700 هزار توماني هر کيلوگرم از اين محصول طي دو ماه گذشته شده اند.    به گزارش ايسنا، علي حسيني با اشاره به صادرات زعفران در فروردين ماه سال جاري، اظهار داشت: حدود 9 تن زعفران به 45 کشور مختلف به ارزش کيلويي حدود 1800 دلار صادر شده است که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزايش را نشان مي دهد.
    وي افزود: دلالان با شايعه پراکني هاي پيامکي، در بازار تلاطم و جو کاذب ايجاد کرده اند و باعث شده اند که قيمت اين محصول طي دو ماه گذشته بيش از 700 هزار تومان افزايش يابد، چرا که در اسفند ماه هر کيلوگرم زعفران سرگل حدود چهار ميليون و 600 هزار تومان بود که در حال حاضر اين محصول به قيمت کيلويي پنج ميليون و 300 هزار تومان در بازار داخل عرضه مي شود.

    اين عضو شوراي ملي زعفران ادامه داد: عده اي که هيچ نقشي در توليد و صادرات زعفران ندارند و با پول هاي هنگفت خود نمي دانند چه کار کنند وارد بازار زعفران مي شوند و با پيامک دادن و شايعه پراکني جو کاذب در بازار ايجاد مي کنند که اصلازعفراني نيست و باعث مي شوند قيمت آن در بازار داخلي افزايش يابد. در اين جو کاذب، صادرکننده که بايد کالاي مشتري خارجي خودش را به موقع تامين کند مجبور به خريدن اين محصول به قيمت بالاتر از دلالان مي شود.

    وي تصريح کرد: در چنين شرايطي دلالان يکشبه پول هايي به جيب مي زنند که توليدکنندگان و صادرکنندگان زعفران در يک عمر نمي توانند چنين سودهايي ببرند.

    حسيني گفت: با توجه به آشفتگي بازار داخل و افزايش قيمت زعفران به نظر مي رسد صادرات اين محصول با اختلال مواجه شده و نسبت به سال گذشته با کاهش قابل توجهي مواجه شود.

    اين عضو شوراي ملي زعفران اعلام کرد: دلالاني که چنين سودهاي هنگفتي مي برند همان کساني هستند که پياز زعفران را مي خرند و به افغان ها براي توسعه کشت زعفران و رقابت با ايران مي فروشند و در اين ميان هيچ کس ابزاري ندارد که بخواهد با آنها برخورد کند اما به نظر مي رسد بايد اين اوضاع را به درستي مديريت کرد؛ به گونه اي که يک تشکل و مجموعه اي باشد که بتواند درست تصميم بگيرد تا پول ها و سودهاي بادآورده دلالان زعفران نتواند اقتصاد استان و کشور را برهم بزند.