توافق«آري» اما به هر قيمتي«نه» !

اوین نامه ی کیهان 9 خرداد -94
توافق«آري» اما به هر قيمتي«نه» !
مردم در تظاهرات سراسري تاكيد كردند
اوین نامه سربازجو شریعت نداری با وجود اینکه  مدیر مسئولش  سابقه ی  37 سال بازجویی و پرونده سازی دارد. یا بقول معروف با تجربه ی یک عمر گدایی ولی شب جمعه را گم کرده است . چون به جای عادی سازی کردن اما با تیتردرشت خبری که زده گاف داده است که پشت بسیج کردن مترسک های آخوندی ا ئمه جماعات کدام نهادی قرار دارد که ازا هداف نظامی هسته ای دفاع و بامذاکره هسته ای مخالفت می کند؟ مسخره اینکه ساندیس خوران حاضر در نمایشات خیمه شب بازی نمازجمعه ها که یک دهم 1% جمعیت کشور نمی شوند با عنوان مردم جازده شده که درتظاهرات سراسری تأکیدکردند " توافق " آری اما به هر قیمتی نه . چون توافقی قابل قبول پاسداران است که راه به دستیابی سلاح هسته ای ببرد و نه مذاکره برای لغو یا کاهش تحریم ها برای دولت روحانی باشد.روز گذشته نمازگزاران در سراسر ايران اسلامي پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري راهپيمايي ضمن حمايت از تلاش هاي تيم هسته اي کشورمان تاکيد کردند زير بار «توافق به هر قيمتي» نمي روند.    روز گذشته نمازگزاران تهراني پس از اتمام نماز عبادي و سياسي جمعه، در راهپيمايي «اعتراض به توافق به هر قيمتي» شرکت کردند.    در همين راستا راهپيمايان تهراني همراه با نمازگزاران ساير شهرها ضمن حمايت از تلاش هاي تيم مذاکره کننده، به مسئولان اعلام داشتند که بايد عزت ايران در اين مذاکرات حفظ شود و نبايد سياست «توافق به هر قيمت» دنبال شود.    نمازگزاران تهراني در راهپيمايي «اعتراض به توافق به هر قيمتي» از تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان خواستند که اجازه بازرسي از مراکز نظامي را به غرب ندهند. خيل راهپيمايان با در دست گرفتن پلاکاردهاي «نظارت نظامي عجب خيال خامي»، مخالفت خود با هرگونه دسترسي و امکان نظارت بر مراکز نظامي را اعلام کردند.    همچنين نمازگزاران تهراني در اين راهپيمايي از مسئولان کشور خواستند که براي حل مشکلات به توانمندي هاي داخلي توجه کنند.    نمازگزاران تهراني با شعار «با سازش، با تسليم باز هم باقي تحريم» اعلام کردند که تاکنون مذاکرات با 1+5 و در راس آن آمريکا نتوانسته پاسخ مثبتي براي حل مشکلات داخلي کشور باشد.
     «مسير بي نتيجه بايد پايان پذيرد»؛ «مرگ بر آمريکا»؛ «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده» ؛ «مبارزه با آمريکا افتخار ملت ماست»؛ «براي آتش بازي آماده ايم» از جمله شعارهاي ديگري بود که نمازگزاران در اين راهپيمايي سر دادند.
    شرکت کنندگان، در ادامه اين راهپيمايي و در اعتراض به دبه بازي آمريکا و تاثيرپذيري برخي از کشورهاي 1+5 از رژيم صهيونيستي، پرچم ايالات متحده آمريکا و رژيم صهيونيستي را به آتش کشيدند.    همچنين نمازگزاران تهراني در راهپيمايي «اعتراض به توافق به هر قيمتي» از مجلس شوراي اسلامي خواستند که مقابل زورگويي ايالات متحده آمريکا و کشورهاي حامي وي در قالب 1+5 بايستد.    راهپيمايان همچنين از نمايندگان در خانه ملت خواستند تا به جزئيات مذاکرات ايران با 1+5 ورود کنند و از آنچه در اين مذاکرات بر مردم ايران مي گذرد اطلاع يافته و به عموم ملت ايران انتقال دهند.
       
بيانيه پاياني راهپيمايي 
    نمازگزاران تهراني در پايان راهپيمايي «اعتراض به توافق به هر قيمتي» بيانيه اي صادر کردند و ضمن حمايت از تلاش هاي تيم مذاکره کننده هسته اي تاکيد داشتند توافق نکردن به توافقي که ملت را تحقير کند شرف دارد.
    به گزارش فارس، در بخشي از اين بيانيه آمده است: کشوري که مي داند دشمنانش در صدد ترور دانشمندان آن هستند بايد از تمام اصول ديپلماسي دست کشيده باشد تا اجازه دسترسي به اين دانشمندان را به همان دشمن بدهد. برخي از اين دانشمندان که در فهرست مورد درخواست آمريکا جهت بازجويي هستند تاکنون هدف سه بار ترور ناموفق قرار گرفته اند و در طول اين ساليان علاوه بر تحمل بار پيشرفت صنعت هسته اي زحمات بسياري را در راستاي اختفاء از سرويس هاي جاسوسي بيگانه متحمل شده اند اما امروز با صدور جواز بازجويي از آنان به واسطه امتيازات واگذار شده، اين افراد بيش از هر زماني خود را بي پشتوانه احساس مي کنند و اين اهانت به ساحت فرزندان ملت در زمينه هسته اي به عنوان نماد پيشرفت کشور باعث نااميدي و احساس سرخوردگي در دانشمندان ديگر حوزه ها نيز مي شود که در دانشگاه ها و آزمايشگاه ها در حال تلاش براي کشور باعزت و مقتدر خود هستند.    در ادامه اين بيانيه آمده است: تا موقعي که راهبرد توافق به هر قيمتي از طرف وزارت خارجه پيگيري شود ديگر چيزي به نام تامين عزت يا منفعت ملي، شرط موفقيت مذاکرات شمرده نشده و فقط و فقط رسيدن به يک توافق ولو به قيمت از دست رفتن تمام دستاوردهاي هسته اي و ارائه اطلاعات دفاعي کشور به دشمنان يا بازماندن از پيشرفت در عرصه هاي مختلف هدف تيم مذاکره کننده قرار مي گيرد.    در بخش پاياني بيانيه تاکيد شده است: مردم ايران زير بار هر توافقي نمي روند و اجازه انعقاد توافقي بي فايده و ذلت بار را به هيچ کس نخواهند داد.
        
تجمع بزرگ «اجازه نمي دهيم» در مشهد
    همچنين هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مشهد با تجمع در ميدان شهدا با عنوان «اجازه نمي دهيم» که تا شامگاه ادامه داشت، اعلام کردند که اجازه تحقير ملت ايران را نخواهند داد.
    شرکت کنندگان در اين مراسم با سر دادن شعار «مسير بي نتيجه، بايد پايان پذيرد»، «ما مردم ايرانيم، بر عهد خود مي مانيم» اعلام کردند که بيش از اين اجازه تحقير و توهين به ملت ايران را نمي دهند.    مردم مشهد همچنين با سر دادن شعار «ما با ولايت زنده ايم تا زنده ايم رزمنده ايم»، «با مشت محکم مي زند اين ملت، بر دهن مخالف ولايت» و همچنين ما اجازه نمي دهيم کارگزاران ما تحت فشار مذاکرات هسته اي شيطان بزرگ قرار گيرند، اعتراض خود را نسبت به زياده خواهي هاي دولت هاي غربي اعلام کردند.    در اين مراسم مهرداد بذرپاش عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه دشمني کشورهاي غربي با ايران تنها محدود به موضوع هسته اي نمي شود، گفت: آنها با عقيده و آرمان ملت ايران دشمني دارند و اجازه نمي دهند که کشور ما در مسير توسعه قرار بگيرد.    وي خاطرنشان کرد: از ابتداي انقلاب اسلامي تاکنون مردم کشور طي 3 نسل تحريم شدند که نسل اول بعد از گروگان گيري در لانه جاسوسي و نسل دوم به انفجارات لبنان و ليبي برمي گردد که در آن زمان نيز ما را تحريم کردند اما نسل سوم تحريم ها که اصل و اساس مذاکرات هسته اي را در شرايط فعلي تشکيل مي دهد.
        
راهپيمايي در سراسر کشور
    همچنين روز گذشته مردم پس از نماز جمعه، در حمايت از تلاش هاي تيم مذاکره کننده و در اعتراض به زياده خواهي هاي آمريکا در مذاکرات هسته با برگزاري راهپيمايي عظيم، خشم خود را نسبت به کارشکني هاي غرب در مذاکرات نشان دادند.
    در همين ارتباط نمازگزاران بوشهر ي بعد از خطبه هاي نماز جمعه و راهپيمايي باشکوه با سر دادن شعارهايي نسبت به هر گونه توافق هسته اي با آمريکا اعتراض کرده و حمايت خود از مواضع رهبر معظم انقلاب را در زمينه مذاکرات هسته اي اعلام کردند.    راهپيمايان بوشهري با سر دادن شعارهايي همچون «توافق با شيطان ظلم به ملت ماست»، «نطنز و آب سنگين نماد عزت ماست» و همچنين پاسخ «هر گزينه روي ميز، مرگ بر آمريکاي اسلام ستيز»، اعتراض خود را نسبت به زياده خواهي هاي آمريکا اعلام کردند.
    نمازگزاران خرم آبادي هم در حاشيه برگزاري نماز جمعه شهرستان خرم آباد با تاکيد بر رعايت خطوط قرمز در مذاکرات هسته اي، اعلام کردند: تمام تحريم ها بايد يکجا برداشته شود، دستاوردهاي هسته اي در حد نياز واقعي کشور حفظ شود، هيچ مانعي براي استمرار تحقيقات پيشرفت هاي علمي و فني در امور هسته اي و هيچ محدوديتي براي دانشمندان مربوطه وجود نداشته باشد، هيچ نظارتي فراتر از مقررات و عرف بين المللي اعمال نشود، هرگونه نظارت و اعمال محدوديتي بر نيروهاي مسلح پذيرفته نيست و توافق هسته اي بايد بازگشت پذير باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانيم به شرايط قبل برگرديم.
    مردم قزوين نيز همصدا با سراسر استان هاي کشور در راهپيمايي «اعتراض به توافق به هر قيمتي» خواستار حفظ عزت کشور ايران اسلامي و عدم صدور اجازه بازرسي نظامي به گروه 1+5 شدند.
    همچنين پس از برگزاري نماز پرشکوه جمعه در شيراز، راهپيمايي اعتراض به توافق به هر قيمتي برگزار شد، تظاهرکنندگان با حمل شعارنوشته ها و پارچه نوشته هايي مانند «اطلاع از گزاره برگ (فکت شيت) حق مردم است»، «ورود به منطقه نظامي ممنوع»، «تحريم اگه بمونه؛ مذاکره تمومه»، «مذاکره ذلت بار نمي خواهيم»، «مذاکره زير سايه تهديد را بر نمي تابيم»، مخالفت خود با ارائه اطلاعات استراتژيک به دشمن و پذيرش بندهاي تهديدآميز در توافق هسته اي اعلام کردند.
    مردم کرمانشاه در سراسر استان همزمان با ساير نقاط کشور بعد از اقامه نماز جمعه در راستاي مخالفت با زياده خواهي هاي آمريکا در مذاکرات هسته اي و توافق به هر قيمتي راهپيمايي کردند.    گزارش ها حاکي است راهپيمايي هاي مشابهي در ساير شهرهاي کشور نيز از جمله تبريز، کرج، بيرجند، ساري، گرگان، رشت، اردبيل، اصفهان، زاهدان، زابل، همدان، زنجان، قم، يزد، سمنان، بجنورد، سنندج، اروميه، بندرعباس و... برگزار شد.
        
امضاي گزاره برگ ملت ايران
    همچنين «گزاره برگ مردمي ملت ايران» براي مذاکرات هسته اي که خطاب به مردم جهان و تيم مذاکره کننده است، با حضور سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در مشهد رونمايي شد.
    در مفاد اين گزاره برگ آمده است: «ما ملت ايران با تاسي به رهبر حکيم خود و با تاکيد بر مواضع صريح ديگر مقامات عالي کشور با انتشار اين گزاره برگ ملي، شرط هرگونه توافق هسته اي را رعايت اصول زير مي دانيم:
    اصل يک: تمام تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران بايد يکجا و همزمان با امضاي توافقنامه کاملاً لغو (نه تعليق) شود.

    اصل دوم: دستاوردهاي هسته اي در حد نيازهاي واقعي کشور بايد حفظ و تقويت شود.

    اصل سوم: هيچ مانعي براي استمرار تحقيقات و پيشرفت هاي علمي و فني در امور هسته اي و هيچ محدوديتي براي دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.

    اصل چهارم: هيچ نظارتي فراتر از مقررات و عرف بين المللي اعمال نشود.

    اصل پنجم: هيچ گونه نظارت و اعمال محدوديت بر نيروهاي مسلح و مراکز نظامي و امنيتي پذيرفته نيست.

    اصل ششم: توافق هسته اي بايد بازگشت پذير باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانيم به شرايط قبل از توافق برگرديم.

    ما اعلام مي داريم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق بايد در توافقنامه هسته اي رعايت شود وگرنه مصداق توافق بد است و يک قرارداد تحميلي، استعماري و غيرقانوني و نامشروع است و هيچ کس از طرف ملت ايران اجازه امضاي قراردادي بدون رعايت اصول شش گانه فوق را ندارد

    نمازگزاران شرکت کننده در راهپيمايي «اعتراض به توافق به هر قيمتي» در سراسر کشور با امضاي طوماري که در آن گزاره برگ ملت ايران براي رعايت عزت و اقتدار ملي در مذاکرات وجود داشت، اعلام کردند که طرف مقابل در مذاکرات بايد حقوق قانوني ملت ايران را به رسميت بشناسد و همه تحريم هاي ناجوانمردانه را به يکباره بردارد.