كيهان و خوانندگان

اوین نامه ی کیهان 9 خرداد-94
    كيهان و خوانندگان
پیام های قلابی و ساختگی اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعتنداری بازتاب داده شده که طبق معمول علیه ی موضع گیری و سخنرانی های روحانی به خصوص سخنرانی اخیر روحانی در غرب تهران است .چون که علیه ی تندروهای شعار ی ا قلیت  خیلی کوچک که بلندگوهای بزرگ را به عا ریه گرفته یا مصادره کرده اندبود .همچنین بخشی دیگر پیام ها علیه  ی دولت ائتلافی یازدهم  وتیم مذاکره ی هسته ای دولت روحانی می باشد.

    * با وجودي که وزير نفت 2 ماه قبل از عدم افزايش قيمت سوخت تا پايان سال خبر مي داد، چطور دولت به يک باره اقدام به افزايش سيصد توماني (بيش از 42 درصد) سوخت کرد، اين چه نحوه رفتار با مردم است. مردم صداقت مي خواهند.
       * آيا آن کليد وعده داده شده فقط در گران کردن مايحتاج مردم مثل بنزين، گاز، گازوئيل، آب، برق، نان و... کاربرد دارد؟ و در بقيه موارد مثل رفع و کاهش بيکاري و اشتغال، کاهش تورم و... کارايي ندارد؟!

    * به نظر مي رسد گروهي با اهداف خاص به گراني، تورم و بيکاري و... دامن مي زنند تا مردم فرياد بزنند ما از خير انرژي هسته اي گذشتيم نکته ديگر اينکه سخنگوي دولت از اجراي قانون و مصوبه مجلس در مورد افزايش قيمت بنزين سخن مي گويد. اگر اين قدر مقيد به اجراي قوانين مصوب مجلس هستند همين مجلس قانون حذف يارانه بگيران ثروتمند را هم تصويب کرده است پس چرا اقدام به قطع آن نمي کنيد؟
    محمدي - اصفهان
    * به رئيس جمهور بفرماييد بازنشستگان و کارگران با اين افزايش قيمت هاي اعلام شده از طرف دولت به کجا پناه ببرند. بنزين به يکباره بيش از 42 درصد، نان 100 درصد و بسياري از اقلام مايحتاج به همين نسبت افزايش يافته است. آن وقت حقوق کارمند فقط 14 درصد!

     * وقتي دولت برخلاف تمام مصاحبه هاي خود عمل مي کند به معني اين است که به رغم تمام شعارهاي دهن پرکن و احساسي هيچ اهميت و جايگاهي براي مردم قائل نيست. چرا که يک طرفه تصميم مي گيرد و عمل مي کند.

      * دولت گذشته با چه زحمت و هزينه اي با سهميه بندي کردن بنزين اقدام به تهيه و توزيع کارت سوخت اتومبيل بين مردم اين امر را ساماندهي کرد ولي اين دولت در صدد آزاد کردن قيمت ها برآمده و با آزاد کردن قيمت حامل هاي انرژي فقط به اقشار ضعيف جامعه فشار مي آورد. چرا که اين تغيير قيمت براي اقشار ثروتمند اصلااهميتي ندارد، مگر اينکه به بهانه آن گرانفروشي کنند.

       * آقاياني که به تازگي صحبت از حق الناس مي کنند پاسخ بدهند تکليف حق الناس شهرونداني که بنزين 700 توماني ذخيره کرده و با گذشت مهلت کوتاه تعيين شده از بين خواهد رفت چه مي شود؟

      * سه بار است که قيمت گاز شهري را افزايش داده اند و مردم تحت فشار هستند مطبوعات بايد در اين مورد گزارش تهيه بکنند و به درد دل مردم برسند.    
موحدي
    * سخنگوي دولت دو ماه قبل مصاحبه کرد و گفت: در سال 94 افزايش قيمت نداريم. پس اين افزايش قيمت هاي پي درپي چيست؟ مجلس ملت را بي پناه نگذارد.

    * طبق مصوبه مجلس بنزين بايد 5 درصد گران شود ولي دولت 40 درصد افزايش قيمت داده است. آقاي لاريجاني رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي نسبت به اين بي قانوني ها واکنش نشان دهد و سکوت اختيار نکند.

     * دشمني آمريکا با ايران بر سر تعداد ماشين هاي سانتريفيوژ نيست آمريکايي ها با اساس انقلاب اسلامي مخالف هستند و آن را مزاحم خود و نيز غاصبان سرزمين فلسطين مي دانند تا آمريکا آمريکا است دست از دشمني با ايران و ايراني برنمي دارد.

     * با همه احترامي که براي آقاي عراقچي قائل هستم ولي از ساده انگاري در رابطه با بازرسي يا به قول ايشان دسترسي به مراکز نظامي متعجبم! دشمن براي دسترسي به مراکز نظامي لحظه شماري مي کند. آيا ما با ساده انگاري، دشمن را به آرزوي چندين ساله اش خواهيم رساند؟ خدا سايه رهبر عزيز را بر سر ملت مستدام بدارد که مانع چنين چيزي خواهند شد.

       * شايد من از ديدگاه آقايان بي سواد باشم که نفهميدم، «با دشمنان مدارا» چگونه مي تواند با آزادي خرمشهر از دست عفلقيان سازگاري داشته باشد.    
هادي تقوي
    * قدر مسلم آن است که مردم اگر بعضي ها بگذارند و زحمت ايجاد نکنند خرمشهر هاي اقتصادي و صنعتي اشغال شده توسط دشمن را يکي پس از ديگري با توکل بر خداوند و با در پيش گرفتن اقتصاد مقاومتي و نه نگاه به خارج آزاد خواهند کرد.

        * چرا رئيس جمهور در سخنراني هاي خود از ادبيات سازنده عليه منتقدان استفاده نمي کند؟ تا کي بايد شاهد اينگونه الفاظ و فرافکني از رئيس جمهور باشيم؟ نتيجه اين نحوه سخن گفتن به وجود آمدن اين ذهنيت در افکار عمومي است که گراني هاي روزافزون مايحتاج مردم، حامل هاي انرژي و بيکاري و... قرار است پشت اينگونه ادبيات مخفي شود!    
چوبدار
    * مسئولان سخنان خود را با تکيه بر واقعيت ها و تحليل هاي صحيح بيان کنند. ديروز دشمن در اوج آمادگي و قدرت و ما بدون مذاکره و با داشتن حداقل ها و چشمداشت به رفع تحريم ها و محاصره ها، خرمشهر را آزاد کرديم. اما امروز به برکت خون شهدا تاثيرگذارترين قدرت در منطقه غرب آسيا و بسياري از مناطق ديگر شده ايم. اگر دولت موفقيت و سربلندي را مي خواهد تنها راه آن پيروي و منطبق شدن با منويات ولايت است و الابايد منتظر ديکته هاي متعدد شيطان بزرگ بود تا ما را گام به گام به عقب ببرد!    
حسين ميرزايي- الشتر لرستان
    * بر فرض هم که اين گفته آقاي ظريف در خصوص مصاحبه مامورين آژانس با دانشمندان هسته اي در دوره دولت گذشته صحت داشته باشد. نتيجه آن اين شد که 4 نفر از دانشمندان هسته اي کشورمان شناسايي و ترور بشوند. آيا ساده انديشي نيست که پا در چنين راه اشتباهي بگذاريم و به هشدارهاي دلسوزان نظام بي توجهي کنيم.    
زين الدين
    * آقاي رئيس جمهور در تاريخ 94/3/5 در سفر به غرب استان تهران با اذعان به غيراعتماد بودن آمريکايي ها منتقدين را زير گرفت. ايشان با وجود آنکه بلندگوهاي زيادي در داخل و خارج در اختيار دولت است (روزنامه هاي زنجيره اي، رسانه ملي و...) اظهار مي دارد که عده قليلي بلندگوهاي بزرگي را عاريه گرفته اند! در صورتي که عکس قضيه صادق است.    
احمدزاده
    * خطاب به بعضي از مسئولان خوش گمان به آمريکا بنويسيد اگر آمريکا حلال مشکلات اقتصادي کشور ما بود مشکلات جامعه خودش را حل مي کرد که قريب 50 ميليون جمعيت زير خط فقر نداشته باشد.

      * پيروزي انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي، دستاوردهاي علمي، نظامي و فناوري هاي برتر هم مرهون پايداري و از جان گذشتگي نيروهاي مومن و مردم حزب الله و پيروي از ولي فقيه و توکل بر قادر مطلق بوده و هست ولي فرصت طلب ها و افراد منافق در جهت خواست شيطان بزرگ گام برمي د ارند. لازم است شوراي محترم نگهبان در تاييد صلاحيت ها کاري کند که چنين افراد واداده و همراه دشمن نتوانند به مناصب حکومتي برسند.

       * قرار بود اين دولت عزت پاسپورت ايراني را حفظ کند ولي از قرار معلوم تيم هاي پيروزي و نفت کشورمان را ساعت ها در فرودگاه رياض معطل کرده بودند در حالي که در دولت قبل جرات انجام چنين جسارت هايي را نداشتند.

        * با توجه به ددمنشي آل سعود با دو زائر ايراني و حمله ناجوانمردانه بيش از دو ماهه به مردم فقير و مظلوم يمن و قتل و کشتار هزاران مرد و زن و کوچک و ... و تعطيلي عمره از سوي کشورمان چرا تيم ورزشي ما در اين برهه به عربستان اعزام مي شود؟
    عليمرداني
    * توليدکنندگان گوجه فرنگي شهرستان شوشتر به دليل اينکه مسئولان حمايتي از آنان نمي کنند به ناچار به فروش هر جعبه گوجه فرنگي به قيمت 5 هزار تومان راضي شده اند. پس حمايت واقعي دولت از کشاورزي و کشاورزان چه زماني تحقق پيدا خواهد کرد.

     * دولت تدبير خوب بود قبل از افزايش قيمت سوخت، تکليف خودروهاي فرسوده را که بيش از 2 سال است ثبت نام کرده اند، روشن مي کرد. من راننده خطي با پيکان مدل 75 فرسوده چگونه مخارج چهار سر عائله ام را تامين نمايم!

       * اينکه در مطبوعات نوشته مي شود هزينه خدمات پزشکي دو تا سه برابر شده مربوط به بخش خصوصي است. در مراکز دولتي نرخ خدمات پزشکي تغيير محسوسي پيدا نکرده است.    
دکتر رسولي از کرج