گزیده خبرهای 10 خرداد -94 قسمت -2

 گزیده خبرهای 10 خرداد -94 قسمت -2
 
وزیر اطلاعات: اجازه نمی‌دهیم آبروی کسی پایمال شود
وزیر اطلاعات گفت: ما انقلاب کردیم تا آبروی مردم حفظ شود، رضای خدا را ملاک قرار داده و اجازه نمی‌دهیم به خاطر جهت گیری سیاسی آبروی کسی پایمال شود.به گزارش خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام سید محمود علوی روز گذشته در همایش فرمانداران سراسر کشور افزود: رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است و خطا از نظر مردم قابل گذشت نیست.وی با بیان این که عده‌ای برای جایگزینی بنده در وزارت اطلاعات تلاش می‌کنند، افزود: من برابر شرع اسلام و رضای خدا عمل می‌کنم و نتیجه را هرکسی می‌خواهد قبول کند و هرکسی می‌خواهد قبول نکند.وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما رضای خدا را با هیچ چیز جابجا نمی‌کنیم، همچنین در وزارت اطلاعات صرفا به پرونده گذشته افراد اکتفا نمی‌کنیم.علوی تصریح کرد: کار اطلاعاتی باید در قالب شرع باشد، توهین و دروغ برای وزارت اطلاعات و سایر مسئولان حرام است و ما نمی‌توانیم به بهانه حفظ نظام وارد حریم شرع شویم، خود اجتهادی برای ما حجت شرعی ایجاد نمی‌کند.وزیراطلاعات با بیان این که از راه معصیت نمی‌توان نظام را حفظ کرد، گفت: نباید بولتن‌هایی ایجاد کنیم و درآن‌ها اخبار نادرست را بنویسیم به این دلیل که از مسئولی خوشمان نمی‌آید و می‌خواهیم او را از صحنه بیرون کنیم.حجت الاسلام علوی اظهار کرد: اکنون یک شورای تعیین صلاحیت تشکیل شده و یک روحانی غیر خطی را مسوول آن کرده‌ایم و به او گفته‌ایم که جواب قیامت با خود او است.وی خاطرنشان کرد: ما حتی افراد را برای توضیح در باره عملکرد گذشته آن‌ها دعوت می‌کنیم، ما با آبروی افراد بازی نمی‌کنیم.حجت الاسلام علوی افزود: کار اطلاعاتی باید در چارچوب حلال و حرام انجام شود. وزارت اطلاعات از دیگر دستگاه‌ها مستثنی نیست؛هیچ کسی فکر نکند کار اطلاعاتی یک استثنا است و در آن حلال و حرام وجود ندارد، دروغی که برای همه حرام است برای یک فرد اطلاعاتی هم حرام است، توهینی که برای همه حرام است برای فرد اطلاعاتی هم حرام است.
خبر ويژه دولت غير از وعده حمايت برنامه اي هم براي بورس دارد؟
«دولت درباره بورس صرفاً به دادن وعده و وعيدها بسنده کرد.»    روزنامه اعتماد در تحليلي نوشت: از دولت انتظار مي رفت با حمايت و رونق بخشيدن به بازار سرمايه، هم مردم را به سمت سرمايه گذاري سوق دهد و هم سرمايه گذاران را به بازاري پويا دعوت کند. از اين طريق شرکت ها مي توانستند به راحتي منابع مالي خود را تامين کنند و اين امر هيچگاه محقق نشد.    اعتماد افزود: دولت صرفاً به دادن وعده و وعيدها بسنده کرد و تنها راه حل برون رفت از شرايط اسفناک بازار را تغيير در جايگاه مديريت سازمان ديد. صندوقي تشکيل داد بدون نظارت که حمايتي از آن ديده نمي شد. نرخ بهره بالاي بانکي نيز کاهش داده نشد و بستري امن براي عمده سرمايه گذاران فراهم آمد تا بي هيچ زحمت و ريسک به منافع خود برسند و همچنان سوالي براي سهامداران بازار بي جواب مانده «آيا دولت يازدهم قصد حمايت از بازار را دارد يا خير؟!»    اين روزنامه اصلاح طلب نوشت: اقدامات سازمان، مدير جديد و جلسات متعدد آنها گرچه منجر به تصميماتي شد ولي بايد اذعان کرد آنچنان موثر واقع نشد و کار به جايي رسيد که خود مسئولان از واژه حباب منفي هم براي تفسير اوضاع بازار سهام استفاده مي کردند. تمامي موارد مذکور صرفاً عوامل رکود بازار بودند. اعتماد خاطرنشان مي کند بازار سرمايه در حالي در شرايط نامناسبي به سر مي برد که به نظر مي رسد حمايت از اين بازار دغدغه اصلي دولت نيست و هيچ برنامه اي جهت پشتيباني از آن ندارد. از سوي ديگر وزير اقتصاد در حالي دستور حمايت از بازار سرمايه از طريق تزريق نقدينگي را به بانک ها ابلاغ کرده که تنها در يک روز معاملاتي و در روند چند شرکت شاهد اجراي دستور وزير بوده ايم و اکنون در پي عدم حمايت اصولي از بورس حجم و ارزش معاملات روزانه بسيار پايين است. بررسي رفتار بازار نشان مي دهد هيچ اقدام خاصي بعد از دستور وزير اقتصاد در بازار نيفتاده است و به گفته برخي از فعالان بازار، بانک ها هنوز در حال ارزيابي منابع مالي خود براي تزريق به بورس هستند.
یک تصادف گران قیمت! 
یک فراری «انزو» در شهر «سئون‌باک-دونگ» کشور کره جنوبی در حادثه‌ای با یک تیر چراغ برق برخورد می‌کند. اینکه چطور این فرد موفق به انجام اینطور کاری شده خود جای سوال دارد! فراری در سال‌های بین 2002 تا 2004 میلادی تنها 400 عدد فراری انزو تولید کرده است.

زن کیف‌قاپ می‌خواست اموال مسروقه را در خودروی پلیس مخفی کند!
زن 40 ساله‌ای که در مراکز شلوغ و تجاری مشهد کیف زنی می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.زهره 40 سال دارد و به اتهام کیف زنی دستگیر شده است. او هنگام انتقال به کلانتری کیف دستی سرقتی را در بین صندلی خودروی گشت پلیس مخفی کرد تا هنگام بازرسی چیزی از او کشف نشود.اما ماموران انتظامی متوجه موضوع شدند.زن 40 ساله که راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید در اعترافاتی صریح به کیف زنی در مراکز شلوغ و تجاری مشهد اعتراف کرد و گفت: بعضی از زنان جوان هنگام خرید آن قدر محو تماشای ویترین مغازه‌ها و یا بررسی اجناس و کالا می‌شدند که به راحتی از این بی‌توجهی آنها سوء استفاده می‌کردممحمد بوستانی» جانشین رئیس پلیس مشهد درباره ابن خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: تیم آگاهی کلانتری نواب مشهد در بازرسی از وسایل همراه این سارق حرفه‌ای 413هزار تومان وجه نقد به همراه 40 قطعه یکصد دیناری عربستان و یک دستگاه گوشی تلفن همراه که متهم قصد داشت آنها را در خودروی پلیس مخفی کند کشف کردند.وی افزود: تحقیقات از متهمه ادامه دارد و از شهروندان انتظار داریم هنگام مراجعه به مراکز شلوغ تجاری مراقبت بیشتری از وسایل همراه خود داشته باشند.
هوای تهران در شرایط ناسالم
میزان ذرات معلق در هوای تهران از حد مجاز گذشت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران و براساس آمار مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هوای شهرتهران دیروز در شرایط سالمی نبود.صبحگاه دیروز میزان ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون در هوای این شهر به 144 رسید، در حالیکه شاخص پریروز 98 بود و حد استاندارد این شاخص 100 است.
برخورد خونین 3 دستگاه پراید در بزرگراه شهیدچمران
بر اثر برخورد شدید 3 دستگاه پراید با یکدیگر در بزرگراه شهیدچمران، 5 نفر مجروح شدند.به گزارش خبرگزاری فارس، ساعت 00:45 بامداد دیروز در بزرگراه شهیدچمران نرسیده به ملاصدرا 3 دستگاه پراید به شدت با یکدیگر برخورد کردند.در پی وقوع این حادثه 5 نفر از سرنشینان این خودروها دچار مصدومیت و جراحت از نواحی متعدد شدندحسن عباسی»، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: 4 خانم حدوداً سی ساله و یک آقا 15 ساله مصدومان این تصادف بودند.وی ادامه داد: در پی این حادثه مصدومان دچار صدمات متعددی از نواحی مختلف اندام‌ها شده بودند.به گفته عباسی، حال هیچ یک از مصدومان وخیم نبوده و پس از درمان‌های اولیه به بیمارستان شریعتی منتقل شدند.