گزیده خبرهای 10 مهر-94 قسمت -3

گزیده خبرهای 10 مهر-94 قسمت -3
 
مرگ 35 درصد از مرجان هاي خليج چابهار
مديرکل اداره حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان گفت: بررسي هاي اخير نشان داد که 35 درصد از مرجان هاي خليج چابهار به دليل رسوب گرفتگي به طور کامل از بين رفته اند.    سعيد محمودي افزود: طي چند روز اخير بررسي هاي کارشناسي به همراه تيم غواصي متخصص روي مرجان هاي خليج چابهار انجام شد. و بررسي ها نشان داد که ميزان سفيدشدگي در مرجان هاي خليج چابهار در مقايسه با مرجان هاي خليج فارس به مراتب بيشتر است. که به نظر مي رسد مقاومت مرجان هاي چابهار در مقابله با عوامل طبيعي نسبت به مرجان هاي خليج فارس به مراتب زيادتر است.    به گفته وي، دليل اين امر نيز به احتمال فراوان مربوط به وزش بادهاي مونسون و ايجاد امواج با تلاطم بيشتر است که همين امر باعث خنک تر شدن آب دريا در مقايسه با خليج فارس است.    محمودي افزود: مرجان هايي که دچار سفيدشدگي شده بودند از گونه توده اي بودند و روي برخي از آنها احياي پوليپ هاي مرجاني ديده شد که حاکي از احياي مجدد آن مرجان است.    مديرکل اداره حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان با اشاره به تحقيقات انجام شده در خصوص ميزان سفيدشدگي مرجان ها و مواجهه تعداد زيادي از مرجان هاي خليج چابهار با مرگ، گفت: بررسي هاي بيشتر نشان داد بيش از 35 درصد از کلوني ها سايت جديد مرجاني چابهار دچار مرگ شده اند.    محمودي اظهار داشت: بسياري از اين رسوبات با منشا خشکي و با احتمال زياد ناشي از فعاليت هاي لايروبي پروژه ساخت اسکله شهيد بهشتي بوده است. 
صادق زیباکلام در نامه ای به رئیس جمهور توهین هایی که به وزیر امورخارجه در روزهای اخیر شده است را ناشی از محافظه کاری دولت دانست.
به گزارش خبرآنلاین در بخشی از این نامه آمده است:
جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریئس جمهوری اسلامی ایران دامت عظمته
با سلام و تحیات، توهین هایی که به واسطه دست دادن آقای ظریف با رئیس جمهورآمریکا درمجلس به ایشان شد، درحقیقت به دولت یازدهم و درسطحی گسترده تربه ۱۹ میلیون رای دهنده ای بود که به شما رای دادند. آقای رئیس جمهور، من بخشی از آن توهین ها را ناشی از محافظه کاری بیش ازحد دولت شما دربرخی موارد درعرصه سیاست خارجی می دانم که به جای ایستادگی بر سرمواضعی که به خیر و صلاح ملک وملت است درمواجه با اقلیت تندرو دست به عقب نشینی زده و درمقام توجیه و رفع ورجوع برمی آیید. جناب آقای روحانی، دوسال پیش درآستانه تشکیل دولتتان پیشنهاد مراجعه به افکارعمومی و برگذاری رفراندم در خصوص موضوع مهم ادامه سیاست دشمنی با آمریکا را دادم. قانون اساسی مراجعه به همه پرسی را در خصوص مسائل مهم مملکت پیش بینی نموده است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است:
آقای رئیس جمهور،ممکن است آمریکا ستیزان استدلال نمایند که ملاک نه "رای مردم" است ونه "منافع ملی" بلکه دشمنی با آمریکا باعث عزت، احترام وارتقاء جایگاه بین المللی و منطقه ای ایران شده است. در این مورد هم می بایستی گفت پاسخ منفی است. حوادث تلخ و ناگوار حج امسال نشان داد که احدی نه درمنطقه و نه در جهان تره هم برای ما خرد نمی کند. هرکس هر طورکه دلش می خواهد با ما ایرانیان رفتارمی کند.حتی یکی از ۱۹۵ کشور عضو سازمان ملل هم شهادت صدها تن ازهموطنان بی گناهمان را به ما تسلیت نگفتند چه رسد به محکوم نمودن مقامات سعودی. اروپایی ها، آمریکایی ها و غربی ها که جای خود دارند، آیا هیچ یک از کشورهای اسلامی به ما تسلیت گفتند یا ابراز همدردی نمودند؟(چه رسد به محکومیت مقامات سعودی).آیا حتی فلسطینی ها از جمله "حماس" و "جهاد اسلامی" که این همه بالای آنها هزینه می پردازیم حاضر شدند یک اعتراض خشک و خالی به ریاض نمایند یا پیشنهاد کمک به یک بررسی منصفانه و بی طرفانه به ریاض بدهند؟ آیا برخوردی که سعودی ها با ما کردند با کدام کشور و ملت دیگر هم ممکن بود انجام دهند و زحمت یک ابرازتاسف یک خطی را هم بخودشان ندهند؟ نمی دانم آمریکا ستیزان و تندروها ازکدام عزت، اعتبار و احترام بین المللی سخن می گویند که آمریکا ستیزی برای مان به ارمغان آورده؟
جناب آقای روحانی، اگر دولت شما معتقد است که دشمنی با آمریکا به نفع ایران است چرا به مردم توضیح نمی دهید که آن منافعی که آمریکا ستیزی به بارمی آورد کدام است؟ هیچکس نمی گوید که تنش زدایی با آمریکا همچون عصای موسی پیامبرمعجزه کرده و مسائل و مشکلات عدیده کشور را یک شبه از میان برخواهد داشت(چماقی که اصولگرایان و آمریکا ستیزان علی الدوام برسرمنتقدین دشمنی با آمریکا می کوبند).این دنیا پرازکشورهایی است که هم پیمان و نزدیک به آمریکا هستند و درعین حال هزار و یک مشکل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و غیره هم دارند. تنش زدایی با آمریکا قرار نیست لزوما هیچ مشکلی را بر طرف نماید. اما سئوال اساسی آن است که اصرار بردشمنی بی هدف و صرفا ایدئولوژیک با آمریکا به جزهزینه بر منافع ملی مان کدام نفع را در۳۶ سال گذشته برای کشور به هراه داشته و تا به کی قراراست منافع ملی کشور به پای این سیاست بی هدف و بی نتیجه قربانی شود؟
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
دهم مهرماه یکهزاروسیصد و نود وچهار
رجبی از کشف چهار و نیم تن کله و پاچه و دل و جگر فاسد در یک منزل مسکونی در شاهرود خبر دادحسین رجبی» دادستان شاهرود در گفت‌وگو با میزان از کشف 137 کیلو و 190  گرم تریاک و 9 کیلو 840 گرم شیره تریاک  در تاریخ 94.6.27 خبر داد.رجبی در ادامه از بازداشت 9 نفر در رابطه با کشف این مواد مخدر که قصد انتقال  این حجم تریاک، از مسیر یزد به شاهرود را داشتند خبر داد و گفت: این پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است.وی در ادامه از کشف چهار و نیم تن کله و پاچه و دل و جگر فاسد در یک منزل مسکونی در شاهرود خبر داد وگفت: دادستانی استاد شاهرود با دریافت گزارشی  در خصوص ایجاد سرد خانه شخصی؛ در منزل فردی در شاهرود وخریداری مقادیر زیادی کله و پاچه و دل و جگر از کلیه قصابیهای شهر، توسط این شخص و نگهداری آنها در زیرزمین منزل مسکونی، در جریان این امر قرار گرفت.رجبی در ادامه اظهار کرد: این شخص با جمع آوری و نگهداری تمامی این مواد در شرایط کاملا ناسالم و غیر بهداشتی در طول یک فصل 3 ماهه اقدام به فروش آنها در زمستان می کرد.به گفته وی دادستانی شاهرود با دریافت این خبر به محل ذکر شده مراجعه کرده و اقدام به کشف و ضبط این مواد فاسد و بازداشت عاملین جرم کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت توافق هسته‌ای ایران، صلح ایجاد نمی‌کند.به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بخش اعظم نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به بیان ادعاهای اثبات‌نشده درباره ایران اختصاص داد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به کسانی که فکر می‌کنند سیاست‌های ایران در پرتو برجام تغییر خواهد کرد با نقل اظهارات برخی از مقامات بلندپایه ایران پرداخت و گفت: «رفتار ایران تغییر نخواهد کرداو اضافه کرد: «این پیام من به حاکمان ایران است: برنامه‌های شما برای نابودی اسرائیل شکست خواهد خورداو با انتقاد از اینکه توافق هسته‌ای با ایران همانند یک کشور «عادی» رفتار کرده است گفت عادی‌سازی روابط با ایران بایستی بعد از تغییر رفتارهای تهران صورت گیردنتانیاهو با بیان اینکه اکثریت اسرائیلی‌ها «برجام» را «توافقی بد» می‌دانند گفت موضوع بدتر این است که جهان در حال جشن گرفتن این توافق هسته‌ای است.او گفت: «دو صد گفته چون نیم کردار نیست، اما در مورد ایران، گفتارها برابر با کردارها هستندنخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس اضافه کرد: «اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد به جمع باشگاه دارندگان سلاح‌های هسته‌ای بپیوندداسرائیل، تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است و تا کنون با حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی از امضای هر گونه پیمان برای نظارت بر برنامه تسلیحاتی خود خودداری کرده استنخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که توافق هسته‌ای میلیاردها دلار روانه ایران می‌کند اضافه کرد «برجام»، جنگ را محتمل‌تر می‌کند.نتانیاهو، سپس گفت می‌داند که سیاست جامعه بین‌الملل جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است.نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین خاطرنشان کرد حاضر به مذاکره بدون پیش‌شرط با تشکیلات خودگردان فلسطین است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور انجام تمهیدات انتقال پیکرهای مطهر جان باختگان منا دوباره عازم جده شد.به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی و هیأت همراه برای پیگیری تصمیمات اتخاذ شده درباره انتقال پیکر جان‌باختگان دوباره عازم جده شد. پیش از این تاکید شده بود که هیچ ایرانی تاکنون در مکه دفن نشده و نخواهد شد و پیکرهای زائرانی که هنوز هویت دقیق‌شان مشخص نشده است برای تعیین هویت قطعی نیز بزودی به ایران منتقل خواهند شد.وزیر بهداشت صبح امروز پس از بازگشت از جده با حضور در منا، از محل وقوع فاجعه اندوهناکی که منجر به کشته شدن هزاران نفر از حجاج شد، بازدید کرد.هاشمی همچنین امروز از آشپزخانه مرکزی مکه بازدید کرد که به گفته وزیر بهداشت روند خدمات به حجاج در حال حاضر به صورت عادی در جریان است.همچنین وزارت بهداشت، ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر این‌که هاشمی در کنفرانس مطبوعاتی با همتای سعودی خود،حادثه منا را خواست خدا و امری خارج از کنترل دانسته است،به شدت تکذیب کرد.این وزارتخانه در ادامه متن تکذیبیه خود که در وب‌دا منتشر شده آورده است:براساس گزارش‌های دریافتی از عربستان در تمام مذاکرات با مسؤولان عربستان تاکید شده است که حادثه منا ناشی از خطای انسانی و کم تجربگی مسؤولان مربوطه و قابل پیشگیری بوده و ارتباط آن به قضا و قدر غیر منطقی است.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه گفت که از حملات هوایی روسیه علیه داعش در عراق استقبال می کند؛ همزمان وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد هرگونه درخواست عراق در این ارتباط را بررسی خواهد کرد.به گزارش رویترز، العبادی در گفت وگو با شبکه خبری «فرانس 24» در پاسخ به این پرسش که آیا با مقام های روسیه در خصوص حملات هوایی علیه داعش در عراق بحث کرده است، گفت: هنوز نه.نخست وزیر عراق در عین حال افزود: احتمال این کار وجود دارد؛ در صورتی که پیشنهادی در این زمینه دریافت کنیم آن را بررسی و از آن استقبال می کنیم.وی اعلام کرد: بغداد اطلاعات زیادی از سوریه و همچنین از روسیه در ارتباط با داعش دریافت کرده است.پیش از این روسیه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که چنانچه دولت عراق برای حملات هوایی روسیه علیه داعش در عراق درخواستی بدهد، مسکو این درخواست را بررسی خواهد کرد.منابع خبری روسی به نقل از بیانیه وزارت خارجه روسیه گزارش دادند که روسیه در صورت مطرح شدن چنین درخواستی از سوی دولت عراق، منطق سیاسی و نظامی چنین اقدامی را بررسی خواهد کرد.روسیه از روز چهارشنبه حملات علیه داعش در سوریه را آغاز کرده است. جنگنده های روسی روز پنجشنبه نیز یک پایگاه هوایی در اختیار داعش در شمال سوریه و نیز مناطقی را در استان حما در غرب این کشور را هدف حمله قرار دادند.
.