گزیده خبرهای 11 مهر – 94 قسمت -4

گزیده خبرهای 11 مهر – 94 قسمت -4
    سرقت ميلياردي دزدان موتورسوار
    سرويس شهرستانها: رئيس پليس آگاهي اصفهان گفت: در پي اعلام شکايات مردمي مبني بر سرقت از آنها در سطح شهر توسط راکبان دو دستگاه موتورسيکلت، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار گرفت.    سرهنگ خسروي افزود: کارآگاهان با انجام يکسري تحقيقات و اقدامات خاص پليسي موفق شدند با سرنخ هاي به دست آمده، مخفيگاه سارقان را شناسايي و طي يک عمليات ضربتي آنها را دستگير کنند.    اين مقام انتظامي، سن سارقان را 19 تا 22 سال اعلام و تاکيد کرد: اين باند 5 نفره داراي سوابق متعدد کيفري مانند سرقت منزل، اعتياد به مواد مخدر، شيشه، خرد کردن شيشه هاي ماشين هاي مردم و... است.    رئيس پليس آگاهي اصفهان، ارزش اموال مشکوفه از اين باند را يک ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اعضاي اين باند، اموالي مانند گوشي تلفن همراه، لب تاپ، لوازم داخل خودرو را به سرقت برده اند.    
    کلاهبرداري ميلياردي با زمين هاي بي صاحب
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان البرز گفت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر جعل و کلاهبرداري اسناد دولتي توسط افرادي به هويت معلوم، پيگيري اين موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.    سرتيپ کامراني افزود: با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، اعضاي باند مذکور با شناسايي املاکي که صاحبان آنها فوت کرده اند با پرونده سازي و انجام شکايات صوري راي دادگاه را به دست آورده و ملک را به مالکيت خود در مي آوردند.    وي ادامه داد: تحقيقات بعدي حاکي از آن بود که اعضاي باند مذکور پس از چندين بار انتقال صوري، ملک را به اشخاص ثالث فروخته و مبالغ هنگفتي را در قبال فروش ملک دريافت مي کردند.    کامراني صالح خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت موضوع، تيم ويژه اي از کارآگاهان مجرب پليس آگاهي با انجام تحقيقات تکميلي و مراجعه به بانک اطلاعاتي مجرمان سابقه دار، رد يکي از اعضاي باند را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي موفق به دستگيري فرد مذکور در حالي که در يکي از دفاتر ثبت اسناد در حال انجام مراحل انتقال اسناد مالکيت بود، شدند.    به گفته وي متهم پس از انتقال به پليس آگاهي به جرم خود مبني بر جعل و کلاهبرداري اسناد دولتي با همکاري 8 نفر ديگر اعتراف کرد.
       دستگيري شياد فضاي مجازي
    همدان- ايرنا: رئيس پليس فتاي استان همدان گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر اينکه فردي وي را تهديد به انتشار تصاوير خصوصي در فضاي مجازي کرده و در قبال انصراف از اين موضوع درخواست 11 ميليون ريال وجه نقد کرده است.    وي اضافه کرد: با توجه به حساسيت موضوع رسيدگي به اين تخلف در دستور کار عوامل پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات قرار گرفت.    سرهنگ اميني افزود: پس از تحقيقات صورت گرفته مشخص شد متهم پرونده با شهروند همداني در شبکه هاي اجتماعي آشنا و قول ازدواج به وي داده است.    وي ادامه داد: متهم بااين ترفند عکس هاي شخصي دختر جوان را از وي دريافت کرده سپس با تهديد وي به انتشار تصاوير خصوصي آن در شبکه اجتماعي تلفن همراه درخواست وجه نقد کرده است.    رئيس پليس فتاي همدان گفت: با انجام اقدامات فني و با بکارگيري شگردهاي پليسي، فردي که قصد پاک کردن ردپاي خود را داشت، شناسايي و با دريافت دستور از مقام قضايي در يک عمليات پليسي دستگير شد.    اميني اظهار کرد: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات انکارناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار کرده و در بازجويي فني به عمل آمده انگيزه خود را ابتدا سرگرمي و در ادامه سوء استفاده از سادگي شاکي اعلام کرد.
    خبر ويژه 
موضع زيگزاگ وزير اصلاح طلب كه ناگهان حامي سينه چاك دولت شد
پس از اعلام وصول طرح استيضاح وزير راه و شهرسازي به دليل ناکارآمدي و عدم اجراي وعده هاي داده شده احمد خرم، وزير راه دولت اصلاحات برخورد برخي نمايندگان منتقد با اعضاي هيئت دولت را کاملاسياسي خواند و مدعي شد افراد تندروي مجلس با طرح استيضاح اخير هدفي جز ناکارآمد جلوه دادن دولت يازدهم ندارند.    وي در گفت وگو با آفتاب يزد با اشاره به اينکه اصولااستيضاح و سوال بايد با هدف ارتقاي عملکرد وزير و وزارتخانه متبوع او باشد، گفت: به طور کلي نمي توان ادعا کرد که تندروهاي مجلس به دنبال افزايش توان و ظرفيت وزارتخانه ها باشند بلکه دقيقا درصدد هستند که مجموع دولت و کابينه يازدهم را ناکارآمد جلوه دهند.     خرم که خود کارنامه سياهي در دوران تصدي وزارت راه در دوران اصلاحات داشته و فاجعه قطار نيشابور که به کشته و زخمي شدن چند صد نفر از هموطنانمان منجر شد، يادگار دوران مديريتي اوست، ظاهرا قضاوت هاي پيشين خود درباره دولت را فراموش کرده و حالاريل عوض کرده و از در حمايت از دولتي برآمده که تا چندي قبل، عليه او انتقادات تند و آتشيني داشت! به عنوان نمونه وي در يکسالگي دولت يازدهم گفته بود دولت براي هميشه نمي تواند افشاگري کند و اين روند مي تواند نتيجه منفي براي دولت داشته باشد.    احمد خرم در مصاحبه با يکي از روزنامه هاي زنجيره اي ضمن بيان اينکه «اگر دولت در اين يک سال به توفيقي دست يافته باشد بايد تعجب کرد» افزوده بود: مي توانم بگويم دولت در سياست خارجي موفق عمل کرده اما هنوز به نتيجه نهايي نرسيده است.    وي در پاسخ اين سوال که «سياست افشاگري تخلفات سابق مي تواند ثمربخش باشد؟ گفته بود «اين کار را بايد در سه چهار ماه اول خدمتش انجام مي داد. براي هميشه که نمي شود افشاگري کرد»، او برعکس امروز که دولت را موفق و استيضاح وزير ناکارآمد را سياسي مي داند در حمله مستقيم ديگري، برنامه دولت را اشتباه خوانده و گفته بود: معتقدم يکي از اشتباهات دولت آقاي روحاني اين بود که قبل از اينکه بر اوضاع مديريتي کشور مسلط شود يک برنامه صد روزه ارائه کرد و عنوان کرد که پس از اين صد روز وضعيت کشور به خصوص در مسئله معيشت مردم بهتر خواهد شد...
     
در کنار اين مسئله بايد عنوان کنم که مقدمات و زمينه هاي برنامه چهارساله دولت آقاي روحاني هم مهيا نيست. براي اينکه دولت به اهداف خود دست پيدا کند چند شرط اساسي وجود دارد، اول اينکه دولت بايد از خود «اراده» نشان دهد. خواستن و مطالبه کردن شرط اول است. شرط دوم که اراده را تکميل مي کند «دانايي» است، يعني بايد افراد کاربلد و تحصيل کرده اراده دولت را پيش ببرند. شرط سوم «توانستن» است؛ يعني بايد توانايي انجام اراده هاي دولت در بين اعضاي کابينه وجود داشته باشد. شرط چهارم «شدن» است.
    
آن زمان خرم به اينکه دولت همه توان خود را بر روي مذاکرات هسته اي معطوف کرده و معيشت مردم مغفول مانده هم اشاره کرده بود: «دولت نبايد از ابتدا همه تخم مرغ هاي خود را در سبد تحريم ها قرار مي داد. اگر دولت با همان همتي که در مذاکرات هسته اي از خود نشان داده به مسائل اقتصادي و معيشتي مردم توجه مي کرد، بسياري از مشکلات تاکنون حل شده بود.»    وي سپس در پاسخ به اين سوال که «آيا به نظر شما فاصله دولت روحاني با مردم زياد نشده است؟» گفت: «بله؛ من هم معتقدم چنين اتفاقي افتاده است»!
    
اما وي درباره شخص وزير مسکن کنوني که در نقش مدافع سينه چاک به ميدان آمده بود هم اظهارات جالبي دارد. او 4 ماه قبل گفته بود: «الان هماهنگي لازم بين وزراي اقتصادي وجود ندارد. نمونه اش همين مسکن مهر. يک سال و نيم است که دولت مي خواهد درباره مسکن مهر تصميم بگيرد که مي خواهد بالاخره ادامه بدهد يا خير.!... به نظر من وزير راه و شهرسازي مي توانست بهتر عمل کند آقاي آخوندي در اين مدت وزارتش بايد به جاي اينکه غصه خوار بانک مرکزي باشد، غصه خوار وزارت خودش مي بود.    وزير اسبق راه گفته بود: نقطه ضعف دولت فعلي همين (سن بالاي وزيران) است. بايد وزيران تازه نفسي انتخاب مي شدند... تصميمي که مي شود در يک هفته گرفت، امروز يک سال طول مي کشد. دولت بايد در تصميم گيري بين بيکاري، رکود و تورم، توازن را برقرار کند و در کنار ايجاد تعادل ميان رکود و تورم بايد به فکر اشتغال فارغ التحصيلان باشد.»    با توجه به اظهارات متناقض و مضحک احمد خرم ظرف چند ماه گذشته تا امروز، پيشنهاد مي شود دولت ستاد ويژه اي به منظور هدايت سينه چاکان و حاضران هميشگي مصاحبه تشکيل دهد تا از بروز گاف هاي فاحش و عجيبي مثل سخنان احمد خرم جلوگيري کند!
کالاي چيني سوغات مشهد
معاون زيارت استانداري خراسان رضوي گفت: 70 درصد از اجناسي که به عنوان سوغات در بازارهاي مشهد وجود دارد چيني است.    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، واحدي افزود: بسته اي به نام اقتصاد زيارت داريم که در اين بسته اجرايي به بحث سوغات زيارت پرداخته شده است.وي گفت: ما در حال برنامه ريزي کارگروه هاي اجرايي هستيم تا بتوانيم از ظرفيتي که در خراسان رضوي وجود دارد به نفع کاهش بيکاري و افزايش اشتغال استفاده کنيم.    معاون صنايع دستي و ميراث فرهنگي خراسان رضوي هم گفت: ورود اجناس چيني باعث سردرگمي توليدکنندگان و صنعتگران داخلي شده تا حدي که قادر به رقابت با کالاهاي بي کيفيت چيني نيستند.مطيع افزود: به دنبال ورود اجناس چيني کارگاه هاي توليدي داخلي تقريبا به حالت رکود درآمده و ميزان فروش آنها کاهش يافته است.وي گفت: زائران نيز بي کيفيتي اجناس چيني را تاييد کرده اما به دليل کمبود تنوع در بازار، وجود بيش از حد اجناس چيني و گراني اجناس ايراني به خريد سوغات چيني روي مي آورند. معاون صنايع دستي و ميراث فرهنگي خراسان رضوي تصريح کرد: آنچه مشخص است بازار مشهد سوغات اين شهر و خراسان رضوي را طلب مي کند آن هم به دست توليدکنندگان و هنرمندان اين ديار تا هرآنچه به جيب توليدکنندگان چيني مي رود عايد هموطنانمان شود.
بي خانمان شدن انجمن ناشنوايان خوزستان
رئيس انجمن ناشنوايان خوزستان از بي خانمان شدن اين انجمن خبر داد.    اهواز- خبرنگار کيهان:    «رسول عبيات» با اشاره به اجاره اي بودن ساختمان انجمن ناشنوايان خوزستان گفت: بيش از يک ماه و نيم صاحبخانه محلي که در آن مستقر بوديم ملکش را فروخت و از همان زمان به بعد ما بي خانمان شديم. وي افزود: با توان مالي اندکي که انجمن ناشنوايان خوزستان دارد، توان اجاره کردن محل جديدي را نداريم چرا که دست کم به 100 ميليون تومان پول نياز است.    عبيات گفت: در اين مدت به سازمان هاي مختلف از جمله استانداري، فرمانداري، شهرداري و بهزيستي مراجعه کرديم همه قول مساعدت دادند اما خبري نشد.    وي با بيان اينکه سالانه 5ميليون تومان از سوي بهزيستي به اين انجمن پرداخت مي شود گفت: ما تنها براي برگزاري جشن روز ناشنواي سال گذشته 12ميليون تومان هزينه کرديم، آيا اين مبلغ کفاف فعاليت هاي ما را مي دهد؟ در حالي که در ساير استان ها ساختمان هاي چند طبقه و بودجه هاي چند ده ميليوني در اختيار انجمن ناشنوايان خود قرار مي دهند.    رئيس انجمن ناشنوايان استان خوزستان اظهار داشت: پس از کلي دوندگي در سال 90 قطعه زميني به مساحت 507 متر از سوي استانداري به انجمن اختصاص داده شد که البته دريافت آن منوط به پرداخت هزينه اي است که چون انجمن توان پرداخت آن را ندارد هر سال بر ميزان آن افزوده مي شود به طوري که در سال 92 به 76 ميليون تومان رسيده بود.    عبيات با بيان اينکه ناشنوايان قشري با روابط خاص هستند خاطرنشان کرد: ناشنوايان در تعامل با همسانان خود احساس راحتي بيشتري مي کنند به همين خاطر ارتباط آنها با افراد شنوا و بالعکس برخي اوقات دشوار است از اين رو خانواده ها تمايل دارند عضو ناشنواي آنها با حضور در انجمن شاد و راحت تر باشد.