دانستني هايي درباره مغز گوسفند و گاو

دانستني هايي درباره مغز گوسفند و گاو5 آبان -94

به گفته متخصصان تغذيه مغز گاو و گوسفند به اندازه 8 تخم مرغ کلسترول دارد، و مصرف نارنج و ليموي تازه همراه کله وپاچه، جذب چربي را در بدن کاهش مي دهد.
    
پاچه گوسفند در مقايسه با ساير قسمت هاي آن که مورد مصرف غذايي قرار مي گيرد چربي کمتري دارد و منبع پروتئيني مناسب براي بدن به شمار مي رود.
    
مصرف پاچه گوسفند و گاو به دليل بالابودن کلسترول آن بيشتر از دو بار در ماه توصيه نمي شود ولي با اين وجود نسبت به مغز کلسترول بسيار کمتري دارد و مصرف آن براي درمان پوکي استخوان و افرادي که مدام دچار شکستگي استخوان مي شوند، مناسب است.
    
هر مغز گاو و گوسفند به اندازه 8 تخم مرغ کلسترول دارد، بنابراين مصرف آن توصيه نمي شود البته مصرف مقدار اندک آن در فواصل طولاني براي نوجوانان در حال رشد خوب است.
    
بدن انسان روزانه به 3 واحد گوشت و پروتئين نياز دارد، زبان گوسفند 3 واحد و پاچه 2 واحد پروتئين دارند، بنابراين بيماراني که کلسترول دارند يا دچار نقرس هستند نبايد کله پاچه مصرف کنند.
    
مصرف آبغوره، نارنج و ليموي تازه به دليل داشتن آنتي اکسيدان همراه کله پاچه جذب چربي را کاهش مي دهد، همچنين بهتر است کله پاچه رابه عنوان غذاي اصلي در وعده ظهر مصرف کنيد.