نمايندگان شعار مرگ برآمريكا سر دادند

نمايندگان شعار مرگ برآمريكا سر دادند
درواكنش به ملاقات ظريف و اوباما   10 مهر -94
برای توجیه عدم پیگیری مطالبات مردم ایران ودفاع ازمنافع ملی اعضای آلت دست بازارمکاره برای پیشبرد سیاست مخالفت با توافق هسته ای آویزان به اجرای شوی نخن ماو سوخته شده اشغال سفارت آمریکادر 13 آبان 58 وفریاد شعارمرگ بر آمریکا افتاده است.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در اعتراض به دست دادن ظريف و اوباما در صحن علني شعار «مرگ بر آمريکا» سر دادند.
    نشست علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي به رياست حجت الاسلام سيدمحمدحسين ابوترابي فرد نائب رئيس اول رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزارشد.

    در ابتداي جلسه بهرام بيرانوند نماينده مردم بروجرد در مجلس قصد داشت در اعتراض به دست دادن ظريف و اوباما در صحن پارلمان تذکر دهد که ابوترابي فرد اين اجازه را به نماينده بروجرد نداد و اعلام کرد که اين نماينده در پايان جلسه مي تواند تذکر خود را بيان کند.

        
فرياد برائت نمايندگان از آمريکا
    در ادامه نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در تذکري شفاهي نسبت به دست دادن ظريف با اوباما رئيس جمهور آمريکا به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: دقيقاً زماني که صدها حاجي ايراني به واسطه جنايت سعودي به آغوش مرگ خفتند يا مفقود شدند، ظريف بطور اتفاقي خود را به آغوش اوباما رساند.

    وي با بيان اينکه آقاي ظريف غلط زيادي کرده است، گفت: اگر به عنوان وزير خارجه اين خطا را انجام داده، بايد بداند از چارچوب اختياراتش تخطي کرده است و بايد مجازات شود، اگر به عنوان يک شخص عطش روبوسي با اوباما و کري را دارد، از سمت خود استعفا نموده و مقابل خانه کري و اوباما بساط کند.

    بيرانوند بر همين اساس يادآور شد: ملت رشيد ايران سالهاست که تاوان رفتار استکباري شيطان بزرگ را مي دهند، هنوز بسياري از شهداي ما به خانه بازنگشتند که آمريکا قصد ريشه کني ملت ايران را دارد، لااقل به اندازه يک جوجه خروس غيرت داشته باشيد.

    وي با بيان اينکه ايران فروختني نيست، تصريح کرد: غيرت در رگ هاي ملت ايران جاري است و ايران تسليم آمريکا نخواهد شد.

    سپس بيرانوند در صحن مجلس شعار «مرگ بر آمريکا» سر داد؛ جمعي از نمايندگان هم براي نشان دادن اعتراض خود به دست دادن ظريف و اوباما شعار «مرگ بر آمريکا» سر دادند.

    در ادامه ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس در پاسخ به تذکر بيرانوند توضيح داد: غيرت ديني افرادي مانند ظريف براي دفاع از انقلاب، رهبري و خون شهدا از بنده کمتر نيست، ممکن است براساس تصميمي، اقدامي انجام داده باشند و اين اقدام آقاي ظريف مورد نقد بنده و شما و بسياري از دوستان باشد، اما بنا نيست که يک انساني که در تاريخ زندگي اش نشان داده در خدمت امام و رهبري ايفاي نقش مي کند، با ادبياتي که شايسته نيست، او را نقد کنيم.

        
نطق ها و تذکرات نمايندگان 
    حجت الاسلام ميرقسمت موسوي اصل نماينده مردم گرمي، بيله سوار و دشت مغان در مجلس در نطق ميان دستور ضمن اعتراض به عملکرد ر‍ژيم سعودي در مناسک حج و تسليت جان باختن تعدادي از حجاج ايراني در فاجعه منا با گراميداشت عيد غديرخم، اظهار داشت:. حکام آل سعود بايد با پذيرش بي کفايتي خود از امت اسلامي و مردم ايران عذرخواهي کنند. عربستان بايد عواقب اين حادثه و حوادث ديگر که در کنار حرم امن الهي رخ داده است را بپذيرد.

    وي تصريح کرد: آمريکا براي ملت ايران و امت اسلامي همان جنايتکار بزرگ و حامي رژيم غاصب صهيونيستي است. مادامي که آمريکا از اين سياست استکباري پيروي کند، شعار مرگ بر آمريکا به عنوان کلام نفرت و انزجار ما نثار سردمداران آمريکا خواهد بود.

        
چرا به طور اتفاقي راهت را کج نکردي
    حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در تذکري شفاهي اظهار داشت: ما از ياد نبرديم بطور اتفاقي همه اين افراد از گندم ري محروم شدند، آقاي ظريف! چطور به طور اتفاقي راهت را کج نکردي تا با آن دست چدني مواجه نشوي؟ چرا به طور اتفاقي راهت را کج نکردي تا با دستي که به خون ملت ايران و ملت هاي دنيا آغشته است، دست ندهي؟ ما اين موضوع را بررسي مي کنيم.

    به گزارش فارس، پس از پايان تذکر رسايي، نمايندگان مجلس و همچنين ميهمانان حاضر در صحن علني با صداي بلند ضمن تاييد سخنان رسايي شعار «مرگ بر آمريکا» و «الله اکبر» سر دادند.

    احمد آريايي نژاد نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني، گفت: اين روزها رژيم اشغالگر قدس قند توي دل خود آب مي کند و با دمش گردو مي شکند حوادث غيرمترقبه و ناگهاني از طبيعت به سياست سرايت کرده، آقاي ظريف با طراحان و مجريان و حاميان خيانت و جنايت در خاورميانه و آفريقا دست مي دهد که البته خدا کند هيچ وقت همدست نشود.

    فرهاد بشيري نماينده پاکدشت در تذکري به وزير امور خارجه خواستار پيگيري جدي فاجعه منا و اتخاذ راهکارهاي مناسب براي جلوگيري از تکرار حوادث مشابه براي حج شد.

    در ادامه فاطمه آليا نماينده مردم تهران در تذکري به وزير امور خارجه خواستار توضيح علت دست دادن با مقامات آمريکايي و انگليسي در شرايط حساس کنوني و خواستار اعلام ديپلماسي مناسب در مواجهه با رفتار غيرديپلماتيک حکام سعودي و وزير امور خارجه عربستان شد.

    همچنين محمدحسن آصفري نماينده مردم اراک به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي لزوم جلوگيري از قطع يارانه نقدي مردم نيازمند و نظارت بر امور مربوط به يارانه ها را متذکر شد.

    12 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تذکري به وزير علوم اعتراض خود را نسبت به ناکارآمدي و عملکرد نامناسب و مشکل ساز رئيس دانشگاه فني و حرفه اي را اعلام کردند

        
مصوبات نمايندگان 
    نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني لايحه يک فوريتي تمديد مهلت اجراي آزمايشي قانون ثبت اختراعات، طرح هاي صنعتي و علائم تجاري را مورد بحث و بررسي قرار داده و آن را به تصويب رساندند.    
در ادامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي کليات طرح اصلاحيه ماده 241 قانون تجارت را مورد بحث و بررسي قرار داده و به تصويب نرساندند.    همچنين ضرغام صادقي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي در صحن علني امروز مجلس اعلام کرد: 220 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با امضاي نامه اي از خدمات دولت و وزير نفت در حوزه گازرساني به شهرهاي کوچک به ويژه مناطق محروم قدرداني کردند.