خامنه ای ولي امر مسلمين:مذاكره با آمريكا يعني باز كردن راه نفوذ

اوین نامه ی کیهان 16 مهر -94
 خامنه ای ولي امر مسلمين:مذاكره با آمريكا يعني باز كردن راه نفوذ
تصور نمی رود پس از سپری شدن 36 سال از اشغال سفارت آمریکا در تهران و معرکه گیری شعار مرگ برآمریکا که درراستای اهداف خاص بود ازجمله ساقط کردن دولت موقت بازرگان وخزیدن به قدرت خمینی واطرافیانش و انحصاری کردنش بود .البته مکمل این هدف حذف نیروهای سیاسی وانقلابی از صحنه بود .درادامه شعار تبلیغاتی ضد آمریکایی تبدیل به شمشیردامکلس پس گردن مخالفان و منتقدان وناراضی شده است .طوریکه به مرور ترکش  دامنه ی آن به رقبای درگیر جنگ قدرت وثروت  هم اصابت کرده است .تاجاییکه خامنه ای وپاسداران وحامیان شان زیر چتر نخ نما شده ی موضوع ضد آمریکایی شعاری دفاع ازبرنامه ی هسته ای ومخالفت با توافق هسته ای کرده اند که هیچ ارتباطی به خواست مردم ومنافع ملی کشور ندارد . ازسوی دیگر همین موضع گیری شعاری ضدآمریکایی بی مصرف شده نه دستآموز خامنه ای و پاسداران شده است که مورد  استفاده حامیان شان از جمله اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری هم شده است. زیرا که مدام باگزینه برداری از گفته های دیکته شده خامنه ای که از سوی پاسداران  است تلاش می کند مانور تبلیغاتی علیه مدافعان توافق هسته ای دهد . نمونه همین تیتر خبر صفحه اول روزی نامه ی  سربازجوشریعت نداری است.

رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در ديدار با فرماندهان نيروي دريايي سپاه با بيان اين که مذاکره با آمريکا ممنوع است و ضمن اشاره به همراهي و همکاري آمريکا و جريان صهيونيستيِ ضد بشريت، تاکيد کردند: مذاکره با آمريکا به معناي باز کردن مسير براي نفوذ در عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و امنيتي کشور است.
    به گزارش پايگاه اطلاع رساني رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي صبح ديروز در ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از خانواده هاي آنان و همچنين خانواده هاي شهداي اين نيرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابي نيروي دريايي سپاه و جوانان شجاع جنوب در تامين امنيت دريا و ايجاد رعب در دشمن، تاکيد کردند: دشمنان به دنبال تغيير محاسبات مسئولان و تغيير افکار مردم به ويژه جوانان هستند و همه بايد هوشيار و بيدار باشند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين ديدار با اشاره به اهميت موضوع امنيت دريا گفتند: آمادگي ها بايد همواره به گونه اي باشد که براساس دستور قرآني، در دشمن ايجاد رعب کند و جرات تجاوز را از او بگيرد، زيرا اگر خاکريزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد کرد.

    ايشان خاطرنشان کردند: اکنون به برکت تشکيل جبهه انقلابي در جنوب کشور که متشکل از نيروي دريايي سپاه و جوانان شجاع جنوب است، دستور قرآني ايجاد رعب در دشمن، محقق شده است.

    فرمانده کل قوا با تاکيد بر اينکه ما هيچ گاه شروع کننده جنگ نخواهيم بود، افزودند: اما طبيعت دشمن همواره خوي تجاوز و نفوذ است، بنابراين بايد توانايي هاي علمي و تجهيزاتي در قالب نوآوري ها، روزبه روز افزايش يابند.

    رهبر انقلاب اسلامي، هم افزايي نيروي دريايي سپاه و نيروي دريايي ارتش را بسيار ضروري خواندند و با تاکيد بر لزوم زنده نگه داشتن ياد و خاطره جوانان باايمان و انقلابي همچون شهيد نادر مهدوي و همراهان وي که شجاعانه در مقابل ناو آمريکايي ها ايستادند و به آنها درس فراموش نشدني دادند، گفتند: با اين رشادت ها و ايستادگي ها، دشمنان نظام اسلامي متوجه شدند که جمهوري اسلامي ايران، نظامي نيست که هرگونه بخواهند بتوانند با او رفتار کنند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين از همراهي خانواده ها و به ويژه همسران فرماندهان و کارکنان نيروي دريايي براي حضور در مناطق جنوبي کشور قدرداني کردند.

    ايشان در ادامه به برنامه هاي خطرناک قدرت هاي استکباري براي منطقه اشاره کردند و با تاکيد بر اينکه اين قدرت ها هيچ ابايي در استفاده از تجهيزات بسيار خطرناک و روش هاي غيرانساني براي کشتار انسان هاي بي گناه ندارند، افزودند: ادعاي آنها مبني بر حمايت از حقوق بشر و حقوق شهروندي، خلاف واقع و کاملاً پوچ و بيهوده است.

    رهبر انقلاب اسلامي حمله به بيمارستان در افغانستان و کشتار مردم در سوريه، عراق، يمن، فلسطين و بحرين را نمونه هايي از فجايع قدرت هاي استکباري و بي رحمي و سنگدلي آنها دانستند و خاطرنشان کردند: امروز بزرگ ترين خطر براي دنيا، نفاق و ريا و دروغگويي مدعيان حقوق بشر است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در شرايط کنوني منطقه اشاره کردند و گفتند: در چنين شرايطي جمهوري اسلامي، به توفيق الهي علاوه بر جلوگيري از نفوذ دشمن در داخل، در بسياري از موارد مانع از عملي شدن نقشه ها و برنامه هاي دشمن در منطقه شده است.

    ايشان با تاکيد بر اينکه ناکامي هاي دشمن در داخل و در منطقه، به برکت هوشياري و آمادگي و عزم جوانان انقلابي و اقتدار جمهوري اسلامي در منطقه بوده است، خاطرنشان کردند: بر همين اساس بيشترين تلاش و برنامه ريزي قدرت هاي استکباري، براي دشمني با نظام اسلامي ايران است و ادعاي آمريکا براي مذاکره با ايران نيز در همين چارچوب و براي نفوذ است.

    رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از عده اي سهل انگار و سهل انديش در داخل که متوجه ابعاد و عمق اين موضوع نيستند، افزودند: در کنار اين افراد سهل انديش، بي خيالان جامعه و افرادي هم هستند که به مصالح و منافع ملي کشور هيچ اهميت و توجهي ندارند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به طرح برخي مسائل از جانب افراد سهل انديش و سهل انگار درخصوص مذاکره با آمريکا، گفتند: اين افراد مي گويند چگونه است که حضرت علي عليه السلام و حضرت امام حسين عليه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمريکا مخالفت مي شود؟

    ايشان در پاسخ به اين شبهه افزودند: چنين تحليلي درخصوص مسائل تاريخ اسلام و مسائل کشور، نهايت ساده انديشي است زيرا حضرت علي عليه السلام با زبير و حضرت امام حسين عليه السلام با عمربن سعد، مذاکره به معناي امروز يعني معامله نکردند بلکه هر دوي اين بزرگواران به طرف مقابل خود نهيب زدند و آنها را نصيحت به خداترسي کردند.

    رهبر انقلاب اسلامي گفتند: متاسفانه عده اي براي توجيه مذاکره جمهوري اسلامي ايران با شيطان بزرگ، با نگاهي عوامانه، اينگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنراني ها و فضاي مجازي مطرح مي کنند، که کاملاً اشتباه است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه ايران هيچ مخالفتي با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپايي و غيراروپايي ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمريکا موضوع متفاوت است زيرا آنها تعريفي که از مذاکره با جمهوري اسلامي ايران کرده اند، به معناي نفوذ و باز کردن راه براي تحميل است.

    ايشان با اشاره به همراهي و همکاري آمريکا و جريان صهيونيستيِ ضد بشريت، تاکيد کردند: مذاکره با آمريکا به معناي باز کردن مسير براي نفوذ در عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و امنيتي کشور است.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مذاکرات اخير هسته اي گفتند: در اين مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتي براي نفوذ استفاده کند و حرکتي بر خلاف منافع ملي کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ايراني، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمريکايي ها در جاهايي فرصت پيدا کردند و يک حرکت مضر براي منافع ملي انجام دادند.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي گفتند: مذاکره با آمريکا ممنوع است زيرا اين مذاکره نه تنها هيچ نفعي ندارد بلکه ضررهاي بي شماري نيز دارد.

    رهبر انقلاب گفتند: شرايط کنوني از لحاظ فعاليت ها و تلاش هاي دشمنان جمهوري اسلامي که ما بر آنها احاطه اطلاعاتي نيز داريم، مقطع مهمي است زيرا آنها به دنبال تغيير محاسبات مسئولان و تغيير افکار مردم درخصوص مسائل انقلابي، ديني و مصالح ملي کشور هستند.

    ايشان با تاکيد بر اينکه در موضوع تغيير افکار مردم، هدف اصلي جوان ها هستند، جوانان را به هوشياري بيش از پيش فراخواندند و افزودند: البته به لطف خداوند جوانان ما در دانشگاه ها و همچنين در نيروهاي مسلح بيدار و پاي کار هستند و من از اين جهت هيچ نگراني ندارم.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سالروز مباهله و ايستادگي پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم و خاندان مطهر ايشان در مقابل جريان کفر، خطاب به جوانان انقلابي کشور، تاکيد کردند: همان گونه که در قضيه مباهله در صدر اسلام، همه ايمان در مقابل کفر قرار گرفته بود، امروز نيز در جمهوري اسلامي ايران، همه ايمان در مقابل کفر قرار گرفته است و همان گونه که در آن زمان صفاي معنوي پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و خاندان ايشان توانست دشمن را از ميدان خارج کند، امروز هم ملت ايران با اقتدار معنوي خود، دشمن را از ميدان خارج خواهد کرد.

    رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر براي ياري دين خدا آماده و پا به رکاب باشيم، قطعاً وعده الهي مبني بر نصرت ياري کنندگان دين خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامي در طرح ها و برنامه هاي امنيتي، نظامي، اقتصادي و فرهنگي شکست خواهند خورد.

    پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب، دريادار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني با اشاره به رشادت هاي سپاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سربازان شما منتظر فرمان هستند تا درس عبرتي تاريخي به شيطان بزرگ و ايادي موذي، ميهمان کش و کودک کش آنها در منطقه بدهند.

    سردار فدوي با تاکيد بر اينکه در آماده ترين شرايط ممکن قرار داريم، گفت: نشان دادن بخشي از توان رزمي و آمادگي هاي نيروي دريايي سپاه موجب شد تا دشمنان از لزوم تغيير استراتژي دريايي خود سخن بگويند، در حالي که آنچه آنها از ما مي دانند نسبت به آنچه نمي دانند قابل قياس نيست.