حقوق 2 ميلياردي براي مدير مظلوم يكي از بانك ها

حقوق 2 ميلياردي براي مدير مظلوم يكي از بانك ها
دادستان تهران خبر داد  13 مزداد – 85
چرا هیچگونه خبر یا گزارشی از سهم دریافتی پاسداران و بسیج وسایر شرکااز انتقال 800 میلیارد دلار سرمایه در دوران احمدی نژاد به برون بازتاب داده نمی شود؟ لابد به دلیل این است که سهم دریافتی ناچیز بوده که ا رزش خبررسانی یا مظلوم نمایی کردن ندارد!
در حالي که معاون اول رئيس جمهور در روزهاي اخير، بانک ها را «مظلوم» خطاب کرده بود(!) دادستان تهران از دريافت حقوق ۲ ميليارد و ۲۰۰ ميليون توماني يکي از متهمان پرونده بانک ملت در مدت ۱۶ ماه حضور در اين بانک خبر داد.
    به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، عباس جعفري دولت آبادي در ششمين نشست دادستاني تهران در امر زندانها طي سال جاري، از اطاله رسيدگي به پرونده هاي مهم با موضوع فساد اقتصادي انتقاد کرد.

    وي با پذيرش اينکه بخشي از ايرادها متوجه نوع و اهميت اين گونه پرونده هاست، بر نقش نظارتي دادستان ها و اقدامات قضات تاکيد کرد و اظهار داشت: در اين راستا بازداشت اشخاص بيش از دو سال طبق ماده 242 قانون آيين دادرسي کيفري جديد ممنوع است.

        
اطاله رسيدگي موجب مظلوم نمايي مي شود
    دادستان تهران با ذکر مثالهايي از پرونده هاي اقتصادي کلان مانند گروه ريخته گران، موسسه اعتباري ثامن و بابک زنجاني، اظهار داشت: اگرچه رسيدگي به اين پرونده ها به لحاظ ماهيت آنها با مشکلاتي مواجه است، اما طولاني شدن رسيدگي ها موجب مي شود پرونده به ضد خودش تبديل شود؛ زمينه مظلوم نمايي متهمان فراهم شود و از ديگر نتايج اطاله در رسيدگي به اين پرونده ها، اعتراض شکات، مفتوح شدن شکايات انتظامي عليه قاضي يا تهديد به چنين شکاياتي عليه قضات رسيدگي کننده و ورود نهادهاي نظارتي مختلف به پرونده هاست.

    جعفري دولت آبادي از معاونان خود به ويژه سرپرستان نواحي جرايم اقتصادي و بانکي خواست که در رسيدگي به پرونده هاي مهم، نظارت بيشتري کنند تا خارج از نوبت رسيدگي شود و بدين ترتيب زمينه آسيب براي قضات اين گونه پرونده ها کاهش يابد و پرونده از مسير صحيح رسيدگي خارج نشود.

        
اعمال نفوذ يقه سفيدها در پرونده هاي اقتصادي
    وي با قبول اينکه احتمال اعمال نفوذ از سوي متهمان يقه سفيد به پشتوانه قدرتي که دارند جدي است، گفت: توجه به اين واقعيت ايجاب مي کند که علاوه بر نظارت، در رسيدگي ها نيز تسريع شود.

    جعفري از صدور بخشنامه اي در مورد تشکيل دفتر پيگيري در خصوص اين گونه پرونده ها در دادستاني تهران خبر داد و افزود: جلب اعتماد عموم منوط به سرعت و قاطعيت رسيدگي به مفاسد اقتصادي است.

    جعفري دولت آبادي جلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را منوط به تسريع در رسيدگي به مفاسد اقتصادي و قاطعيت در اعمال مجازات دانست و گفت: تسريع در رسيدگي ها، مويد عزم و اراده قوه قضاييه و دادستاني تهران در برخورد با مفسدان اقتصادي است که به ويژه پس از آشکار شدن موضوع حقوق هاي نجومي بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.   

    
حقوق 2/2 ميلياردي مدير بانک ملت براي 16 ماه
    دادستان تهران در ادامه به آثار منفي فيش هاي حقوقي نجومي پرداخت و در خصوص اقدامات متهمان جرايم اقتصادي اظهار داشت: حسب گزارش ضابطان در پرونده بانک ملت، يکي از متهمان طي 16 ماه حضور در بانک مذکور در مجموع دو ميليارد و دويست ميليون تومان حقوق و پاداش و حق حضور در جلسات دريافت کرده که بطور ميانگين ماهيانه يک صد و چهل ميليون تومان مي شود و براي انجام ماموريت هاي چند روزه، يک صد ميليون تومان از بيت المال صرفاً به عنوان هزينه هتل در خارج از کشور صرف شده است و به عنوان پاداش عملکرد و حق الزحمه شرکت در جلسات در يک کشور خارجي طي يک سال 32 هزار يورو به متهم پرداخت شده است.گفتني است، پس از افشاي حقوق هاي نجومي چند صد ميليوني و چند ميلياردي، دولت به جاي برخورد قاطع و سريع با حرامخواران، يقه منتقدان را گرفت و تلويحاً بعضي از اين دست اندازي ها به بيت المال را حق مديرانش اعلام کرد.حدود دو هفته پيش اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور گفت: اينکه عليه نظام بانکي فضاسازي منفي ايجاد شود درست نيست زيرا بانک ها از مظلوم ترين بخش ها هستند!

        
بازداشت يک متهم در پرونده قاچاق گوشي همراه
    جعفري دولت آبادي در ادامه با اشاره به گشايش پرونده اي با موضوع قاچاق گوشي تلفن همراه در تهران، اظهار داشت: در تحقيقات مشخص شده است که متهم اصلي اين پرونده با هولوگرام هاي جعلي و بدون عبور از مبادي قانوني، نسبت به عرضه گوشي هاي موبايل وارداتي در تهران اقدام مي کرده است.

    وي خاطرنشان کرد: در اين پرونده يک متهم بازداشت شده است.

    
    
کشف و ضبط ۴ هزار ليتر مشروب الکلي از خانه فساد ديپلمات هاي خارجي
    دادستان تهران با اشاره به کشف خانه اي که براي برگزاري مجلس مختلط و براي فساد برخي ديپلمات هاي کشورهاي خارجي و ايرانيان مرتبط مهيا شده بود، گفت: از اين خانه چهار هزار ليتر مشروب الکلي کشف شده است و دو نفر ايراني با تابعيت مضاعف نيز دستگير شده اند.

    وي افزود: امروز دشمنان انقلاب در مورد فساد و فحشا سازمان يافته عمل مي کنند و اين اقدام ضابطان، از آن جهت که پيشگيرانه بوده و نشان از اشراف دستگاه هاي اطلاعاتي و ضابطان بر امور شهر دارد، قابل تقدير است.

    جعفري دولت آبادي يادآور شد: طي دو ماه گذشته اين دومين خانه اي است که کشف و معلوم شده با برخي ديپلمات هاي خارجي در تهران و عوامل ايراني در ارتباط بودند، اين شيوه پيشگيرانه بايد ادامه يابد تا تمام مراکز مهيا براي مقابله با فساد باغ ها، تالارها و اماکن ديگر باشند.