از كدام عزت سخن مي گوييد؟!

يادداشت ميهمان 
از كدام عزت سخن مي گوييد؟! 16 مرداد - 95
اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری که پاسدار اطلاعاتی سپاه پاسداران است برای اینکه فشار برروی روحانی را افزایش دهد .بنابراین بطور دوبله یادداشت بازتاب داده است .چون از یادداشت مهمان آخوند متحجر احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس ارتجه دهم بعنوان کمکی استفاده کرده است تا پیام انتقادی پاسداران به روحانی انتقال داده شود که چرا روحانی در سخنرانی خود در سفرهای استانی ویا حضور گفت وگوی تلویزیونی  بطور مستقیم انتقاد به غارتگری های کلان وفعالیت های غیر مجوزب دون پرداختمالیات می کنند؟
نويسنده: احمد سالك*
روز دوشنبه يازدهم مردادماه سال جاري شاهد دو نطق در کشور بوديم.
    يکي با حضور مردم شريف استان هاي سيستان و بلوچستان، کرمانشاه، کرمان و آذربايجان در حسينيه امام خميني(ره) با بيانات بسيار دقيق، الهي و علمي با اشراف اطلاعاتي، مردمي و انقلابي و جهاني حضرت امام خامنه اي حفظه الله با موضوعات، عزتمندي، اراده اي وصف ناپذير، قدرت و اقتدار شجاعانه که از منبع فيض اسلام ناب قرآن و عترت سرچشمه گرفته بود، در محضر ملت شريف و بيدار و با بصيرت و جهانيان به نمايش گذاشته شد، که از جمله آن مطالب:

    1- شش ماه هم از برجام مي گذرد، هيچ تاثير محسوس و ملموسي هم در وضع معيشت مردم به وجود نيامده است.

    2- دشمن بدکار (آمريکا) از نقض عهد هيچ ابايي ندارد و نقض عهد مي کند دائم تکرار مي کنم که با آمريکا مذاکره نمي کنيم علتش اين است. اين نشان دهنده اين است که مشکلات ما در اين مسئله، در مسائل مربوط به منطقه، در مسائل گوناگوني که داريم، در مشکلاتي که با آمريکا و امثال آمريکا داريم، با مذاکره حل نمي شود.

    3- اينکه ما مدام مي گوييم مذاکره نمي کنيم، ولي بعضي ها مي گويند آقا مذاکره که اشکالي ندارد، اشکال مذاکره اين است: شما را از راه صحيح خودت منحرف مي کند.

    4- آمريکا آنچه را بايد بدهي از شما مي گيرد، اما آنچه را بايد بدهد، به شما نمي دهد؛ زورگويي مي کند؛ خب مستکبر يعني همين. استکبار جهاني يعني همين، يعني زورگويي کردن

    و از طرفي شاهد سخنراني آقاي دکتر روحاني رئيس جمهور محترم در پنجاهمين سالگرد تاسيس شرکت ملي نفت و گاز بوديم که اهم محور صحبت هاي ايشان چنين بود:

    1- ما نمي توانيم با شعارهاي توخالي برابر قدرت هاي بزرگ بايستيم.

    2- وقتي تحريم بود عزت نبود، اما برجام براي ما عزت آورده است.

    3- برجام يعني برداشتن زور، تحريم و آزاد کردن اراده يک ملت.

    
    
حال بر خود لازم مي دانم براي روشن شدن موضوعات جهت افکار ملت شريف، با استقامت، مقتدر، با بصيرت و با اراده و شجاع نکاتي چند را ازباب وذکر فان الذکري تنفع المومنين و النصيحه لائمه المسلمين به شخص رئيس جمهور متذکر شوم:
    آقاي روحاني، اولامطالب جنابعالي در اين نشست خلاف بعضي از اصول قانون اساسي بود (از جمله اصل 3 بندهاي يک) ايجاد محيط مساعد براي رشد فضايل اخلاقي براساس ايمان و تقوي و مبارزه با کليه مظاهر فساد و تباهي.

    پنج) طرد کامل استعمار و جلوگيري از نفوذ اجانب

    شانزده) تنظيم سياست خارجي کشور بر اساس معيارهاي اسلام، تعهد، برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمايت بي دريغ از مستضعفان جهان.

    که بايد در رشد فضائل جامعه و نفي سلطه پذيري و... تلاش کرد.

    و همچنين با اصل 110 قانون اساسي بند يک، تعيين سياست هاي کلي نظام جمهوري اسلامي ايران پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام.

    ثانيا، آيا طرح چنين مطالبي براي بيان واقعيت هاست يا براي مصرف داخلي و يا خدايي نکرده چراغ سبز به دشمن است، کدام يکي از اينهاست؟

    ثالثا، شما گفتيد نمي توانيم در مقابل ابرقدرتها بايستيم، سوال: آيا 15 سال قبل از پيروزي انقلاب اسلامي چه کسي يا کساني از جمله امام راحل، انقلابيون، دانشگاهيان، روحانيون که شما هم از آن جمله بوديد و پيشکسوتان با تحمل شکنجه ها، تبعيدها و محروميت ها و زندان هاي طويل المدت با حمايت مردم انقلابي نايستادند؟

    رابعا، مگر 38 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ملت غيور و شريف و هوشيار ما به تبعيت از حضرت امام خميني(ره) و امام خامنه اي حفظه ا... در مقابل انواع توطئه هاي استکبار در شاخه نظامي، کودتاها، جنگ تحميلي، ترورها و توطئه هاي سياسي، تحريم هاي ظالمانه و يک جانبه استکبار و بالاخره در حوزه جنگ نرم با بکارگيري 348 ماهواره جهاني و سايت ها و اينترنت با نقشه هاي شوم عليه مقدسات اسلام ناب، قرآن و عترت و آزادي و اراده ملت ما و خانواده ها نايستادند؟

    خامسا، مگر ملت ما با شعار با شعور خود و محتواي تبري از مشرکان و دشمنانش؛ يعني مرگ بر آمريکاي خيانت کار و اسرائيل غاصب و انگليس خبيث و اذنابش است، نايستادند؟

    آقاي روحاني چرا به استقامت ملت ايران و اقتدار ايثارگران و مردم حزب اللهي و... با نگاه تحقيرآميز برخورد مي کنيد؟ کجاي اين شعارها توخالي است؟

    شعار ملت ايران، ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند يا شعار محو اسرائيل يا شعار شيطان بزرگ که امام خميني(ره) فرمود و دهها از اين شعارها آيا تو خاليست؟

    سادسا، آقاي روحاني گفتيد: برجام براي ملت ما عزت آورد سوال: عزت رياست جمهوري شما از برجام و آمريکا و انگليس خبيث و اسرائيل و اذنابش هست يا عزت رياست جمهوري شما از اسلام ناب محمدي(ص) که در قرآن آمده است (ولله العزه و لرسوله و للمومنين) و از حضرت امام راحل رضوان ا... تعالي عليه و از امام خامنه اي مدظله عالي و از ملت مطيع رهبري مي باشد؟

    چرا آقاي روحاني به عزتي که ملت ايران براي شما آفريد با اين جمله که برجام براي ملت ما آزادي آورد، خود و دولت محترم و ملت شريف را کوچک و تحقير مي کنيد؟

    آقاي روحاني عزت يعني، فرهنگ شکست ناپذيري که «امام شهيدان، بيش از دويست هزار شهيد انقلاب و دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم و خانواده هاي عزيزان شهدا (که امروز با عملکرد بنياد شهيد در شرايط سختي به سر مي برند) و هزاران آزاده که در شرايط سخت شکنجه هاي قرون وسطي صدام را تحمل کردند ولي در هيچ شرايطي سر خم نياوردند و با عزت از حجاب و عفاف و آرمان هاي امام راحل و انقلاب اسلامي دفاع کردند و عزت را رزمنده هاي هشت سال دفاع مقدس و ايثارگران و مردم غيور که هشت سال جنگ تحميلي را با کمک هاي مادي و معنوي خود اداره کردند. اينها عزت آفريدند، عزت را روحانيون پيشکسوت و انقلابي و حاضر در صحنه هاي تبليغ و ترويج و بصيرت افزايي و مقابله سرسختانه با جنگ نرم آفريدند. عزت را امروز زنان و بانوان با حجاب و عفيف و با وقار آفريدند و در قبل از انقلاب عزت و سربلندي را در ميدان ژاله (ميدان شهدا) تهران با تقديم حدود چهار هزار شهيد و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در تمام صحنه ها به ويژه در راهپيمايي باشکوه مردم در 21 تير ماه 95 در مقابله با فرهنگ بي حجابي و بدحجابي که عامل اصلي آن رضا قلدر و استکبار بود با تمام وجود و نيت خالص ايستادند و از حريم آن دفاع کردند.

    عزت را دانشمندان و شهداي هسته اي ايران که سبب شد آمريکا پاي ميز مذاکره بيايد، در حالي که ما احتياج به مذاکره نداشتيم به ارمغان آوردند.

    عزت را توان موشکي و توانمندي و قدرت بازدارندگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ارتش ولايت مدار و همه نيروهاي مسلح، پيش مرگ هاي کرد و مردم شريف آفريدند نه آنکه اين عزت هديه برجام باشد.

    و بالاخره آقاي روحاني، بازاريان انقلابي، هيئت هاي مذهبي، کشاورزان غيور و رنج ديده و کارگران زحمت کش (که هم اکنون بيکارند) و اصناف مختلف و ملت شريف، که يکپارچه و با تقويت بنيه هاي وحدت امت حول محور ولايت امام راحل و امام خامنه اي مدظله العالي عزت و فرهنگ شکست ناپذيري در مقابل ابرقدرت ها را در تمام صحنه ها به نمايش گذاشتند، که نمونه آن در روز قدس سال جاري مشاهده کرديم. اگر بگويم شما اين عزت و قدرت و اقتدار را نديده ايد بي انصافي است که خود شاهد بوده ايد و اگر به جمله شما که گفتيد برجام اولين هديه اش عزت براي ملت ما بود توجه کنيم بايد خوش بينانه بگويم غفلت کرده ايد. چرا عزت ملت ايران اسلامي را در مقابل استکبار زير سوال مي بريد؟ چرا توجه به عزت ملت ايران که در عمق هزاران کيلومتر دورتر از مرزهاي ايران، در آمريکا، اروپا، خاورميانه، آسيا، آفريقا و غيره با صدور انقلاب اسلامي و فرهنگ غني توجه نمي شود؟ مثلاحرکت آقاي زکزاکي در نيجريه.

    مگر اعتراف تحليل گران آمريکايي و اسرائيلي و اروپايي را نمي خوانيد که مي گويند هر کجا وارد شويم جاي پاي جمهوري اسلامي ايران را مي بينيم و امروز با قدرت عرض مي کنم جمهوري اسلامي ايران پشت مرزهاي فلسطين اشغالي قرار دارد که آمريکا و آل سعود، جنگ نيابتي داعش، طالبان و القاعده را راه انداختند براي تضعيف يا تخريب و نابودي اسلام ناب محمدي(ص) که با استقامت و مقاومت ملت ايران و جوانان آزاده حزب الله لبنان، فلسطين، پاکستان، عراق، سوريه، يمن، بحرين، عربستان و ديگر ملت ها توانستند آمريکا، اسرائيل، اروپا، آل سعود و آل خليفه را با شکست فاحشي روبه رو کنند، اينها همه و همه به خاطر عزت اسلام، قرآن، عترت و امام امت، رهبري عظيم الشان، علما، مراجع و ملت غيور و با بصيرت و شهدا، جانبازان، ايثارگران و رزمندگان داخلي و خارجي است بنابراين آقاي روحاني برجام براي ملت ما عزت نياورد، بلکه آمريکا و هم پيمانانش دنبال ذلت ايران و جهان اسلام هستند.

    «به هوش»

    عدم صدور ويزا براي نماينده ايران در سازمان ملل موجب عزت شد؟

    کشتار مظلومانه زائران بيت الله الحرام مايه عزت شد؟

    برخورد بي ادبانه با مسئولان براي پيگيري فاجعه منا مايه عزت شد؟

    محدوديت مراودات و ارتباطات علمي پس از برجام مايه عزت شد؟

    هتک حرمت به نوجوانان ما در فرودگاه جده مايه عزت شد؟

    و...

    سابعاً، اشاره کرديد، برجام آزادي اراده براي ما آورد. که اين موضوع هم با کمال تاسف، خلاف واقع است و چيزي نيست که شما تصور مي کنيد، خوب است به گفته هاي تيم مذاکره کننده خود توجه کنيد که خلاف اين مسئله است، اراده ملت بر اساس مباني قرآني است که ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم پانزده سال قبل از پيروزي انقلاب اسلامي با هدايت ملت توسط حضرت امام در راستاي دو ماموريت بزرگ بود؛

    1- معرفي اسلام ناب محمدي(ص) به دور از خرافه و پيرايه براي ايران و جهان و بيان ابعاد مختلف آن از جمله بحث مهم حاکميتي و ولايت مطلقه فقيه و تشکيل حکومت اسلامي با پشتيباني ملت و ده ها دستاورد انقلاب اسلامي که نتيجه و ثمره آن است.

    2- افشاي نقشه ها و توطئه هاي استکبار جهاني به سرکردگي سلطه جهاني و جهان خواران بي فرهنگ يعني سران فاسد آمريکا و لابي اسرائيل و بيان عمق دشمني آنها با اسلام و ملت ايران و جناياتي که توسط مزدورانشان يعني حکومت پهلوي خبيث آمريکايي و انگليسي و تلاش براي بصيرت افزايي ملت ايران و آزادي خواهان جهان و علماي بزرگ که يک نتيجه بسيار مهم را به دنبال داشت و آن عبارت بود از تغيير ملاک هاي طاغوتي با معيارهاي توحيدي که تجلي آن انقلاب اسلامي ايران براساس ده اصل دکترين نهضت امام(ره) بود و دوازده بهمن و بالاخره 22 بهمن 1357 را آفريدند و حکومت طاغوت را سرنگون و حکومت اسلامي را برپا نمودند که امروز جنابعالي براساس همين اراده قوي الهي و مقتدرانه ملت ايران در جايگاه رياست جمهوري نشسته ايد و حکم مي رانيد. چرا اين اراده قدرتمند ملت ايران را تضعيف و تحقير مي کنيد و حتي آزادي اراده را روي کاکل برجام قرار مي دهيد. حيف و صد حيف.

    آقاي روحاني سخن بسيار است و ختم کلام در چند جمله:

    1- نگاه از بيگانگان بدوزيد و به ظرفيت ها و قدرت جوانان مومن و انقلابي و فعالان خودجوش در عرصه هاي صنعت، کشاورزي، خدمات، فناوري، تجارت و فرهنگ توجه داشته باشيد و قدرت و ظرفيت 80 ميليون نفر که بزرگترين پشتوانه مي باشند را ببينيد و اين رمز موفقيت است که تجلي آن در تحقق 37 عنوان سياست ابلاغي مقام معظم رهبري حفظه الله که از آن جمله 24 سياست اقتصاد مقاومتي است.

    2- بدانيد تلاش براي تفکر سازش با آمريکا و ترس از ايستادگي در برابر زياده خواهي هاي آنها، جز بدعهدي و نقض عهد، خيانت و جنايت به جايي نخواهد رسيد.

    3- تکيه اصلي خود و دولت محترم و همه زيرمجموعه ها را بر اصول سياسي قرآن و عترت که از آن جمله اصل اشداء علي الکفار رحماء بينهم بگذاريد که با قطع اشداء علي الکفار اسلام رحماني را مطرح کرديد. و نيز توجه به اصل عدم رضايت يهود و نصاري به آرمان هاي شما که فرموده است ولن ترضي عنک اليهود و لاالنصاري حتي تتبع ملتهم و همچنين اصل سياسي مقابله با غيرالمغضوب عليهم ولاالضالين که آمريکا و اسرائيل و انگليس خبيث يعني سران اروپا و آل سعود و آل خليفه به هيچ وجه با اين اصول قرآني موافق نيستند و بلکه با اين اصول سياسي قرآن همچنان در جنگند و مهمترين اصل سياسي قرآن انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلوة و يوتون الزکوة و هم رکعون (55) و من يتول الله و رسوله و الذين امنو فان حزب الله هم الغلبون (56) سوره مائده (يعني با اصل مترقي ولايت فقيه مخالفت شديد دارند) بنابراين راهي براي نجات ملت و ملت هاي اسلامي جز با قدرت بازدارندگي و تقويت بنيه هاي وحدت و اتحاد مسلمين جهان و ارتباطات مسالمت آميز با همسايگان و متحدان و ايستادگي شجاعانه در راستاي خودکفايي و در راستاي مقابله با موانع رشد و توليد ملي و مقابله با قاچاق از طريق اصلاح نرخ ارز و کاهش تعرفه هاي گمرکي باعث رشد صادرات و افزايش توليد باعث رشد صادرات و خارج شدن از رکود و بالارفتن قدرت خريد مردم براي رفع بيکاري و ايجاد اشتغال، ازدواج و ... حول محور ولايت طبق سياست امام خامنه اي نخواهد بود.

    4- آقاي روحاني هرچه در راستاي سياست هاي تبيين شده از ناحيه رهبر معظم انقلاب در جهت آرمان هاي بلند الهي امام خميني(ره) با پشتيباني يکپارچه ملت حرکت کنيد که بي شک چنين عمل مي کنيد و بي ترديد توفيقات فراوان جهاني به دنبال خواهد داشت و دشمن را روز به روز مايوس مي کنيد. ان شاءالله.

    5- آقاي روحاني برجام نه اراده ملت را آزاد کرد و نه براي ما عزت آورد و نه سفره معيشت مردم را رنگين کرد و نه بيکاري را حل کرد و نه وضعيت اقتصاد را سامان داد و نه معضل آب را و نه ... بلکه قراردادهاي FATF و قراردادهاي نفتي بيچارگي را براي ملت ايران به ارمغان خواهد آورد.

    6- آقاي روحاني بايد طبق نامه 53 نهج البلاغه حضرت علي(ع) با انواع فساد مقابله کنيد و از نزديک ترين افراد خاص خود شروع کنيد که گرفتار حقوق هاي نجومي در جريان غارت ملت و بيت المال و آبروريزي براي ملت ايران و شکست عزت مردم ايران نشويد.

    اعتماد دارم به اين نصايح توجه خواهيد کرد. با ولايت باشيم تا عزيز شويم.

    والسلام عليکم

    
*نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي